Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Gostujoči blog – Generacija Z: ključna je izbira

Nika Čermak, strokovna sodelavka za kadre – psihologinja Medis 

Zgodba se začne nekako tako

Mlad sodelavec, ki se je pred kratkim zaposlil, se naroči na pogovor v kadrovsko službo in pravi: »Zdaj sem že skoraj celo leto pri vas in mislim, da plača, ki ste mi jo ponudili, ni poštena. Vsi moji prijatelji imajo boljše plače in glede na to, da sem bil že na fakulteti odličen študent, mislim, da si tudi jaz zaslužim povišico

Sodelavka v kadrovski službi se nasmehne in prijazno skuša pojasniti: »Res si že nekaj časa pri nas, a najprej si opravljal prakso, kjer si se učil dela, veliko sodelavcev se je ukvarjalo s teboj in ti predajalo svoje znanje. Zdaj ti ponujamo še več, in sicer stabilno redno zaposlitev, pri čemer smo ti vseeno ponudili višjo plačo kot si jo imel prej

Mlad sodelavec pa se ne da: »Ampak jaz sem že tekom prakse res veliko prispeval in delal, enostavno mislim, da taka plača ni sorazmerna z mojim doprinosom in da si jo zaslužim

Generacija Z

Zadnje čase na trg dela pospešeno vstopa nova generacija – generacija Z. To je generacija, ki je odrasla ter odrašča v svetu, ki se spreminja tako hitro kot še nikdar. Njihov svet je instanten. Dobrine so samoumevne. Vse je dostopno v trenutku in mladi so prepričani, da jim vse to tudi pripada. Njihovo življenje se vrti okrog tehnologije. Pametne naprave so jim bile položene tako rekoč v zibko. Zato ni nenavadno, da si življenja brez njih ne predstavljajo. Njihove socialne interakcije se odvijajo na socialnih omrežjih in spletu. Tudi zato jim tudi poslovne interakcije preko spleta ne predstavljajo težav.

Mladi lahko izbirajo in izbire imajo veliko

Kratka zgodbica, s katero sem začela to razmišljanje, je mogoč scenarij, s katerim se lahko že zdaj ali pa v bodoče sreča vsak delodajalec. Obenem pa nas tudi opozarja na (sicer zgolj) eno izmed značilnosti nove generacije in nam lahko pomaga pri oblikovanju delovnega okolja ter procesov. S tem v mislih je beseda, s katero bi opisala pripadnike generacije Z, izbira. Mladi imajo v delovnem okolju bodisi kot kandidati bodisi kot zaposleni veliko možnost izbire in tega se zelo dobro zavedajo. Izbirajo lahko med različnimi delodajalci, ki si prizadevajo, da bi talentirane in ambiciozne zvezde čim prej pridobili na svojo stran, in ko s čim niso več zadovoljni, delovno okolje brez težav zamenjajo. So ambiciozni, napredni in zelo samozavestni – včasih se njihova samozavest lahko zdi celo previsoka.

Značilnosti generacije Z

Značilnosti generacije Z ne moremo zreducirati le na visoka pričakovanja glede hitrega osebnega in finančnega razvoja.  Veliko njih se, zlasti v zadnjem času, sooča s precejšnjo negotovostjo zaposlitve in prekarnim delom. Vendar pa smo si lahko precej enotni, da si mladi kadri želijo fleksibilnosti v delovnem okolju, zanimivega dela, ravnotežja med delom in zasebnim življenjem. Prav tako si želijo relativno hiter vzpon po karierni lestvici. V kolikor njihova pričakovanja slej ko prej niso izpolnjena, brez težav delodajalca zapustijo in hitro najdejo priložnost drugje.

Naši selekcijski postopki odražajo oseben pristop in odprto kulturo

Tudi v podjetju Medis imamo zaposlenih že kar nekaj mladih generacije Z. Smo farmacevtsko podjetje, a smo kljub temu nekoliko drugačni, posebni. Odlikuje nas visoka stopnja fleksibilnosti, inovativnost, hitrost in srčnost.

Proces iskanja in izbora mladih kadrov se trudimo peljati kar se da hitro. Začetne razgovore vodimo tudi preko spleta. Kandidatom vedno sproti dajemo povratne informacije in smo odzivni. Naši selekcijski postopki niso zastrašujoči temveč že odražajo naš oseben pristop, odprto kulturo in dostopnost. Vse navedeno verjetno ceni vsak posameznik. Še zlasti pa to cenijo mladi. Bolj so navajeni hitrega življenja. Nemudoma želijo videti, ali kultura podjetja sovpada z njihovimi željami in vrednotami.

V podjetju si želimo ambicioznih mladih zaposlenih, ki v Medis prinašajo svežino, nov pogled, drugačno razmišljanje. V zameno jim nudimo okolje, v katerem se lahko veliko izobražujejo, razvijajo, preizkusijo na različnih področjih dela. In vse to v sožitju dobrih odnosov.

Spremembe so edina stalnica

Razmišljanje bi sklenila z znanim rekom, ki pravi, da so edina stalnica spremembe. Morda je ta rek že res stokrat slišan in prežvečen, a v resnici je tako. Seveda bi si večina ljudi želela živeti v udobnem in varnem svetu, ki ga poznamo, v katerem ni veliko sprememb in ki ga znamo navigirati. A v današnjem tempu življenja je tako, da se še niti ne uspemo navaditi na zadnjo spremembo, ko se že pojavi naslednja.

Kot smo se že na vse do sedaj, sem prepričana, da se bomo uspešno prilagodili tudi novim generacijam, ki prihajajo ter sooblikovali naše delovno okolje na način, ki bo še naprej spodbujal medsebojno spoštovanje in raznolikost.

Ostali članki

Poslanstvo, vizija, vrednote, kultura – še nikoli tako pomembni

09.02.2024
Če si priznamo ali ne, je še kako pomembno, da verjamemo, da delujemo za višje in ne zgolj parcialne cilje, da ustvarjamo sledi, ki jih bomo lahko...

Dobro se poznati je profit zame kot tudi organizacijo

16.01.2024
 »Poznavanje sebe je začetek vseh modrosti,« je dejal eden od velikih brihtnežev Aristotel. Spet drugi, Sokrat, da: »Neraziskanega življenja...

So mladi res razvajeni in brez delovnih navad?

16.01.2024
S sodelavko Tino sva pred časom sodelovali v reportaži Inšpektorja24 na temo generacije Z (mladih, rojenih med približno 1997 in 2012) ter...