Zahtevne razmere so priložnost, da kadrovska funkcija pokaže svojo strateško vlogo

Nina Potisek, partnerka Competo

V takšni ali drugačni vlogi se s kadrovsko funkcijo ukvarjam že skoraj 30 let in spremljam njen razvoj. Zdi se mi, da kadrovska funkcija še nikoli ni bila tako zahtevna, kot je danes. Na drugi strani pa še nikoli ni bilo toliko priložnosti, da se izkaže kot strateška. V prispevku izpostavljam samo nekaj področij, ki se mi zdijo za 2025 še posebej aktualna.

Izzivi na evropskem in slovenskem trgu dela

Evropski trg dela – in slovenski –  se sooča z izzivi, ki vplivajo na vsa podjetja, ne glede na velikost ali panogo. Gospodarska negotovost, staranje prebivalstva in pomanjkanje, ne le ključnih kadrov temveč delovne sile na splošno, predstavljajo ključne izzive. Stopnja brezposelnosti je v Sloveniji rekordno nizka, kar pomeni, da so za številne poklice bazeni kandidatov skoraj prazni – ne le slovenski, temveč tudi trgi bivše Jugoslavije.  Brez zadostnega števila sodelavcev in ustreznih kompetenc so ogroženi plani in strategije podjetij. V Sloveniji smo bili v zadnjih letih priča visoki rasti plač. Med državami EU je Slovenija na 4. mestu glede na realno rast plač od leta 2019 do Q1 2024[i].  Delovni čas se v Evropi krajša, delno zaradi sprememb zakonodaje, povečevanja števila zaposlenih, ki delajo krajši delovni čas pa tudi zaradi optimizacije in avtomatizacije procesov.

Strateški pristop kadrovske funkcije

Vse navedeno močno vpliva na poslovanje podjetij v prihodnosti. Kadrovska funkcija je tista, ki z razumevanjem mehanizmov in spremljanjem trendov lahko ne le opozarja na izzive, temveč prinaša na mizo tudi rešitve, vključno z bolj fleksibilnimi oblikami dela in sodobnimi plačnimi modeli. V praksi se lepo kaže, da podjetja, ki so v preteklosti dajala poudarek kadrovski funkciji in znamki delodajalca, zaposlujejo hitreje in dobijo kompetentnejše sodelavce. Zagotovo je razumevanje ekonomskih razmer, trga dela in gibanja plač pomembno za kadrovsko funkcijo ter nujna predpostavka za to, da je ta funkcija v podjetju prepoznana kot strateška.

Strategije zadržanja sodelavcev

Glede na zahteven trg dela bodo strategije zadržanja sodelavcev prav tako ali še bolj pomembne kot strategije pridobivanja oziroma privabljanja kadrov. Strateška vloga kadrovske funkcije bo v predvidevanju potreb po znanju in kompetencah, usposabljanju in razvoju sodelavcev za potrebe prihodnosti ter spodbujanju sodobnih pristopov k učenju in krepitvi digitalnih kompetenc.

Raznolikost generacij

Zaradi podaljševanja delovne dobe in hkratnega prihoda novih generacij na trg dela se v podjetjih že danes srečujejo različne generacije, od “baby boom” generacije do milenijcev in generacije Z.  Raznolikost izkušenj in perspektiv, ki jih prinašajo različne generacije, je lahko izjemen vir inovacij in ustvarjalnosti. Za kadrovsko funkcijo pa se mi zdi, da bo zanimiv izziv tudi najti najboljše pristope k učenju in sodelovanju za različne generacije. Menim, da bi bilo dobro dati večji poudarek razvoju sodelavcev v drugi polovici kariere, saj so ti pogosto v podjetjih nekoliko zanemarjena kategorija, kar izkazujejo tudi številne raziskave – tako podjetja kot posamezniki manj vlagajo v razvoj sodelavcev 45+. To pomeni za kadrovsko funkcijo lepo priložnost, da se izkaže s sodobnimi, učinkovitimi pristopi.

K zadržanju in razvoju sodelavcev kadrovska funkcija strateško prispeva tudi z zagotavljanjem odlične izkušnje zaposlenih, gradnjo organizacijske kulture, ki podpira rast sodelavcev, ter razvojem voditeljstva.

Vloga HR analitike

HR analitika je v zadnjih letih dosegla pomemben razvoj. Česar si 10 let nazaj še nismo znali predstavljati, nam danes sodobna orodja omogočajo. Delo s podatki in sodobna HR analitika nam vsem, ki delamo v kadrovski funkciji, omogoča, da postanemo ključni partnerji pri strateškem odločanju, saj prinaša konkretne podatke in vpogled, ki vodstvu pomagajo pri boljšem načrtovanju kadrovskih politik. Kadrovska funkcija s tem postane bolj proaktivna in usmerjena v doseganje dolgoročnih poslovnih ciljev. Tukaj vidim pomembno priložnost in orodje, da kadrovska funkcija res pokaže svoje zmožnosti. Verjamem namreč, da se na tej podlagi gradi zaupanje v kadrovsko funkcijo, to pa pomeni še več priložnosti za razvoj strateške vloge kadrovske funkcije.

Mislim, da prihaja obdobje, ko bodo kadrovske funkcije zares lahko pokazale svoj potencial. Res je, trenirati bo potrebno »jezik« posla in številk, pa tudi jezik digitalizacije, da bomo lažje uresničevali poslanstva naše funkcije. Priložnosti za to, da pokažemo, kako kadrovska funkcija strateško prispeva, pa bo zagotovo veliko.

[i] OECD (2024), OECD Employment Outlook 2024: The Net-Zero Transition and the Labour Market, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/ac8b3538-en.

Kako ustvariti pogoje, ki pritegnejo računovodje?

Maša Budnar Radilović, svetovalka za iskanje in selekcijo Competo

 

Področje računovodstva v Sloveniji se v zadnjih letih sooča z izrazitim razkorakom med povpraševanjem in ponudbo. Glavna razloga za pomanjkanje kandidatov sta najverjetneje nizka fluktuacija med zaposlenimi računovodji in primanjkljaj tovrstnih strokovnjakov zaradi percepcije poklica kot preobremenjujočega in premalo cenjenega.

Zaradi pomembne vloge, ki jo imajo računovodje v podjetjih je še toliko bolj ključno, da jasno razumemo potrebe želenih profilov in ustvarjamo pogoje, s katerimi smo kljub izzivom uspešni pri pridobivanju in zadržanju najboljših kadrov na tem področju.

Izkušnje pri iskanju računovodskih kadrov

 

Pri iskanju računovodij morajo delodajalci upoštevati, da se »lijak« na poti od identificiranih potencialov do tistih, ki se odzovejo na predstavitev priložnosti hitro zoži. To pomeni, da je potrebno biti pri iskanju temeljit in uporabiti najrazličnejše vire: objava oglasov, pregled dostopnih baz potencialnih kandidatov, dostop do bazenov potencialnih kandidatov s posredovanjem informacij o priložnosti preko strokovnih združenj in izobraževalnih institucij, povpraševanje po priporočilih preko mreže…

Competo se za svoje partnerje vsako leto pogosteje podaja v lov za knjigovodji, sodelavci za obračun plač, računovodji, samostojnimi računovodji, vodji računovodstva in vodji oddelka za obračun plač. Boljši uspeh smo dosegali s partnerji, ki so se imeli možnost prilagoditi realnosti trga dela.

