Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Kako oceniti pravo vrednost HR projektov in iniciativ?

Oceniti in uveljaviti pravo dodano vrednost HR iniciativ je velik izziv. Vrednost, ki jo HR projekti ustvarjajo za ljudi in procese je namreč izmuzljiva, saj še zdaleč ni samo finančna.  Zato potrebujemo orodje, ki nam bo pomagalo pri oceni prave vrednosti HR aktivnosti – orodje, ki jih bo postavilo ob bok ali nad običajne KPI-je in kazalnike.

Denar ALI ljudje vs. denar IN ljudje

Dilema, pred katero smo HR-ovci in naši projekti pogosto postavljeni, je: denar ali ljudje? Orodje ali metoda, ki bi nam pomagala, da bi ALI zamenjali z IN ter stavek obrnili v »ljudje IN denar«, se zdi kot »HR-ovski sveti gral«. Dobra novica: rešitev izziva ni tako izmuzljiva kot sveti gral.

Kako do tehtnih argumentov, ki niso samo finančni?

Najprej: nikakor ne spodbujamo razvrednotenja finančnega učinka HR iniciativ. Zavzemamo pa se za njegovo dopolnitev, obogatitev.

Želimo si zbrati čim širšo sliko učinkov in vrednosti HR iniciativ.

Ta bazen bo naša podlaga za sprejemanje odločitev, saj bomo natančno vedeli, čemu se s kakšno odločitvijo odpovemo in kaj pridobimo. Vedeli bomo tudi, kako to razumevanje v smiselni obliki prenesti do vodstva in tako zares postavili ljudi in denar v eno misel, saj obstaja visoka korelacija med njima.

Impact Mapping: orodje za odkrivanje prave vrednosti (HR) inciativ

Impact Mapping je metoda, ki nam preko identificiranja vseh raznolikih vrednosti HR iniciativ omogoča sprejemanje boljših odločitev in tudi boljše spremljanje posledic teh odločitev. Če imamo na primer izziv, da ne znamo natančno oceniti, ali bi bilo delo na daljavo po karanteni, nam Impact Mapping pomaga oceniti vse raznolike učinke in vplive »starega« načina dela v pisarni in »novega« načina dela od doma. Omogoča nam več kot le igranje scenarijev – dejansko lahko vidimo rezultate, ki niso osnovani le na finančnem prihranku, temveč tudi na ugledu podjetja, zvestobi in pripadnosti zaposlenih in drugih »človeških« faktorjih ter širše – na družbeni odgovornosti (npr. manj CO2, manj koncentracije poseljenosti v mestih, razvoj podeželja…).

Človeški faktorji so sicer izmuzljivi za merjenje, a Impact Mapping je usmerjen prav k iskanju vrednosti in trdnih podatkov o njih. 

Impact Mapping jasno pokaže, da vrednost ljudi ni vidna le v urah, ki jih namenijo delu ali denarju, ki ga prinesejo, temveč v njihovi zvestobi, pripadnosti, kreativnosti, inovativnosti, s katerimi ključno pomagajo podjetju dosegati strateške cilje, razvijati nove ideje in poslovne modele ter tako uspeti v spremenljivih okoliščinah. Takšni ne bodo le zaradi denarja na računu, temveč zato, ker jih spoštljivo obravnavamo, ker skrbimo za dobre odnose in ker omogočamo fleksibilnost in raznolikost. To je »sveti gral« sprememb in vzdržljivosti, zanj potrebujemo merilo.

Impact Lab: Kako samozavestno zagovarjati delo na daljavo ali katero koli drugo HR iniciativo?

Impact Lab je 90-minutni spletni “HR laboratorij”, v katerem uporabljamo in učimo metodo Impact Mappinga za oceno celotne vrednosti in učinka HR iniciativ. Preko pripovedi in izpraševanja nas pelje preko 6 področij, s pomočjo katerih popišemo in izmerimo (finančno in nefinančno) vrednost HR projektov. Na delavnici izdelamo zemljevid do definiranja učinkov, ki nam dajo podlago za samozavesten nastop ter argumente vodstu. Orodje je uporabno tudi za druge ocene tveganj in prednosti HR in drugih poslovnih inciativ (novi trgi, novi produkti, nova partnerstva), s pomočjo katerih lahko HR pomaga in moderira interne inovacijske procese ter s tem dodaja vrednost poslovanju ter krepi svojo strateško vlogo.

4.junija 2020 bomo na 90-minutnem online Impact Labu s Perryjem Timmsom merili učinke konkretnega projekta: dela od doma. Odgovorili bomo na vprašanja:

  • Kako zbrati in predstaviti vse pozitivne učinke dela od doma ter ostalih (HR) iniciativ in praks?
  • Kako obvladovati tveganja dela od doma?
  • Katere kazalnike uporabiti za argumentacijo nadaljevanja dela od doma po epidemiji?
  • Kje dobiti dodatne informacije za oblikovanje relevantnih argumentov?
  • Oris učinka, ki bi ga delo od doma do 3x na teden imelo na različne ciljne skupine?
  • Kako uporabiti metodo Impact Mapping z namenom lažje dobiti buy-in vodstva za (HR) ideje?

 

Ostali članki

Voditeljstvo v dobi generacijskih razlik: ključ do trajnostne uspešnosti podjetja

18.04.2024
Vse pogosteje poslušamo o izzivih vodenja sodelavcev različnih generacij. Veliko smo lahko prebrali o posebnostih ene ali druge generacije. Imamo...

Ali zaposlitveni paket vsebuje tudi program prezaposlovanja?

16.04.2024
Trg dela se neprestano spreminja, prilagaja in razvija v skladu s potrebami in zahtevami gospodarstva. To ga dela izjemno dinamičnega, pa tudi...

Znamka delodajalca: kaj je, kaj ni, s čim jo pogosto zamenjujemo

20.03.2024
Znamke podjetja Korporativna znamka podjetja, blagovne znamke podjetja in znamka delodajalca predstavljajo tri stebre identitete podjetja, ki skupaj...