Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Katja Bedenik - Intervju

Katja Bedenik

Svetovalka za odnose z naročniki

Podjetja, ki ne skrbijo za zaposlene, ne uspejo privabiti dobrih kadrov, prav tako pa jih tudi obstoječi zaposleni zapuščajo. Takrat ugotovijo, da nekaj ne delajo prav in se obrnejo na nas. Skupaj z njimi analiziramo obstoječe stanje, povzamemo njihove izzive in postavimo strukture za razvoj tima in posameznikov. V celotnem procesu smo tesno z njimi in delamo, kot bi delali zase.

Posel smo ljudje! V intervjuju vam predstavljamo svetovalko za odnose z naročniki – Katjo Bedenik. Kot specialistka multitaskinga je Katja zadolžena za prodajne aktivnosti in vodenje projektov. Preden se je pridružila ekipi Competa, se je spoznala z delovanjem kadrovske agencije in izborom vodilnih kadrov, še pred tem pa je izkušnje pridobivala z vodenjem pisarne kot sekretarka uprave.

 

Katja, kaj pravzaprav počne »svetovalka za odnose z naročniki«? Kako bi opisala tvoje delo?

Delo, ki ga opravljam je osredotočeno predvsem na to, da odgovorne osebe v slovenskih podjetjih seznanjam o načinu in vsebini delovanja Competa, da pozorno prisluhnem njihovim potrebam na področju upravljanja s človeškimi viri in da skupaj najdemo točke, kjer jim lahko pomagamo pri nadaljnjem razvoju njihovega podjetja.

 

Katja, na trgu dela deluješ že vrsto let. Katere so tiste spremembe, ki jih zaznavaš kot najbolj izrazite: tako pri kandidatih, kot pri podjetjih?

V zadnjem obdobju zaznavam spremembe tako pri podjetjih, kot pri kandidatih. Veseli me, da je vedno več je podjetij, katerim so njihovi zaposleni pomembni, vlagajo v njihov razvoj in jim je mar kako se na delovnem mestu in v življenju počutijo. Kandidati so postali nekoliko bolj »izbirčni«, kar je tudi prav. Glede na to, da smo v času konjunkture, podjetja več zaposlujejo, kandidatov pa primanjkuje. Zanje se je treba »boriti«, biti privlačen ter jim ponuditi nekaj več kot le sprejemljiv finančni paket in delo za nedoločen čas.

 

Kateri so največji kadrovski izzivi, ki jih imajo podjetja danes? O čem se največ pogovarjate na sestankih?

Eden od izzivov je pomanjkanje kadrov. Velja sicer predvsem za delovna mesta kot so proizvodni delavci, varilci, viličarji, orodjarji, kuharji, natakarji, programerji … Imajo pa podjetja izzive tudi pri iskanju vodstvenih in strokovnih kadrov. Sami objavijo oglas, na katerega se prijavi precej manjše število kandidatov kot pred leti, med prijavljenimi pa jih dosti ne ustreza zahtevam delovnega mesta. Takrat se obrnejo na nas.

S pristopom temeljitega pregleda trga in povabilom ustreznih kandidatov k sodelovanju smo lahko učinkoviti, vsekakor pa mora tudi podjetje poskrbeti, da so prepoznavni kot dober delodajalec.

In že smo pri naslednjem izzivu, ukvarjanje z zaposlenimi in razvoju zaposlenih. Če se podjetja ukvarjajo in razvijajo svoje zaposlene, se bodo ti počutili dobro in bodo to tudi povedali. In ker dober glas seže v deveto vas, informacije zakrožijo na trgu. Velja seveda tudi obratno in podjetja, ki ne skrbijo za zaposlene, ne uspejo privabiti dobrih kadrov, prav tako pa jih tudi obstoječi zaposleni zapuščajo. Takrat ugotovijo, da nekaj ne delajo prav in se obrnejo na nas. Skupaj z njimi analiziramo obstoječe stanje, povzamemo njihove izzive in postavimo strukture za razvoj tima in posameznikov. V celotnem procesu smo tesno z njimi in delamo, kot bi delali zase.

 

Kakšno je tvoje mnenje o milenijcih?

Milenijci smo ljudje, kot vsi drugi. Nemalokrat je slišati, da so pa res drugačni, da niso odgovorni, da so leni, da imajo druge vrednote, ali celo, da jih sploh nimajo. Vsi imamo vrednote, so pa odnosi do vrednot lahko različni. Vsaka generacija, vsak posameznik ima »pluse in minuse«, a glede na dejstvo, da bomo milenijci do leta 2025 predstavljali 75% svetovne delovne sile je ključno, da najdemo način, da bomo učinkovito medgeneracijsko sodelovali. Če združimo »pluse« generacije X in »pluse« generacije milenijcev, bomo premikali gore.

 

Imaš tudi bogate izkušnje z iskanjem in izborom kadrom? Kaj bi bil tvoj nasvet kandidatom, ki želijo zamenjati delo in najti »boljši« karierni izziv? Kako naj se tega lotijo? Na kaj naj bodo pozorni?

Vsekakor naj v prvi fazi razmislijo kaj želijo in kaj za njih pomeni »boljši« karierni izziv. Bi želeli službo zamenjati zaradi vsebine dela ali zaradi medosebnih odnosov, ki jih v obstoječem kolektivu ne zadovoljujejo? Ko razmislijo o svojih željah in potrebah, naj zberejo informacije o potencialnih podjetjih, kjer bi želeli nadaljevati kariero in se jim predstaviti. Ključno je, da izrazijo razloge zakaj so podjetje prepoznali kot privlačno za njih in kje vse lahko na podlagi svojih izkušenj, znanj in kompetenc dodajajo vrednost.

 

Vsi potrebujemo čas, da si napolnimo baterije. Kaj tebi dviguje energijo?

Skrbim, da sproti vzdržujem nivo energije in da ta ne niha preveč. Veliko ljudi mi pravi, da sem ves čas nasmejana in dobre volje, a seveda v določenem obdobju zaznavam znake utrujenosti in takrat vem, da potrebujem počitek, dopust. Rada si vzamem kakšen dan samo zase, sicer pa uživam v družbi s prijatelji, se ukvarjam s psičko Ajdo, zelo rada se vračam k družini v domači kraj ali pa se s partnerjem odpraviva na potovanje ali krajši oddih.

 

Kaj je tvoj življenjski moto?

Življenja ne jemljem strogo resno in rada vključim humor, zato bom rekla: »Roza ni nikoli preveč«. 😊

 

Vsi intervjuji

Tina Novak Kač

Sledi svoji strasti, pa ne boš delal niti dneva v življenju.

Blaž Bejek

Jemlji delo kot privilegij in uživaj v njem.

Jasna Benko Živec

Nikoli ne obupaj!

Nataša Tovornik

»Sreča je, ko priložnost naleti na pripravljenost.« Seneca

Nina Ivančič

“Vsak dan je nov dan. Boljše je, če imaš srečo. Ampak rajši sem natančen. Potem si pripravljen, ko pride sreča.” ― Ernest Hemingway

Katja Bedenik

Nikoli ni prevroče in nikoli preveč roza.

Klara Zavrl

Talent je vaše vozilo. strast vaše gorivo in potencial vaš cilj. -Terry Mante-

Tina Štrus

»Življenje je bodisi drzna avantura ali sploh nič." -Helen Keller-

Ana Gabršček

Najboljše stvari se zgodijo, ko stopiš iz cone udobja.