Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Inoviranje kadrovanja – res vznemirljivo!

Razmišljanje Petre Novak, direktorice HR rešitev in razvoja v Competu in Mateje Panjan, vodje inovacijskih procesov v podjetju Danfoss Trata, o inoviranju kadrovanja in prvem slovenskem HR hekatonu.

Zakaj ste se lotili organizacije takega hekatona? Kakšne izzive naslavlja?

Petra: Prihodnost dela je tema, ki nas spremlja že od predlanskega Competo dogodka, kjer smo kot predavatelja gostili vrhunskega Perry-a Timmsa. S HR hekatonom na temo Prihodnost dela smo želeli razmišljanje, ki smo ga odprli takrat, pripeljati na višjo raven. Želeli smo ponuditi dogodek, kjer bi razmišljanje o izzivih prihodnosti nadgradili s konkretnimi rešitvami in predlogi.

Mateja: Mega trendi, kot so globalizacija, demografske in družbene spremembe, izjemno hiter razvoj tehnologij in pomanjkanje različnih virov, izrazito vplivajo tudi na delo v prihodnosti. Razviti moramo drugačne voditeljske stile in načine upravljanja s talenti, vzpostaviti drugačne načine oblikovanja organizacije in timov ter prakse dela, ki bodo odsevale tudi pričakovanja ljudi, ki šele vstopajo v naše organizacije, in bodo nenazadnje oblikovali drugačno kulturo.

Kot odziv na te trende smo v Danfoss Trati že leta 2014 oblikovali projekt Future of Work / Delo v prihodnosti. Danes je v projekt vključenih več kot 40 zaposlenih iz različnih oddelkov, nivojev in starostni skupin. S tem projektom ne spoznavamo samo dela v prihodnosti, ampak odpiramo mnogo širše teme, ki vplivajo na naše poslovanje. Koncept smo delili že z mnogimi podjetji v našem prostoru in v tujini in tako se je rodila ideja, da se povežemo ter skupaj razmišljamo o izzivih dela v prihodnosti tudi na skupnem FoW hekatonu. Deljenje dobrih praks med podjetji se mi zdi danes ključno za uspeh celotnega slovenskega poslovnega okolja. Ponosna sem, da smo v Danfossu pobudniki tovrstnega razmišljanja, ki bo še bolj povezalo zaposlene iz različnih podjetij! Skupni projekti, ki so rezultat več podjetij, kroženje zaposlenih med podjetij… tudi to je prihodnost. Res vznemirljivo!

Zakaj je pomembno, da HR izzive na HR hekatonu rešujejo tudi ljudje iz povsem drugih področij? Zakaj so pomembne raznolike skupine?

Mateja: Enostavno verjamem v čarovnijo, ki se zgodi, kadar sodelujem z ljudmi iz različnih oddelkov in poslovnih okolij. Naj razložim: Vsa poslovna okolja  danes zaznamujejo mnoge spremembe. V tem hitrem in nepredvidljivem času je zato pomembno, da smo se sposobni učinkovito odzivati na kupčeve potrebe, kar vpliva tudi na način dela vsakega izmed nas. Moji sodelavci danes niso samo kolegi iz oddelka, kjer sem zaposlena, še bolj pomembno je sodelovanje s kolegi iz drugih Danfossovih enot, kultur, potem pa so tukaj kupci in najrazličnejši dobavitelji in ostali poslovni partnerji. Ker so delovne naloge postale bolj kompleksne, je moja učinkovitost v veliki meri odvisna tudi od sodelovanja z vsemi temi ljudmi. In ravno zato sem prepričana, da se lahko od kolegov zunaj mojega delovnega okolja, ki imajo različno znanje in sposobnosti, zares veliko naučim in pomembno vplivam tudi na njihov uspeh, uspeh skupnega projekta, podjetja…