Dragocene uvide s trga predstavljam tudi v nadaljevanju:

 

Za menjavo zaposlitve se računovodje odločajo redkeje kot drugi profili, k temu jih vzpodbudi močnejše nezadovoljstvo. Slednje je običajno vezano na odnose in klimo v podjetju, delovnik, ki ne omogoča dobrega razmerja med delom in zasebnim življenjem ter finančni paket. Mlajše kandidate vzpodbudi tudi pomanjkanje mentorstva, ob katerem bi lahko nadgrajevali svoje znanje in se karierno razvijali.

Boljši odziv na prosta delovna mesta je med administratorji na področju financ in računovodstva, ki bi se želeli močneje razvijati na tem področju; med knjigovodji z ožjimi izkušnjami knjiženja, ki bi želeli dvigniti raven znanja na nivo računovodje; med vodji računovodstva ali vodji računovodstva in financ, ki si želijo bolj partnerske vloge v sodelovanju z vodstvom.

V kolikor ima podjetje potrebo po zaposlitvi (samostojnega) računovodje, kjer je običajno največ povpraševanja in najmanj odziva, je v primeru neuspešnega iskanja smiselno razmišljati o drugih možnostih. Po mojih izkušnjah predvsem o zaposlovanju manj izkušenega kadra, ki lahko svoje znanje nadgradi ob mentorstvu. Ne le, da to poveča potencial za uspeh iskanja, običajno celo hitreje opolnomočimo manj izkušenega sodelavca kot zaposlimo samostojnega računovodjo, ki ustreza našim strokovnim in osebnostnim potrebam.

Čeprav nas lahko vsako leto preseneti, kdaj je primeren čas za iskanje računovodij, v grobem velja, da: čas iskanja ni več omejen na obdobje izven sezone priprave zaključkov in bilanc; če jih nagovarjamo med decembrom in aprilom, je v nagovor smiselno dodati, da je pričetek dela v maju ali kasneje; najmanj odzivni so računovodje v juniju in juliju, ko si vzamejo zaslužen oddih; v obveznosti se ponovno vračajo konec avgusta in jeseni, ko so običajno najbolj dostopni za morebitne ponudbe.

Ko se odločijo za menjavo zaposlitve je dovolj, da odprejo e-pošto ali LinkedIn profil, kamor običajno kar na tedenski ravni prejmejo vsaj kakšno ponudbo za sodelovanje.

Pritegnejo jih nagovori in oglasi, ki znajo jasno predstaviti, kaj podjetje potrebuje in nudi. Zelo malo možnosti imajo »copy paste« informacije. Absolutni zmagovalec pa je vsaka vsebina, ki izhaja iz dejanske kulture podjetja, predstavi vlogo novega zaposlenega in oriše, kako se pri njih zaposleni počutijo. Odločajo se na podlagi odnosa, ki se začne vzpostavljati že s prvim stikom.

Zavedajo se svoje vrednosti in trenutnih razmer na trgu, temu primerno znajo ovrednotiti finančni paket. Pogosto je ta mnogo višji od tistega, o katerem razmišljajo delodajalci. V praksi se srečajo nekje vmes; računovodje naredijo v svojih pričakovanjih korak nazaj ob vzpostavitvi pravega odnosa in zaznavi delovnega okolja ter pogojev kot dobrih, delodajalci pa naredijo korak naprej v želji in potrebi, da na prosto delovno mesto zaposlijo strokovnjaka s potrebnimi izkušnjami, kompetencami in osebnostjo.

Kako biti privlačen za računovodje?

 

Pozitivna podoba delodajalca

Da bi podjetja pritegnila in zadržala kakovostne računovodje, morajo poskrbeti za več ključnih dejavnikov. Pomembno je, da vzpostavijo pozitivno podobo podjetja na trgu dela. Računovodje se pogosto odločajo na podlagi informacij, ki jih pridobijo o podjetju ob pregledu bilanc, iz objav v medijih in preko preteklih izkušenj drugih računovodij. Zato je pomembno, da je podjetje poslovno uspešno in stabilno, ima nizko fluktuacijo kadrov in gradi delovno okolje, v katerem se zaposleni počutijo spoštovano in dobro.

Delovni pogoji

Naslednji ključni dejavnik so delovni pogoji. Računovodje cenijo delodajalce, ki omogočajo dobro ravnovesje med delom in zasebnim življenjem. Na razgovorih pa povprašajo tudi o možnostih drsnega prihoda na delo in o možnostih dela od doma. Oboje jim pomeni veliko in pomaga pri odločanju za nov karierni korak.

Mentorstvo in izobraževanja

Privlačnejši boste tudi, v kolikor lahko manj izkušenim omogočite mentorstvo, ob katerem bodo nadgrajevali svoje znanje in razvijali svojo karierno pot, bolj izkušenim pa izobraževanja, ob katerih bodo pridobivali strokovno širino in ohranjali stik s predpisi na svojem področju.

Pomen odnosa

Zelo pomembno razliko pri privabljanju in zadržanju naredi odnos. V procesu iskanja in selekcije so računovodje nanj pozorne od prvega stika ob oglasu ali nagovoru pa do povratne informacije o izbiri kandidata. Zaupanje boste lažje vzpostavljali, če so vaša pričakovanja in ponudba jasno ter konsistentno naslovljeni, s prilagodljivostjo in držanjem obljub med procesom ter s transparentnostjo ob povratni informaciji. Ko podjetje uspe pridobiti prave kandidate, pa mora poskrbeti za odnos in pogoje, s katerimi jih zadrži na dolgi rok. Pri tem je lahko bolj učinkovito, v kolikor redno preverja zadovoljstvo, sprašuje in podaja povratno informacijo.

Ne pozabite, da ste vi tisti, ki želite in potrebujete njih. Zato je na vas, da se jim avtentično približate s prilagodljivim selekcijskim postopkom, z razumevanjem njihovih potreb, pričakovanj in vloge v vaši organizaciji.

Kako prepoznati in razvijati vodstveni potencial v organizaciji

Podjetja se vse bolj zavedamo, da je ključ do našega uspeha v kompetentnih in motiviranih vodjih, ki znajo voditi ekipe skozi izzive in spremembe. Toda prepoznati in razviti vodstveni potencial znotraj organizacije ni vedno preprosto. Vodstvene sposobnosti niso zgolj prirojene, temveč se lahko razvijajo in krepijo skozi ustrezno podporo in izobraževanje.

Ključne značilnosti sodobnega vodje

Danes od vodij ne pričakujemo le, da bodo nadzirali delo, temveč da bodo delovali kot povezovalci, navdihovalci in usmerjevalci, ki ekipam pomagajo dosegati odličnost. Tradicionalne predstave o vodstvenih vlogah se umikajo sodobnejšim konceptom, kjer so vodje v ospredju kot mentorji in spodbujevalci inovacij.

