Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Čas za preplet marketinških in kadrovskih aktivnosti – 1.del

Še nedolgo nazaj sta marketing in upravljanje s človeškimi viri veljala za dve ločeni entiteti, včasih celo na nasprotnih bregovih. Ta vznemirljivi svet digitalizacije pa je pripeljal en kup novosti in ena bolj aktualnih (a površno raziskanih) je prav povezava marketinških in kadrovskih aktivnosti, ki si še nikoli niso bile tako blizu.

Pravilna uporaba marketinških orodij v kadrovski službi se lahko dolgoročno izkaže kot ključen adut za privabljanje najboljših talentov na trgu. Ne pozabimo – tako kot se lahko posamezniki v trgovini odločajo med različnimi znamkami jogurta za malico, tako lahko izbirajo tudi med delovnimi mesti in delodajalci.

 

»Recruitment marketing« – iluzija ali pomembna strategija privabljanja najboljših talentov?

Gre za strateško implementacijo aktivnosti, ki podjetju omogoča, olajša ali izboljša pot do privabljanja talentov. Namesto osredotočenosti zgolj na kandidate, ki se sami prijavijo na določeno prosto delovno mesto, je prišel čas za širši pogled. Vse večkrat se namreč zgodi, da podjetja na zaposlitveni oglas dobijo majhen odziv z neprimernimi kandidati. Zato moramo postati pozorni na posameznike, ki bi lahko bili sedaj ali pa v prihodnosti zainteresirani za delo v našem podjetju.

Za doseg aktivnih iskalcev zaposlitve to pomeni gradnjo znamke podjetja kot privlačnega delodajalca, dvig zainteresiranosti za delo v našem podjetju, podajanje informacij kandidatom prek različnih komunikacijskih kanalov in gradnjo dolgoročnega odnosa z njimi.

Pasivni posamezniki, ki sicer ne iščejo aktivno nove zaposlitve, pa so za nas prav tako pomembni. Kar 45% zaposlenih je namreč pripravljenih prisluhniti novi zaposlitveni priložnosti. Povečanje prepoznavnosti podjetja kot privlačnega delodajalca lahko sproži zanimanje za prosta delovna mesta ter pripomore k spreobrnitvi pasivnega posameznika v aktivnega.

 

Ugled podjetja v rokah HR oddelka

Zaposleni v marketingu, trženju in prodaji so večkrat prepoznani kot odprte in delno uporniške osebnosti z velikimi sposobnostmi prepričevanja. K temu dodatno pripomore sposobnost kreativnega razmišljanja, sodobna miselnost in potrpežljivost. Prav strokovnjaki za človeške vire pa imajo podobne lastnosti, ki jih uporabljajo iz istih razlogov kot strokovnjaki v marketingu – da izboljšajo poslovne rezultate.

Kadrovniki se vedno pogosteje srečujejo z aktualno tematiko, t. i. employer brandingomoziroma znamčenjem delodajalca. Opažamo, da se pomena znamčenja delodajalca zaveda vedno več slovenskih podjetij, kar nas zelo veseli. Gre namreč za aktivnost, ki je precej podobna klasičnemu upravljanju blagovne znamke, vendar je osredotočena na ugled podjetja kot delodajalca. Aktivnosti med drugim zajemajo pripravo kreativnih zaposlitvenih oglasov, skrb za prijetno izkušnjo kandidatov na razgovoru (tudi v primeru, da oseba ni prava za določeno delovno mesto), skrb za zadovoljstvo zaposlenih s ponudbo konkurenčnih ugodnosti, fleksibilen delovnik in podobno. Pomembno pa je, da skupek vseh teh aktivnosti odkrito izraža kulturo podjetja, poslanstvo, vizijo in vrednote. Nenazadnje želimo v naše podjetje privabiti posameznike, ki se bodo ujeli s strategijo podjetja.

 

 

Viri:

http://theundercoverrecruiter.com/recruitment-marketing/

https://business.linkedin.com/talent-solutions/blog/2014/03/active-vs-passive-candidates-the-latest-global-breakdown-revealed

http://yourbusiness.azcentral.com/relationship-between-marketing-human-resources-14661.html

http://contentmarketinginstitute.com/2014/12/content-marketing-recruiting-tool/

https://www.formstack.com/blog/2016/marketing-hr-overlap/

http://www.businessnewsdaily.com/6979-changing-role-human-resource.html

Ostali članki

Ocenjevalni center kot odskočna deska za razvoj kompetenc zaposlenih

17.04.2019
Kako izražene so določene kompetence pri naših zaposlenih? Kako lahko zaposleni svoje potenciale še bolje razvijejo?...

Organizacijske vrednote in kompetence: ZAKAJ in KAKO našega dela

08.04.2019
Le malo nam koristi to, da imamo cilje in voljo za delo, če nimamo ustreznih kompetenc, da bi cilje dosegli. Tako nam tudi le malo koristijo naše...

Je možno vpeljati fleksibilen delovni čas brez izgube produktivnosti?

01.04.2019
V zadnjih letih se povečuje delež zaposlenih, ki jim je pomembno, da imajo vsaj možnost, da gredo kdaj prej iz službe, delajo od doma ali med...