Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

»V celoti izpolnjujem razpisane pogoje, a me nihče ne povabi na razgovor.«

Laura Smrekar

Partnerka

Ker ste se v Competu v zadnjih tednih mnogi obrnili na nas, začenši z zgornjim stavkom, sem se odločila, da navedeni tematiki posvetim vsaj nekaj pozornosti in poudarim nekaj točk, ki jih je vredno ob prijavah upoštevati. Popolnoma se zavedam, da je danes na trgu dela mnogim kandidatom (tudi zelo dobrim kandidatom) težko. Novih ponudb za delo je relativno malo in le redki posamezniki dobijo priložnost, da se potencialnemu novemu delodajalcu predstavijo vsaj na razgovoru. To popolnoma razumem, a prav zaradi tega je za vsakega od vas ključno, da se prijavlja maksimalno ciljano in z tehtnim razmislekom le na tiste oglase, ki najbolj sovpadajo z njegovimi znanji, izkušnjami in kompetencami.

Če ste v roku šestih mesecev, na primer, posredovali od 50 do 100 zaposlitvenih vlog in ob tem ne dobili niti enega povabila na razgovor, potem verjetno nekje delate napake, a se jih najbrž niti ne zavedate. Na posamezno razpisano delovno mesto se v Competu v povprečju prijavi okoli 150-200 kandidatov. Ja, številka je ogromna, a vsako posamezno prijavo vselej skrbno pregledamo in kandidatom posredujemo povratno informacijo. Žal ugotavljam, da je več kot 80% vlog na posamezni oglas popolnoma neprimernih. To moram zelo odkrito povedati. In srčno si želim, da bo odstotek v bližnjji prihodnosti bistveno nižji. »Neprimerni« pomeni, da kandidati niti približno ne ustrezajo razpisanim pogojem. Večinoma v vlogi poudarijo, da sicer nimajo takih in takih znanj in izkušenj, a da so pa delavni, vztrajni in bi jim bil izziv zasedati »x« pozicijo. To je sicer lepo, po drugi strani pa tako za nas kot tudi za naročnika ne predstavlja prav nobene dodane vrednosti. Vsak oglas, ki ga objavimo, vselej z določenim namenom vsebuje posamezne postavke. Če se od kandidatov na primer pričakuje od 5 do10 let izkušenj, potem v kolikor še nimate 5 let izkušenj (ali morda le 2 oz 3), že bistveno odstopate od idealnega kandidata, ki bi ga naročnik želel imeti. Enako je s področjem dela: v kolikor je eksplicitno poudarjeno, da mora imeti kandidat v zadnjih letih na primer izkušnje v velikem proizvodnem podjetju in na mednarodnih trgih EU, potem na razgovor ne bomo povabili nikogar, ki v zadnjih letih ni delal v takem podjetju in na mednarodnih trgih (ex YU države ne štejejo).

Dodobra ustrezati razpisanim pogojem v zaposlitvenem oglasu je vse prevečkrat v očeh kandidatov razumljeno preveč subjektivno in razočaranje z vaše strani je posledično toliko večje. Morda za konec- Kaj bi si vi mislili o kandidatu, ki se prijavi na 20 med seboj različnih si oglasov, ob vsaki posamezni prijavi pa izpostavi, da v celoti izpolnjuje vse razpisane pogoje? Tako žal ne gre…

L.S.

Ostali članki

Voditeljstvo v dobi generacijskih razlik: ključ do trajnostne uspešnosti podjetja

18.04.2024
Vse pogosteje poslušamo o izzivih vodenja sodelavcev različnih generacij. Veliko smo lahko prebrali o posebnostih ene ali druge generacije. Imamo...

Ali zaposlitveni paket vsebuje tudi program prezaposlovanja?

16.04.2024
Trg dela se neprestano spreminja, prilagaja in razvija v skladu s potrebami in zahtevami gospodarstva. To ga dela izjemno dinamičnega, pa tudi...

Znamka delodajalca: kaj je, kaj ni, s čim jo pogosto zamenjujemo

20.03.2024
Znamke podjetja Korporativna znamka podjetja, blagovne znamke podjetja in znamka delodajalca predstavljajo tri stebre identitete podjetja, ki skupaj...