1. Spodbujanje sodelovanja preko meja oddelkov

Uspešni vodje razumejo, da njihova moč ni omejena zgolj na en oddelek ali ekipo. Namesto tega iščejo načine za povezovanje različnih funkcij znotraj podjetja, saj vedo, da je ključ do dolgoročnega uspeha v sodelovanju. Ti vodje se ne osredotočajo zgolj na svoje neposredne naloge, temveč iščejo sinergije, kjer lahko njihova ekipa doprinese k širšim ciljem podjetja.

2. Prevzemanje odgovornosti za rezultate

Odgovornost je osrednji gradnik uspešnega vodenja. Vodje, ki prevzamejo odgovornost za dosežke, so tisti, ki ne čakajo na rešitve od zunaj, temveč jih aktivno iščejo znotraj svojih ekip. Zavedajo se, da ni dovolj le načrtovati in razpravljati – ključno je, da se ideje tudi uresničijo. Ti vodje imajo jasno vizijo in znajo svoje ekipe voditi proti konkretnim rezultatom.

3. Kreiranje zgodb, ki navdihujejo

Uspešni vodje znajo ustvariti zgodbe o uspehih svojih ekip, ki jih nato podjetje kot celota ponotranji. Te zgodbe postanejo del organizacijske kulture, pomagajo graditi identiteto podjetja in navdihujejo zaposlene. Zgodbe o premagovanju izzivov in dosežkih ekip so temelj za dolgoročno motivacijo in občutek pripadnosti.

Kako prepoznati vodstveni potencial?

Prepoznavanje vodstvenih potencialov znotraj organizacije zahteva več kot le opazovanje trenutnih dosežkov zaposlenih. Pomembno je identificirati tiste posameznike, ki imajo sposobnost razmišljati strateško, so odprti za nove izzive in znajo graditi povezave znotraj organizacije. Tukaj so ključni koraki za prepoznavanje potenciala:

  • Uporaba psiholoških in vodstvenih testov: Psihološki testi, merjenje vodstvenih sposobnosti ter 360-stopinjske povratne informacije so učinkoviti pripomočki za odkrivanje potenciala. Ti testi ne služijo zgolj kot orodje za selekcijo, temveč predvsem kot način za razvoj posameznikov.
  • Razvojna orodja in programi: Organizacije lahko z vzpostavitvijo razvojnih programov, kot so mentorstvo in coaching, spodbujajo posameznike k prevzemanju vodstvenih vlog. To ustvarja okolje, kjer je razvoj potenciala nenehen proces.
  • Podpora vodjem pri razvijanju mehkih veščin: Poleg tehničnih znanj so za sodobne vodje ključne mehke veščine, kot so komunikacija, čustvena inteligenca in sposobnost reševanja konfliktov. Ti vodje so bolj sposobni motivirati ekipe, graditi zaupanje in se prilagajati spremembam.

Vztrajnost in razvoj vodstvenih sposobnosti

Mnogi verjamejo, da je vodstveni potencial prirojen, vendar to ne drži povsem. Vsakdo lahko s pravo mero vztrajnosti, osredotočenosti in podpore razvije potrebne veščine. Organizacije, ki prepoznavajo in spodbujajo razvoj teh veščin, imajo večje možnosti za dolgoročni uspeh, saj ustvarjajo močne vodstvene ekipe, ki so sposobne soočiti se s spremembami v poslovnem okolju.

Vodje niso nadljudje, temveč specialisti, ki skupaj z ostalimi sodelavci razvijajo organizacijo kot celoto. Njihova moč ni v njihovem položaju, temveč v sposobnosti, da navdihujejo, usmerjajo in združujejo ljudi okoli skupne vizije.

Potrebujete podporo na področju razvoja vodij: vabljeni, da nas kontaktirate office@competo.si in si ogledate naš program akademije DNK voditeljstva

Sodobna sistemizacija delovnih mest: Več kot le birokratski proces

Sistemizacija delovnih mest je v mnogih organizacijah pogosto dojeta kot statičen in birokratski postopek, nujno zlo, ki ga je treba opraviti za zakonsko skladnost. Vendar pa sodobna sistemizacija delovnih mest prinaša bistveno več. Lahko postane strateško orodje, ki nam pomaga do večje prilagodljivosti, inovativnosti in boljših poslovnih rezultatov.

Prehod od nalog k odgovornostim: ključ do fleksibilnosti

Tradicionalni opisi delovnih mest so osredotočeni predvsem na natančno ter podrobno zapisane delovne naloge, ki jih mora posameznik opravljati. Ta pristop deluje v stabilnem okolju, a kaj, ko je današnje poslovno okolje vse prej kot stabilno? Spreminjajoče se tehnologije, pričakovanja strank in poslovni procesi zahtevajo od zaposlenih večjo prilagodljivost. Zato sodobna sistemizacija prehaja od opisa specifičnih nalog k opisu odgovornosti.

Poudarek na odgovornostih omogoča zaposlenim širši vpogled v njihov prispevek k organizaciji. Ne gre zgolj za to, kaj morajo narediti, temveč za to, zakaj je njihovo delo pomembno. Takšen pristop spodbuja kreativnost, saj omogoča zaposlenim, da prilagodijo svoje delo glede na trenutne potrebe, ne da bi bili omejeni na togo določene naloge. S tem postanejo bolj proaktivni in usmerjeni v reševanje težav, kar prispeva k večji učinkovitosti celotne organizacije.

Krepitev organizacijske kulture skozi sistemizacijo

Organizacijska kultura je osrednjega pomena za uspeh vsakega podjetja. Sodobna sistemizacija lahko pomembno prispeva k oblikovanju in vzdrževanju želene kulture. Ko so odgovornosti zaposlenih jasno definirane in usklajene z vrednotami in cilji podjetja, lažje razumejo, kako njihovo delo prispeva k širšim ciljem podjetja. To ne samo da krepi občutek pripadnosti, ampak tudi spodbuja večjo motivacijo za doseganje najboljših rezultatov.

Sodobna sistemizacija tako ni le funkcionalno orodje, temveč tudi sredstvo za vzpostavljanje jasnih vrednot in načina dela. Ko zaposleni razumejo, kaj se od njih pričakuje, in kako to podpira celotno strategijo podjetja, se poveča njihova zavezanost uspehu. To ustvarja kulturo, ki je usmerjena k doseganju rezultatov, sodelovanju in odgovornosti.

Fleksibilnost za prilagoditev prihodnjim izzivom

V hitro spreminjajočem se poslovnem svetu se mora podjetje prilagajati novim izzivom, tehnologijam in priložnostim. Stara, togo definirana delovna mesta lahko podjetje hitro omejijo v tem procesu. Sodobna sistemizacija omogoča hitrejše prilagajanje opisov delovnih mest, saj se osredotoča na ključne odgovornosti, ne pa na podrobnosti nalog.

