Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Slabi šefi odganjajo dobre kadre

Laura Smrekar

Partnerka

Gallupova raziskava iz leta 2012 ugotavlja, da podjetja, ko izbirajo kandidate s posameznimi talenti za določeno delovno mesto, v več kot 80 odstotkih naredijo napako in ne izberejo pravega človeka. Eno je imeti človeka strokovnjaka, ki ni kos svojim nalogom. Še večjo škodo pa podjetjem povzroča srednji management, ki močno in neposredno vpliva na svojo ekipo, njeno učinkovitost in zavzetost.

Raziskava tudi ugotavlja, da so v podjetjih izjemno veliki razkoraki med posameznimi oddelki. Ponekod je lahko stopnja zavzetosti nadpovprečna, v drugem oddelku iste družbe pa izjemno nizka. Lahko imamo torej dobro zasnovan sistem upravljanja s kadri, ki pa ne deluje, saj ga izvajajo posamezniki na napačnih delovnih mestih.

In ni razloga, da bi v Sloveniji bilo drugače. Mnoga podjetja imajo izjemne težave s kadri na področju srednjega managementa. Dobri kadri iz podjetij odhajajo zaradi njihovih šefov. Kar pomeni, da nimamo pravih ljudi na pravih mestih in, da ne znamo prepoznati ključnih kadrov, ki imajo sposobnosti za prevzem vodstvenih pozicij. Vodja je odgovoren za vsakega člana svoje ekipe in za razvoj članov svoje ekipe.

Dogaja se tudi, da so nadrejeni, ki nimajo ustreznih kompetence za biti vodje, na pozicije pogostokrat napredovali iz raznih strokovnih ali tehničnih pozicij, kjer so se izkazali kot izjemno dobri oziroma tudi odlični strokovnjaki. V kolikor nimamo razvitega učinkovitega sistema upravljanja s kadri, kamor sodi tudi prepoznavanje in razvijanje talentov ter njihovih potencialov, enostavno nimamo orodij, ki bi nam pomagala pri prepoznavanju kompetenc in sposobnosti posameznih zaposlenih za prevzemanje vodstvenih pozicij.

 

L.S.

Ostali članki

Ste opazili našo komunikacijsko akcijo?

20.10.2022
Z agencijo Luna \TBWA smo zasnovali komunikacijsko akcijo, v kateri smo predstavili Competo kot strokovnjaka in najboljšega partnerja za razvoj...

Ni vse na vodji

16.10.2022
Nekdo, ki se zaveda, da za varnost potrebuje te informacije jih aktivno pridobiva – sprašuje sodelavce in vodjo, preverja svoja pričakovanja,...

Zakaj je danes pravi čas za prevetritev sistematizacije delovnih mest in plačnega modela?

12.10.2022
»Zelo pomemben premik naredimo s tem, ko poleg delovnih nalog s sistematizacijo skupaj z zaposlenimi opredelimo tudi splošne in specifične...