Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Znamka delodajalca: izziv za prav vsakega zaposlenega

Svante Randlert, svetovalec za podjetja in posameznike

 

Za znamko delodajalca mora biti odgovorno vodstvo. Kadrovski in marketinški oddelek morata sodelovati pri njenem razvoju in skrbi, vendar pa brez spodbude in dolgoročne podpore z vrha projekt gradnje in upravljanja privlačne znamke delodajalca ne bo uspešen.

 Že izraz znamka delodajalca nam pove, da gre za skupno odgovornost – strokovnjaki za človeške vire naj bi bili odgovorni za razvoj delodajalca v smeri, da bo prijazen do svojih zaposlenih, medtem ko naj bi marketing poskrbel za »embalažo«, torej znamčenje ugodnosti, ki jih podjetje ponuja. Kadrovska služba in marketing morata delovati kot ekipa – prvi (upajmo) dobro poznajo ljudi, njihovo vsakodnevno delo in motivacijo, marketing pa ima ogromno znanja o komuniciranju prednosti in edinstvenih lastnosti različnim deležnikom. A ne glede na to, kako motivirani so za spremembe kadrovniki in marketingaši, je pomembno, da odgovornost za projekt znamke delodajalca prevzame vodstvo, ki tudi imenuje odgovornega mentorja – to je nekdo, ki si nenehno prizadeva za vzpostavitev, vzdrževanje in izboljšavo znamke delodajalca, išče nove ideje in motivira vse vpletene. V podjetju mora igrati pomembno vlogo in imeti dostop do uprave. Zelo velikokrat se srečam z lepo oblikovanimi in spretno predstavljenimi EVP-ji (ang. employer value proposition), priča sem nešteto idejam o znamčenju, ki pa ne zaživijo, ker menedžerji vanje ne verjamejo in v svojem vsakodnevnem življenju ne živijo teh sporočil. Tako se ustvari vrzel med resničnostjo in obljubo – nekaj rečete, a tega ne ponotranjite. Usklajevanje je pomembno: menedžerji morajo preiti od besed k dejanjem. Nenazadnje so najpomembnejši vzorniki za zaposlene na vseh ravneh.

Vendar tudi usklajena ekipa s predstavniki vodstva, kadrovske službe in marketinga ni dovolj za pravi uspeh: najpomembnejši deležniki, ki sodelujejo pri gradnji privlačne znamke delodajalca, so vaši zaposleni. So najpomembnejši ambasadorji, ki sporočajo in delijo informacije o tem, kakšen delodajalec ste – če imate 200 zaposlenih, to pomeni, da imate 200 ambasadorjev znamke. Ker so stroški napak pri zaposlovanju zelo visoki (na Švedskem znašajo v povprečju 70,000 EUR na osebo!), je pomembno, da so pričakovanja, zgodbe in izkušnje, ki jih zaposleni delijo s prijatelji in znanci, pozitivne in točne.

Za manjše trge je upoštevanje »ambasadorske miselnosti« še pomembnejše. Ker vsak pozna vsakogar, morate biti prepričani, da so zgodbe vaših zaposlenih pozitivne in da pošiljajo privlačna sporočila. Če se malo pošalim: vaša znamka delodajalca je to, kar vaši zaposleni povedo o vas po dveh kozarcih vina. To je tisto iskreno mnenje, ki ga delijo s prijatelji. Menim, da na splošno ne bi smeli ločevati med B2B ali B2C podjetji – vsako podjetje je P2P – podjetje med ljudmi (ang. people to people). Izkušnja, ki jo imamo kot potrošniki z zaposlenimi, vpliva na našo odločitev o nakupu proizvoda ali uporabi storitve. Tako je v manjših državah usmerjenost v P2P, tj. ljudi, pravzaprav še pomembnejša. Vprašanje, ki se pri tem zastavlja, je, kako lahko svojim zaposlenim pomagamo, da se pogovarjajo s še večjim številom ljudi in jim predajo pravo sporočilo? Kaj se na primer zgodi, če kandidat, ki je imel slabo izkušnjo pri zaposlovanju, svoje slabo mnenje deli s 50 ljudmi na Linkedinu? Na malem trgu, kot je slovenski, je to katastrofa. Zato se morate osredotočiti na to, kar sam imenujem zaposlitvena izkušnja: celoten sklop izkušenj zaposlenega ali kandidata s podjetjem. Vsaka stična točka s podjetjem je vaša znamka. Vsaka zaznava o vašem podjetju je vaša znamka. Zato je gradnja privlačne znamke delodajalca tako pomemben projekt.

Pretekli dogodki

Competo HR hekaton: ADIJO SILOSI - interno sodelovanje 4.0

20. 10. 2020
Virtualni HR hekaton je povsem agilen način reševanja izzivov komunikacije, sodelovanja in zavzetosti, ki podjetjem različnih branž, velikosti in...

FOW zajtrk: Employer branding - preteklost, prihodnost ali sedanjost?

15.01.2020
Pred nami je že tretja sezona “Future of Work” zajtrkov – naš prvi FOW zajtrk v 2020 bo v petek, 24. januarja 2020, ob 8.30 na...

Novembrski FOW zajtrk

29. 11. 2019
Na novembrskem Future of Work zajtrku bomo s tremi gosti govorili o lateralnih...
Preskoči na orodno vrstico