Gradnja pozitivne izkušnje kandidata v procesu zaposlovanja – Candidate Experience

Ena od ključnih sestavin uspešnega zaposlovanja je zagotavljanje pozitivne izkušnje kandidata, imenovane tudi candidate experience. Kaj točno je candidate experience, zakaj je pomembna in kako jo lahko zagotavljamo v samem procesu zaposlovanja?

Kaj je pozitivna izkušnja kandidata (candidate experience)?

Pozitivna izkušnja kandidata zajema vse interakcije, ki jih ima kandidat z delodajalcem med samim zaposlitvenim procesom. To vključuje: od prvega stika s podjetjem, pregleda delovnih oglasov, prijave na delovno mesto, komunikacijo med zaposlitvenim postopkom in končno odločitev o zaposlitvi ali odklonitvi ponujene zaposlitve.

Pomembno je razumeti, da vsaka točka stika s kandidatom vpliva na njihovo celotno dojemanje podjetja in lahko pomembno vpliva na njihovo odločitev o nadaljnjem sodelovanju.

Zakaj je pomembna?

Pozitivna izkušnja kandidata ima številne koristi za podjetje. Prvič, ustvarja pozitivno podobo podjetja na trgu dela. Kandidati, ki imajo dobro izkušnjo med zaposlitvenim procesom, so bolj nagnjeni k priporočanju podjetja drugim in k ponovnemu prijavi na morebitna prihodnja prosta delovna mesta. Poleg tega pozitivna izkušnja kandidata krepi ugled podjetja kot delodajalca in olajša pridobivanje novih talentov.

Pozitivna izkušnja kandidata lahko tudi izboljša kakovost prijav. Kandidati, ki imajo pozitivno izkušnjo, so bolj motivirani in angažirani v procesu zaposlovanja, kar lahko pripelje do bolj kakovostnih prijav in boljših izbir kandidatov.

Nazadnje, pozitivna izkušnja kandidata izboljšuje zadržanje zaposlenih. Kandidati, ki so imeli dobro izkušnjo med zaposlitvenim procesom, se po zaposlitvi počutijo bolj povezani s podjetjem in so bolj zadovoljni s svojo odločitvijo o zaposlitvi. To lahko zmanjša stopnjo odsotnosti z dela in poveča dolgoročno zvestobo zaposlenih.

Kako zagotoviti pozitivno izkušnjo kandidata?

Obstaja več načinov, kako delodajalci lahko zagotovijo pozitivno izkušnjo kandidata med zaposlitvenim procesom:

Komunikacija in odzivnost

Redna in pravočasna komunikacija s kandidati je ključnega pomena. Kandidate redno obveščajmo o statusu njihove prijave, napredku v zaposlitvenem procesu in morebitnih nadaljnjih korakih. S tem jim dajemo občutek spoštovanja in cenjenja.

Transparentnost

Pomeni: zagotoviti jasnost in preglednost glede postopka zaposlovanja, vključno s pričakovanimi koraki, roki in kriteriji za izbor kandidatov. Transparentnost odpravlja negotovost in dvome ter gradi zaupanje med kandidati in podjetjem.

Vključevanje sodobnih tehnologij

Uporaba naprednih tehnoloških orodij, kot so spletni portali za zaposlovanje, avtomatizacija komunikacije in analitika podatkov, lahko poveča učinkovitost in natančnost zaposlitvenega procesa ter hkrati olajša kandidatom dostop do informacij. To omogoča boljšo sledljivost in organizacijo zaposlitvenega postopka.

Cenjenje raznolikosti

Aktivno iskanje in spodbujanje raznolikosti med kandidati prispeva k inovativnosti in boljšim odločitvam v podjetju. Delodajalci naj zagotovijo, da je zaposlitveni proces varen, pošten in vključujoč za vse kandidate. To poudarja vrednote podjetja in krepi občutek pripadnosti.

Pogovor o kulturi podjetja

Poudarek na vrednotah, ciljih in delovnem okolju podjetja lahko pomaga kandidatom bolje razumeti, ali se ujemajo s podjetniško kulturo in ali so motivirani za delo v tem okolju. Jasno predstavljanje korporativne kulture lahko pritegne kandidate, ki delijo enake vrednote.

Skrb za pozitivno izkušnjo kandidata je ključnega pomena za uspešno zaposlovanje. Ustvarjajmo prijetne, pregledne in vključujoče zaposlitvene procese, ki kandidatom omogočajo, da se počutijo cenjene in spoštovane že od njihove prve interakcije z nami.

Obdobni razgovori – Kaj so in zakaj so pomembni?

Obdobni razgovori predstavljajo ključno orodje za vzpostavljanje kulture razvoja in rasti znotraj podjetja. Gre za priložnost, ko vodje in zaposleni lahko odkrito komunicirajo o preteklih dosežkih, izzivih ter ciljih za prihodnost. Ta dialog omogoča boljše razumevanje in usklajevanje med vodstvom in zaposlenimi, kar vodi v večjo motivacijo, angažiranost in produktivnost.

Vzpostavljanje kulture razvoja

Obdobni razgovori niso le formalnost, temveč ključna priložnost za gradnjo kulture razvoja in učenja znotraj organizacije. Z njihovo pomočjo se spodbuja kontinuirano izboljševanje, tako na individualni kot tudi na kolektivni ravni. Zaposleni se tako spodbuja k refleksiji, samorazvoju in iskanju novih priložnosti za rast.

