O miselnosti posameznika in družbe

Kaj je miselnost?

Naše najmočnejše orodje proti negotovosti, anksioznosti, strahu ali stresu je naša miselnost. Kaj je miselnost? Miselnost se nanaša na celoto misli, pojmov, sodb, ki jih imamo o življenju, o svetu in naših odnosih do sebe, drugih in vsega okoli nas.

Miselnost se nanaša na celoto misli, pojmov, sodb, ki jih imamo o življenju, o svetu in naših odnosih do sebe, drugih in vsega okoli nas.

Prav tako naša miselnost govori o našem odnosu do etike in vrednot in tega s kakšnega temelja se lotevamo življenja, odnosov ali izzivov. Kljub temu da nam morda definicija miselnosti ni prav blizu, pa boste prav vsi takoj ločili dva človeka in do njiju oblikovali specifičen odnos, če rečemo, da ima eden od njiju napredno miselnost, drugi pa zastarelo.

Kako torej naša miselnost vpliva na to kako se soočamo z izzivi časa, ki ga živimo sedaj?

Če imate miselnost, ki vam omogoča, da ne glede na okoliščine, ki so včasih manj, drugič bolj zahtevne, sprejemate odločitve na tak način, da sledite svoji osnovni življenjski strategiji, potem imate stabilno, trdno miselnost. Če se so vaše odločitve bolj kot od osebne strategije odvisne od okoliščin okoli vas, potem je vaša miselnost manj strateška in pogosto v nasprotju z vašimi osebnimi interesi.

Pozitivna miselnost

Recimo, da imate pozitivno miselnost. Ob težavah, s katerimi se soočamo danes, ste najbrž že dovolj informirani, da lahko sprejmete vse ključne odločitve, ki so skladne z vašimi vrednotami, etičnimi in moralnimi standardi, ter vsakodnevnimi potrebami. Seveda nikjer ne piše, da so te odločitve lahke. Marsikatera od njih vas bo navidezno odmaknila od trenutnega ugodja in zadovoljstva. Bo pa na dolgi rok povezana z vašim zdravjem, zdravjem vaših bližnjih in družbe. Odpovedovanje vedenjem, ki so vam blizu, ki ste jih navajeni, ki vam morda predstavljajo varno rutino, boste sicer doživeli kot velik napor, bo pa zadovoljstvo ob doseženem cilju toliko večje.

Kako se oblikuje miselnost posameznika?

Miselnost posameznika se oblikuje delno iz genetskih danosti, delno se oblikujejo na podlagi izkušenj, ki jih pridobivamo tekom življenja, delno pa je miselnost posledica načina razmišljanja in samostojnega sprejemanja odločitev. Starejši kot smo, lažje spreminjamo svojo miselnost, če se le tako odločimo.

Starejši kot smo, lažje spreminjamo svojo miselnost, če se le tako odločimo

Ko smo majhni, je ”manipulacija” (vplivi staršev) iz okolja tako velika, da je naša otroška miselnost pomembno vezana predvsem na gene in izkušnje naših staršev. Starši preko socialnega učenja, bolj ali manj uspešno in prepričljivo, prenašajo svojo miselnost na svoje potomce. Zanimivo je, kako v isti družini zrasejo otroci, ki imajo do, recimo, katastrofičnih scenarijev popolnoma drugačen odnos. Na takih primerih vidimo, kako pomembna je genetika. Kasneje v življenju skladno s svojimi odločitvami pomembno kreiramo vrste izkušenj, ki po malem spreminjajo našo miselnost, vedno v skladu z našo odgovornostjo in posledicami tega kar smo ali nismo naredili.

Primer negativne miselnosti

Posameznik, ki se zaveda, da imajo vse njegove odločitve pomembnem vpliv na to, kako se bo razvijal kot človek, lažje vpliva na svojo miselnost. Miselnost sicer v prispodobi lahko primerjamo s toboganom. Če ste na vrhu tobogana in se odločate, da se boste spustili po njem, je navzdol le ena pot.

