Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Iskanje ključnih kadrov med top izzivi tudi v 2015

Laura Smrekar

Partnerka

Delodajalci tudi letos na prvo mesto in kot glavni izziv postavljajo iskanje ključnih kadrov, top talentov, ter iskanje ustreznega »fita« – pravi kandidat na pravo delovno mesto.

Če so podjetja pri kandidatih včasih iskala predvsem prava znanja in izkušnje, danes vse bolj postavljajo v ospredje osebnostne lastnosti, kompetence in sposobnosti kandidatov. V ospredje prihajajo torej jedra posameznikov s talenti, ki so jim bila položena v zibelko. To je namreč tisti največji potencial, ki nam je dan. Seveda pa je potem od nas odvisno, kaj bomo z njim počeli in kako ga bomo razvijali. Da smo lahko maksimalno učinkoviti in uspešni na posameznem delovnem mestu, moramo imeti za to neko osnovno in to so močno razvite kompetence in sposobnosti, ki jih delovno mesto zahteva.  Sliši se zelo preprosto in logično, a na trgu mnoga podjetja (žal) ne kadrirajo na ta način.

Poglejmo na primer delovno mesto »Komercialist«. Vsi približno vemo, kaj ta oseba počne-prodaja, v glavnem navezuje stike z novimi kupci, ohranja poslovne odnose z obstoječimi kupci, odgovorna je za doseganje planov, … Toda ali vemo, kakšna bi morala ta oseba biti, da bo lahko vrhunsko opravljala svoje delo? Biti mora samostojna, suverena, samoiniciativna, iznajdljiva, pogumna, drzna, z občutkom za ljudi, dober poslušalec, z močnimi komunikacijskimi in pogajalskimi kompetencami, organizirana, ciljno naravnana, vztrajna, vredna zaupanja, poštena, z močno integriteto,…. Kot vidimo je kar nekaj lastnosti, ki jih mora imeti dober prodajalec. Če podjetje stavi le na izobrazbo in dozdajšnje izkušnje na papirju, lahko naredi veliko napako. Dejstvo je namreč, da delovno mesto Komercialist zaseda mnogo posameznikov in upam si trditi, da mnogi med njimi nimajo dovolj potenciala, da to delo lahko opravljali res vrhunsko. Mi pa želimo prav to, najti nekoga, ki bo delal presežke in imel ustrezno kombinacijo znanj, izkušenj, sposobnosti in kompetenc.

Ne pozabimo torej na osnovo –  stvari, ki so nam bile položene v zibelko nas delajo take kot smo. So naš talent, katerega lahko s trdim delom in garanjem razvijemo do maksimuma.

 

L.S.

Ostali članki

Voditeljstvo v dobi generacijskih razlik: ključ do trajnostne uspešnosti podjetja

18.04.2024
Vse pogosteje poslušamo o izzivih vodenja sodelavcev različnih generacij. Veliko smo lahko prebrali o posebnostih ene ali druge generacije. Imamo...

Ali zaposlitveni paket vsebuje tudi program prezaposlovanja?

16.04.2024
Trg dela se neprestano spreminja, prilagaja in razvija v skladu s potrebami in zahtevami gospodarstva. To ga dela izjemno dinamičnega, pa tudi...

Znamka delodajalca: kaj je, kaj ni, s čim jo pogosto zamenjujemo

20.03.2024
Znamke podjetja Korporativna znamka podjetja, blagovne znamke podjetja in znamka delodajalca predstavljajo tri stebre identitete podjetja, ki skupaj...