Prenos ciljev in strategije podjetja

Ena izmed ključnih vlog obdobnih razgovorov je prenos ciljev in strategije podjetja na individualno raven zaposlenih. S tem se zagotavlja, da vsak zaposleni razume, kako njegovo delo prispeva k širšim ciljem organizacije. To pa povečuje občutek pripadnosti, motivacijo in angažiranost pri doseganju skupnih ciljev.

Spodbujanje odkritega dialoga

Obdobni razgovori so priložnost za spodbujanje odkritega dialoga med vodji in zaposlenimi. Zaposleni se lahko odprto pogovarjajo o svojih izzivih, pomislekih in ciljih, medtem ko vodstvo lahko zagotovi podporo, povratne informacije in jasno komunikacijo glede pričakovanj. S tem se krepi zaupanje in povezanost znotraj organizacije.

Merljiv način spremljanja zaposlenih

S sistematičnimi obdobnimi razgovori podjetje pridobi dragocene podatke o napredku, uspešnosti in potrebah zaposlenih. To omogoča boljše načrtovanje razvojnih aktivnosti, prilagajanje strategij ter sprejemanje informiranih odločitev glede nagrajevanja, napredovanja in razporeditve virov. Hkrati pa vzpostavlja merljiv okvir za spremljanje učinkovitosti obdobnih razgovorov in njihov vpliv na organizacijsko uspešnost.

Obdobni razgovori ključni za gradnjo kulture in odnosa med vodstvom ter zaposlenimi. Z njihovo pomočjo podjetje krepi svojo identiteto, spodbuja rast in razvoj ter ustvarja pogoje za trajnostni uspeh v prihodnosti.

Potrebujete podporo na področju postavitve obdobnih ali letnih pogovorov – vabljeni, da nas kontaktirate office@competo.si 

Razvoj zaposlenih v okviru organizacijske kulture

Sestavni del vsake organizacije in njene kulture so zaposleni. Vodje so pomembni glasniki spremembe kulture, ki se v prakso ne bo prenesla, če je zaposleni ne sprejemajo, ne razumejo oziroma nočejo podpreti s svojimi vedenji. Da lahko želena kultura zaživi, potrebuje podporo zaposlenih. Sprememba bo na ta način celovita in prednosti želene kulture bodo lahko hitreje pripeljale do večjih poslovnih uspehov ter vplivale na organizacijsko klimo in gradnjo znamke delodajalca.

Razumevanje in sprejemanje želene organizacijske kulture

Za uspešno implementacijo želene organizacijske kulture je ključno, da zaposleni to kulturo razumejo in sprejmejo. Razumevanje pomeni, da zaposleni poznajo vrednote, vizijo in cilje organizacije ter vedo, kako njihovo delo prispeva k tem ciljem. Sprejemanje kulture pa pomeni, da zaposleni te vrednote in cilje ponotranjijo ter jih vključijo v svoje vsakodnevno delo.

Ključne strategije za razumevanje organizacijske kulture

Za dosego razumevanja kulture med zaposlenimi je pomembno, da organizacija redno komunicira svoje vrednote in cilje. To se lahko doseže skozi različne komunikacijske kanale, kot so sestanki, interne publikacije, delavnice in usposabljanja. Ključno je, da se vodje aktivno vključujejo v ta proces in služijo kot zgled, ki ga zaposleni lahko posnemajo.

Kdaj zaposleni aktivno podpirajo želeno kulturo

Ko zaposleni razumejo in sprejmejo organizacijsko kulturo, je naslednji korak, da jo aktivno podpirajo. To pomeni, da delujejo v skladu z želeno kulturo in s svojimi vedenji prispevajo k njenemu utrjevanju in širjenju. Aktivna podpora zaposlenih je ključna za trajnostno implementacijo kulture in doseganje dolgoročnih ciljev organizacije.

Metode za spodbujanje aktivne podpore

Da bi zaposleni aktivno podpirali organizacijsko kulturo, je pomembno ustvariti okolje, ki to spodbuja. To vključuje priznanje in nagrajevanje vedenj, ki so v skladu z želeno kulturo, ter ustvarjanje priložnosti za zaposlene, da prispevajo svoje ideje in povratne informacije. Vodje igrajo ključno vlogo pri spodbujanju teh vedenj s svojim zgledom in podporo.

Vloga vodij pri prenosu organizacijske kulture

Vodje so ključni pri prenosu želene kulture na zaposlene. So tisti, ki najprej sprejmejo spremembe in jih nato prenašajo naprej. Vodje morajo biti dosledni pri komunikaciji vrednot in ciljev organizacije ter pri svojem vedenju, ki mora odražati te vrednote. Le tako lahko zaposleni vidijo, kako naj se vedejo in kaj se od njih pričakuje.

Pomembnost doslednosti pri vodjih

Doslednost vodij je ključnega pomena za uspešno implementacijo kulture. Ko zaposleni vidijo, da vodje resnično verjamejo v vrednote in cilje organizacije ter jih tudi sami živijo, so bolj verjetno motivirani, da jih sprejmejo in podpirajo. Doslednost v komunikaciji in vedenju ustvarja zaupanje in spoštovanje, kar je ključno za uspešno vodenje.

