Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Primer dobre prakse na področju iskanja in izbora kadrov – NLB Skupina

Med delodajalci pri iskanju novih sodelavcev še vedno prevladuje prepričanje, da je najbolj učinkovito zaposliti kandidata/ko iz iste ali sorodne panoge. Nekateri pa si upajo pogledati širše in spodbujajo raznolikost tudi na tem področju.

Predstavljamo vam primer dobre prakse na področju zaposlovanja s strani NLB Skupine. Andrej Krajner, direktor komuniciranja NLB Skupine izhaja iz agencijskih vod, delal pa je tudi v telekomunikacijah in kot pravi sam: ” Da bom kdaj delal v banki, mi pred nekaj leti ne bi padlo na kraj pameti.”  Ko je nastopila priložnost, da v svojo ekipo privabi novega sodelavca/ko, ki bo prevzel/a strateški marketing v skupini  NLB, je ohranjal visoko stopnjo fleksibilnosti. Izkušnje iz panoge pri kandidatih niso predstavljaje ključnega dejavnika izbora . Za področje vodenja strateškega marketinga v skupini so izbrali osebo, ki je izhajala iz “retaila” in “fmcg”. 

Čas za nov, svež veter v naših jadrih

Moj čas teče drugače. Najbrž je to tudi posledica skoraj desetletja »Pristopove šole« in vseh tistih, čudovitih, skoraj da neopisljivih izkušenj. V mojih mislih se včasih stvari odvijajo hitro, bliskovito hitro. In to je v sistemu bančne korporacije lahko kar velik izziv. Po drugi strani, pa me ta isti sistem uči potrpežljivosti in premisleka. Vsak dan, brez izjeme.

O prvih dnevih NLB-ja

Da bom kdaj delal v banki, mi pred nekaj leti ne bi padlo na kraj pameti. Nobena skrivnost ni, da so imele banke, zlasti po zadnji veliki gospodarski krizi, izrazito negativno konotacijo. Da so okorne, zbirokratizirane ustanove, kjer se je čas ustavil. Da so pozabile na stranke. Da jim zanje sploh ni mar. No, prav v ustanovi, z – večinoma neupravičeno, pa vendarle – nekako takšnim ugledom, sem se znašel pred približno petimi leti. Pred največjim izzivom v svoji karieri. Vsaj do tega trenutka. Prišel sem iz takratnega Simobila in preskok je bil, milo rečeno, velik. Danes vem, da me poslovna intuicija tudi takrat ni pustila na cedilu. V banki so bili nekateri res izjemni kolegi, pred banko so bile velike stvari, še večje spremembe. Da jim bom priča, in da bom za nekatere od njih celo del jedrnega tima – sanje vsakega marketingaša, z dušo piarovca.

Privatizacija »1 on 1«

Situacija se lahko obrne čez noč. V bančnem jeziku to sicer lahko pomeni nekaj drugega, pa vendar. Biti del banke v tem pomembnem obdobju, ki je bil za NLB izjemen izziv – tu govorim tako o postopku samem, kot o javni podobi, ki je bremenila banko – je bila zame posebna čast. Po izjemno uspešnem zaključku, ki je verjamem presenetil marsikoga, ključni izziv skoraj da v trenutku ni bil več toliko »korporativni«, ampak veliko bolj »poslovni«. Iz grajenja ugleda in zagotavljanja večjega medijskega miru, v število in zadovoljstvo strank, če hočete. Predvsem pa smo naposled lahko zadihali s polnimi pljuči in začeli naslavljati nove priložnosti. Ob tem smo se lahko tudi bolj osredotočili na celotno NLB Skupino ter centralno upravljanje in enoten nastop naše blagovne znamke na vseh šestih trgih, kjer smo doma.

Ravno nekako v tem času se je celotna bančna panoga počasi soočila z resnim spoznanjem, da na bančnem trgu banke kar naenkrat nismo več same. Fintechi, njihova uporabniška izkušnja in izjemno napredne digitalne rešitve, ki v drobovje razumejo uporabnika in včasih celo vedo kaj si želi, še preden se sam tega zave, so postali realnost. Ko pa v celotno enačbo umestimo še spremenljivko, ki se imenuje »konsolidacija bančnega sistema«, nam (tu imam v mislih tako vodstvo banke z Blažem Brodnjakom na čelu, kot kadrovsko direktorico Vesno Vodopivec in najožji del vodstva komunikacijske ekipe, ki ga obvladuje Manja Gradišek) je hitro postalo jasno, da je čas za nov, svež veter v naših jadrih. Iskali smo najboljšega na trgu in namenoma nekoga, ki prinaša izkušnje iz drugih, (takrat še) marketinško propulzivnejših panog. Zahvala za pomoč pri izboru in svetovanju gre na tem mestu vsekakor tudi Competu, ki je izjemno dobro razumel naše precej netipične potrebe in specifiko bančne panoge v zanjo prav posebnem času.