To pomeni, da lahko podjetje s sodobno sistemizacijo hitro prilagodi zahteve določenega delovnega mesta novim poslovnim izzivom, ne da bi morali izvajati obsežne reorganizacije. Fleksibilnost v opisih omogoča, da zaposleni prevzamejo nove vloge in naloge, kar podjetju pomaga ostati konkurenčno, zaposlenim pa omogoča večjo profesionalno rast.

Povezava z razvojem talentov

Sistemizacija delovnih mest je lahko tudi močno orodje za načrtovanje razvoja talentov znotraj podjetja. Jasno definirane odgovornosti omogočajo vodjem lažje spremljanje napredka in razvojnih potreb zaposlenih. To ni le koristno za ocenjevanje uspešnosti, ampak tudi za oblikovanje kariernih poti, kjer lahko zaposleni jasno vidijo, kako lahko napredujejo znotraj podjetja.

Sodobna sistemizacija podpira razvoj zaposlenih na način, da jim daje priložnost za učenje novih veščin in prevzemanje novih odgovornosti, kar izboljšuje njihovo vključenost in dolgoročno zavzetost. Hkrati pa podjetju omogoča, da bolje izkoristi potencial svojih ljudi in jih usmeri na področja, kjer lahko največ prispevajo.

Zmanjševanje vrzeli med oddelki

Eden od pomembnih vidikov sodobne sistemizacije je tudi ta, da pomaga zmanjšati vrzeli med oddelki. Ko so odgovornosti jasno opredeljene na ravni celotne organizacije in so usklajene z njenimi vrednotami in cilji, se izboljša sodelovanje med funkcijami. To je ključnega pomena v kompleksnih organizacijskih okoljih, kjer uspeh ni odvisen le od posameznih delovnih mest, ampak od sposobnosti ekip in oddelkov, da medsebojno sodelujejo.

Ključne prednosti sodobne sistemizacije delovnih mest

Če povzamemo, sodobna sistemizacija prinaša številne prednosti, ki so bistvene za konkurenčnost in uspeh organizacij:

  • Boljše razumevanje odgovornosti: Zaposleni razumejo, kako njihovo delo prispeva k širšim ciljem podjetja, kar povečuje njihovo zavzetost.
  • Prilagodljivost: Opisi delovnih mest se lažje prilagajajo spremembam v poslovnem okolju, kar omogoča hitrejše odzivanje na tržne spremembe in tehnološke inovacije.
  • Razvoj talentov: Jasno opredeljene odgovornosti omogočajo lažje spremljanje napredka zaposlenih in načrtovanje njihovega razvoja.
  • Izboljšano sodelovanje med oddelki: Organizacija delovnih mest na ravni celotnega podjetja spodbuja sodelovanje in zmanjšuje vrzeli med različnimi funkcijami.
  • Organizacijska kultura: Sodobna sistemizacija pomaga graditi kulturo odgovornosti, sodelovanja in pripadnosti, kar prispeva k dolgoročnemu uspehu podjetja.

Sistemizacija delovnih mest ni le birokratski proces, ampak je lahko močno strateško orodje, ki organizacijam pomaga doseči večjo prilagodljivost, inovativnost in učinkovitost. V Competu razumemo, da sodobna podjetja potrebujejo fleksibilne in prilagodljive kadrovske sisteme, ki omogočajo rast in razvoj tako zaposlenih kot celotne organizacije.

Če potrebujete podporo pri osvežitvi in modernizaciji sistemizacije delovnih mest v vašem podjetju, smo vam z veseljem na voljo. Kontaktirajte nas na office@competo.si.

Headhunting: Kaj verjamemo v Competu?

Na področju zaposlovanja in iskanja talentov je veliko percepcij in prepričanj o delu headhunterjev. Ena od pogostejših trditev, s katero se srečujemo, je: »Headhunterji samo prodajate kandidate.« V Competu se s to trditvijo nikakor ne poistovetimo. Naš pristop do headhuntinga je veliko globlji in temelji predvsem na vzpostavljanju ter gradnji odnosov.

Več kot le iskanje – gre za odnose

Headhunting za nas ni samo poslovni dogovor – gre za dolgoročno sodelovanje, ki temelji na zaupanju in spoštovanju tako kandidatov kot podjetij. Ko se povežemo s kandidatom, je naš prvi korak aktivno poslušanje. Pomembno nam je, da poslušamo in slišimo, da razumemo posameznikovo trenutno situacijo in karierne cilje. Pogosto se zgodi, da je oseba v trenutni službi zadovoljna in ni odprta za nove priložnosti. V takšnem primeru se vedno zahvalimo za iskrenost in zaupanje. Pri nas ni pritiska, ni prepričevanja, da bi nekoga silili v spremembo, če to ni njegova želja.

Ko pa najdemo posameznika, ki razmišlja o menjavi, postavimo kvaliteto odnosa in transparentnost na prvo mesto. Ne želimo zgolj zapolniti pozicije, temveč zagotoviti prileganje. Poglobimo se v njegovo motivacijo, pričakovanja in dolgoročne želje. Če ob pregledu priložnosti ugotovimo, da določena pozicija ne ustreza njegovim pričakovanjem, to odkrito povemo tako kandidatu kot naročniku. Tak pristop morda ni vedno najhitrejši, je pa odkrit ter pošten in zagotavlja, da na koncu obe strani dobita tisto, kar iščeta.

Več agencij, večja verjetnost uspeha? Ne pri nas!

Pogosto slišimo tudi stavek: »Več agencij pomeni večjo verjetnost, da bomo našli pravega kandidata.« Naša filozofija je drugačna in temelji na kakovosti odnosov, ne na kvantiteti sodelujočih agencij.

Verjamemo, da uspeh zaposlitvenega procesa ni odvisen od števila agencij, temveč od globine in kakovosti odnosa, ki ga vzpostavimo tako z naročniki kot kandidati.

Iskanja in izbora se lotimo na način, ki nam omogoča, da se resnično poglobimo v potrebe podjetja. Vsak zaposlitveni proces zahteva čas – ne gre za tekmo s časom ali za to, kdo bo najhitreje predstavil kandidate. Procesi so uspešni takrat, ko obstaja zaupanje in razumevanje med vsemi vpletenimi. Ekskluzivno partnerstvo nam omogoča, da ustvarimo boljše odnose, kar pripomore k boljšim rezultatom. Le tako lahko resnično razumemo kulturo podjetja, vrednote in dolgoročne cilje ter v skladu s tem poiščemo pravega kandidata.

Poglobljen proces iskanja

V iskanje talentov se pri Competu podamo premišljeno. Pri kandidatih gradimo odnos skozi poglobljene razgovore, kjer ne raziskujemo le njihovih delovnih izkušenj, temveč tudi vedenjske vzorce, psihološke značilnosti ter osebnostne lastnosti. Za še globljo analizo uporabljamo psihološka poročila, ki nam pomagajo oceniti čustveno inteligenco, vrednote in splošno ujemanje z organizacijsko kulturo podjetja.

