Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Pogrešamo bolj profesionalen odnos do kandidatov

Laura Smrekar

Partner, direktorica komuniciranja

Pričakovali bi, da podjetja z veliko fluktuacijo in tista, ki težko dobijo vrhunske kadre, s kandidati ravnajo maksimalno spoštljivo, profesionalno in odgovorno. To pomeni, da se držijo danih besed in obljub, dogovorjenih rokov ter da ne spreminjajo ustnih in pisnih dogovorov. Saj ne rečem, da v večini primerov ni tako. Žal pa mi so mi nekateri slabi primeri kadrovanja v zadnjem času ter mnoge izkušnje razočaranih kandidatov, dale misliti.

Tako kot se trg dela spreminja, se moramo temu prilagajati tako kandidati kot tudi podjetja. Spoštovanje, zaupanje, iskrenost in etična drža so predpogoj, da lahko stvari funkcionirajo. Vsak od nas lahko naredi korak v tej smeri, da bodo stvari ne le delovale, ampak delovale vrhunsko. K temu verjetno stremimo ali pač ne?

In katere nezaželene poteze vlečejo nekateri delodajalci? Dva konkretna primera želim še posebej izpostaviti. Ko kandidati s strani podjetja prejmejo informacijo, da bodo v določenem obdobju kontaktirani in povabljeni na nadaljnji krog razgovorov, potem je profesionalno od podjetja pričakovati, da bo temu tako. Dogaja pa se, da kandidati kljub tovrstnim zagotovilom in obljubam družbe, ne dobijo več nobene povratne informacije. Niso torej obveščeni bodisi o prekinitvi procesa selekcije bodisi o naknadnem premisleku podjetja, vezano na njihovo vlogo. Dogaja se tudi, da se podjetja s kandidati na prvih razgovorih dogovarjajo o določenih delovnih pogojih in delovnih nalogah, nato pa v sami pogodbi izpostavijo druge stvari, o katerih prej ni bilo govora.

Podjetja pozabljajo, da jim lahko tovrstni razočarani kandidati naredijo ogromno škodo v smislu ugleda in privabljanja talentov. In imajo prav. Tako težko in dolgotrajno je zgraditi ugled, prepoznavnost in močno blagovno znamko družbe. Kaj ni škoda, da neprofesionalno ravnanje  določenih posameznikov znotraj družbe (lahko gre tudi za najvišji nivo) vse to v kratkem obdobju izjemno hitro ruši. Vsem, ki ste šli čez tovrstne slabe izkušnje pa svetujem, da se enostavno ne sekirate. Bolje je, da ste pravi obraz podjetja spoznali prej kot kasneje. Tako imate sedaj priložnost, da najdete izziv pri tistih, ki vas bodo obravnavali tako, kot se spodobi.

 

L.S.

Ostali članki

Ocenjevalni center kot odskočna deska za razvoj kompetenc zaposlenih

17.04.2019
Kako izražene so določene kompetence pri naših zaposlenih? Kako lahko zaposleni svoje potenciale še bolje razvijejo?...

Organizacijske vrednote in kompetence: ZAKAJ in KAKO našega dela

08.04.2019
Le malo nam koristi to, da imamo cilje in voljo za delo, če nimamo ustreznih kompetenc, da bi cilje dosegli. Tako nam tudi le malo koristijo naše...

Je možno vpeljati fleksibilen delovni čas brez izgube produktivnosti?

01.04.2019
V zadnjih letih se povečuje delež zaposlenih, ki jim je pomembno, da imajo vsaj možnost, da gredo kdaj prej iz službe, delajo od doma ali med...