Miselnost sicer v prispodobi lahko primerjamo s toboganom. Če ste na vrhu tobogana in se odločate, da se boste spustili po njem, je navzdol le ena pot.

Morda malo hitrejša ali počasnejša, pa vendarle ena. Podobno je z miselnostjo. Če imate navado, da v prihodnosti rišete črne scenarije, vas bo odločitev, da greste na dopust, kjer bi si radi odpočili in se regenerirali, vodila do znanega cilja; počutja, ki bo skladno z vašim razmišljanjem in nasprotno od vaših želja. ”Kaj, če bo vreme slabo? Kaj, če bo imelo letalo zamudo? Kaj, če bo hotel slabši kot je na slikah?” Ne glede na to, da se odpravljate na prijetno potovanje, boste v njem našli toliko tveganj, da bo počutje daleč proč od prijetnega.

pozitivna miselnost

Zakaj se slabo počutimo tudi, če se še ni zgodilo nič slabega?

Ljudje smo edina bitja, ki se lahko slabo počutimo tudi vnaprej.

Ljudje smo edina bitja, ki se lahko slabo počutimo tudi vnaprej. Ker smo ljudje tista bitja, ki se zavedamo prihodnosti, si v tej prihodnosti lahko rišemo različne scenarije. Ugotovili ste že zagotovo, da so ti scenariji najpogosteje odvisno od naše miselnosti. Če imate pozitivno miselnost in predvidite, da se boste s svojim trudom, odločitvami in sodelovanjem z drugimi uspešno prebili do želene prihodnosti, vas ta ne bo plašila in se je boste veselili. V primeru, da precenjujete negativne izide vaših odločitev in obstoječih okoliščin, pa se boste najbrž počutili slabo tudi že takrat, ko za slabo počutje ni objektivnih razlogov. V takem primeru nas je namreč strah, vsega kar bi se lahko zgodilo v prihodnosti. Zmoremo se torej slabo počutiti tudi takrat, ko je z nami vse v redu. Nekateri so iz tega razvili pravo umetnost.

Kako se oblikuje miselnost družbe?

Družba je sestavljena iz posameznikov s svojo miselnostjo. To ni neka posebna ugotovitev. Rad bi opozoril na dve pomembni dejstvi v zvezi s tem. Prvo se nanaša na občutek, kateri ljudje v družbi prevladujejo: tisti s pozitivno ali tisti z negativno miselnostjo. Prepričan sem, da večinoma razmišljate, da je veliko več ljudi z negativno miselnostjo. S tem mišljenjem se ne bi strinjal. Sam menim, da je med nami veliko več ljudi, ki razmišlja pozitivno, ki se prihodnosti veseli in v zahtevnih okoliščinah sprejema dobre odločitve, tako za njih, kot za bližnje in družbo.

Sam menim, da je med nami veliko več ljudi, ki razmišlja pozitivno, ki se prihodnosti veseli in v zahtevnih okoliščinah sprejema dobre odločitve, tako za njih, kot za bližnje in družbo.

Občutek, da je več ljudi z negativno miselnostjo, po mojem mnenju izvira iz dejstva, da so ljudje, ki vidijo za vsakim vogalom grožnjo apokalipse, glasnejši. Ne vsi. Tisti najbolj prestrašeni, so najbrž tiho, osamljeni in prestrašeni. Toda tisti, ki svoj strah obrnejo v jezo in agresivnost do tistih, ki se jih ne bojijo, so zelo glasni.

Drug razlog za občutek, da v družbi prevladuje negativna miselnost, so nekateri mediji, ki izkoriščajo evolucijsko značilnost človeka, da je bolj dojemljiv za informacije, ki morda pomenijo grožnjo. Če želi biti danes nek medij prepoznaven in novica ”klikana”, mora s sabo nositi vsaj podton katastrofe, še bolje je, če apokaliptičnost šprica iz vrstic in sporočil. Prevladujoč način medijskega sporočanja, ki v spiralo neprijetnega čustvovanja srka vse in vsakogar, kaže svoje uničujoče posledice. Vse večjo anksioznost, depresivnost in odtujenost posameznikov, drug od drugega in s tem celotne družbe.

