Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Trg dela v letu 2023

Podjetja bodo zaposlovala premišljeno, osredotočenost bo na razvoju potenciala zaposlenih, cenjeni bodo generalisti.

Tina Novak Kač, partnerka in Maša Budnar Radilović svetovalka za iskanje in selekcijo – Competo 

V preteklih letih smo spoznali in izkusili, da so spremembe ena bolj prisotnih stalnic in trg dela pri tem ni izjema. Ko smo se ob prisotnosti Covida-19 pričenjali vse bolj sproščati, je zavrelo v Ukrajini. Svetovno gospodarstvo se (bolj ali manj uspešno) bori z inflacijo in recesijo. Vplive ves čas zaznavamo tudi na področju iskanja in selekcije. Raziskava Gartnerja med direktorji in top managementom kaže, da bo skrb za ljudi (privabljanje in zadržanje) prihodnje leto visoko na lestvici prioritet, natančneje na tretjem mestu.

Kandidati so postali bolj previdni pri menjavi karierne poti. Podjetja postajajo vse bolj premišljena pri zaposlovanju. Ob tem tisti, ki bi želeli zaposlovati upajo, da bo trg že čez nekaj mesecev ponudil večje število dobrih kandidatov. Tiste, ki si želijo narediti nov korak na karierni poti pa je strah, da bo vlak številnih privlačnih priložnosti prehitro odpeljal. Resnica je mnogo manj dramatična. Talentov bo prihodnje leto toliko kot pred letom dni in ti bodo še naprej izbirali del katere zgodbe želijo (p)ostati. Izrazito deficitarni profili ostajajo vse vrste inženirjev, računovodij, specialistov za kontroling, prodajo in digitalni marketing. Od Covida dalje pa so med njimi tudi kadrovski strokovnjaki, kar je povezano s spremenjeno vlogo kadrovske funkcije, ki postaja strateški partner vodstva. To so tudi profili, ki jih bodo seznami morebitnih odpuščanj dosegli v nizkem številu.

Naše prednosti kot delodajalca

Ob pomanjkanju talentov je pri iskanju pomembno aktivno prepoznavanje in komuniciranje naših prednosti kot delodajalca. V kolikor pri tem iščemo podporo zunanjega kadrovskega partnerja, moramo izbrati smiselno. Podjetja pri odločanju vse prevečkrat vodijo cene. Učinkovitejši pa je izbor partnerjev, ki imajo dober vpogled na trg, argumente in podatke o tem, kaj si želijo kandidati. Partnerji, ki nudijo dobro izkušnjo v procesu, znajo predstaviti podjetje in delovno mesto na privlačen način ter z nasveti postrežejo na svetovalno strateškem nivoju.

Zmagovalci bodo podjetja, ki bodo posvojila prilagodljivost, ki bodo znala prisluhniti potrebam kandidatov in se jim v luči konkurenčnega pozicioniranja na trgu dela tudi približati (t.i. job crafting). Predvidoma bodo privlačnost zaposlovalcev (še posebej v očeh milenijcev in mlajših generacij) dvigovali uravnoteženost med delovnim in zasebnim časom, prilagodljiv delovnik, prilagodljive možnosti hibridnega dela, število dni dopusta, skrb za zdravje zaposlenih, temeljito uvajanje in mentorstvo ter druženja. Generacijo X in starejše bodo sicer še naprej najbolj motivirali finančni paketi in ugodnosti, a zgolj če bodo predstavljene transparentno in bodo varnost nudile tudi v primeru sprememb. Pomembno vlogo pri zaposlovanju bosta tudi v prihodnje igrala odzivnost in hitrost. Dolgoročnost bo še naprej mogoča zgolj ob skladnosti smisla posameznikov in vizije podjetja.

V zahtevnih razmerah je naravno, da se obrnemo navznoter in še posebej dobro skrbimo za potenciale zaposlenih. Raziskava Go2HR kaže, da si 76% zaposlenih želi priložnosti za nadaljnjo kompetenčno rast, 40% jih bo ob priložnosti, da jim to omogoči podjetje, ostalo v podjetju vsaj leto dlje od predvidenega. Možnost, da ostanejo tri leta dlje od predvidenega se bo povečala za 64% v primeru, da zaposleni interno napredujejo.

Kako si lahko kandidati še povečajo možnosti na trgu dela?

Kandidati bodo svoje možnosti na trgu dela povečali, v kolikor se bodo zmogli prepričljivo predstaviti, predvsem skozi svoje kompetence in dodane vrednosti. Še posebej bodo cenjeni generalisti, ki lažje podpirajo prilagodljivost podjetja v negotovih časih. Ključna bo proaktivnost v okviru lastnega razvoja. Z novimi veščinami v podjetju lahko prevzamejo več vlog ali pa med njimi agilno preskakujejo. Investicija v dodatne spretnosti s področja digitalnega marketinga, prodaje, programiranja in spletnega oblikovanja so lahko pomembna konkurenčna prednost. Na področju mehkih veščin bodo po McKinseyju ključne spretnosti, ki jih umetna inteligenca ne naslavlja učinkovito. Gre za kritično mišljenje, komunikacijo, mentalno fleksibilnost, učinkovito delo v timih, samo-vodenje in digitalno pismenost. Ta pot bo hvaležno vračala z višjim potencialom za varnost zaposlitve in pogajalsko močjo za boljše pogoje. Zagotovili pa si bomo tudi  konkurenčno prednost pred ostalimi kandidati na trgu dela.

Leto, ki prihaja bo zagotovo razgibano in v marsičem zahtevno. Na gospodarske in politične okoliščine imamo manjši neposreden vpliv, zagotovo pa imamo vpliv na lasten osebni in poslovni razvoj. Odgovornost za razvoj je naša osebna odgovornost. In ta je najboljša garancija  za spretno in uspešno plovbo skozi vsakršno nevihto.

Ostali članki

Voditeljstvo v dobi generacijskih razlik: ključ do trajnostne uspešnosti podjetja

18.04.2024
Vse pogosteje poslušamo o izzivih vodenja sodelavcev različnih generacij. Veliko smo lahko prebrali o posebnostih ene ali druge generacije. Imamo...

Ali zaposlitveni paket vsebuje tudi program prezaposlovanja?

16.04.2024
Trg dela se neprestano spreminja, prilagaja in razvija v skladu s potrebami in zahtevami gospodarstva. To ga dela izjemno dinamičnega, pa tudi...

Poslanstvo, vizija, vrednote, kultura – še nikoli tako pomembni

09.02.2024
Če si priznamo ali ne, je še kako pomembno, da verjamemo, da delujemo za višje in ne zgolj parcialne cilje, da ustvarjamo sledi, ki jih bomo lahko...