 

O Mojci

 

Morda pa sploh ni naključje, da Mojca Avšič obožuje ravno veter. V NLB ga je vsekakor prinesla, v najboljšem pomenu besede. Mojca, ki je odgovorna za strateški marketing NLB Skupine, je namreč ena od najbolj izkušenih strokovnjakinj iz sveta marketinga, ne le v Sloveniji, ampak tudi v regiji. Prevzela je skrb za razvoj in delovanje strateškega marketinga na ravni skupine in rezultati njenega zanosa in izjemne delovne etike so bili vidni že zelo hitro, s tem pa je potrdila tudi pravilnost naše odločitve o izboru.

Močno je okrepila marketinški pogled na razvoj ponudbe in pozicioniranje blagovne znamke na različnih trgih, pri svojem delu pa v središče vedno postavlja stranko. Tako vse naše načrtovane aktivnosti izhajajo iz vpogleda v stranko in vpogleda v trg. To je osnova na kateri razvijamo ponudbo, komunikacijsko strategijo in komunikacijske kanale, preko katerih kar najbolj učinkovito pridemo do strank. Zasnove marketinških aktivnosti se danes lotevamo segmentno, saj vse P-je marketinškega spleta prilagajmo specifiki posameznega segmenta naših strank.

Kar pa sam vedno rad poudarim kot največji doprinos, poleg njene izjemne strokovnosti, je njena sposobnost povezovanja. Danes z našim Sektorjem za upravljanje ponudbe in s prodajno mrežo in drugimi poslovnimi deli, prav tako pa tudi z marketinškimi timi po skupini, sodelujemo na popolnoma drugačnem nivoju – veliko več je povezovanja, poslušanja izzivov, s katerimi se srečujemo, dogovarjanja in zavedanja, da smo tu samo za in zaradi naših strank.

Zase lahko z gotovostjo trdim, da sem hvaležen, da imamo možnost in priložnost skupaj delati dobro. Nekoč mi je nekdo dejal, da svoj tim vodim precej netipično, sploh za banko. To je gotovo posledica čudovitih let z Dejanom Turkom in njegovim timom, ki me je, med drugim, naučil, da je vedno treba stremeti k večjim in boljšim rešitvam. In da lahko s pravimi ljudmi slednje pretopimo v boljšo uporabniško izkušnjo in velike marketinške ter trajnostne projekte. Da nam to uspeva, me navdaja s ponosom in hkrati s ponižnostjo, ki izhaja iz zavedanja velike odgovornosti pri vsem naštetem.

Andrej Krajner, direktor komuniciranja NLB Skupina

 

“Še vedno se spomnim Laurinega klica, ko me je povabila na kavo in mi z velikim navdušenjem predstavljala nove priložnosti in izzive v NLB-ju. Moja prva misel je bila, joj, še ena nova industrijo, še en velik sistem. Pa vendar, danes sem točno tu, v velikem bančnem sistemu. In po dobrem letu moram priznati, da sem se z ekipo odlično ujela. Bančna industrija sploh ni dolgočasna – ob dimenziji vseh šestih trgov, na katerih smo prisotni, novih izzivih, ki nas čakajo v Srbiji in strateških projektih, ki jih razvijamo v Sloveniji, mi motivacije ne zmanjka. Imeti priložnost vsak dan sodelovati in povezovati tako različne ekipe in sogovornike, iz različnih poslovnih delov banke; od razvoja, prodaje, klicnega centra, različnih trgov ter spremljati pozitivne premike našega skupnega dela, pa je resnično moj največji ‘driver’.  Mojca Avšič, namestnica direktorja komuniciranja, strateški marketing NLB Skupina

Ostali članki

Spremembe so proces

25.06.2022
Spremembe so proces. Ko uvajamo spremembe v podjetjih, še posebej, če so večje in posegajo v del organizacijske kulture ali se tičejo novih...

Spremembe - Skupaj na ladji

13.06.2022
Spremembe so del razvoja vsake organizacije in so nujne za njen dolgoročen obstoj. Ljudje so tisti, ki spremembe uvajajo. V interesu vodstva...

Q&A – Kakšen pomen imajo informacije za zaposlene v procesu organizacijskih sprememb?

11.06.2022
Organizacijske spremembe so kompleksne in za marsikaterega člana organizacije predstavljajo velik izziv. Večkrat so nepričakovane ali pa so plod...