Za povečavo in pomanjšavo uporabljajte tipki CONTROL+ in CONTROL-.

Proaktivnost je pri izgubi službe ključnega pomena

Izvolite v branje intervju s Sonjo Galjot, našo sodelavko na projektu SPIN, ki je bila pred kratkim sama v situaciji, ki jo zdaj doživljajo njeni sogovorniki na individualnih kariernih svetovanjih. S svojo izkušnjo soočanja z izgubo zaposlitve in vključitve v program SPIN posameznikom, ki jim svetuje, pa tudi nam, ki njeno predano delo spremljamo kot sodelavci, v pravi navdih.

Sonja, trenutno v okviru programa SPIN izvajaš delavnice in individualna svetovanja za osebe, ki se soočajo z izgubo zaposlitve. Pred časom si bila tudi sama v tej situaciji. Kakšna je tvoja osebna izkušnja z izgubo zaposlitve?

Minulo jesen sem izgubila zaposlitev. Podjetje Adria Airways, za katerega sem delala dobrih 13 let, je šlo v stečaj. Izguba zaposlitve je nedvomno težka izkušnja, mislim, da je od vsega najhujši občutek negotovosti in nemoči. Spomnim se občutkov jeze in žalosti. Del rutine, del načina življenja, ki sem ga bila vajena, je kar naenkrat izginil. Ostala pa je praznina.

Spomnim se občutkov jeze in žalosti. Del rutine, del načina življenja, ki sem ga bila vajena, je kar naenkrat izginil. Ostala pa je praznina.

Poklic, ki sem ga opravljala, je bil zelo specifičen. Bila sem namreč vodja kabinske posadke na letalu – senior stevardesa. Občutek sem imela, da je šlo vse, kar sem v tistem poklicu dosegla, v nič ravno zaradi njegove specifike. Zdaj, ko gledam za nazaj, bi lahko rekla, da sta občutek nemoči in negotovosti v meni sprožila to, da sem se aktivirala in šla naprej. Zavestno sem se predala razmišljanju, ki je bilo usmerjeno v mojo prihodnost: Kje se vidim v bodoče? Katere kompetence, ki sem jih izpopolnjevala v prejšnji službi, lahko prenesem na novo delovno področje, kaj lahko ponudim novemu delodajalcu? Koliko mi pri uresničitvi ciljev lahko pripomore končana formalna izobrazba? Kam želim? Kakšen je moj cilj?

Kako si izvedela za SPIN?

Ko sem odšla po svojo odpoved in ko sem s težkim srcem vrnila svojo uniformo, sem prejela klic iz Competa. Bila sem namreč vpisana v njihovi bazi competo.jobs kot iskalka zaposlitve. Naj ob tem povem, da ima Competo zelo široko mrežo naročnikov, ki preko Competa iščejo kader. Dobila sem torej  vabilo na razgovor, saj so iskali vodjo tajništva, tokrat za lastne potrebe. Seveda sem se vabilu odzvala. Cel preostanek dne sem se pripravljala na razgovor, v podrobnost sem naštudirala spletno stran Competa in zasledila, da bodo izvajali projekt SPIN. Projekt je v meni vzbudil zanimanje in tako sem pričela brati podrobnosti programa.

Ko sem se pripravljala na razgovor v Competu, sem na njihovi spletni strani zasledila, da bodo izvajali projekt SPIN. Projekt je v meni vzbudil zanimanje in tako sem pričela brati podrobnosti programa.

Takoj sem prepoznala dodano vrednost tega programa za uporabnika in pomislila na to, kako bi koristila vključitev v ta program meni in mojim sodelavcem. Kasneje sem zdaj že bivše sodelavce seznanila s programom in udeležili smo se ga v zelo velikem številu.

Kako si program doživljala kot uporabnica?

Spin sem kot uporabnica doživljala kot program, ki nudi celostno obravnavo, usmerjeno v posameznika in njegove potrebe. Na informativni delavnici smo dobili vse informacije o programu, ogromen vtis je name naredila motivacijska delavnica, kjer smo se pogovarjali o doživljanju, o čustvih ob izgubi zaposlitve.

Ogromen vtis je name naredila motivacijska delavnica, kjer smo se pogovarjali o doživljanju, o čustvih ob izgubi zaposlitve.

Na individualni delavnici pa se gre s strokovnjakom skozi proces, ki je popolnoma prilagojen uporabniku in se konča z izdelavo osebnega kariernega načrta. Nato sledijo delavnice in tečaji pri katerih posameznik dobi ali nadgradi znanje in veščine (mehke veščine, tuji jeziki, računalniška znanja, idr.). Preden sem se pridružila SPINU sem imela občutek, kot da sem v prostem padu in ni nikjer nikogar, ki bi me ujel. No pri vključitvi v SPIN pa sem imela prvič občutek, da je nekomu mar zame in za mojo stisko.

Preden sem se pridružila SPINU sem imela občutek, kot da sem v prostem padu in ni nikjer nikogar, ki bi me ujel. No pri vključitvi v SPIN pa sem imela prvič občutek, da je nekomu mar zame in za mojo stisko.

Kateri del aktivnosti pokrivaš na SPINU?

Na SPINU pokrivam individualne pogovore, prevzela sem vodenje skupinskih delavnic Veščine iskanja zaposlitve in Kako se pripraviti na razgovor za zaposlitev. Po izobrazbi sem diplomirana socialna delavka in delo, ki ga opravljam, opravljam res z veliko mero predanosti, skratka sem s srcem pri stvari.

