Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Navdih z vrha – Tomaž Berločnik, partner Competo

Tomaž Berločnik, partner Competo

 

Kakšen vpliv ima organizacijska kultura na doseganje strateških ciljev?

 

Organizacijska kultura je ključnega pomena za usklajenost s strateškimi cilji podjetja in ima pomemben vpliv na njihovo doseganje. Močna kultura, ki je usklajena s strategijo podjetja, usmerja vedenje zaposlenih ter povečuje njihovo osredotočenost in angažiranost pri doseganju zastavljenih ciljev.

Sodobna organizacijska kultura se osredotoča na spodbujanje motivacije in zadovoljstva zaposlenih, krepi odprtost, sodelovanje, timsko delo, kreativnost, prilagodljivost, odprto komunikacijo ter, kar je še posebej pomembno, zaupanje. Takšna kultura vodi do boljših in hitrejših odločitev ter povečuje produktivnost. Izboljšuje sodelovanje med ekipami in omogoča hitrejše prilagajanje na spremembe v poslovnem okolju, kar posledično vodi do učinkovitejšega doseganja strateških ciljev.

Velikokrat pa voditelji pozabimo, da je organizacijsko kulturo potrebno aktivno oblikovati in jo tudi vzdrževati. Iz izkušenj lahko potrdim, da organizacijska kultura, ki je usmerjena k sodelovanju, inovacijam in nenehnemu učenju, bistveno povečuje verjetnost doseganja strateških ciljev.

 

Katere kompetence bodo po vašem mnenju najpomembnejše za prihodnji uspeh organizacij?

 

V prihodnosti bodo uspešne organizacije tiste, ki bodo omogočale prilagoditev in rast v hitro spreminjajočem se poslovnem okolju. Poleg standardnih kompetenc bodo morale organizacije razviti sposobnost hitrega prilagajanja spremembam in novim okoliščinam, razvijati inovativne ideje ter učinkovito sodelovati v raznolikih ekipah. Izmenjava znanj in osredotočanje na razumevanje ter upravljanje čustev bosta ključna za izboljšanje odnosov ter komunikacije med zaposlenimi.

Poleg tega bo za uspeh pomembno razumevanje in uporaba novih tehnologij ter podatkovne analize za optimizacijo odločanja. Organizacije, ki se bodo sposobne učinkovito prilagajati tem zahtevam, bodo bolje opremljene za soočanje z izzivi sodobnega poslovnega sveta.

 

Kakšna je po vašem mnenju vloga vodstva pri oblikovanju strateške kadrovske funkcije?

 

Vloga vodstva pri oblikovanju strateške kadrovske funkcije je ključna in obsega več pomembnih vidikov. Z aktivno vlogo vodstva pri oblikovanju strateške kadrovske funkcije lahko organizacije dosežejo boljše rezultate in povečajo svojo konkurenčnost. Z oblikovanjem jasne vizije in ciljev vodstvo postavi in usmerja razvoj kadrovske strategije, tako da le ta podpira celotno poslovno strategijo.

Pomembno je, da vodstvo aktivno spodbuja razvoj zaposlenih, kar vključuje mentorstvo, izobraževanja in načrtovanje kariernih poti. S politiko odprtega komuniciranja ter sodelovanja med oddelki omogoči kadrovskemu oddelku boljše razumevanje potreb in izzivov ostalih poslovnih funkcij. Prav tako moramo biti voditelji proaktivni pri uvajanju sprememb v kadrovski strategiji, da se organizacija lahko hitro odzove na spremembe v poslovnem okolju.

 

Kako pomemben je razvoj vodstvenih veščin za doseganje strateških ciljev organizacij?

 

Vlaganje v razvoj vodstvenih veščin je bistveno za uspeh organizacije in dosego njenih strateških ciljev. Dobri voditelji se nenehno izpopolnjujejo na področju komunikacije, kritičnega razmišljanja, analitičnih sposobnosti ter oblikovanja in vzdrževanja učinkovitih ekip.  Osredotočajo se na različne vodstvene pristope, načine motiviranja ter spodbujanja kulture učenja in razvoja.

Z razvojem teh veščin voditelji gradimo zaupanje in odprto komunikacijo, kar povečuje angažiranost zaposlenih in zmanjšuje konflikte. Takšen pristop voditeljem omogoča sprejemanje premišljenih odločitev, kar je ključno za uspešno vodenje.

Kako gledate na merjenje uspešnosti in učinkovitosti vodstvenih ekip?

 

Merjenje uspešnosti in učinkovitosti vodstvenih ekip je ključno za doseganje strateških ciljev in izboljšanje delovanja organizacije. Predstavlja pomembno orodje za analizo in optimizacijo procesov ter uresničitev dolgoročnih ciljev podjetja.

Uspešnost je mogoče oceniti le, če so cilji jasno opredeljeni. Uporaba ključnih kazalnikov uspešnosti (KPI) pomaga oceniti napredek in uspeh vodstvenih ekip. Poleg tega pridobivanje povratnih informacij od zaposlenih, kolegov in nadrejenih omogoča celovito oceno vodstvenih veščin in njihove učinkovitosti. Te povratne informacije so dragocene za razumevanje vpliva vodstva na organizacijo.

Pomembno je, da merjenje uspešnosti ne služi zgolj za ocenjevanje, temveč tudi za spodbujanje razvoja in rasti vodstvenih ekip. Spodbujanje odprte komunikacije in povratnih informacij med vodstvom in zaposlenimi krepi zaupanje in angažiranost, kar pozitivno vpliva na splošno klimo v organizaciji.

 

Kako podjetja po vašem mnenju pristopajo k pripravljenosti na prihodnje trende in globalne izzive glede trga dela?