Celovita sprememba organizacijske kulture

Sprememba kulture mora biti celovita in vključevati vse ravni organizacije. Vključevanje zaposlenih v proces spremembe kulture pomeni, da so le-ti aktivni udeleženci in ne le pasivni prejemniki sprememb. To prispeva k večji zavzetosti in motivaciji zaposlenih ter k hitrejšemu in bolj učinkovitemu doseganju ciljev.

Koraki za celovito spremembo kulture

  • Komunikacija – Redna in jasna komunikacija vrednot in ciljev organizacije.
  • Vključevanje – Aktivno vključevanje zaposlenih v proces spremembe.
  • Podpora – Zagotavljanje podpore vodij in ustvarjanje okolja, ki spodbuja želeno vedenje.
  • Nagrajevanje – Priznanje in nagrajevanje vedenj, ki so v skladu z želeno kulturo.
  • Spremljanje in prilagajanje – Redno spremljanje napredka in prilagajanje strategij glede na povratne informacije.

Vloga zaposlenih in vodij v organizacijski kulturi

Sestavni del vsake organizacije in njene kulture so zaposleni. Vodje so pomembni glasniki spremembe kulture, vendar se ta ne bo prenesla v prakso, če je zaposleni ne sprejemajo, ne razumejo oziroma nočejo podpreti s svojimi vedenji.

Da lahko želena organizacijska kultura zaživi, potrebuje podporo zaposlenih.

Sprememba bo celovita in prednosti želene kulture bodo lahko hitreje pripeljale do večjih poslovnih uspehov ter vplivale na organizacijsko klimo in gradnjo znamke delodajalca. Aktivna podpora zaposlenih je ključna za trajnostno implementacijo kulture in doseganje dolgoročnih ciljev organizacije. Zaposleni, ki razumejo in podpirajo organizacijsko kulturo, prispevajo k uspehu in rasti organizacije.

Potrebujete podporo na področju razvoja organizacijske kulture, vabljeni, da stopite z nami v stik: office@competo.si  

Razvoj vodilnega tima: zrelost in veščine vodij

Vodje imajo ključno vlogo pri prenosu želene organizacijske kulture v prakso. Slog vodenja je pomemben pokazatelj uspešnosti organizacije. Vodenje v sodobnem času postaja vse bolj zahtevno, zato potreba po razvoju novih vodstvenih veščin presega zgolj strokovna znanja. Uspešen, povezan in zrel vodstveni tim zahteva kontinuirano in strukturirano razvijanje vodij ter zagotavljanje ustreznega sistema nasledstva.

Usklajenost vrhnjega vodstva

Za uspešno delovanje organizacije je ključno, da vrhnje vodstvo deluje usklajeno. Usklajenost pomeni, da so vsi člani tima na isti valovni dolžini glede strategije, vizije in ciljev organizacije. Le tako lahko učinkovito komunicirajo te cilje naprej svojim ekipam, kar posledično vodi k večji produktivnosti in boljšim rezultatom.

Usklajenost vrhnjega vodstva prav tako omogoča boljše reševanje konfliktov, hitrejše odločanje in boljšo podporo zaposlenim. To pa posledično prispeva k večjemu zadovoljstvu zaposlenih in večji zavzetosti pri delu. Usklajenost se gradi skozi redne sestanke, odprto komunikacijo in skupno reševanje izzivov. Če je vrhnje vodstvo usklajeno, vsi člani delujejo kot ena celota. To pomeni, da so usklajeni glede na organizacijske vrednote, cilje in strategije. Usklajenost prinaša jasnost in doslednost, kar je ključno za učinkovito vodenje in doseganje ciljev. Na ta način lažje vodijo svoje ekipe in zagotavljajo, da vsi zaposleni razumejo, kaj se od njih pričakuje.

Avtentični vodja z identiteto

Avtentični vodja je tisti, ki vodi z zgledom in ohranja svojo identiteto ter vrednote. Tak vodja je iskren, transparenten in se zavzema za integriteto. Avtentični vodja gradi zaupanje med zaposlenimi, kar je ključno za vzpostavljanje pozitivne organizacijske kulture. Vodja z identiteto jasno izraža svoje vrednote in jih prenaša na svojo ekipo. To pomaga pri ustvarjanju enotne kulture in povezanosti med zaposlenimi. Avtentični vodja spodbuja odprto komunikacijo, kar omogoča, da se zaposleni počutijo slišane in cenjene.

Pomen avtentičnosti pri vodenju

Avtentičnost pri vodenju pomeni, da vodje delujejo v skladu s svojimi vrednotami in prepričanji. To prinaša zaupanje in spoštovanje med zaposlenimi, kar je ključno za učinkovito vodenje. Avtentični vodje so sposobni ustvariti okolje, kjer se zaposleni počutijo varne in motivirane, kar vodi k večji produktivnosti in zadovoljstvu pri delu.

Vodja kot coach

Vodja kot coach je pristop, ki se osredotoča na razvoj potenciala zaposlenih. Vodja, ki deluje kot coach, ne le usmerja in nadzoruje, temveč tudi podpira in spodbuja zaposlene pri njihovem osebnem in strokovnem razvoju. Coaching veščine vključujejo aktivno poslušanje, postavljanje pravih vprašanj, dajanje konstruktivne povratne informacije in pomoč pri iskanju rešitev.

Vodja kot coach pomaga zaposlenim prepoznati njihove močne točke in področja za izboljšanje, kar jim omogoča, da dosežejo svoje cilje in razvijejo svoje veščine. Ta pristop spodbuja samostojnost in odgovornost med zaposlenimi, kar vodi k večji zavzetosti in boljšim rezultatom.