Tak pristop terja svoj čas. Ne gre za hiter proces, vendar verjamemo, da je le s takim načinom dela mogoče zagotoviti dolgoročno zadovoljstvo tako kandidatov kot podjetij. Naša ekipa pri vsakem iskanju investira čas in energijo, da zagotovi prileganje ne le z vidika veščin, temveč tudi vrednot in kulture.

Boljši odnosi, boljši rezultati

Naša filozofija je jasna – boljši odnosi prinašajo boljše rezultate. V Competu verjamemo, da je ključ do uspešnega headhuntinga prav v odnosih, ki jih gradimo. Ne gre zgolj za iskanje in predstavljanje kandidatov, temveč za to, da razumemo osebo za CV-jem, da razumemo njene ambicije, motivacijo in življenjske cilje. Ko vzpostavimo odnos, temelječ na zaupanju in transparentnosti, so rezultati dolgoročni in uspešni za vse vpletene.

Verjamemo, da je prav to naš USP: headhunting ni tekma ali prodaja, temveč proces, ki ga gradimo na trdnih temeljih zaupanja in spoštovanja.

Vsak zaposlitveni proces je zgodba zase. Čeprav ni vedno enostavno in hitri rezultati niso vedno zagotovljeni, smo prepričani, da je dolgoročno sodelovanje na temelju zaupanja edini pravi način za dosego trajnostnih uspehov. Pri Competu stremimo k temu, da postanemo pravi partnerji tako kandidatom kot podjetjem, saj verjamemo, da so le kakovostni odnosi ključ do resnično dobrih rezultatov.

Zato stojimo za trditvijo: Boljši odnosi, boljši rezultati.

HR – Temelj prihodnosti dela in organizacijske uspešnosti

Od ljudi za ljudi 

V zadnjem desetletju se je svet spremenil bolj kot v preteklih sto letih, kar se še posebej odraža v hitro spreminjajočem se trgu dela. V tej dinamični in pogosto negotovi okolici, kjer so spremembe stalnica, igrajo strokovnjaki za človeške vire (HR) ključno vlogo. Postali smo več kot le skrbniki kadrovskih nalog – postali smo nosilci sprememb in strateški partnerji, ki oblikujemo prihodnost dela.

HR kot Strateški Partner

Tradicionalno je bila naloga HR-ja pogosto omejena na administrativne naloge, kot so zaposlovanje, upravljanje s plačami in zagotavljanje skladnosti z zakonodajo. Danes pa je vloga HR-ja veliko širša. Postali smo ključni akterji pri oblikovanju organizacijske kulture in strategij, ki prispevajo k dolgoročni rasti in uspehu podjetij.

Sodobni HR strokovnjaki prepoznavajo, da so zaposleni največji kapital vsake organizacije. Zato je naš pristop usmerjen v strateško upravljanje z ljudmi, ki vključuje iskanje in razvoj najboljših posameznikov ter zagotavljanje, da se počutijo cenjeni in motivirani. To pomeni, da se ne ukvarjamo le s tem, kako zapolniti delovna mesta, ampak tudi s tem, kako ustvariti okolje, kjer lahko posamezniki uspevajo.

Osredotočenost na razvoj in dobrobit zaposlenih

Uspešna podjetja razumejo, da zadovoljstvo in uspešnost zaposlenih neposredno vplivata na uspeh podjetja. HR ima ključno vlogo pri ustvarjanju takih delovnih okolij, ki spodbujajo sodelovanje, inovativnost in zadovoljstvo. To vključuje razvoj programov za usposabljanje in izobraževanje, ki zaposlenim omogočajo nenehno učenje in rast.

Poleg tega HR skrbi za dobrobit zaposlenih, kar pomeni, da podpiramo njihovo fizično, mentalno in čustveno zdravje. Organizacije, ki vlagajo v dobrobit svojih zaposlenih, beležijo višjo stopnjo zadovoljstva, manj odsotnosti z dela in večjo produktivnost. Tako postane dobrobit zaposlenih ključen del poslovne strategije, ne le dodatna ugodnost.

Gradnja kakovostnih odnosov in močne organizacijske kulture

Ena izmed najpomembnejših nalog HR-ja je gradnja kakovostnih odnosov z zaposlenimi in oblikovanje pozitivne organizacijske kulture. HR-jevci delujejo kot most med zaposlenimi in vodstvom, zagotavljajoč, da so potrebe in skrbi zaposlenih upoštevane in obravnavane. Poleg tega HR prispeva k oblikovanju organizacijske kulture, ki odraža vrednote in cilje podjetja. Močna kultura povezuje zaposlene in spodbuja občutek pripadnosti ter zavezanosti do skupnih ciljev. Ko zaposleni občutijo, da so del nečesa večjega, so bolj motivirani in predani svojemu delu.

Prilagajanje spremembam 

V svetu, kjer so spremembe stalnica, HR ne sme biti le reaktiven, ampak mora biti proaktiven. To pomeni, da moramo nenehno spremljati trende in novosti ter prilagajati svoje strategije in prakse. Digitalizacija, avtomatizacija in druge tehnološke spremembe vplivajo na način dela in potrebo po novih veščinah, zato je ključno, da HR sledimo tem spremembam in zagotavljamo, da naši zaposleni ostanejo konkurenčni in pripravljeni na prihodnost.

HR kot srce organizacije

Naša naloga ni le upravljanje, temveč ustvarjanje – ustvarjanje delovnih okolij, kjer zaposleni niso le produktivni, temveč tudi zadovoljni.

HR pomeni več kot le administrativne naloge; pomeni biti srce in jedro podjetja, ki skrbi za to, da so zaposleni zadovoljni, motivirani in usklajeni z vizijo podjetja Vsaka organizacija potrebuje trdno in podporno HR strukturo, da lahko uspešno krmari skozi izzive sodobnega poslovnega okolja. HR je tista, ki povezuje vse elemente podjetja in zagotavlja, da vsi posamezniki delujejo v harmoniji za dosego skupnih ciljev.

Vloga HR-ja v sodobnem poslovnem svetu je nedvomno kompleksna, a hkrati izjemno pomembna. Smo ključni igralci v ustvarjanju delovnih okolij, kjer zaposleni uspevajo in podjetja rastejo. S svojo osredotočenostjo na ljudi in njihov razvoj, gradimo temelje uspešnih in trajnostnih organizacij.

Nikogar ne moremo motivirati, če sam tega ne želi

Zakaj se pogosto zdi, da nismo motivirani?

Motivacija je kompleksen proces, ki vključuje naša pričakovanja, pretekle izkušnje in trenutno stanje. Pogosto se znajdemo v situaciji, ko se zdi, da nam primanjkuje motivacije. To je lahko posledica razkoraka med našimi pričakovanji in realnostjo. Ustvarimo si določene podobe in cilje, ki jih želimo doseči, vendar ko realnost ne sovpada s temi pričakovanji, občutimo nezadovoljstvo. Naša pričakovanja ohranjamo in vztrajamo v neučinkovitih vedenjih, saj pričakujemo določeno korist, ki smo jo morda v preteklosti že izkusili. V bistvu pa smo vedno motivirani, da bi se počutili dobro – vprašanje je le, kam je ta naša motivacija usmerjena.