Sicer medije potrebujemo kot roža vodo, toda ločevanje na ključne informacije in tiste, ki so popolnoma kontraproduktive, je za običajnega spremljevalca medijske krajine skoraj nemogoč izziv. Vseeno lahko upravičeno pričakujemo, da je uredniška odgovornost tista, ki v teh razmerah narekuje uporabo zdrave pameti. Želim si pravih in verodostojnih informacij, ki mi bodo pomagale sprejemati dobre odločitve.

Razvoj pozitivne miselnosti

Seveda je kombinacija osebne in družbene miselnosti pogosto eksplozivna. Še posebej, ko smo osebno vključeni, ko nas je strah zase in svoje najbližje, ko se iz soban preteklosti sliši glas strahu, negotovosti in slabih spominov, se nam prikrade v misli podoba tobogana, ki se izteče v kotel z vrelim oljem. Takrat je ključno nastaviti koncept mišljenja, ki bo z dobrim treningom zelo učinkovit:

  1. Bežne negativne misli preprosto odmaknemo s tem, ko se lotimo malo bolj kompleksnih opravil, pri katerih ne moremo delati popolnoma rutinsko. Ta opravila nam bodo ujela pozornost in tok misli, ki ne bo več obsedeno preigraval tragičnih posledic, ki se lahko zgodijo v prihodnosti.
  2. Da bi dobili kondicijo za pozitivno miselnost, je potrebno v vsakodnevno rutino vnesti čas za regeneracijo. Še posebej v časih, ki so na kakršen koli način bolj zahtevni, je skrb za osebno duševno in telesno higieno ključna. Ura do dve kakovostnega ukvarjanja na dan s sabo je ključ do pozitivne naravnanosti.
  3. V primeru trdovratnejšega negativnega razmišljanja imamo na razpolago več smeri:
    1. Poiščite strokovno pomoč. Najdite nekoga, ki vam lahko strokovno pomaga premagati te čase.
    2. Naredite si natančen dnevni urnik vseh ključnih aktivnosti. Ne pozabite med delovnimi obveznostmi vstaviti kakovosten čas za regeneracijo. Ključno je, da imate čim manj časa za sanjarjenje in prosto razmišljanje. Negativna miselnost se v teh razmerah samo razbohoti.
    3. Večer dočakajte utrujeni. Ritual uspavanja naj vključuje branje, telesno aktivnost, topel (ali hladen) tuš (ugotovite kateri vas pomiri in uspava), nikakor pa pred spanjem ne pregledujte elektronske pošte in novic.
    4. V vsakodnevno rutino vključite druženje. V teh časih naj bo virtualno. Potrudite se in obudite stike s pomembnimi ljudmi iz vašega življenja. Spomnite se ljudi s katerimi ste preživeli lepe trenutke in jih pokličite.

 

Seveda je rešitev toliko kot je vas, ki to berete in tistih, ki tega ne berejo. Želim vam, da najdete v sebi potencial, ki vam bo omogočil, da v enakih okoliščinah živite bolj kakovostno življenje, da razvijete pozitivno miselnost. Ne zato, ker bi imeli srečo, ali zato ker je to stvar naključja, temveč zato, ker je to stvar vaše odločitve.

 

online delavnice

 

 

 

 

 

 

 

 

Ko zmanjka vetra za naša jadra

Prva dva delovna tedna v spremenjenih razmerah sta za nami. Lahko smo ponosni nase, na naše bližnje, na sosede, sodelavce, zdravstvo, na vse ljudi, ki v naši državi skrbijo, da določeni procesi še potekajo nemoteno. Svaka čast. Jaz sem ponosna.