Razvoj coaching veščin

Razvoj coaching veščin je ključnega pomena za sodobne vodje. Te veščine omogočajo vodjem, da učinkovito podpirajo svoje ekipe in pomagajo zaposlenim pri doseganju njihovih ciljev. Coaching pristop prispeva k boljši komunikaciji, večjemu zaupanju in boljši dinamiki v timu.

Ključna vloga vodij pri prenosu kulture v prakso

Vodje imajo ključno vlogo pri prenosu želene organizacijske kulture v prakso. Sodobno vodenje zahteva razvoj novih veščin, ki presegajo zgolj strokovna znanja. Usklajen vodilni tim, avtentični vodja z identiteto in vodja kot coach so ključni elementi za uspešno, povezano in zrelo voditeljstvo.

Kontinuirano in strukturirano razvijanje vodij ter zagotavljanje ustreznega sistema nasledstva sta bistvenega pomena za dolgoročen uspeh organizacije.

Razvoj vodij je nujno začrtan v okviru organizacijske kulture in se mora odvijati kot celovit program šole voditeljstva. Tako se zagotavlja dolgoročno delo na kulturi in vodstvenih kompetencah, kar je ključnega pomena za uspešno prihodnost organizacije.

 

Potrebujete podporo na področju razvoja vodij: vabljeni, da si preberete več o naši akademiji DNK voditeljstva in nas kontaktirate: office@competo.si 

Krepitev notranje motivacije zaposlenih skozi smiselno delo

Pomen poslanstva, vizije, strategije in vrednot

Občutek smisla, ki ga zaposleni pridobijo skozi razumevanje, kako njihovo delo podpira organizacijske cilje, vizijo in poslanstvo, je neprecenljiv. Jasna komunikacija in ponotranjenje organizacijskih vrednot krepita pripadnost in motivacijo zaposlenih. Še posebej mlajša generacija si želi sodelovati s podjetji, ki imajo jasno vizijo prihodnosti in so zavezana trajnosti ter družbeni odgovornosti.

Smiselno delo kot ključ do notranje motivacije

Smiselno delo je tisto, ki zaposlenim omogoča, da vidijo širšo sliko in razumejo, kako njihova prizadevanja prispevajo k večjim ciljem organizacije. Ko zaposleni razumejo strategijo, vizijo in poslanstvo podjetja ter kako njihove naloge vplivajo na dolgoročne cilje, se občutek pripadnosti in smisla povečuje. Ta povezanost s cilji organizacije spodbuja večjo zavzetost. To posledično vodi do višje produktivnosti in zadovoljstva pri delu.

 

Pomen strategije, vizije in poslanstva

Strategija, vizija in poslanstvo niso le besede na papirju; so temelji, na katerih podjetje gradi svojo identiteto in prihodnost. Jasno opredeljena strategija daje smer in okvir za odločanje, vizija pa zaposlenim ponuja pogled v prihodnost, ki navdihuje in motivira. Poslanstvo določa osnovni namen obstoja podjetja in ga povezuje z večjimi družbenimi cilji. Ko zaposleni vidijo, kako njihovo delo neposredno prispeva k tem večjim ciljem, se njihov občutek smisla krepi, kar spodbuja notranjo motivacijo in pripadnost podjetju.

Vrednote kot temelj organizacijske kulture

Vrednote so srce organizacijske kulture. Predstavljajo temeljna prepričanja, ki usmerjajo vedenje zaposlenih in določajo, kaj je v podjetju pomembno. Jasno opredeljene vrednote pomagajo pri usmerjanju ravnanj in odločitev zaposlenih, kar vodi do bolj usklajenega delovanja celotne organizacije.

Mladi in njihova pričakovanja

Mlajša generacija, ki vstopa na trg dela, ima visoka pričakovanja glede delodajalcev. Iščejo podjetja, ki imajo jasno vizijo prihodnosti, so zavezana trajnosti, skrbi za okolje in družbeno odgovornost ter ki aktivno prispevajo k skupnosti. Podjetja, ki svoje vrednote jasno komunicirajo in jih tudi živijo, so bolj privlačna za mlade talente, ki si želijo delati v okolju, kjer lahko prispevajo k večjemu dobremu.

Krepitev vrednot skozi aktivnosti in komunikacijo

Za uspešno ponotranjenje vrednot je potrebno stalno ozaveščanje in krepitev skozi različne aktivnosti in komunikacijske kanale. To vključuje redna usposabljanja, delavnice, team-building aktivnosti, notranje novice, sestanke in druge oblike komunikacije, kjer se vrednote ponovno poudarjajo in razlagajo. Pomembno je, da so vrednote del vsakodnevnih interakcij in odločitev, saj le tako postanejo del organizacijske kulture.

Vloga voditeljev pri sprejemanju sprememb

Avtentičen vodja igra ključno vlogo pri uvajanju sprememb v organizacijski kulturi. Trudi se ohraniti dobre vidike obstoječega sistema, hkrati pa občutljivo vpeljuje nove elemente. Vodja, ki vodi z zgledom, ima izjemen vpliv na zaposlene, ki se zgledujejo po njem. Pravi vodja spodbuja pozitiven odnos do novosti, postopoma gradi zaupanje med sodelavci ter jim zagotavlja avtonomijo in jasno vizijo organizacijskih ciljev.