Kaj je prej – motivacija ali samomotivacija?

Pogosto slišimo, da so za motivacijo ključni zunanji dejavniki, vendar v resnici vsi zunanji motivatorji delujejo le, če jim sami pripišemo vrednost. Vsa motivacija je v bistvu notranja. Vsaka posamezna oseba si sama razlaga zunanji dejavnik in mu pripisuje določeno vrednost, ki nato vpliva na njen občutek motivacije. Če se zdi, da lahko motiviramo druge, je to zato, ker njihovi motivi sovpadajo z našimi. Motivacija drugih torej temelji na ujemanju notranjih motivov z zunanjimi okoliščinami.

Motiviranje drugih

Dejstvo je, da nikogar ne moremo motivirati, če sam tega ne želi. Tudi če imamo dobre namene, ne moremo nekoga prisiliti v določeno vedenje, če tega noče narediti. Pogosto pa se ljudje upirajo spremembam, ker ne razumejo, kaj se od njih pričakuje ali kako naj to izvedejo. Zato je ključno zagotoviti jasna navodila in pojasnila, dodatno usposabljanje, prikaz izvedbe ter prilagoditev okolja, kjer je to potrebno. Pomembno je tudi, da ljudem predstavimo smiselnost spremembe in jim pomagamo prepoznati pridobitve, ki jih lahko ta sprememba prinese.

Kdaj smo motivirani za določeno dejavnost ali spremembo?

Motivacija za spremembo ali določeno dejavnost se pojavi, ko imamo jasno predstavo o tem, kako nam bo ta sprememba koristila. Ljudje so pripravljeni na spremembe, ko ugotovijo, da je cena spremembe manjša kot cena vztrajanja pri starih vzorcih. Prav tako smo motivirani, ko občutimo zadovoljstvo ob spremembi, kar pomeni, da je sprememba za nas smiselna in ima pozitiven vpliv na naše življenje.

Pogoji za motivacijo in spremembe

Za uspešno motivacijo in izvedbo sprememb je ključno strukturirati delo tako, da bo povečalo verjetnost za zadovoljitev vseh potreb zaposlenih. To vključuje skrb za kakovostne medosebne odnose, povezovanje in sprejemanje različnosti, omogočanje uspeha pri delu, zaupanje v potencial zaposlenih, da samostojno izpeljejo naloge, ter zagotavljanje možnosti za učenje, izpopolnjevanje in pridobivanje novih izkušenj.

Ko so ti pogoji izpolnjeni, postane motivacija naravna posledica okolja, v katerem se ljudje počutijo podprti, cenjeni in vključeni v proces sprememb. Takšno okolje spodbuja ne le posameznike, temveč tudi celotno organizacijo, da doseže svoj polni potencial.

Hitri in učinkoviti zaposlitveni postopki delajo razliko

V samih zaposlitvenih procesih je čas ključnega pomena. Na začetku pogosto lovimo kandidate in se trudimo hitro izvesti razgovore. Vendar pa se pogosto zgodi, da se postopek kasneje upočasni. To lahko povzroči številne težave, ki vplivajo na privlačnost podjetja kot delodajalca in izgubimo marsikaterega vrhunskega kandidata. Da bi izognili tem težavam in povečali možnosti za uspeh pri privabljanju najboljših kandidatov, je pomembno razumeti, kako lahko optimizirate proces zaposlovanja.

Hitri odzivi in povratne informacije

Hitro reagiranje na prijave in organizacija razgovorov je ključna za ohranitev zanimanja kandidatov. Ko se postopek upočasni, lahko kandidati izgubijo zaupanje v organizacijo in se odločijo za priložnosti drugod. Poskrbimo, da se pravočasno odzivamo na vse prijave in redno komunikacijo s kandidati. Hitro in učinkovito obravnavanje prijav kaže na to, da cenimo kandidate spoštujemo njihov čas.

Učinkovitost procesa razgovorov

Po začetni fazi je naslednji korak organizacija razgovorov. To fazo je treba izvesti z enako hitrostjo in učinkovitostjo. Zaposlitveni procesi, ki vključujejo več krogov intervjujev ali dolgotrajne usklajevalne korake, lahko kandidatom hitro postanejo frustrirajoči. Optimizirajmo proces razgovorov na način, da zmanjšamo število nepotrebnih korakov. Zagotovimo, da so intervjuji dobro usklajeni in brez zamud. Na ta način ne samo da povečamo verjetnost, da bodo kandidati ostali zainteresirani, ampak tudi izboljšamo celotno izkušnjo kandidatov.

Transparentna komunikacija

Transparentnost je ključna za obvladovanje pričakovanj kandidatov in zmanjšanje morebitnih napetosti v procesu. Kandidati cenijo jasnost in pravočasne informacije o tem, v kateri fazi postopka se nahajajo in kakšni so naslednji koraki. Zagotovimo, da komunikacija ni le hitra, ampak tudi odprta in iskrena. Podelimo konstruktivne povratne informacije in bodimo pripravljeni odgovoriti na vsa vprašanja kandidatov. Transparentnost ne le izboljša izkušnjo kandidatov, ampak tudi gradi zaupanje v samo organizacijo.

Kultura odzivnosti in spoštovanja

Vse, kar počnemo, se odraža v naši korporativni kulturi. Kultura odzivnosti in spoštovanja do časa kandidatov prispeva k pozitivni podobi podjetja. Izkazovanje, da cenimo trud, ki so ga kandidati vložili v prijavo in razgovore, pomaga krepiti znamko delodajalca. Ko kandidati vidijo, da so obravnavani z dostojanstvom in spoštovanjem, so bolj verjetno pripravljeni sprejeti ponudbo, če jo dobijo.

Hitro sprejemanje odločitev

Ko enkrat najdemo primernega kandidata, je ključno, da hitro sprejmemo odločitev. Dolgotrajno čakanje na odločitev ali nadaljnje postopke lahko povzroči, da kandidati izstopijo iz procesa ali sprejmejo drugo ponudbo. Poskrbimo, da imamo zastavljeno jasno strategijo za sprejem hitrih odločitev in da smo pripravljeni na fleksibilnost, ko gre za pogajanja o ponudbah. Hitro odločanje pomaga zagotoviti, da ne zamudimo priložnosti za zaposlitev najboljših talentov.

Hitrost in učinkovitost, transparentnost ter kultura odzivnosti so ključni dejavniki, ki vplivajo na uspeh zaposlitvenih prizadevanj.

Uspešen zaposlitveni proces je tisti, ki je tekoč, dinamičen in pripravljen na prilagoditve – samo tako bomo resnično izstopali in privabili vrhunske strokovnjake.

Višja plača ali boljše delovno okolje: Zakaj večinoma ne zapuščamo delodajalcev zaradi denarja?

