Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

“Vam lahko pomagam?”

Laura Smrekar

Partner, direktorica komuniciranja

Na kaj vas spominja ta stavek? Kdaj ga običajno slišite? To je najpogosteje uporabljena fraza naših prodajalcev – bodisi, da gre ta oblačila, pohištvo, obutev, gospodinjske aparate ali drugo… Ker sem ženska in kot taka tudi rada občasno nakupujem, se bom malo bolj podrobno dotaknila prodajalcev v trgovino z oblačili.

Najbolj me zmoti, da so vsi tako grozno dolgočasni in mi ne vzbudijo občutka, da si zelo želim nekaj kupiti. Ko običajno stopite v trgovino, vas prodajalec vpraša »Lahko pomagam?« in ko zaslišim ta stavek, se kar zmrazim in odločno ogovorim z »ne«. Zdi se mi, da to vprašanje samo po sebi vleče nase negativen odgovor. Pogostokrat tudi mimika in glas prodajalca ne vzbujata občutka, da bi kaj kupila. Vsi so tako dolgočasni, da je kar grozno. A ne bi bilo super, ko bi te prodajalec nagovoril popolnoma drugače, inovativno, v smislu- Gospa, neverjetno, ravno danes smo dobili eno krasno obleko, ki bi vam bila ulita po telesu … ali pa Gospodična, imate neverjetno lepo turkizno barvo srajce. Poglejte, dobili smo vrhunske hlače, telirane,ki…. Samo malo kreativnosti in drugačnosti in človek, bi se počutil popolnoma drugače.

Verjetno tudi ta fraza ni nekaj najhujšega, kar vas doleti. Morda ste imeli smolo in prodajalec ni imel časa, da se vam posveti; morda vas je z očmi ošinil od pet do glave in sam sklenil, da nimate zadosti »pod palcem«; morda pa se enostavno ni zgodilo nič in ste bili popolnoma neopaženi.

Dragi moji, naša storitvena panoga ima še ogromno prostora za rast, razvoj, inovacije, izboljšave, nadgradnje. Kot vedno je vse na ljudeh. Ključni so ljudje in njihovi odnosi do strank, odjemalcev, kupcev. Tu se dela velika razlika in z drugačnim, inovativnim, prijetnim odnosom lahko k sebi privabimo dobre, redne stranke, ki ob nakupu ne bodo imele občutka, da ste jih želeli »ogoljufati« ali jim kaj neprimernega prodati.

A kot vedno, imajo tudi ti prodajalci svoje vodje in povsem verjetno so tudi oni postavljeni na ne-prava mesta oz niso dovolj usposobljeni za delo, ki ga opravljajo. Na vodji je, da zna svoje ljudi motivirati, voditi, učiti in pravilno usmerjati.

L.S.

Ostali članki

Katere ideje bodo rešile prihodnost dela?

20.09.2018
Če sodimo po energiji in idejah na drugem Competo HR hekatonu, se nam za prihodnost dela ni treba bati. Predstavljamo nagrajene...

Case study: BIG BANG NA COMPETO HR HEKATONU

14.09.2018
Izziv: Z majhnimi koraki v kadrovske procese vpeljati agilno miselnost ter zaposlenim pokazati dodano vrednost agilnih in inovativnih HR...

Competo HR hekaton: PRIHODNOST DELA

10.09.2018
Competo HR hekaton je enodnevni dogodek, ki lahko predstavlja bodisi prvi korak k inoviranju HR praks in procesov, lahko pa služi kot...