Voditelji kot vzorniki

Voditelji, ki živijo vrednote podjetja, so ključni pri ustvarjanju pozitivnega odnosa do sprememb. Njihova dejanja in vedenje so zgled zaposlenim, ki se po njih zgledujejo. Voditelj, ki aktivno podpira in spodbuja vrednote, ustvarja okolje zaupanja, kjer se zaposleni počutijo varne in motivirane za sodelovanje pri doseganju skupnih ciljev.

Smiselno delo, ki temelji na jasni strategiji, viziji, poslanstvu in vrednotah, je ključ do notranje motivacije zaposlenih. Vrednote, ki so temelj organizacijske kulture, usmerjajo vedenje zaposlenih in pripomorejo k boljšemu sodelovanju ter učinkovitejšemu doseganju ciljev.

Avtentični voditelji imajo ključno vlogo pri uvajanju sprememb in ustvarjanju okolja, kjer se zaposleni počutijo motivirane in povezane s cilji podjetja. Stalno ozaveščanje in krepitev vrednot skozi različne aktivnosti in komunikacijske kanale povečujeta povezanost kadra. In to je tista prava pot, da lahko dosežemo želene spremembe organizacijske kulture.

 

Potrebujete podporo na področju razvoja organizacijske kulture: vabljeni, da stopite z nami v stik office@competo.si 

Bombončki pritegnejo, a zaposleni ostajajo zaradi zdrave in močne organizacijske kulture

Delodajalci zaposlenim omogočamo številne aktivnosti in »bombončke«, z namenom izboljšanja njihovega zadovoljstva ter samega delovnega vzdušja. V zaposlitvenih oglasih lahko zasledimo veliko bombončkov: od ponudbe sadja v pisarni, brezplačnih prigrizkov, masažnih miz, do organizacije rojstnodnevnih zabav, … Te pobude oz. “bombončki” so postale stalna praksa v mnogih podjetjih. A kljub temu, da lahko takšne ugodnosti prispevajo k prijetnejši delovni atmosferi, nikoli niso nadomestilo za resnično zadovoljstvo in uspešnost zaposlenih.

Bombončki v delovnem okolju

“Bombončki” v podjetjih so različne ugodnosti in aktivnosti, ki jih delodajalci ponujajo svojim zaposlenim. Sem sodijo na primer:

  • Sadje v pisarni, ki spodbuja zdrave prehranjevalne navade in daje občutek skrbi za zdravje zaposlenih.
  • Masažne mize in razni telovadni pripomočki, ki ponujajo sprostitev in možnost za fizično aktivnost med delovnim časom.
  • Družabni dogodki, ki spodbujajo povezovanje in sodelovanje med ljudmi.

Ti bombončki so odličen način, da podjetja pokažemo, da nam je mar za dobro počutje zaposlenih. Vendar pa je ključnega pomena, da jih ne zamenjujemo z osnovnimi elementi, ki jih zaposleni potrebujejo za dolgoročno zadovoljstvo in uspešnost v delovnem okolju.

Kaj predstavlja »zdravo prehrano« za naše zaposlene?

Tako kot v vsakodnevnem življenju bombončki ne morejo nadomestiti zdrave prehrane, tudi v podjetju dodatne ugodnosti ne morejo nadomestiti osnovnih potreb, ki jih imajo zaposleni. Te temeljne potrebe vključujejo:

Prijetni in dobri odnosi

Dobri medsebojni odnosi med sodelavci in z vodstvom so ključni za pozitivno delovno okolje. Spoštovanje, podpora in odprta komunikacija so temelj za vzpostavitev zaupanja in timskega duha.

Kakovostno vodenje

Vodje, ki znajo motivirati, poslušati in podpirati svoje zaposlene, ustvarjajo okolje, kjer se ljudje počutijo cenjene in vključene.

Jasne odgovornosti

Zaposleni potrebujejo jasno opredeljene vloge in odgovornosti, kar jim omogoča, da se osredotočijo na svoje naloge in prispevajo k skupnim ciljem podjetja.

Timsko delo

Sodelovanje in deljenje znanja med člani ekipe pripomore k boljši učinkovitosti in ustvarjalnosti.

Razvoj in usposabljanje

Možnosti za strokovno rast in napredovanje so bistvenega pomena za motivacijo zaposlenih. Investiranje v usposabljanja in razvojne programe kaže, da podjetje verjame v potencial svojih zaposlenih.

Konkurenčno plačilo

Pošteno in konkurenčno plačilo ter ustrezne ugodnosti so osnovni pogoji, da se zaposleni počutijo cenjene in motivirane.

Poskrbimo za integracijo bombončkov in osnovnih potreb

Da bi resnično ustvarilo okolje, kjer se zaposleni počutijo dobro in so produktivni, je pomembno, da zaposlenim ponujamo tako bombončke kot dejavnike, ki zadovoljujejo njihove osnovne potrebe. Bombončki lahko delujejo kot dopolnilo, ki nadgrajuje temeljne elemente. Na primer:

  • Ping-pong miza ali masažni stol lahko dopolnjujejo osnovo, ki jo zagotavlja zdrava organizacijska kultura, kjer se spodbuja ravnotežje med delom in zasebnim življenjem.
  • Sadje v pisarni lahko deluje kot dodatek k širšemu programu za zdravje zaposlenih, ki vključuje tudi mentalno zdravje in podporo.
  • Team-building aktivnosti so učinkovite, če že obstaja močan timski duh in dobra komunikacija v vsakodnevnem delu.

