Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Kaj smo pripravljeni narediti, da privabimo Top kandidate v naše vrste?

Laura Smrekar

Partnerka

S priseganjem na klasične načine izbora in nefleksibilnosti v postopku nam žal ne bo uspelo

Da je danes izjemno težko dobiti vrhunskega kandidata za posamezno področje dela, je dejstvo. In kljub številnim aktivnim kandidatom na trgu, se stvari ne spreminjajo. Lahko bi dejali, da ta izziv postaja samo še težji. Zakaj? Ker top kadri lahko izbirajo. Odločajo pa se na podlagi različnih dejavnikov. Privabiti in pridobiti top kandidate zato ne moremo jemati kot proces, enak klasičnemu načinu izbora. Top kandidati niso aktivni kandidat. Ne iščejo službe, so pa odprti za dobre karierne izzive in priložnosti.

 

Poglejmo si 3 konkretne korake, ki jih moramo upoštevati, ko želimo privabiti in dobiti top kandidate

 

1. korak – pritegniti zanimanje

V prvem koraku moramo spodbuditi zanimanje kandidata, da se na naše sporočilo, povabilo ali klic sploh odzove. Ne glede na to ali zaposlujemo sami ali preko zunanjih izvajalcev, je ta prva faza izjemno zahtevna in pomembna. Top kandidati se na ponudbo odzovejo, v kolikor je podana na primeren način in v kolikor pri njih vzbudi ravno pravšnjo stopnjo zanimanja in mikavnosti, da začutijo potrebo po nadaljevanju. Že to izhodišče je popolnoma drugačno kot v primeru kandidatov, ki dejansko nov karierni izziv iščejo aktivno. Včasih se na prvi klic ali sporočilo ne odzovejo. A če jim res prisluhnemo, in morda začutimo, da še obstaja možnost za nadaljevanje, je vredno zelo nevsiljivo, morda bolj neformalno, poskusiti še enkrat.

 

2. korak – srečanje in prvi pogovor

Od trenutka, ko se top kandidat želi srečati z nami, so vse niti v naših rokah. Pripravljen je slišati, kaj mu ponujamo. Pripraviti moramo različne scenarije. V ta namen je pomembno, da se o kandidatu čim bolje pozanimamo in mu temeljito prisluhnemo. Umetnost poslušanja je tukaj ključnega pomena. Če bomo samo govori o nas ne bo dovolj. Top kandidata je prvič najbolje povabiti na zelo neformalni sproščen pogovor. Lahko tudi izven podjetja, ob kavi ali kosilu. Na nas je, da ga čim bolj podrobno sprašujemo in ugotovimo, kaj in kako razmišlja, kaj mu predstavlja izzive in kaj bi ga spodbudilo, da naredi naslednje korake. V tej fazi moramo v razgovor s top kandidatom vključiti zelo pomembno osebo iz podjetja. Osebo, v kateri bo kandidat lahko začutil zaupanje in profesionalnost. Le občutek, da si lahko ključen in želen člen v organizaciji lahko spodbudi nadpovprečno močna čustva. In zato pri top kandidatih v prvi fazi sama vloga HRM ni pomembna. HRM je seveda vpet v proces in zgodbo, toda glavno vlogo mora imeti bodisi vodja, direktor ali lastnik.

 

3. korak – nadaljnji pogovori in ponudba

Top kandidat se po prvem srečanju odloči, da želi iti s pogovori naprej. Tukaj nastopi obdobje, ko moramo stvari konkretizirati in kandidatu nekaj dati na mizo. Če smo mu pozorno prisluhnili na prvem pogovoru, bomo vedeli, v katero smer peljati zadeve naprej. Cilj je, priti top kandidatu nasproti s konkretno mamljivo ponudbo. Ponudbo, ki bo dovolj mikavna, da jo bo sprejel. In tukaj veliko podjetij naredi napako. Top kandidat se jim lahko sicer zdi fantastičen, a niso pripravljena narediti nekaj več. In velikokrat niso pripravljena na odstopanja – bodisi v samem finančnem paketu, možnosti napredovanja oz drugih oblik kariernega razvoja, izobraževanja in usposabljanja. Top kandidat bo »zagrabil« za nov karierni izziv, v kolikor mu bo le ta omogočal več kot obstoječi izziv. In to je edino dejstvo, ki šteje in ga moramo imeti v mislih.

 

L.S.

Ostali članki

Voditeljstvo v dobi generacijskih razlik: ključ do trajnostne uspešnosti podjetja

18.04.2024
Vse pogosteje poslušamo o izzivih vodenja sodelavcev različnih generacij. Veliko smo lahko prebrali o posebnostih ene ali druge generacije. Imamo...

Ali zaposlitveni paket vsebuje tudi program prezaposlovanja?

16.04.2024
Trg dela se neprestano spreminja, prilagaja in razvija v skladu s potrebami in zahtevami gospodarstva. To ga dela izjemno dinamičnega, pa tudi...

Znamka delodajalca: kaj je, kaj ni, s čim jo pogosto zamenjujemo

20.03.2024
Znamke podjetja Korporativna znamka podjetja, blagovne znamke podjetja in znamka delodajalca predstavljajo tri stebre identitete podjetja, ki skupaj...