In istočasno naveličana. Naveličana tega, da smo se cel teden pogovarjali samo o tej teti C. Ne bom je niti imenovala, ker jo imam po domače povedano poln kufer. Je kot tista tečna sošolka iz srednje šole, za katero si prepričan, da bi bilo tvoje življenje veliko bolj prijetno. Ampak vseeno večino časa nameniš temu, da govoriš o njej – jo opravljaš, se norčuješ, kuješ zarote…

Ko takole filozofiram, ugotavljam, da sem pravzaprav naveličana sama sebe oz. lastnih vedenj tekom prvih dveh tednov. In da hočem nekaj spremeniti. Prihaja nov teden in to bom tudi naredila. Vabljeni na to regato z menoj.

Kako bom v tej situaciji poskrbela zase?

Pogledala bom, kako lahko na vseh treh življenjskih področjih skrbim zase – poklicno, družinsko in osebno področje.

Ne vem za vas, ampak sama sem ta tedna popolnoma posvetila poklicnemu področju. V skrbi, da bom lahko čim več doprinesla v našem podjetju, sem si ob delegiranih nalogah ustvarila stisko. Takšno stisko, da so se mi stvari, ki jih drugače rada delam, kar naenkrat zdele neizvedljive oz. še več: do njih sem začela razvijati odpor. Zato ni niti malo kriva teta C., ampak moja zaznava lastne vrednosti kot sodelavke in zaposlene v teh okoliščinah. Kar naenkrat nisem zaupala vase kot kapitana.

Za piko na i pa sem še na stran postavila moje vloge znotraj družinskega in osebnega življenja. Hitro bi lahko takole sama potopila svojo barko.

Odgovor, kako bom poskrbela zase na vseh treh področjih se skriva v naslednjih korakih:

  1. Raziskala bom, kdaj se dobro počutim v svojih vlogah sodelavke, partnerke, sestre, hčerke, prijateljice, samotarke…
  2. Opredelila bom, kaj v teh trenutkih jaz počnem, da se ob tem dobro počutim.
  3. Našla bom načine, kako lahko v trenutnih okoliščinah uporabim ta vedenja – kaj lahko počnem na enak način, katera vedenja bom nekoliko prilagodila in ali obstajajo kakšna nova vedenja, ki jih lahko preizkusim.
  4. To bom tudi počela in ob tem spremljala lastno počutje. Če se bom dobro počutila, potem že nekaj delam prav zase.

Kako bom ustvarjala kakovostne pogoje za druge?

Vprašala jih bom, kaj potrebujejo od mene.

Do nedavnega, je večina mojih vedenj, ki sem jih uporabljala za ustvarjanje kakovostnih pogojev, znotraj katerih so drugi ob meni lahko poskrbeli zase, bila (večinoma) učinkovita. Zdaj pa so se – pazi ta zaplet – spremenili pogoji, znotraj katerih jaz ustvarjam pogoje. In ob tem ugotavljam, da nekatera vedenja ne bodo več tako učinkovita. Lahko sama ocenim, s čim jih zamenjati, a še uspešnejša bom, če te informacije dobim s strani teh oseb.

Namreč verjamem, da ni odgovor za ustvarjanje kakovostnih odnosov: Delaj z drugimi, kot bi ti želel, da oni delajo s teboj. Moja resnica je: Delaj z drugimi, kot oni želijo, da delaš z njimi. Kaj želijo, pa lahko izvem le od njih.

S pomočjo teh odgovorov bom lahko poiskala načine, kako ostati povezana z drugimi, čeprav se trenutno počutim ne le kot odrezana, ampak še zvezana povrh vsega. A le jaz sama sem tista, ki lahko reši ta vozel.

Kako bom ohranjala motivacijo za delo?