Bombončki v podjetju so dobrodošli in lahko prispevajo k boljšemu delovnemu vzdušju, a niso nadomestilo za osnovne potrebe zaposlenih. Za dolgoročno zadovoljstvo zaposlenih je potrebno najprej poskrbeti za kakovostne odnose, jasno opredeljene odgovornosti, kvalitetno vodenje, timsko delo, možnosti za razvoj in konkurenčno plačilo. Le tako lahko ustvarimo zdravo in produktivno delovno okolje, kjer bombončki delujejo kot sladek dodatek, ne pa kot nadomestilo za pravo hrano.

 

Potrebujete podporo na področju razvoja organizacijske kulture? Vabljeni, da nas kontaktirate: office@competo.si 

Če ne bomo vlagali v razvoj zaposlenih, bodo odšli.

Vsak zaposleni si po določenem času na istem delovnem mestu želi sprememb v smeri občutka napredka in razvoja. To je povsem naravno in življenjsko. Učenje novih veščin, nadgrajevanje znanja in razvijanje kompetenc so ključni elementi za ohranjanje motivacije in zadovoljstva zaposlenih.

Rast zaposlenih, skozi učenje in razvoj kariere, spodbuja zavzetost ljudi in povečuje njihovo zvestobo podjetju. Zagotavljanje rednih priložnosti za rast in napredovanje je zato ključnega pomena za ohranjanje zadovoljstva zaposlenih. Poleg tega lahko mentorstvo in kontinuirano izobraževanje pomagata zaposlenim doseči svoje karierne cilje in povečata njihovo angažiranost.

Priložnost za napredovanje in nove vloge

Ena najpomembnejših potreb zaposlenih je občutek, da osebno in strokovno napredujejo. Po določenem času na isti poziciji si vsi želimo nove izzive. To lahko pomeni napredovanje, prehod na drugo področje dela ali prevzemanje dodatne oziroma vodilne vloge na projektu. Pomembno je, da podjetja ustvarjamo delovna okolja, ki spodbujajo rast in razvoj naših ljudi.

Nenehno učenje in razvoj

Nenehno izobraževanje in usposabljanje sta ključna za profesionalno rast. Delavnice, tečaji, seminarji in e-učenje zaposlenim omogočajo, da pridobivajo nova znanja in veščine, ki so potrebne za njihov osebni in profesionalni razvoj. Vlaganje v tovrstne programe se vedno obrestuje skozi povečano produktivnost, večjo zvestobo zaposlenih in manjšo fluktuacijo.

Mentorstvo in coaching

Mentorstvo in coaching sta učinkovita načina za podporo razvoju zaposlenih. Izkušeni mentorji lahko delijo svoje znanje in izkušnje, kar mlajšim sodelavcem pomaga pri hitrejšem napredovanju. Zelo dobra praksa je tudi uvedba obojestranskega (reverse) mentorstva, kjer imajo tudi mlajši zaposleni priložnost, da podelijo svoja znanja. Coaching je osredotočen na razvoj specifičnih veščin in premagovanje izzivov, kar lahko vodi do večje samozavesti in učinkovitosti zaposlenih.

Raznolikost projektov in nalog

Monotonija lahko vodi do izgube motivacije in kreativnosti. Raznolikost nalog in projektov spodbuja zaposlene k inovativnemu razmišljanju in omogoča pridobivanje novih izkušenj. Podjetja lahko omogočamo zaposlenim delo na različnih novih projektih ter nalogah, kar ohranja njihovo zanimanje in angažiranost.

Kakovostne in redne povratne informacije

Redne povratne informacije so ključne za osebno rast. Zaposleni želijo vedeti, kako dobro opravljajo svoje delo in kje so možnosti za izboljšave. Poleg tega je pomembno, da zaposlene tudi večkrat pohvalimo. Priznanja in pohvale povečujejo motivacijo in občutek pripadnosti podjetju.

Spodbujanje razvoja in rasti zaposlenih v današnjem konkurenčnem in hitro spreminjajočem se poslovnem okolju je nuja. Vlaganje v razvoj zaposlenih prinaša številne koristi, vključno z večjo zavzetostjo, nižjo fluktuacijo in povečano produktivnostjo.

 

V kolikor potrebujete podporo na področju razvoja zaposlenih, vabljeni, da stopite z nami v stik: office@competo.si

Več o naših storitvah si lahko preberete TU

Uvajalni program za novo zaposlene (onboarding)

Raziskave kažejo, da se zaposlitvena doba, torej čas, koliko časa zaposleni ostane pri enem delodajalcu, krajša. Za mlade do 30 let je ta doba nižja od treh let. Zato je pomembno, da se uvajanje novih sodelavcev/k, prenos znanja in učenje veščin izvaja hitro in sistematično. S tem zagotovimo, da se znanja in veščine z odhodi ne izgubijo, hkrati pa novi sodelavci hitreje postanejo učinkoviti ter ustvarjajo dodano vrednost. Poleg tega ni pomembno samo, kaj sodelavci delajo, temveč tudi, kako to delajo. S tem ko se novi zaposleni hitro uvedejo v želeno kulturo podjetja, to povečuje povezanost, usklajenost ter učinkovitost med vsemi zaposlenimi.

