Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

2. Oreh: izčrpanost in nesporazumi ob komunikaciji ”online”

Maša Žilevski

Svetovalka - psihologinja

Orehi so še kako dobri za možgane, ko pa povrh stremo še kakšnega takega, ki se streti kar tako ne da, je to posebno zadoščenje. Zato vas vabimo, da skupaj z nami vsak teden strete kakšen oreh izzivov hibridnega dela. Nekaj orehov smo že nabrali, vas pa vabimo, da kakšnega predlagate tudi vi. V primeru, da bi želeli, da se lotimo določenega izziva hibridnega dela, nam ga posredujete na: laura.smrekar@competo.si

Verjetno ste tekom 2020 zasledili pojem ”Zoom fatigue”, ki se nanaša na utrujenost ob video komunikaciji preko Zooma, Teamsov, Hangouts itd. Slednja je posledica preobremenitve naših možganov, ko tekom komunikacije preko teh aplikacij poskušajo (večinoma neuspešno) pridobiti dodatne informacije iz neverbalne komunikacije sogovornika ter izvesti to istočasno za n-oseb, ki jih spremljajo na ”Gallery View”. V primeru, da slednje prepoznavate pri sebi in večina vaše komunikacije še vedno poteka na omenjene načine, je priložnost, da olajšate delo možganom – vnesite več stare dobre telefonske audio komunikacije. Pri slednji je več informacij za obdelavo in posledično manjša verjetnost razdrobljene delne pozornosti, zaradi katere lahko manj kakovostno zaznavamo vsebino povedanega s strani sogovornika.

Že omenjeni izziv neverbalne komunikacije in delne pozornosti ima vpliv tudi na to, kako razumemo povedano, oziroma kakšna predvidevanja oblikujemo o povedanem s strani sogovornika. Že pri komunikaciji v živo je verjetnost, da se ne bomo uskladili v komunikacijskem procesu, prisotna. Kaj šele v primeru ”online” komunikacije. Zato je ključno, da v primeru slednje še pogosteje kot v živo (pa še v živo to premalo počnemo), preverjamo razumevanje povedanega – kako nas je drugi razumel, kot tudi kako mi razumemo njega. Še posebej, ko se nagibamo k temu, da bi predvidevali, kaj naj bi to pomenilo. Zagotovo nekaj pomeni za osebo na drugi strani. Drugače ne bi to rekla ali slišala. Ta nekaj pa ne moremo mi vedeti namesto njih.

p.s. sodelavka in avtorica je Maša Žilevski, psihologinja svetovalka Competo

 

Ostali članki

Spremembe so proces

25.06.2022
Spremembe so proces. Ko uvajamo spremembe v podjetjih, še posebej, če so večje in posegajo v del organizacijske kulture ali se tičejo novih...

Spremembe - Skupaj na ladji

13.06.2022
Spremembe so del razvoja vsake organizacije in so nujne za njen dolgoročen obstoj. Ljudje so tisti, ki spremembe uvajajo. V interesu vodstva...

Q&A – Kakšen pomen imajo informacije za zaposlene v procesu organizacijskih sprememb?

11.06.2022
Organizacijske spremembe so kompleksne in za marsikaterega člana organizacije predstavljajo velik izziv. Večkrat so nepričakovane ali pa so plod...