Rada imam svoje delo. V njem vidim smisel in vrednost. Zakaj sem potem v tem času svojo motivacijo usmerjala stran od njega? (Namreč ne verjamem, da nam zmanjka motivacije za nekaj, le usmerimo jo drugam.) Zakaj ta bonaca v mojih jadrih? Ker težko v tem trenutku vidim ugodne posledice oz. rezultate tega dela. In še večja štala, ne znam opredeliti, kdaj bom lahko videla to v prihodnosti, ker ne vem, kaj me čaka.

motivacija koronavirus

V resnici tega nisem vedela niti preden so se odvile spremenjene okoliščine. Sklepala sem iz preteklih izkušenj in na podlagi njih ustvarjala določena pričakovanja. Zdaj pa nimam teh izkušenj in zato težje oblikujem pričakovanja. Izkušnje pa ne bodo prišle same od sebe, sama jih bom ustvarila. Zato bom;

  1. Svojo motivacijo usmerila v to, kar lahko zdaj naredim. Ko delam, se dobro počutim. To izkušnjo imam in iz nje bom napredovala.
  2. Svoj napredek bom ocenjevala iz dneva v dan in ne glede na neznano prihodnost. V njej ne morem postaviti referenčne točke, ker je to tako kot, da bi na Google maps poskušala narediti zaznamek izven Zemlje.
  3. Sproti si bom osmišljala svoje delo – zakaj ima ta naloga v tem trenutku ZAME smisel. Le sama sebi namreč lahko osmislim svoje delo, nihče ne more narediti to namesto mene.
  4. Nabirala bom takšne izkušnje iz dneva v dan ter na njih gradila samozavest v teh okoliščinah.

Upam, da ste v mojem monologu našli kaj zase. Vabim vas, da še nekaj naredite z menoj. Na glas preberite naslednje besede: To je moja barka in tu sem jaz kapitan!

 

 

Fokus energije v ukrepe, komunikacijo in pomoč

Gostujoči blog: Ekipa AMZS

Med temi nepredvidenimi časi v sodobni zgodovini se zdi, da sta Slovenija in Evropa obstali. Vendar pa je mobilnost tudi v tem času pomembna in nujna storitev za našo skupnost. V teh dneh je še toliko bolj pomembno, da ravnamo previdno in odgovorno.

V AMZS nam takšna ravnanja niso tuja, zagotovo pa je tudi nas presenetila situacija, ki jo je povzročila epidemija. V teh težkih časih nas vodi in opogumlja strokovna in človeška dolžnost – s svojim delom in odgovornim ravnanjem z našo pomočjo na cesti prispevamo k mozaiku družbe.

Intenzivna interna komunikacija

V duhu dobre informiranosti, dialoga in z željo, da ravnamo ažurno, odgovorno, predvsem pa učinkovito, smo okrepili interno komunikacijo. Dnevno imamo virtualna slišanja z vodji centrov, kjer preverimo status naših zaposlenih. Njihovo zdravje in zdravje njihovih bližnjih je namreč ključno. Nato prevetrimo druge ukrepe v zvezi z zajezitvijo širjenja novega koronavirusa, ki jih z največjo mero odgovornosti izvajamo dnevno; za vse, ki svoje delo še opravljajo (mehaniki za pomoč na cesti, sodelavci v klicnem centru, strokovne službe) ter družino Pravih prijateljev nasploh. Ključne informacije dopolnjujemo na internih platformah, ki so dosegljive vsem zaposlenim. Vodje so s svojimi zaposlenimi na vezi po telefonu ali preko video klicev. Tudi vodstvo izvaja komunikacijo preko e-sporočil, kjer se dotika tem, ki zaposlene v teh dneh najbolj skrbijo (statusi zaposlenosti, ukrepi …).

Pa vendar, v teh težkih časih je priložnost, da se vsi skupaj naučimo novih znanj. Osvojimo nove digitalne platforme, razmislimo o dejanski vrednosti človeških odnosov in si priznamo, da smo AMZSjevci zares močno povezani. Gradnja odnosov v zadnjih letih se namreč prav zdaj obrestuje. (P)ostajamo močno povezani.