Sistematičen prenos znanja

Sistematičen prenos znanja je ključnega pomena za uspešno uvajanje novih zaposlenih. Le tako lahko hitro pridobijo potrebna znanja in veščine ter učinkovito prispevajo k delovanju podjetja. Sistematičen pristop k prenosu znanja vključuje strukturirane uvajalne programe, ki pokrivajo vse pomembne vidike dela in organizacije.

Pomembnost strukturiranih uvajalnih programov

Strukturirani uvajalni programi zagotavljajo, da novi zaposleni pridobijo vse potrebno znanje na način, ki je enostaven za razumevanje in sledenje. To vključuje jasno opredeljene cilje, učne materiale, praktične vaje in mentorstvo. Strukturirani programi omogočajo tudi spremljanje napredka in prilagajanje učnega načrta glede na potrebe posameznega zaposlenega.

Koraki za uspešen prenos znanja

  1. Uvajalni priročnik – Priprava obsežnega priročnika, ki vključuje vse ključne informacije o podjetju, delovnih procesih, pravilnikih in vrednotah.
  2. Mentorstvo – Dodelitev izkušenega mentorja, ki bo novega zaposlenega vodil skozi uvajalni proces in mu nudil podporo.
  3. Delavnice in usposabljanja – Organizacija delavnic in usposabljanj, kjer se novi zaposleni seznanijo s specifičnimi nalogami in postopki.
  4. Redno spremljanje napredka – Spremljanje napredka novih zaposlenih skozi redne ocene in povratne informacije, da se lahko pravočasno prilagodi uvajalni program.

Vpeljevanje v želeno kulturo

Poleg tehničnih veščin in znanj je ključno, da novi zaposleni čim hitreje ponotranjijo tudi želeno kulturo podjetja. To vključuje razumevanje vrednot, načina dela, komunikacijskih norm in organizacijskih ciljev. Uvajalni program naj zato vključuje aktivnosti, ki pomagajo novim zaposlenim, da se čim prej vključijo v podjetje in začnejo delovati v skladu z njegovo kulturo.

Aktivnosti za vpeljevanje v kulturo

  1. Spoznavanje vrednot podjetja – Predstavitev ključnih vrednot in poslanstva podjetja ter pomen njihovega upoštevanja v vsakodnevnem delu.
  2. Integracijske delavnice – Organizacija delavnic, kjer se novi zaposleni spoznavajo z obstoječimi člani tima in se učijo o organizacijski kulturi.
  3. Team building aktivnosti – Uvedba aktivnosti, ki spodbujajo timsko delo in povezanost med novimi in obstoječimi zaposlenimi.
  4. Redna komunikacija in povratne informacije – Spodbujanje odprte komunikacije, kjer se novi zaposleni lahko izražajo, postavljajo vprašanja in pridobivajo povratne informacije.

Pomen hitrega uvajanja v organizacijsko kulturo

Hitro uvajanje v želeno kulturo podjetja povečuje povezanost, usklajenost in učinkovitost med zaposlenimi. Ko novi zaposleni razumejo in sprejmejo kulturo podjetja, so bolj motivirani, zavzeti in produktivni. Poleg tega se hitreje vključijo v delovne procese in začnejo prispevati k doseganju ciljev podjetja.

Za uspešno delovanje podjetja je ključno, da novi zaposleni hitro pridobijo potrebna znanja in se vpeljejo v želeno kulturo. Sistematičen prenos znanja in hitro uvajanje v kulturo podjetja zagotavljata, da novi sodelavci postanejo učinkoviti ter ustvarjajo dodano vrednost. Strukturirani uvajalni programi, mentorstvo, delavnice in redno spremljanje napredka so ključni elementi uspešnega uvajanja.

Hitro uvajanje novih zaposlenih v želeno kulturo povečuje povezanost, usklajenost in učinkovitost. To pripomore k večjim poslovnim uspehom, boljši organizacijski klimi in močnejši znamki delodajalca. Uvajalni programi, ki vključujejo tako prenos tehničnih znanj kot tudi vpeljevanje v kulturo podjetja, so ključni za dolgoročen uspeh organizacije.

Potrebujete podporo na področju uvajanja novih sodelavcev/k (onboardinga) – vabljeni, da stopite z nami v stik: office@competo.si 

Z avtentičnim vodenjem do navdihujočega delovnega okolja

Anita Lovše, senior svetovalka Competo

Avtentični voditelj ustvarja pozitivno in navdihujoče delovno okolje, kjer se vsakdo počuti cenjenega in slišanega. V stroki ima avtentično vodenje posebno mesto in vse več literature ter izobraževanj managerjev se ukvarja s tem, kaj ga pravzaprav bistveno ločuje od ostalih oblik ali načinov vodenja.

Kaj je avtentičnost?

Če besedo avtentičnost dobesedno prevajamo, govorimo o pristnosti ali verodostojnosti. V primeru avtentičnega vodenja pa je prevod nekako premalo določljiv. Ob kakšni nerodnosti pri vodenju se vedno lahko dobrohotno nasmehnemo in rečemo, da sicer ni bila najbolj prijetna izkušnja, zagotovo pa je bila poteza iskrena in izvedena res “avtentično”. Razlika je precejšnja med frazo “bodi to, kar si” in frazo “delaj, kar govoriš” (walk the talk). Avtentičnega vodenja se torej ne moremo priučiti na način, da preslikamo situacije iz priročnikov za vodenje, naravnamo svoja ravnanja tako, da so okolici všečna, in se v kar največji meri “trudimo” biti dober vodja.

