Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Kako se lotiti iskanja nove zaposlitve v času korona virusa?

Maša Budnar Radilović

Svetovalka za iskanje in selekcijo

Zdi se, da sem še včeraj kandidatom na razgovorih v živo razlagala, da lahko naslednji krog razgovorov pri našem partnerju pričakujejo v prihodnjem mesecu, da se bodo predvidoma odločali o izbranem kandidatu v 14-ih dneh po razgovorih in da bodo zaradi potrebe po nastopu dela čimprej krajši odpovedni roki kandidatov bolj dobrodošli kot daljši.

Nato je praktično čez noč korona virus s svojimi posledicami udaril na področje zaposlovanja. Kandidate sem obveščala, da bodo zaradi ukrepov za ohranjanje zdravja razgovori pri partnerju potekali preko spleta, procesi iskanja in selekcije pa bodo potekali počasneje od sprva predvidenega, ali so celo zamrznjeni, prekinjeni. Nekaj kandidatov je od procesov odstopili zaradi varnosti, ki jo občutijo na trenutnem delovnem mestu, nekateri so klicali, da so zaradi odpuščanj na voljo takoj, vse več se je oglasilo tistih, ki so prosili za informativne predstavitvene pogovore v želji po nasvetih za nadaljnje zaposlovanje v trenutnih razmerah.

Kdo zaposluje v času korona virusa?

Dejstvo je, da je v zraku več vprašanj o prihodnosti zaposlovanja kot odgovorov, da je razpisanih prostih delovnih mest manj, da je kandidatov brez zaposlitve več. Kako torej brez čarobnega praška vliti upanje vsem, ki ste se (prostovoljno ali ne) znašli na trgu dela v tem obdobju?

Opremljeni z aktualnimi informacijami na področju zaposlovanja bomo v iskanju novih priložnostih lažje poiskali učinkovitejše poti do nove zaposlitve. Glede na trenutno znana dejstva in napovedi, bo več priložnosti:

  • na področjih farmacije, zdravja in nege, informacijske tehnologije, telekomunikacij, gradbeništva, spletne trgovine, prehrambne industrije, socialnih storitev, delno tudi trgovine na drobno, logistike, skladiščenja, transporta in bančništva;
  • za farmacevte in druge kadre v farmacevtski branži, negovalce in zdravstveno osebje, najrazličnejše IT kadre, strokovno tehnične in vodstvene tehnične kadre, prodajnike, računovodje, knjigovodje, finančne analitike, strokovnjake za digitalni marketing in kadre z nižjo izobrazbo ter obrtniškimi poklici;
  • za projektno delo;
  • za delo od doma;
  • za uspešno prilagoditev obstoječega posla ali preboj novih idej.

Priprava na iskanje zaposlitve: Kaj želim zase?

Intenziteta dela, vpetost v znano dnevno rutino in lista prioritet so pred korono marsikomu onemogočali iskren pogovor s samim seboj. V zadnjih tednih smo postali dovzetnejši za odnose in dogajanje okrog nas, počeli pa tudi več tistega, kar nas dodatno veseli in je samo naše. Odprli smo se samim sebi, izkoristimo to za načrtovanje nadaljnje kariere po svoji meri.

Iskreno si odgovorite na na videz preprosta vprašanja:

Kaj me veseli?

Katere sposobnosti/kompetence imam?

Katera znanja imam?

Kje je moja dodana vrednost?

Katere vrednote živim?

Katere cilje želim zasledovati v svoji karieri?

Kaj, kako in v kakšnem okolju želim delati?

Kakšno plačilo pričakujem?

Kje se s tako zastavljenimi parametri stikam s potrebami trga?

Kje lahko odstopam od začrtanega in kje ne?

Na ta način si boste jasno izrisali svojo pot za prihodnost, pri tem pa ostali v okvirih lastnih trenutnih zmožnosti in potreb trga ter se dodatno vzpodbudili za nadaljnje korake.

Kako najbolj učinkovito iskati zaposlitev?

Aktivno iskanje zaposlitve je skorajda zaposlitev sama zase. Vsak dan je priporočljivo pregledati razpisana delovna mesta na zaposlitvenih portalih, Zavodu RS za zaposlovanje, LinkedInu in na strani zaposlitvenih agencij, ter se nanje prijavljati odzivno ter z osebno noto.

Smiselno se je vpisati v baze kandidatov, ki jih ponujajo portali in agencije, saj jih temeljito prečešemo ob vsakem novem iskanju ter kandidate, ki s svojimi izkušnjami ustrezajo razpisanemu delovnemu mestu, neposredno nagovorimo, povabimo v proces.

Prav tako velja pregledati podjetja, ki so vam zanimiva za nadaljevanje kariere, znotraj njih poiskati zaposlene, ki skrbijo za zaposlovanje, in jih nagovoriti neposredno s ponudbo, v kateri predstavite, zakaj vam je ravno to podjetje zanimivo, kakšne so vaše izkušnje in kompetence, ter kje vidite priložnost za medsebojno sodelovanje.

