Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Iskanje in izbor kadrov ter moč “storytellinga”

Pri iskanju najboljših kandidatov ni dovolj, da preprosto navedemo naloge in odgovornosti delovnega mesta. Ključna je predstavitev priložnosti in podjetja kot celote. Storytelling, umetnost pripovedovanja zgodb, nam omogoča, da izstopamo in ustvarimo zaposlitvene priložnosti, ki so privlačne za vrhunske kandidate. Pomembno je, da smo pri tem realni in iskreni. Tudi izzive lahko predstavimo kot zgodbe, kar nam omogoča ohranjanje avtentičnosti. Kandidati cenijo iskrenost, četudi ta ni vedno rožnata.

Zakaj je storytelling v rekrutiranju pomemben?

Storytelling je umetnost, ki navduši in angažira ciljno javnost. V rekrutiranju to pomeni, da kandidatom predstavimo naše podjetje in delovno mesto kot zgodbo, ki je vredna njihove pozornosti. Namesto da zgolj naštevamo osnovne informacije, zgodba omogoča kandidatom, da čutijo, kako bi se lahko vključili v našo organizacijo, kaj lahko pričakujejo in kako bi se v našem okolju razvijali.

Storytelling ustvarja čustveno povezanost, kar je ključno za privabljanje in angažiranje vrhunskih talentov. Ko kandidati vidijo in začutijo zgodbo podjetja, se lažje poistovetijo z vizijo in cilji ter se bolj motivirano prijavijo na razpisana delovna mesta.

Kako uporabiti storytelling za privabljanje kandidatov?

1. Povejmo zgodbo o uspehu

Namesto preprostega naštevanja nalog in odgovornosti delovnega mesta, predstavimo zgodbe o uspešnih projektih in dosežkih. Povejmo, kako so naši zaposleni uspešno reševali izzive, prispevali k pomembnim projektom in se razvijali v svojih vlogah. To kandidatom omogoča, da vidijo konkretne rezultate in vpliv, ki ga lahko imajo, če se pridružijo našemu timu.

Primer

“Pred nekaj leti smo se soočili z velikim izzivom pri razvoju novega izdelka, ki je imel potencial revolucionirati našo panogo. Naš tim je predano delal in z inovativnimi rešitvami uspel lansirati izdelek, ki je hitro pridobil pozornost na trgu. Janez, naš vodja projekta, je s svojo izjemno zagnanostjo in vodstvenimi sposobnostmi pripomogel k temu, da smo dosegli neverjeten uspeh. Zdaj iščemo nove člane tima, ki bi bili pripravljeni sprejeti podobne izzive in prispevati k naslednjemu velikemu preboju.”

2. Poudarimo organizacijsko kulturo, vrednote in poslanstvo

Predstavimo zgodbe o naši kulturi, poslanstvu in vrednotah, ki tvorijo osrednji del našega delovnega okolja. Povejmo, kako te vrednote vplivajo na vsakodnevno delo, prispevajo k pozitivnemu delovnemu vzdušju in se odražajo v odnosih med zaposlenimi. Kandidati bodo lahko začutili, ali se njihove osebne vrednote ujemajo z našimi in ali bi se v takem okolju počutili dobro.

Primer

“Naša podjetniška kultura temelji na sodelovanju in inovacijah. Vsak mesec organiziramo ‘inovacijske dni’, kjer zaposleni predstavijo svoje ideje in rešitve za izboljšanje naših procesov in izdelkov. Ana, ena naših novinark, je predlagala nov način za optimizacijo našega sistemskega vmesnika, kar je znatno izboljšalo uporabniško izkušnjo. To je bil le eden od primerov, kako odprta in podporna kultura prispeva k odličnosti. Če iščete okolje, kjer so vaši prispevki cenjeni in spodbujeni, boste pri nas našli svoje mesto.”

3. Predstavite osebne zgodbe

Vključimo osebne zgodbe trenutnih zaposlenih, ki bodo potencialnim kandidatom pokazale, kako je videti delo v našem podjetju. Delimo njihove izkušnje, poti do uspeha in osebne anekdote, ki kažejo, kako so se razvijali in kako so prispevali k uspehu podjetja.

Primer

“Ko je Mark začel pri nas pred petimi leti, je bil svež diplomant brez veliko izkušenj. Z našo podporo in priložnostmi za rast je hitro napredoval in zdaj vodi enega naših najpomembnejših projektov. Markova zgodba je dokaz, da pri nas cenimo in spodbujamo rast in razvoj. Če iščete priložnost za hitro napredovanje in želite prispevati k ključnim projektom, bomo z veseljem videli, kako se boste vključili v našo zgodbo uspeha.”

Kaj pa, če nam trenutno ne gre najbolje?

Če trenutno preživljamo težke čase, lahko storytelling še vedno igra ključno vlogo pri privabljanju kandidatov. K temu pa je potrebno pristopiti previdno in iskreno. Osredotočimo se na prihodnost, priložnosti za rast in spremembe ter na to, kako lahko potencialni zaposleni prispevajo k izboljšavam in uspehu podjetja.

Primer

“V vsakem podjetju pridejo trenutki, ko se sooča z izzivi. Mi smo trenutno v fazi preoblikovanja, kjer se spopadamo s kompleksnimi izzivi. Naša zgodba ni samo o tem, kje smo danes, ampak o tem, kam želimo priti jutri. Naše podjetje se trenutno sooča s težavami, ki so vplivale na naše rezultate. Številke so zanihały navzdol, imeli smo nekaj reorganizacije, a sprejeli smo novo strategijo in cilje, posodobili procese ter investirali v inovacije. Naš cilj je jasen: želimo se vrniti močnejši in uspešnejši, kot smo bili prej.”

Če ste oseba, ki uživa v reševanju kompleksnih problemov in si želi imeti vpliv na preoblikovanje podjetja, potem je to vaša priložnost. Trenutno iščemo posameznike, ki imajo strast do inovacij in pogum, da sprejmejo izzive. Vaša ideja in prispevek lahko igrajo ključno vlogo pri oblikovanju naše prihodnosti. Prehod skozi takšne čase vam omogoča pridobivanje dragocenih izkušenj in veščin, ki vas bodo obogatile za prihodnost. Verjamemo, da vsak član ekipe prispeva k naši skupni rasti in uspehu.

S tem pristopom storytellinga lahko ohranimo pozitiven ton in pritegnemo kandidate, ki so pripravljeni sprejeti izzive ter prispevati k preoblikovanju podjetja.

Competovi senior svetovalci smo specializirani za iskanje in izbor strokovnih ter vodstvenih kadrov. V kolikor imate izzive s privabljanjem ključnih kadrov, vam pri tem z veseljem pomagamo: office@competo.si 

Ostali članki

Strateška vloga HRM – Moč in odgovornost, da spreminjamo prihodnost dela in organizacij

06.12.2024
Pogovor s Tamaro Skerbinek, HR poslovno partnerko Weiler Abrasives   Kaj so ključni dejavniki, ki vas motivirajo pri delu z zaposlenimi in kako...

Kakšno bo leto 2025?

06.12.2024
Nina Potisek, partnerka Competo Zagotovo zahtevno, kar ugotavljamo že v procesih planiranja in postavljanja ciljev. To pa v resnici ni nič novega,...

Svoje (ne)sreče kovači

04.12.2024
Maša Žilevski, psihologinja-svetovalka Competo   Uvodnik naših decembrskih e-novic Med vrsticami se zaključuje s pomembno mislijo:...