Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Če želimo imeti dobro poslovno idejo, moramo imeti dobro idejo o ljudeh

Svante Randlert, glavni govorec 12. Competovega dogodka, svetovalec za podjetja in posameznike 

 

»Povprečno ima 10 od 10 generalnih direktorjev, s katerimi se pogovarjam, poslovni načrt, ki ga zelo dobro poznajo. A le eden izmed njih ima kadrovski načrt ali je z njim seznanjen. To je res zelo zanimivo – vemo, kaj in zakaj prodajamo, a ne vemo, kakšne kadre potrebujemo, koga moramo pritegniti ali kako ohraniti njihov angažiranost – prav to je ta manjkajoči kadrovski načrt. Gradnja znamke delodajalca bi moral biti proces, ki v središče postavi ljudi – naše zaposlene. Nenazadnje gre za največjo konkurenčno prednost vsakega podjetja, zaradi katere se razlikuje od konkurence.«

 

Vsi veliko vemo o upravljanju znamk izdelkov, a nimamo toliko znanja, ko gre za upravljanje znamke delodajalca. Ali obstajajo podobnosti? Kje so (bi morale biti) razlike med upravljanjem znamke izdelka in delodajalca?

Verjamem, da imamo zgolj eno znamko. A zagotovo se lahko o znamki delodajalca veliko naučimo iz upravljanja znamke izdelka. Ko se ukvarjamo z znamkami izdelkov, veliko razmišljamo o tem, kje se razlikujemo od konkurentov – če bi sredi noči zbudil zaposlene v marketingu in jih vprašali: »Zakaj ste boljši od konkurence?«, bi takoj vedeli pravi odgovor na to vprašanje. Če pa bi sredi noči zbudil kadrovskega menedžerja, bi enako uspešno odgovoril na vprašanje, kje se njihova kadrovska politika razlikuje od konkurence. Zato menim, da moramo biti na področju človeških virov bolj prodajno usmerjeni. Konec koncev, ljudje hočejo vedeti, kje so razlike med dvema delodajalcema. Pri sporočilih v zvezi s podjetji kot delodajalci je veliko neumnosti – prepogosto govorimo iste stvari kot naša konkurenca! Učiti bi se morali od prodajnikov in tržnikov, prenehati govoriti o higienskih dejavnikih in začeti govoriti o svoji konkurenčni prednosti.

 

Kako to naredimo? Kaj je konkurenčna prednost, zaradi katere se izjemen delodajalec razlikuje od zgolj dobrega, če izključimo higienske dejavnike, kot so plačilo, delovni čas, lokacija in vsebina dela?

Vedno znova se vrnemo na pravila marketinga – bolj podoben kot je izdelek, ki ga prodajaš, bolj podoben kot je delodajalec, bolj pomembna je kultura. Ko oklestimo ves »korporativni hrup«, se vse vedno konča pri ljudeh. Vaši ljudje so tisti, ki jih konkurenti nikoli ne morejo imeti. Vsekakor bom na letošnjem Competovem dogodku izpodbijal prevladujoče mišljenje, saj verjamem, da se moramo bolj kot znamki delodajalca posvetiti znamki delojemalca. Znamka delodajalca pomeni komunikacijo, ki izhaja iz delodajalca, znamka delojemalca pa komunikacijo, ki izhaja iz delojemalcev. Primerjajmo to s spletnimi stranmi, ki po vsem svetu ponujajo hotele. Danes nihče več hotela ne rezervira le zaradi tega, kar marketinški oddelek hotela napiše na spletni strani. Seveda želimo pridobiti tehnične informacije, a na temelju tega odločitve ne sprejemamo. Zaupamo, verjamemo in prepričajo nas mnenja hotelskih gostov. Stran za kandidate podjetja deluje na isti način – informacije na njej so nujne, a resnično pomembno je to, kar pravijo zaposleni. Znamko delodajalca lahko gradimo, a njena dejanska privlačnost izhaja tudi iz tega, kar povedo zaposleni. Vsi vemo, kako pomembno je prisluhniti in sodelovati s strankami, a pozabljamo, da mora isto veljati tudi za znamko zaposlenega. Zaposlenim moramo prisluhniti in z njimi sodelovati!

 

Svante Randlert je mednarodno priznan svetovalec za podjetja in posameznike z bogatimi izkušnjami na področju človeških virov in znamke delodajalca. V zadovoljstvo nam, je da bo kot glavni govorec nastopil na 12. Competovem dogodku, kjer bo obravnaval vprašanja, kot so gradnja privlačne znamke delodajalca, kako se pogovarjati s talenti na trgu dela in kako uporabiti znamko delodajalca pri navezovanju dragocenih notranjih in zunanjih odnosov.

Pretekli dogodki

Competo HR hekaton: ADIJO SILOSI - interno sodelovanje 4.0

20. 10. 2020
Virtualni HR hekaton je povsem agilen način reševanja izzivov komunikacije, sodelovanja in zavzetosti, ki podjetjem različnih branž, velikosti in...

FOW zajtrk: Employer branding - preteklost, prihodnost ali sedanjost?

15.01.2020
Pred nami je že tretja sezona “Future of Work” zajtrkov – naš prvi FOW zajtrk v 2020 bo v petek, 24. januarja 2020, ob 8.30 na...

Novembrski FOW zajtrk

29. 11. 2019
Na novembrskem Future of Work zajtrku bomo s tremi gosti govorili o lateralnih...
Preskoči na orodno vrstico