Ukvarjamo se izključno s tem, kar najbolje znamo – iskanjem, privabljanjem in selekcijo najboljših talentov na trgu.
Novice Blog Competo dogodki Mediji o nas Intervju s Competovci - Tina Štrus Intervju s Competovci - Klara Zavrl Intervju s Competovci - Jasna Benko Živec Intervju s Competovci - Tina Novak Kač Intervju s Competovci - Petra Novak Intervju s Competovci - Blaž Bejek Intervju s Competovci - Nina Ivančič
ODDAJTE INFORMATIVNO
POVPRAŠEVANJE
REFERENCE
Sodelavci Competa razumejo, kaj pomeni partnerstvo in stremijo k iskanju trajnostnih rešitev, ki nam vsem prinašajo koristi. Vedno znova nam sporočajo, da so tu za nas in da smo z njihovo pomočjo lahko še učinkovitejši in bolj uspešni.

KLARA ZAVRL - INTERVJU

 

 

"Moja strast tako v službi kot izven delovnega časa so spremembe na bolje. Čim bolj aktivno se poskušam vključevati v projekte, kjer lahko s svojimi zamislimi in idejami prispevam k spremembam v družbi."

 

Posel smo ljudje. V intervjuju vam tokrat predstavljamo Klaro Zavrl, univerzitetno diplomirano andragoginjo in hispanistko. Klara se nam je pridružila še kot študentka in postala prva Competova raziskovalka. Danes vodi ekipo raziskovalcev, poleg tega pa so v njeni domeni tudi nekatera druga, na nova nastajajoča področja znotraj Competa.

 

 

Klara, kako bi na kratko razložila, kaj v Competu počne »raziskovalec«? Si dejansko prva oseba v Competu, ki je to področje razvila.

 

Raziskovalec je zadolžen za iskanje in kontaktiranje primernih kandidatov. To pomeni, da opravi podrobno raziskavo trga znotraj določene industrije in locira ustrezne kandidate v interni bazi, na LinkedInu in ostalih spletnih družbenih omrežjih, spletnih straneh in internih informacij ter vodi celotno komunikacijo s kandidati do izpeljanega razgovora. Je tisti, ki prvi stopi v stik s kandidati in odigra ključno vlogo pri vsakem procesu iskanja, saj z vsakim kandidatom vzpostavi zaupanja vreden odnos, ki je poglaviten za nadaljnji potek izbora in selekcije. Vsak raziskovalec je specializiran za iskanje kandidatov v določeni industriji, kar mu omogoča poglobljeno poznavanje industrije in hkrati dober vpogled v situacijo na trgu dela na tem področju.

 

Kakšne kompetence in znanja mora po tvojem imeti dober »raziskovalec«? Je pomembna tudi sama izobrazba?

 

Dober raziskovalec mora biti predvsem iznajdljiv in vztrajen ter vedoželjen, pa tudi komunikacijsko spreten in sistematičen. Ker ima vsako iskanje določene specifike, se mora znati hitro prilagoditi posebnostim iskanja znotraj določene industrije ali poklica. Bolj kot izobrazba ali izkušnje je pomembno, da mu vsakodnevno brskanje za ustreznimi kandidati predstavlja izziv in delo opravlja z veseljem, tudi če gre včasih za res trd oreh ali, kot bi rekli v žargonu headhuntinga, iskanje »vijoličnih veveric«.

 

Kako ti vidiš prihodnost tega področja dela?

 

Današnja tehnologija omogoča, da raziskovalec razmeroma hitro pride do informacij o ustreznih kandidatih, v prihodnje bo dostop in lociranje primernih kandidatov še lažje in hitrejše. Pravi izziv na tem področju ne bo vprašanje, kako in kje najti ustrezne kandidate, ampak na kakšen način do njih pristopati, kako jih prepričati z drugačnim, inovativnim in bolj osebnim pristopom in kljub povečanemu povpraševanju pri njih vzbuditi zanimanje za novo priložnost. Prvi korak k privabljanju najboljših talentov lahko naredijo že podjetja z dobro blagovno znamko.

 

Raziskovalci prejmete ogromno povratnih informacij/razmišljanj s strani kandidatov. Nekateri so pripravljeni na menjave, nekateri pa so tako zadovoljni, da o tem sploh ne razmišljajo. Kakšna so tvoja opažanja - katerih je več?

 

Praviloma je več takih, ki ne razmišljajo o menjavi in tudi ne želijo menjati iz različnih razlogov. So pa odzivi kandidatov odvisni tudi od posameznega področja dela in industrije, kjer so zaposleni. Po naših izkušnjah so za nove priložnosti bolj odprti npr. kandidati na področju prodaje in tisti na višjih položajih, več pomislekov za menjavo pa je pri strokovnih in tehničnih profilih kandidatov.

 

Kateri so po tvojem mnenju najpogostejši razlogi, da so posamezniki pripravljeni na menjave? Kaj pri obstoječih delodajalcih nimajo/pogrešajo?

 

Najpogosteje so pripravljeni na menjavo, ker jim trenutno delo ne nudi pravih izzivov ali pa si želijo drugačnega okolja, ki ga pri trenutnem delodajalcu pogrešajo. Lahko se ne čutijo dovolj vključene in upoštevane ali pa se jim zdi, da so njihov trud in sposobnosti spregledani. Včasih je razlog finančna nestabilnost podjetja in posledično negotovost, nemalokrat tudi slabi odnosi v podjetju.