Ko sprejemamo odločitev o novi službi, je višja plača pogosto eden glavnih dejavnikov, ki nas privabi k spremembi. Plača je namreč ključna za našo finančno stabilnost, omogoča nam življenjski slog, ki si ga želimo, in je, nenazadnje, merilo vrednotenja našega dela. Vendar pa zanimivo dejstvo, ki ga potrjujejo številne študije, kaže, da plača ni glavni razlog, zakaj ljudje zapuščajo svojega delodajalca.

Zakaj višja plača pogosto ni dovolj za dolgoročno zadovoljstvo, kateri dejavniki so tisti, ki nas resnično zadržujejo ali odganjajo iz podjetja, ter kako lahko delodajalci ustvarijo okolje, kjer bodo zaposleni ostali zvesti tudi takrat, ko se bodo pojavile finančne priložnosti drugje, pa si poglejmo v nadaljevanju.

Plača – pomembna, a ne vseobsegajoča

Ni dvoma, da je plača pomemben del našega dela. Od nje je odvisna naša finančna varnost, pa tudi občutek osebne vrednosti. Ko se znajdemo pred izbiro nove službe, je višja plača pogosto tisti dejavnik, ki lahko prevesi tehtnico v korist spremembe. Vendar pa je pomembno razumeti, da je plača le en del širše enačbe zadovoljstva pri delu.

Številne študije kažejo, da plača vpliva na zadovoljstvo pri delu predvsem na kratki rok. Ko enkrat zadovoljimo svoje osnovne potrebe in dosežemo določeno stopnjo finančne stabilnosti, nas dodatni denar ne osrečuje nujno več. Pojavlja se t. i. “hedonistična adaptacija,” kjer se hitro navadimo na višjo raven dohodka, vendar to ne vodi v trajno povečanje zadovoljstva ali sreče.

Poleg tega se plača pogosto ne more kosati z drugimi dejavniki, ki bistveno vplivajo na naše počutje v službi. Slabi odnosi s sodelavci ali nadrejenimi, pomanjkanje priznanja za trud, občutek nesmiselnosti dela ali nerazrešeni konflikti so tisti, ki nas lahko počasi, a zanesljivo odženejo iz delovnega mesta, ne glede na to, koliko zaslužimo.

Dejansko zadovoljstvo pri delu izhaja iz nematerialnih dejavnikov

Torej, kaj je tisto, kar nas resnično zadržuje pri delodajalcu, če to ni denar? Raziskave kažejo, da so ključni nematerialni dejavniki, ki vplivajo na naše zadovoljstvo pri delu, predvsem naslednji:

  • Kvaliteta vodstva in odnosi z nadrejenimi

Vodje igrajo ključno vlogo pri oblikovanju delovnega okolja. Dober vodja ne le vodi, temveč tudi navdihuje, podpira in razvija svoje zaposlene. Če se počutimo spoštovani, razumljeni in cenjeni s strani nadrejenih, je veliko večja verjetnost, da bomo ostali v podjetju. Nasprotno pa slabo vodstvo vodi do stresa, izgorelosti in želje po menjavi delodajalca.

  • Priložnosti za osebno in profesionalno rast

Ena največjih želja zaposlenih je priložnost za rast in napredovanje. Če podjetje ne omogoča možnosti za učenje novih veščin, prevzemanje večjih odgovornosti ali napredovanje na višje položaje, se lahko zaposleni hitro počutijo ujete in neperspektivne. To vodi do nezadovoljstva in iskanja boljših priložnosti drugje.

  • Organizacijska kultura in vrednote

Kultura podjetja, ki se odraža v načinu komuniciranja, reševanja problemov in odnosa do zaposlenih, je bistvenega pomena za dolgoletno zadovoljstvo. Če so vrednote podjetja skladne z našimi osebnimi vrednotami, se počutimo bolj povezani in motivirani. Podjetja, ki spodbujajo sodelovanje, inovativnost in vključenost, imajo večjo verjetnost, da bodo obdržala svoje zaposlene.

  • Ravnovesje med delom in prostim časom

V današnjem hitrem svetu je vse bolj pomembno, da lahko usklajujemo delo z osebnim življenjem. Podjetja, ki razumejo pomen ravnovesja med delom in prostim časom ter omogočajo fleksibilnost, so pogosto bolj privlačna za zaposlene. Prekomerno delo brez možnosti za odklop vodi v izgorelost in nezadovoljstvo, ne glede na višino plače.

  • Občutek smisla in pripadnosti:

Ljudje želimo čutiti, da naše delo prispeva k nečemu večjemu, da smo del ekipe, ki si prizadeva za skupen cilj. Če v svojem delu ne vidimo smisla ali če se počutimo odtujeni od organizacije, se lahko hitro pojavi želja po iskanju nove službe, kjer bomo bolj povezani z delom in sodelavci.

Kako lahko delodajalci zadržijo zaposlene?

Če plača ni ključni dejavnik za dolgoročno zadrževanje zaposlenih, kaj potem lahko delodajalci storimo, da bi ustvarili okolje, kjer bodo zaposleni želeli ostati dlje?

Vlaganje v razvoj vodij

Kompetentni vodje so srce vsake uspešne organizacije. Izobraževanje vodij, da postanejo boljši mentorji, komunikatorji in voditelji, je naložba, ki se obrestuje. Zaposleni, ki čutijo podporo in spoštovanje svojih nadrejenih, bodo manj verjetno iskali priložnosti drugje.

Spodbujanje kulture rasti in razvoja

Aktivno spodbujajmo osebni in profesionalni razvoj zaposlenih. To lahko vključuje redne izobraževalne programe, mentorstvo, možnost rotacije delovnih mest in jasne poti za napredovanje.

Gradnja močne organizacijske kulture

Vrednote podjetja naj bodo jasno definirane in vključene v vsakodnevno delo. Zaposleni  naj čutijo, da so vrednote ne le besede na papirju, temveč dejansko vodilo pri poslovanju podjetja.

Fleksibilnost in podpora ravnovesju

Podjetja, ki omogočajo fleksibilne delovne pogoje, od dela od doma do prilagodljivega delovnega časa, bodo privlačnejša za zaposlene, ki cenijo ravnovesje med delom in zasebnim življenjem. Prav tako je pomembno, da delodajalci priznamo potrebo po odklopu in regeneraciji ter zaposlenim omogočimo dovolj časa za počitek.

Ustvarjanje smiselnega dela

Delodajalci lahko pomagamo zaposlenim razumeti, kako njihovo delo prispeva k širšim ciljem organizacije. Redne povratne informacije, priznanje za dosežke in spodbujanje občutka pripadnosti ekipi so ključni elementi za ustvarjanje smisla pri delu.

Plača je le začetek, ne pa konec

Višja plača je lahko močan motivator za sprejem nove službe, vendar sama po sebi ne bo dovolj, da bi nas dolgoročno obdržala pri delodajalcu.

Pravi ključ do zadovoljstva pri delu in zvestobe organizaciji so nematerialni dejavniki, ki prispevajo k našemu občutku varnosti, pripadnosti in osebnega razvoja. Delodajalci, ki razumejo to dinamiko in aktivno vlagajo v svoje zaposlene, bodo na dolgi rok uspešnejši pri zadrževanju talentov in ustvarjanju pozitivnega delovnega okolja.