 

Uspešna podjetja se zavedajo pomena trga dela in temu posvečajo veliko časa ter pozornosti. Pristopajo na več načinov, pri čemer razvijajo strateške načrte za prihodnost, ki vključujejo analizo ključnih trendov, kot so avtomatizacija, digitalizacija in demografske spremembe. Vlagajo v razvoj kompetenc zaposlenih, da bi jih pripravili na tehnološke spremembe in zahteve trga. Velik poudarek dajo raznolikosti in vključevanju. Redno spremljajo trende ter se povezujejo z zunanjimi inštitucijami, kar jim omogoča hitro prilagajanje strategij in razvoj programov, ki ustrezajo potrebam prihodnjega trga dela.

Verjamem, da se uspešna podjetja zavedajo tudi pomena znamke delodajalca. Znamčenje podjetja kot privlačnega delodajalca je namreč ključno za privabljanje in zadrževanje talentov v dinamičnem poslovnem okolju, saj močna znamka ne le izboljšuje prepoznavnost podjetja, temveč tudi ustvarja občutek zaupanja in pripadnosti med zaposlenimi. S takim pristopom se lahko podjetja učinkovito pripravijo na prihodnje izzive in izkoristijo nove priložnosti.

Kje vidite največje ovire pri upravljanju sprememb znotraj organizacij?

 

Najbolj pomembno pri upravljanju sprememb znotraj organizacije je, da vodstvo pokaže jasno zavezanost in podporo pri uvajanju sprememb. Naslavljanje teh ovir zahteva proaktiven pristop, odprto komunikacijo ter vključevanje zaposlenih v proces sprememb. Ljudje pogosto nismo naklonjeni spremembam zaradi strahu pred neznanim ali izgubo nadzora, kar lahko vodi do negativnega vzdušja. Velika ovira se pogosto skriva v pomankanju komunikacije, ki je lahko nejasna ali neustrezna, pri čemer se premalo poudarja razloge in koristi sprememb. Brez jasnih ciljev in načrtov se lahko proces sprememb hitro izgubi in ne doseže pričakovanih rezultatov, kar vodi do zmede in negotovosti med zaposlenimi.

Velikokrat pozabimo, da organizacijska kultura, ki ne spodbuja inovacij ali prilagodljivosti, lahko znatno ovira uspešno izvajanje sprememb. Brez ustreznega usposabljanja in podpore se zaposleni ne bodo počutili pripravljene na nove izzive.

 

Kakšen pomen pripisujete trajnosti in družbeni odgovornosti v poslovanju podjetij?

 

Družbena odgovornost in predvsem trajnost imata ključen pomen ter sta odločilna za uspeh in preživetje podjetij v globalnem gospodarstvu. Trajnostni pristopi, ne le da prispevajo k dolgoročnemu uspehu podjetij, ampak tudi podpirajo stabilnost in rast v spreminjajočem se poslovnem okolju. Gradijo zaupanje med potrošniki, zaposlenimi in deležniki, kar krepi znamko delodajalca in razlikovanje na trgu.

Z upoštevanjem družbene odgovornosti in trajnostnih praks se zmanjšujejo tveganja, povezana z okoljskimi in socialnimi vprašanji, kar dolgoročno koristi poslovanju. Prav tako trajnostne pobude pogosto spodbujajo inovacije, saj podjetja iščejo nove načine za optimizacijo procesov in zmanjšanje odpadkov.

Katere vrednote so po vašem mnenju ključne za uspešno voditeljstvo in kako vplivajo na organizacijo?

 

To so vrednote, ki oblikujejo organizacijsko kulturo in izboljšujejo učinkovitost, inovativnost ter splošno zadovoljstvo zaposlenih.

  • Vizionarstvo: jasna vizija in strategija motivirata zaposlene, da se uskladijo z dolgoročnimi cilji in si prizadevajo za skupen uspeh.
  • Integriteta: voditelji, ki delujejo pošteno in etično, gradijo zaupanje, kar vodi do večje zvestobe zaposlenih in boljše delovne klime.
  • Zaupanje: gradnja zaupanja povečuje angažiranost zaposlenih in zmanjšuje fluktuacijo.
  • Empatija: razumevanje potreb in čustev zaposlenih spodbuja timsko delo ter povečuje motivacijo in zadovoljstvo.
  • Komunikacija: odprta in jasna komunikacija zmanjšuje nesporazume in povečuje učinkovitost, kar prispeva k boljšemu usklajevanju ter sodelovanju.
  • Odgovornost: voditelji, ki prevzemajo odgovornost za svoja dejanja, vzgajajo kulturo odgovornosti, kar povečuje produktivnost in izboljšuje rezultate.
  • Prilagodljivost: prilagodljivi voditelji so bolj sposobni voditi svoje ekipe skozi negotovosti in nepredvidljive situacije.

Ostali članki

Strateška vloga HRM – Moč in odgovornost, da spreminjamo prihodnost dela in organizacij

06.12.2024
Pogovor s Tamaro Skerbinek, HR poslovno partnerko Weiler Abrasives   Kaj so ključni dejavniki, ki vas motivirajo pri delu z zaposlenimi in kako...

Kakšno bo leto 2025?

06.12.2024
Nina Potisek, partnerka Competo Zagotovo zahtevno, kar ugotavljamo že v procesih planiranja in postavljanja ciljev. To pa v resnici ni nič novega,...

Svoje (ne)sreče kovači

04.12.2024
Maša Žilevski, psihologinja-svetovalka Competo   Uvodnik naših decembrskih e-novic Med vrsticami se zaključuje s pomembno mislijo:...