 

Ali imamo pri nas tudi podjetja, kjer bi si, če malo poenostavim, »želel delati prav vsak«?

 

Zagotovo. To so podjetja, ki ustvarjajo pozitivno delovno okolje, zaupajo svojim zaposlenim in jim pomagajo pri razvijanju njihovih potencialov, jih spodbujajo ter prepoznajo njihov trud in kakovostno opravljeno delo. Zavedajo se, da bodo zaposleni, ki jim znajo prisluhniti, jih upoštevati in vključevati v proces odločanja, zadovoljni, bolj motivirani in kreativni ter bodo svoje delo opravljali predano ter skupaj z delodajalcem ustvarjali uspešno zgodbo. Želim si, da bi bilo takih podjetij pri nas več. 

 

Pri svojem delu se srečuješ tudi s številnimi mladimi kandidati. Kako so oni pripravljeni na vstop na trg dela? Kaj bi sama svetovala mladim pri iskanju prvega kariernega izziva?

 

Mladim je danes na voljo ogromno informacij in možnosti, kako se spopasti z vstopom na trg dela. Nekateri zelo jasno vedo, kaj in kam si želijo, drugi imajo s tem malo več težav. Sama menim, da se je pomembno poglobiti vase, odkriti in raziskati svoje talente ter jih združiti s svojimi zanimanji. Z raznoraznimi aktivnostmi in izkušnjami, od študentskega do projektnega dela in sodelovanjem v raznih organizacijah, je čas študija odlična priložnost za raziskovanje interesov in odkrivanje talentov. Ko odkrijejo, kaj in zakaj si želijo nekaj početi, lahko to željo in energijo tudi iskreno predajo naprej, kar bo zaznala tudi oseba, s katero bodo imeli razgovor. Nemalokrat sta motivacija in pozitivna naravnanost tisti, ki pretehtata med več deset kandidati s podobnimi izkušnjami in izobrazbo.

 

Meniš, da so slovenska podjetja dobro pripravljena na pridobivanje mladih talentov?

 

Nekatera so, tista, ki še niso, pa bodo morala še razmisliti, s čim bodo pritegnila mlade talente. Je to sproščeno delovno okolje in klima, dobri odnosi, zanimivi izzivi, fleksibilnost in odprtost, teambuildingi, možnost mentorstva in napredovanja. Hkrati morajo biti pripravljeni potencial mladih talentov tudi razvijati in podpirati.

 

Klara, ko si se Competu pridružila še kot študentka, najbrž nisi razmišljala, da se bo vse odvilo kot se je in da boš zelo hitro vzljubila to delo, napredovala,… sploh glede na tvojo izobrazbo? Kako gledaš na te stvari? Moramo imeti vedno vse poti jasno začrtane ali se je smiselno prepustiti toku?

 

Ko sem še kot študentka začela delati v Competu, sem imela drugačne plane in dolgoročno nisem razmišljala o delu v kadrovski agenciji. Me je pa že prvi dan prijetno presenetila pozitivna naravnanost in vzdušje, osebni pristop in fleksibilnost ekipe. V priložnosti, ki se je ponudila, sem prepoznala potencial za profesionalni in osebni razvoj in z veseljem postala del ekipe. Mislim, da bi bili brez začrtanih ciljev izgubljeni, moramo pa biti ves čas odprti in znati prepoznati prave priložnosti, ki nam lahko pri doseganju naših ciljev pomagajo, čeprav se včasih na prvi pogled ne zdi tako. Verjamem, da se vse zgodi z razlogom.

 

V Competu si odgovorna tudi za nekatera nova področja. Nam lahko kaj več zaupaš o tem?

 

Podjetja imajo po eni strani težavo najti visoko motivirane in strokovno usposobljene mlade talente, po drugi strani pa mladi ne znajo vedno pristopiti do delodajalca in poiskati prave priložnosti. Kot kadrovsko podjetje, specializirano za iskanje kadrov na različnih področjih, imamo dober vpogled v trg dela, pričakovanja in želje delodajalcev in želimo naše izkušnje deliti z mladimi ter jim pomagati vzpostaviti stik z delodajalci, jih z njimi povezati. Nekatere fakultete so na tem področju že same precej dejavne in se povezujejo z uspešnimi podjetji, v predmetnik vključujejo tudi vsebine kariernega načrtovanja in pridobivanja mehkih veščin. Skupaj s fakultetami želimo spodbujati njihovo fleksibilnost in odprtost ter premoščati razkorak med izobraževalnim outputom in pričakovanji ter potrebami v gospodarstvu ter mladim že v času študija priti naproti s konceptom aktualnih vsebin in veščin, ki bodo odigrale ključno vlogo pri iskanju pravih kariernih izzivov v prihodnosti.

 

Kaj je tvoja strast izven pisarne?

 

Moja strast tako v službi kot izven delovnega časa so spremembe na bolje. Čim bolj aktivno se poskušam vključevati v projekte, kjer lahko s svojimi zamislimi in idejami prispevam k spremembam v družbi. Na bolj osebni ravni pa je to lahko odkrivanje novih aplikacij in tehnologije, ki mi olajša vsakodnevne težave in prihrani čas, drugič odkritje zanimivega hobija, ki mi pomaga ohranjati ravnovesje v bolj stresnih obdobjih, kjer pride do izraza moja kreativnost in kjer lahko raziskujem in eksperimentiram.

 

Copyright © Competo, d.o.o. Vse pravice pridržane.