Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Kako biti uspešni v pogojih nepopolnih informacij?

Anita Lovše, senior svetovalka Competo

Poznate tisti občutek, ko vas vodja pokliče k sebi in vam dodeli do sedaj nepoznano nalogo, vi pa potrebujete več konteksta in razlage, da bo naloga uspešno opravljena? Vodja na kratko opiše nalogo in kakšen rezultat pričakuje. Vam pa še vedno ni jasno, kako se lotiti dela. V glavi vam roji vedno več vprašanj. Veste, da boste z vsakim dodatnim podvprašanjem razgalili svojo nevednost in nemoč. Vodja pa ima sedaj na izbiro, koliko dodatnih informacij vam bo še zaupal in kaj bo prepustil interpretiranju. Takoj, ko boste izrekli prvi pojasnilni komentar, »a te prav razumem, naredim to in to…«, boste začutili, da besede ne bodo našle prave poti do naslovnika, in vedeli, da vaš odziv ni bil na mestu. Izraz na obrazu vodje vam bo povedal vse. Največkrat v smislu, vsak nadaljnji pogovor je odveč, pridite z izdelkom in nič drugega ni pomembno. In podvomite v pregovor »ni neumnih vprašanj…«. In greste z zmedenimi predstavami o končni rešitvi. Premlevate možne scenarije in izgubljate čas.

Na koliko ravneh tega odnosa zaznavamo problem? Gre za manipulativnega vodjo? Nepripravljenega izvajalca naloge? Je to igra mačke z mišjo, »power play« v današnjem žargonu?

Dobronamerno lahko rečemo, da je vodja izbral napačen stil vodenja in precenil samostojnost oz. avtonomijo sodelavca. Poznamo tudi različne načine mišljenja. Sodelavec ni potreboval samo odgovor »kaj« naj naredi, ampak tudi odgovore na vprašanja »kako« in »zakaj«. Morda je vodja celo pravilno ocenil tveganja in se odločil, da bo izbral učni moment za osebno rast sodelavca – naj splava, saj bo šlo, naj se znajde in dokaže…

Torej, kaj vam preostane, poleg iskanja informacij pri drugih virih?

Predvsem bo pomagalo, če preokvirite svojo naravnanost in izkoristite situacijo kot priložnost za razvoj vaše kreativnosti in inovativnosti. Zabeležite postopke, kako ste rešili situacijo, odločitve, ki ste jih sprejeli in kakšni so bili vaši dosežki. Morda pa boste vi tisti, ki boste pomagali drugim, če se bodo znašli v podobni situaciji.

Kolikor vpletenih, toliko perspektiv

A vedno pomaga, če imajo vodje posluh za svoje sodelavce, vodijo z empatijo in znajo oceniti, kdaj potrebujemo pomoč, nasvet ali usmeritev. Včasih je dovolj samo občutek, da obstaja nekdo, ki nam želi dobro in nas podpira.

Ostali članki

Voditeljstvo v dobi generacijskih razlik: ključ do trajnostne uspešnosti podjetja

18.04.2024
Vse pogosteje poslušamo o izzivih vodenja sodelavcev različnih generacij. Veliko smo lahko prebrali o posebnostih ene ali druge generacije. Imamo...

Ali zaposlitveni paket vsebuje tudi program prezaposlovanja?

16.04.2024
Trg dela se neprestano spreminja, prilagaja in razvija v skladu s potrebami in zahtevami gospodarstva. To ga dela izjemno dinamičnega, pa tudi...

Znamka delodajalca: kaj je, kaj ni, s čim jo pogosto zamenjujemo

20.03.2024
Znamke podjetja Korporativna znamka podjetja, blagovne znamke podjetja in znamka delodajalca predstavljajo tri stebre identitete podjetja, ki skupaj...