Za zaposlene pa je pomembno, da pri iskanju novih priložnosti ne gledamo le na višino plače, temveč tudi na to, ali nam novo delovno okolje nudi priložnosti za rast, priznanje in ravnovesje, ki ga potrebujemo za dolgoročno zadovoljstvo in uspeh. Plača je pomembna, vendar pa pravi uspeh najdemo v okolju, kjer se lahko resnično dobro počutimo.

Vodenje s cilji in delegiranje

Vodenje s cilji je eden temeljnih pristopov, ki omogoča organizacijam, da uskladijo prizadevanja zaposlenih z dolgoročnimi strategijami podjetja. Gre za metodo, ki ne le spodbuja produktivnost, temveč tudi omogoča osebnostni in profesionalni razvoj zaposlenih. K temu prispeva tudi delegiranje, ki ni le prenos nalog, temveč proces zaupanja, motiviranja in razvoja.

Osmišljanje dela zaposlenih: kako posameznik prispeva k organizacijskim ciljem

V vsakem uspešnem podjetju je ključno, da vsak zaposleni razume, kako njegovo delo prispeva k doseganju splošnih organizacijskih ciljev. Osmišljanje dela pomeni, da zaposleni prepoznajo pomen in vrednost svojega prispevka, kar je mogoče doseči z jasno komunikacijo vizije in poslanstva podjetja. Ko zaposleni razumejo, kako njihova vsakodnevna opravila vplivajo na večjo sliko, so bolj zavzeti in motivirani.

Postavljanje ciljev in dejavnikov uspešnosti: učinkovite metode

Eden izmed najpomembnejših korakov pri ciljnem vodenju je postavljanje jasnih, merljivih in dosegljivih ciljev. Uporaba metode SMART (Specifični, Merljivi, Dosegljivi, Relevantni, Časovno opredeljeni cilji) je eden izmed najboljših načinov za zagotavljanje, da so cilji jasni in razumljivi. Prav tako je pomembno določiti ključne dejavnike uspešnosti (KPI), ki omogočajo spremljanje napredka in zagotavljajo, da so cilji na pravi poti.

Letni razgovor kot pomoč pri ciljnem vodenju in spremljanju delovne uspešnosti

Letni razgovori so pomembno orodje za spremljanje delovne uspešnosti in prilagajanje ciljev glede na razvojne potrebe zaposlenih in organizacije. Takšni razgovori omogočajo povratne informacije, analizo doseženih ciljev in postavljanje novih izzivov. Ključna prednost letnih razgovorov je tudi identifikacija potreb po usposabljanju in razvoju, kar zaposlenim omogoča napredek in rast znotraj organizacije.

Odnos do napak: napake kot proces učenja in priložnost razvoja

Napake so neizogiben del vsakega delovnega procesa, a pomembno je, kako se organizacija in posamezniki nanje odzivajo. Namesto kaznovanja za napake, je bolj koristno ustvariti kulturo, kjer se napake dojemajo kot priložnosti za učenje in rast. Takšen pristop spodbuja inovativnost in tveganje, ki sta nujna za dolgoročni uspeh. Zaposlene je treba usmeriti k iskanju rešitev, namesto da se osredotočajo na težave.

Usmerjenost v iskanje rešitev in krepitev osebne odgovornosti zaposlenih

Pri vodenju je ključnega pomena, da zaposleni prevzamejo odgovornost za svoja dejanja in se osredotočajo na iskanje rešitev, ko pride do težav. Krepitev osebne odgovornosti prispeva k samostojnosti zaposlenih, saj se naučijo prevzemati pobudo in reševati izzive, s katerimi se soočajo. To ne le izboljša učinkovitost, temveč tudi spodbuja zaupanje med zaposlenimi in vodji.

Postavljanje prioritet in upravljanje motilcev

V sodobnem delovnem okolju, kjer so zaposleni pogosto preobremenjeni z nalogami, je postavljanje prioritet nujno. Učinkovito upravljanje časa in določanje, katere naloge so najpomembnejše, lahko bistveno izboljšata produktivnost. Hkrati pa je pomembno tudi upravljanje motilcev, ki lahko zmanjšajo zbranost in povečajo stres. S strategijami, kot so blokiranje časa za pomembne naloge in omejevanje nepotrebnih prekinitev, lahko zaposleni dosežejo večjo učinkovitost.

Delegiranje: kdaj in kako

Delegiranje je ključna veščina uspešnega vodje. Gre za prenos odgovornosti na zaposlene, kar omogoča vodjem, da se osredotočijo na strateške naloge, medtem ko zaposleni pridobivajo nove izkušnje in se razvijajo. Učinkovito delegiranje vključuje jasna navodila, opredelitev pričakovanj in zagotavljanje potrebnih virov. Prav tako je pomembno, da vodje prepoznajo prave priložnosti za delegiranje in se prepričajo, da imajo zaposleni potrebne kompetence za uspešno izvedbo nalog.

Vidik upravljanja lastnega časa

Upravljanje časa je osrednjega pomena tako za vodje kot za zaposlene. Pravilno upravljanje časa omogoča boljše ravnotežje med delom in zasebnim življenjem, zmanjšuje stres in povečuje produktivnost. Vodje naj bodo vzor v učinkovitem upravljanju časa, kar vključuje določanje realističnih rokov, izogibanje nepotrebnim sestankom in osredotočanje na ključne naloge.

Vidik motivacije in razvoja sodelavca

Motivacija zaposlenih je tesno povezana z njihovim razvojem in občutkom pripadnosti organizaciji. Vodje morajo prepoznati posamezne motivacijske dejavnike vsakega zaposlenega in jim ponuditi priložnosti za razvoj. To vključuje tako formalno izobraževanje kot tudi priložnosti za prevzemanje novih odgovornosti in vodenje projektov. Ko zaposleni vidijo, da jih organizacija podpira pri njihovem razvoju, so bolj motivirani in zavzeti za doseganje ciljev.

Vodenje s cilji in učinkovito delegiranje sta ključna elementa za dosego operativne odličnosti v vsakem podjetju. Ko zaposleni razumejo, kako njihovo delo prispeva k organizacijskim ciljem, in ko jim je omogočeno, da prevzamejo odgovornost in iščejo rešitve, se ustvari pozitivno delovno okolje. V takem okolju so zaposleni motivirani, zavzeti in pripravljeni na nove izzive, kar prispeva k dolgoročnemu uspehu organizacije. Vodje imajo ključno vlogo pri ustvarjanju takšnega okolja, in to dosežejo s pravilnim postavljanjem ciljev, učinkovitim upravljanjem časa ter z razvojem in motiviranjem svojih zaposlenih.

Potrebujete podporo na področju vodenja: Vabimo vas, da si ogledate naš program DNK voditeljstva  Za dodatna pojasnila in informacije smo vam na voljo: office@competo.si