Korona razmere ponujajo dodatno priložnost – vlaganje v odnose in vezi s potencialnimi zaposlovalci in obstoječim krogom znancev (prijatelji, kolegi, strokovnjaki, nekdanji sodelavci, sošolci, so-študenti, profesorji…) v trenutnih razmerah predstavlja postavitev temeljev za trenutek, ko se bo trg zaposlovanja zopet odprl.

Kako pri prijavi pustiti čim boljši vtis?

Pričakovati je, da bo na razpisana delovna mesta odziv kandidatov večji, prijave in razgovori bodo številčnejši. Zato je še toliko bolj ključno, da dobro izkoristite svojo priložnost.

O sebi razmišljajte kot o blagovni znamki, v vaših predstavitvah, bodisi skozi življenjepis in motivacijsko pismo, bodisi skozi LinkedIn in druge spletne profile, bodisi na razgovoru osebno ali preko spleta, pripovedujte svojo zgodbo skozi izkušnje, kompetence, znanja, dosežke in vrednote, umeščene v potrebe podjetja in razpisanega delovnega mesta. Predstavite, kaj zmorete in kako bo to pripomoglo podjetju.

Pripovedujte svojo zgodbo skozi izkušnje, kompetence, znanja, dosežke in vrednote, umeščene v potrebe podjetja in razpisanega delovnega mesta. 

Pri tem se držite osnovnih pravil življenjepisa (preglednost, dolžina do tri strani, pravopisna brezhibnost, oblikovno vsaj sprejemljiv, če že ne privlačen, pdf oblika), motivacijskega pisma (jedrnatost, vsebinska učinkovitost, poudarek na razlogu za prijavo, ki razkriva, kaj na podjetju ali delovnem mestu, vas je pritegnilo ter zakaj, kako je to povezano z vašim načinom dela, izkušnjami, znanji, kompetencami, vrednotami, ter zakaj ste prav vi dodana vrednost za podjetje) in spletnih profilov (zapomljiva predstavitev v nekaj stavkih, preglednost, ažurnost, poleg delovnih izkušenj zabeležite tudi druga ključna znanja in kompetence).

Ko ste s pregledno, jasno in ciljano vsebino uspešno vzpostavili stik z zaposlovalcem ter ga prepričali s svojo znamko, se ustrezno pripravite na razgovor. Raziščite podjetje, vadite lastno predstavitev in prilagodite neverbalno komunikacijo, pripravite odgovore na potencialna vprašanja, pripravite vprašanja, primerno se uredite. Če bo razgovor potekal prek spleta, vadite pred kamero in pravi čas preizkusite delovanje tehnike za izvedbo razgovora.

online razgovor

Kako dodati vrednost svojim obstoječim znanjem in izkušnjam?

Si lahko priznate, kje bi želeli svoja znanja in kompetence še nadgraditi, da bi bili kompetentnejši kandidat na svojem področju ali na področju na katerega se usmerjate v prihodnje? Korona čas ponuja celo vrsto brezplačnih treningov, delavnic, seminarjev in tudi certifikatov, za katere si je smiselno vzeti čas in si s tem povečati možnosti za zaposlitev. Na primer: Coursera, Massive Open Online Courses, EdX Classes, Harvard, Potendo

Larifari, hočem čarobni zaposlitveni prašek!

Po prvih nekaj zapisanih stavkih bloga sem bila prepričana, da nimam recepta za čarobni zaposlitveni prašek. Na srečo poznam sestavine, opisane v zgornjih vrsticah, in vem, da se z njimi ne da pretiravati. Zato le pogumno, včasih potrpežljivo, vedno s podporo bližnjih in srečno!

Tudi Competki smo tu za vas. Vabljeni k vpisu v našo bazo kandidatov, oglasite se v želji po brezplačnih informativno spoznavnih pogovorih s svetovalci za iskanje in selekcijo, poiščite svoj potencial za razvoj pozitivne miselnosti, prijavite se na individualno karierno svetovanje ter se vključite v usposabljanja za nadgraditev kompetenc v okviru projekta SPIN.

 

 

 

Ostali članki

Voditeljstvo v dobi generacijskih razlik: ključ do trajnostne uspešnosti podjetja

18.04.2024
Vse pogosteje poslušamo o izzivih vodenja sodelavcev različnih generacij. Veliko smo lahko prebrali o posebnostih ene ali druge generacije. Imamo...

Ali zaposlitveni paket vsebuje tudi program prezaposlovanja?

16.04.2024
Trg dela se neprestano spreminja, prilagaja in razvija v skladu s potrebami in zahtevami gospodarstva. To ga dela izjemno dinamičnega, pa tudi...

Znamka delodajalca: kaj je, kaj ni, s čim jo pogosto zamenjujemo

20.03.2024
Znamke podjetja Korporativna znamka podjetja, blagovne znamke podjetja in znamka delodajalca predstavljajo tri stebre identitete podjetja, ki skupaj...