Pozitivni trendi globalne ekonomije postavljajo kadrovske izzive na glavo. Ne gre več zgolj za to ali bomo izbrale prave ljudi za naša delovna mesta. Gre vse bolj za izziv ali bodo pravi ljudje želeli delati za nas. Kakšno podobo v javnosti so si pridobila podjetja glede odnosa do zaposlenih, če jih je strah, da ne bi bila izbrana s strani najboljših kadrov na tržišču.
Managerji so vrhunsko nagrajeni, če uspešno upravljajo finančni kapital družbe. Večina njihovega plačila in morebitne nagrade izvira iz trdo oprijemljivih kazalnikov, ki odražajo ekonomsko uspešnost podjetja. Vsakemu je jasno, da na ekonomsko uspešnost podjetja vplivajo številni dejavniki. Za nekatere je značilno, da imajo na (ne)uspeh hiter in neposreden vpliv. Čeprav so morebiti zahtevni (npr. nadzor nad stroški), je zanje značilno, da so vidni in da so posledice dobrega dela opazne nemudoma. Dobro delo z njimi se običajno nemudoma preslika v rezultate od katerih smo odvisni. So pa še dejavniki, ki imajo dolgoročen in posreden vpliv na našo uspešnost in rezultate. Ti so bolj zahtevni ali če želite zahrbtni. Ukvarjanje ali ne ukvarjanje z njimi, morda ne povzroča takojšnjih učinkov. Toda, ko se vplivi teh dejavnikov zagrizejo v rezultate, smo po navadi nemočni, saj večinoma premalo razumemo njihov vpliv na podjetje.
Dobra novica za vse je, da bodo podjetja, ki si želijo pridobiti podobo znamke za katero bi delali najboljši na trgu, veliko vlagala v odnose z vsemi zaposlenimi, ne le talenti. Podoba podjetja, ki primarno skrbi za kakovostne storitve, vrhunske izdelke, za stranke in zaposlene, bo tudi poslovno uspešno. Poslovna uspešnost bo postala posledica skrbi za deležnike. Nikoli najbrž ne bo več obratno, da bi nam ekonomska uspešnost šele omogočila, da poskrbimo za zaposlene, kakovostne storitve…
Končno se bo razjasnilo kaj so vzroki in kaj posledice. Drvimo v novi svet.
dr. Aleksander Zadel