Prvi korak k avtentičnemu vodenju

Prvi korak k avtentičnemu vodenju je, da vodja dobro pozna samega sebe in ugotovi, kakšen je njegov naraven (lasten) slog vodenja. Še bolj pomembno je, kako vodjo doživljajo sodelavci v ekipi, saj so edino pomembno merilo avtentičnosti. Avtentični voditelj dela v skladu s tem, kar govori, kar kaže na njegovo integriteto in zanesljivost. Ne skriva informacij ali namenov, temveč komunicira odprto in iskreno. Ni popoln in se ne boji priznati svojih napak. Dovzeten je za povratne informacije, izraža svojo ranljivost in se uči iz situacij.

Empatija in razumevanje

Avtentični voditelj se zanima za dobrobit in potrebe svojih sodelavcev, je empatičen in se trudi razumeti različne perspektive. Deluje v skladu s skupnimi vrednotami in cilji organizacije. Vodi z zgledom, kar pomeni, da so tudi drugi motivirani, da sledijo skupnemu poslanstvu. Gradi kulturo vključenosti, kjer se vsi počutijo dobrodošli in spoštovani, ne glede na različne perspektive in ideje. Tudi v težkih situacijah ostaja zvest svojim vrednotam in načelom, deluje z integriteto in drži moralni kompas celotni ekipi. Navdihuje svoje sodelavce in jih spodbuja k odličnosti. Njegova pozitivna energija, vizija in optimizem se spontano prenašajo na druge. Z doslednim delom in iskrenimi odnosi zgradi zaupanje, da se ljudje ob njem počutijo varne in podprte.

Akademija DNK voditeljstva

Na akademiji DNK voditeljstva se na sproščen, interaktiven ter praktičen način odpirajo različne dimenzije razvoja potencialov. S pomočjo osebnostnega profiliranja in 360° merjenja kompetenc poglobimo razumevanje lastnega vedenja in delovanja. Na delavnicah pridobimo konkretne izkušnje, se opazujemo in pogovorimo o spoznanjih, ozavestimo ravnanje in smo pripravljeni na testiranje spoznanj v novih situacijah. Individualni coachingi med posameznimi moduli pa omogočajo dodatno podporo pri doseganju profesionalnih in osebnih ciljev ter razvoja potencialov.

45+

Običajno ženske nerade govorimo o svojih letih, a midve z Nino z veseljem deliva informacijo, da v letu 2024 praznujeva abrahama, 50 let. In glede na to, da imamo izzive z zaposlovanjem posameznikov, starejših od 45 let, bi želeli podeliti nekaj najinih zaznav in občutkov.

Partnersko Delo v Competu

Kot partnerki Competa, delujeva strateško, hkrati pa tudi izjemno operativno. Smo majhna ekipa, in vsak od nas ima veliko dnevnih aktivnosti in obveznosti.

Nina praktično vsak dan preživi v komunikaciji z naročniki. Z ekipo sočasno vodi in izvaja različne kompleksne HR svetovalne projekte in aktivnosti, včasih tudi kakšen projekt iskanja in izbora. Urniki so pestri. Vsi v Competu se maksimalno prilagajamo časovnim razpoložljivostim naših partnerjev. Marsikatera priprava se posledično opravi zvečer ali v poznih popoldanskih urah. Pa se Nina počuti utrujeno? Nikakor ne. Ali to zmore? Absolutno da. Ali to želi? Absolutno da. Ob tem veliko svojega časa namenja tudi internim HR aktivnostim. Toda Nina ni sama. Je del ekipe čudovitih mlajših svetovalk in psihologinj. Delujejo komplementarno. Tudi Nina vsega ne ve. Mlajše sodelavke poskrbijo za marsikatero pripravo in izvedbo, raziskovanje, zbiranje podatkov.

Tudi Laura je partnerka Competa. V glavnem se posveča projektom iskanja in izbora kadrov, ob tem pa skrbi tudi za marketinške in komunikacijske aktivnosti Competa. Pri 50-ih letih? Tako je, prav ste slišali. A tudi Laura vsega ne zmore, ne zna, oz. se ji zdi bolj smiselno, da energijo usmerja v aktivnosti, kjer lahko največ dodaja svojo vrednost. Tudi ona ima podporo in pomoč Žile, Erike in Tije, ki napišejo marsikatero besedilo, posnamejo in zmontirajo video, poskrbijo za ažuren foto-arhiv. Ker ima očala in včasih naredi kakšno slovnično napako, jo tudi na to opozorijo (hvala Barbi).

Raznolikost in vrednost

V vsaki organizaciji se prepletajo in povezujejo različne osebnosti. V vsaki organizaciji imamo raznoliko spolno in starostno strukturo. Vsak od zaposlenih v delovno okolje prinaša svoja razmišljanja in poglede. Komplementarnost nas bogati.

Ali z Nino razmišljava, da loviva zadnji vlak? Absolutno ne. Sva nekje na sredi najine kariere. Veseliva se druge polovice. Morda bova s časoma delali drugače, manj intenzivno, a kar bova s svojo kilometrino lahko prispevali, bo za Competo vedno dodana vrednost.

Spoštujemo raznolikost. Cenimo drugačnost. Pri zaposlovanju usmerimo pozornost tudi na kompetence in potenciale.