Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Ko zaposleni da odpoved

Laura Smrekar

Partner, direktorica komuniciranja

Pred kratkim sem imela zanimiv pogovor s kolegom, ki zapušča obstoječe podjetje in po več kot 10ih letih odhaja novim izzivom naproti. Podjetju je bil maksimalno predan, se ves čas boril za čim boljše rezultate in, kot pravi, je imel srečo, da je bil obdan (pretežno) z dobrimi sodelavci. Toda, na koncu je sledilo razočaranje. Mnogi žal delijo podobne izkušnje.  

Kolega je pred kratkim stopil do nadrejenih ter kadrovskega oddelka in jih seznanil z odpovedjo.  Res je, da vsak tak korak ni prijeten ne za zaposlenega in ne za podjetje. Po drugi strani pa je tudi res, da bi moral biti interes obeh strani, da zadeve izpeljeta čim bolj profesionalno, odgovorno in dostojanstveno. Tu pa se mnogokrat zaplete. Bodisi delodajalec odreagira užaljeno in se napram zaposlenemu v fazi odhajanja obnaša arogantno, zaničevalno oz neprofesionalno. Po drugi strani  pa se tudi zaposleni, ki dajo odpoved, tudi pogostokrat obnašajo nekorektno.

Kolega mi je zaupal, da so ga, reakcija delodajalca in nadaljnji koraki, užalostili. Bilo je vse prej kot »profesionalno«. Sedaj pa ima še težave, ker se ne morejo nikakor sporazumno raziti. Kaj narediti v takih primerih? Najbolje je,  da vsaka stran malo popustiti.  Narobe je, v kolikor skuša podjetje na silo zadržati zaposlenega čim dlje v družbi in mu »nagaja« z delovnimi nalogami, raznimi psihičnimi pritiski ter izplačili. Narobe predvsem zato, ker, ko enkrat zaposleni prekine psihološko pogodbo s podjetjem, je za družbo najbolje, da zaposleni odide čim prej. Tukaj je seveda potrebno upoštevati določeno obdobje, da se zagotovi prenos znanj in nalog na druge zaposlene oziroma novo osebo. Ni pa dobro, da se stvari podaljšuje iz drugih neposlovnih razlogov. V tem primeru lahko zaposleni v odhajanju podjetju povzroča celo škodo, saj bo naredil vse, da bo delal čim manj in se maksimalno distanciral od obstoječega podjetja.

 

L.S.

Ostali članki

Ocenjevalni center kot odskočna deska za razvoj kompetenc zaposlenih

17.04.2019
Kako izražene so določene kompetence pri naših zaposlenih? Kako lahko zaposleni svoje potenciale še bolje razvijejo?...

Organizacijske vrednote in kompetence: ZAKAJ in KAKO našega dela

08.04.2019
Le malo nam koristi to, da imamo cilje in voljo za delo, če nimamo ustreznih kompetenc, da bi cilje dosegli. Tako nam tudi le malo koristijo naše...

Je možno vpeljati fleksibilen delovni čas brez izgube produktivnosti?

01.04.2019
V zadnjih letih se povečuje delež zaposlenih, ki jim je pomembno, da imajo vsaj možnost, da gredo kdaj prej iz službe, delajo od doma ali med...