Petra: HR hekaton je pravzaprav skupinsko iskanje rešitev na precej kompleksne izzive. Iskanje rešitev za tovrstne izzive v podjetij pogosto pade v roke kadrovske službe, ki razmišlja in tuhta, kako oblikovati rešitve ki bodo najboljše za posel in zaposlene. Si predstavljate, da bi nekdo namesto nas razmišljal, kaj bomo danes oblekli, kaj bomo počeli v prostem času in kaj naj naredimo, da se bomo počutili dobro? Sliši se smešno, ne? Kadrovski vlogi pogosto dajemo prav to nalogo – naj razmisli, kaj naj podjetje naredi, da se bomo zaposleni v podjetju počutili dobro in bomo dobro delali. HR hekaton spodbuja vključenost zaposlenih v iskanje rešitev na področju organizacije dela. Kadrovski vlogi pa pomaga pri tem, da se razvije v vlogo transformatorja, ki povezuje in spodbuja k razmišljanju in kreativnosti.

Ali lahko HR hekaton metoda deluje v podjetjih v vseh panogah ali je omejena zgolj na kakšno panogo?

Mateja: Sama sem izvedla in bila deležna že kar nekaj hekatonov. Prepričana sem, da delujejo v vseh panogah, potrebna pa je primerna pred-priprava in čim večja vključenost vseh sodelujočih.

Petra: Deluje lahko povsod, kjer so ideje in pripravljenost za sodelovanje.

Kako pa poteka prenos idej v prakso? Bodo morala za to poskrbeti podjetja sama ali bodo hekatonu sledile še kakšne aktivnosti?

Mateja: Prenos idej v prakso je odgovornost vsakega udeleženca tega dogodka. FoW hekaton bo opogumil in opolnomočil vsakega izmed nas, da si v svojih delovnih okoljih oblikujemo tako delo in delovno okolje, v katerem bodo do izraza prišla naša znanja in sposobnosti. Tako lahko pomembno vplivamo k razvoju podjetij, v katerih delujemo. Ker pa sem prepričana, da bomo na hekatonu zgradili dobro skupnost, je pomembno, da poiščemo načine skupnega povezovanja in deljenja tudi po hekatonu. Ta del je še najbolj pomemben.

Petra: HR hekaton vidimo kot neke vrste kick-off za še več tovrstnih aktivnosti in povezovanja. Naša želja je oblikovati skupnost posameznikov, ki razmišlja o drugačnih rešitvah in si med seboj deli ideje in dobre prakse. Med podjetji je še vedno premalo povezovanja in izmenjave znanj. Če si med seboj delimo ideje in jih nadgrajujemo lahko zgradimo veliko več kot če vsak razmišlja znotraj svojega vrtička.

www.thefutureofwork.si 

 

Področje Delo v prihodnosti je v Danfossu že več kot 2 leti visoko na agendi vodstva. Oblikuje ga skupina zaposlenih iz različnih oddelkov in starostnih skupin, ki proaktivno spreminja, razvija in preučuje prihodnje načine dela. Njihovi najuspešnejši programi iz tega področja so 24Idea, program Vzajemnega mentorstva, Tržnica izzivov, Kroženje zaposlenih in drugi. Danfoss Trata je danes uspešno razvojno, proizvodno in prodajno podjetje na področju izdelkov in aplikacij za daljinsko ogrevanje in zagotavljanje energetske varčnosti, ki ponuja rešitve za učinkovito spopadanje s podnebnimi spremembami. S sodobnimi koncepti poslovanja in timskim delom že vrsto let ustvarjamo rezultate, s katerimi izpolnjujemo pričakovanja kupcev, lastnikov in zaposlenih.

 

Ostali članki

Kaj je in kaj ni kakovosten vodja

02.11.2024
Vodenje je umetnost, ki zahteva več kot le formalno izobrazbo ali pozicijo v hierarhiji. Kakovosten vodja je oseba, ki zna navdihniti, usmerjati in...

Vloga vodij pri ustvarjanju odporne organizacijske kulture

02.11.2024
Vodenje je ključno ne le za postavljanje standardov, temveč tudi za spodbujanje okolja, kjer se zaposleni počutijo opolnomočene. Ko vodje kot...

HR : od operativne do strateške vloge

13.10.2024
Anita Lovše, senior svetovalka Competo V mlajših letih sem delo v kadrovski službi razumela kot najbolj plemenito stvar, ki jo lahko počnem v...