Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Odgovori na najpogostejša vprašanja o LinkedInu

LinkedIn, profesionalno družbeno omrežje, postaja vse bolj priljubljen medij tudi pri nas. Mnogo posameznikov in podjetij je že našlo način, kako s komunikacijo povečati prepoznavnost blagovne znamke, graditi odnos s potencialnimi kupci in podobno.

Piše: Manca Korelc

Še vedno pa je v vrstah iskalcev novih zaposlitvenih priložnosti mnogo tistih, ki so na LinkedInu povsem neaktivni. Zbrala sem pogosta vprašanja in pripravila odgovore, ki vas bodo usmerili pri komunikaciji in pomagali na poti do nove zaposlitve.

Kaj je LinkedIn in kaj je njegov namen?

LinkedIn je poslovno družbeno omrežje, ki se uporablja za online povezovanje v poslovnih vodah. Podobno kot na Facebooku na LinkedInu objavljamo svoje vsebine ali delimo vsebine drugih.

V čem se razlikuje od Facebooka?

Bistvena razlika je v tem, da je LinkedIn izrazito poslovno usmerjen. Tukaj ni prostora za osebne vsebine, razen če jih povežemo s poslom.

Kako mi LinkedIn lahko pomaga? Kaj so glavne koristi njegove uporabe?

LinkedIn je veliko več kot vaš spletni življenjepis. Povežete se lahko z vašimi kolegi iz panoge in tako gradite socialni kapital, povečate svojo prepoznavnost kot strokovnjak na svojem področju in pridobite ponudbo za zaposlitev, ki jo iščete že nekaj časa. S kontaktnimi podatki na svojem profilu poskrbite, da vas najdejo potencialni delodajalci in rekruterji.

Kako začnem s komunikacijo na LinkedInu?

Prvi korak k učinkoviti komunikaciji je strateški razmislek, kaj želite doseči: dobiti ponudbo za novo delovno mesto, povečati prepoznavnost v vaši stroki, pridobiti povpraševanja za vaše storitve ali kaj drugega.

LinkedIn profil obogatite s profesionalno fotografijo, kontaktnimi podatki, delovnimi izkušnjami, izobrazbo, veščinami, nagradami, projekti … Ne pozabite na povzetek (ang. Summary), v katerem v prvi osebi ednine nagovorite potencialne delodajalce. Umestite tudi poziv k akciji: klic za razgovor, elektronsko sporočilo (lahko tudi zasebno sporočilo na LinkedInu) ali sestanek za poslovno sodelovanje.

Ali je dober LinkedIn profil dovolj za posel?

Ne. Z dopolnjenim profilom se aktivnosti na LinkedInu šele pričnejo. Najbolj pomembno je redno objavljanje relevantne in kakovostne vsebine, povezane z vašo stroko.

O čem naj pišem na LinkedInu?

Izhajajte iz svojih vsakdanjih poslovnih situacij, tako boste vedno našli temo za pisanje objav. Vedno naj bodo povezane z vašim poslom in širšim okoljem vaše panoge.

Nekaj namigov za lažji začetek:

zapišite, kako ste rešili večji izziv z vašo stranko,

kaj ste pridobili z udeležbo na poslovnem dogodku (z vsemi, ki ste jih na novo spoznali, se obvezno povežite na LinkedInu),

3 stvari, ki jih cenite pri svojem nadrejenem in sodelavcih,

5 razlogov, zakaj imate radi svoje delo,

3 primere e-novic, na katere ste naročeni, da sledite novostim v svoji industriji,

delite vsebine drugih uporabnikov LinkedIna.

 

Na LinkedInu najbolj cenimo vaše osebne poslovne zgodbe, dobre prakse pa tudi napake, iz katerih se lahko vsi nekaj naučimo in pridobimo.

Kako pridobim nove povezave?

Da bodo vaše objave vidne, morate graditi mrežo povezav, torej uporabnikov LinkedIna. Nekaj namigov, kako graditi mrežo:

  • povežite se z svojimi sedanjimi in nekdanjimi sodelavci ter sošolci iz fakultete,
  • povežite se z vsemi, ki jih spoznate na poslovnih dogodkih; bodite proaktivni in ne čakajte, da to storijo oni,
  • sledite priporočilom LinkedIna, ki vam bo v zavihku My Network predlagal ljudi iz vaše branže,
  • uvozite vaše kontakte iz poštnih odjemalcev, kot so Gmail, Yahoo in Outlook,
  • uporabite iskalnik, da poiščite uporabnike in jih povabite v svojo mrežo.

Dobra praksa: vedno pošljite sporočilo po meri za tistega, ki mu boste poslali povabilo za povezavo.

Koliko časa potrebujem za LinkedIn?

Enoznačnega odgovora na to vprašanje ni, lahko pa sledite splošnemu pravilu: več časa kot boste investirali v LinkedIn, več vam bo povrnil, če boste konstantni pri pisanju dobrih vsebin in gradnji svoje mreže.

Primer dobre prakse komunikacije

Zelo pomembno je, da ne stremite zgolj k povečanju števila povezav, ampak zasledujte stopnjo odzivnosti (engagement): 1000 povezav (uporabnikov LinkedIna) malo koristi, če se nobeden ne odzove na vašo objavo. Na LinkedInu je bolje imeti manjšo in aktivno kot velilko pasivno mrežo povezav.

LinkedIn je družbeno omrežje, zato uporabniki najraje vidimo obraze. Vaš obraz. Če pišete vsebine s svojo fotografijo v poslovnem okolju, vam bomo veliko bolj zaupali, kot če nam boste posredovali zgolj besedila.

Ne prodajajte. LinkedIn uporabite kot medij za izobraževanje. Na takšen način si boste zgradili kredibilno osebno znamko.

Imejte v mislih, da je komunikacija na LinkedInu (in drugih družbenih medijih) tek na dolge proge. V enem mesecu se ne bo zgodilo kaj veliko, zato vztrajajte. Pišite svoje vsebine, gradite mrežo povezav ter komentirajte, všečkajte in delite vsebine drugih. Male komunikacijske aktivnosti na LinkedInu se bodo s časom seštele v velike poslovne zgodbe, s katerimi boste dosegli svoje cilje.

 

Gostujoč blog je za našo spletno stran napisala Manca Korelc, svetovalka za komunikacijo na družbenih omrežjih.

Povežite se z Manco na LinkedInu ­­>> https://www.linkedin.com/in/mancakorelc/

Ostali članki

Voditeljstvo v dobi generacijskih razlik: ključ do trajnostne uspešnosti podjetja

18.04.2024
Vse pogosteje poslušamo o izzivih vodenja sodelavcev različnih generacij. Veliko smo lahko prebrali o posebnostih ene ali druge generacije. Imamo...

Ali zaposlitveni paket vsebuje tudi program prezaposlovanja?

16.04.2024
Trg dela se neprestano spreminja, prilagaja in razvija v skladu s potrebami in zahtevami gospodarstva. To ga dela izjemno dinamičnega, pa tudi...

Znamka delodajalca: kaj je, kaj ni, s čim jo pogosto zamenjujemo

20.03.2024
Znamke podjetja Korporativna znamka podjetja, blagovne znamke podjetja in znamka delodajalca predstavljajo tri stebre identitete podjetja, ki skupaj...