Kaj je tvoje vodilo pri delu, ki ga opravljaš?

Pri individualnih pogovorih je moje vodilo posameznik, ki pride k meni na pogovor. Odziv posameznikov na pogovoru je različen.  Nekateri jokajo in z menoj delijo svojo stisko, drugi mi zaupajo osebne težave, spet tretji so že sami okvirno dodelali cilje za prihodnost, skratka popolnoma različno, jaz se prilagodim vsakemu posebej. Občutek, ko gre oseba, ki je prišla k meni na individualni pogovor, od mene z lepimi občutki in bolj jasno sliko glede načrtovanja svoje karierne prihodnosti,  je zame neizmerno lep.

Občutek, ko gre oseba, ki je prišla k meni na individualni pogovor, od mene z lepimi občutki in bolj jasno sliko glede načrtovanja svoje karierne prihodnosti,  je zame neizmerno lep.

Sicer pa je lepo biti del ekipe Competo, kjer je posameznik, ki pride k nam, resnično na prvem mestu.

Glede na to, da si popolnoma zamenjala področje dela, ali si lahko iz prejšnjega poklica prenesla kompetence, ki ti v tem poklicu pridejo prav? Katere kompetence so to?

Ko sem ostala brez zaposlitve, sem najprej mislila, da je šlo večino znanja in veščin, ki sem jih razvijala in nadgrajevala v prejšnjem poklicu, v nič, vendar niti približno ni tako. V bistu sem dober primer tega, kako lahko popolnoma zamenjaš področje dela, pa vendar najdeš iztočnice, ki so obema poklicoma skupne. Moja prejšnja služba mi je dala ogromno znanja, veščin in spretnosti, predvsem na področju dela z ljudmi pa tudi na drugih področjih. Stevardese na Adrii smo imele za seboj res obsežno in zelo zahtevno šolanje.

Moja prejšnja služba mi je dala ogromno znanja, veščin in spretnosti, predvsem na področju dela z ljudmi pa tudi na drugih področjih. Stevardese na Adrii smo imele za seboj res obsežno in zelo zahtevno šolanje.

Nekaj je sicer šolanje, drugo je delo in nabiranje izkušenj na samem letalu. Tako lahko na tem mestu izpostavim veščine medosebne komunikacije, ter ”branje” neverbalne komunikacije (npr. ob vstopu potnikov na letalu smo ob pozdravu in sprejemu potnika na letalu hitro razbrale, koga je na primer strah letenja, kdo bi utegnil povzročati težave med samim letom, kdo se ne znajde v potniški kabini in potrebuje pomoč), retorične spretnosti, nastopanje pred množico. Vse navedeno združeno seveda z znanjem, ki sem ga pridobila tekom študija mi danes zelo koristi pri izvajanju individualnih pogovorov. Omenim lahko še obvladovanje konfliktnih situacij, ostati miren in optimalno delovati tudi pod stresom, časovni menedžment, obvladovanje množice, prilagodljivost, včasih tudi improvizacija, disciplina, visok nivo znanja tujih jezikov,…

Za konec…Zakaj se je smiselno se v primeru izgube zaposlitve vključiti v SPIN? Kaj bi svetovala ljudem, ki so ostali brez zaposlitve?

Mislim, da je največja past brezposelnosti ravno to, da se ljudje vdajo v  usodo v tej težki situaciji in potem postopoma osebno stagnirajo. Proaktivnost je ključnega pomena. SPIN  poznam iz obeh zornih kotov: najprej kot uporabnica, sedaj pa še kot izvajalka in lahko rečem, da je odlična priložnost za vsakogar, ki si želi pridobiti ali dopolniti določena znanja in veščine, saj bo posledično bolj konkurenčen na trgu dela.

SPIN  poznam iz obeh zornih kotov: najprej kot uporabnica, sedaj pa še kot izvajalka in lahko rečem, da je odlična priložnost za vsakogar, ki si želi pridobiti ali dopolniti določena znanja in veščine, saj bo posledično bolj konkurenčen na trgu dela.

Tako, da vabljen vsak, ki bi si želel popolnoma brezplačno pridobiti ali nadgraditi znanje mehkih veščin, računalniško znanje, tujih jezikov in še in še.

Prenesi info katalog

Za posameznike: SPIN-ZnanjaInKompetencS4-posamezniki

Za podjetja: SPIN-ZnanjaInKompetencS4-podjetja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ostali članki

Voditeljstvo v dobi generacijskih razlik: ključ do trajnostne uspešnosti podjetja

18.04.2024
Vse pogosteje poslušamo o izzivih vodenja sodelavcev različnih generacij. Veliko smo lahko prebrali o posebnostih ene ali druge generacije. Imamo...

Ali zaposlitveni paket vsebuje tudi program prezaposlovanja?

16.04.2024
Trg dela se neprestano spreminja, prilagaja in razvija v skladu s potrebami in zahtevami gospodarstva. To ga dela izjemno dinamičnega, pa tudi...

Poslanstvo, vizija, vrednote, kultura – še nikoli tako pomembni

09.02.2024
Če si priznamo ali ne, je še kako pomembno, da verjamemo, da delujemo za višje in ne zgolj parcialne cilje, da ustvarjamo sledi, ki jih bomo lahko...