Eksterna komunikacija

Zaprtje večjega dela naših dejavnosti je za seboj prinesla zares veliko (nenačrtovanega) komuniciranja. Čez noč smo morali zamrzniti trženjske aktivnosti, obvestiti člane ter javnost. Službi za PR in tržno komuniciranje sta tudi navzven ažurno obveščali o preventivnih in kurativnih ukrepih, ki jih je AMZS najprej prostovoljno, nato z odloki bil dolžan storiti. Pomembno pa je, da ostajamo na voljo ljudem na cesti, ko se zgodi nepredvidljivo. Pomoč nudimo 24/7 in tako vsaj deloma udejanjamo svoje poslanstvo tudi v časih, ki so za vse nas vse prej kot »normalni«. Da bi zmanjšali število klicev v naš informacijski center zbiramo in ažuriramo vprašanja, v zvezi z našimi dejavnostmi in izrednimi razmerami. Ažuriramo jih na spletni strani, na voljo pa so kolegom, ki so tudi zdaj (kot sicer) v prvi »bojni liniji« in na voljo ljudem za različne informacije.

Pomoč psihologinje

Novo, nepoznano, nevidno in ogrožajoče je med nami. Pomembno je, da se s ciljem omejitve širjenja koronavirusa osamimo tako, da ostanemo stran od ljudi, a ne nujno tudi od telefona. Ta je vez do ljudi, ki so pripravljeni prisluhniti.

Ko se ljudje zavemo, da ne moremo ubežati nevarnosti, ker je povsod okrog nas, lahko v nas vznikne občutek, da nam zmanjkuje tal pod nogami, sapa postaja težka, srce odmeva ali obratno, oseba lahko v smehu prekipeva.

Nekatere uklešči strah, drugi tveganje zanikajo. Nobena skrajnost ni podporna. Odzivi posameznika na ekstremne situacije so svojski, lahko neobičajni. Še posebej v situacijah, kjer smo lahko življenjsko ogroženi.

Ker ne želimo, da ljudje ostajajo v tem zahtevnem položaju sami, smo za člane AMZS, zaposlene in partnerje aktivirali mobilno številko  031 649 514, kjer je za pogovor na voljo psihologinja Julija Pelc, spec. za psihološko svetovanje, specializirana tudi za prvo psihosocialno pomoč, ki sicer deluje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, kjer izvaja psihosocialne delavnice v okviru zakonskih programov varne vožnje.

 

Gostujoči blog: Ekipa AMZS

 

Kako varno nadaljevati proizvodnjo? 

Gostujoči blog: Dewesoft

Podjetja v trenutnih razmerah iščejo najbolj ustrezne načine, kako zaščiti svoje ljudi in hkrati poskrbeti, da bodo po zajezitvi epidemije poslovni tokovi vnovič stekli po utečenih poteh. Trboveljski Dewesoft, ki svoje izdelke prodaja v več kot 50 državah po vsem svetu, je delil svojo izkušnjo. Veliko so se naučili tudi iz izkušenj kitajskih kolegov iz njihovega podjetja Dewesoft China s predstavništvi v Pekingu, Xianu  in Šanghaju. In kako ravnajo?

“V Dewesoftu smo veliko razmišljali o tem, ali bi bilo bolje v teh razmerah podjetje popolnoma ustaviti. Po analizi stanja smo ugotovili, da bo v takšnih razmerah potrebno delati še kar nekaj mesecev, zato smo po zgledu farmacevtske in vesoljske industrije procese dela organizirali na način, da bo v podjetju veliko bolj varno kot kjerkoli drugje,” pravi dr. Jure Knez, predsednik družbe Dewesoft.

Delo od doma in razpolovljeno število ljudi v prostoru

Zaposleni v večini delajo na daljavo (od doma), prisotni v podjetju pa po novem delajo v dveh izmenah. Število ljudi v enem prostoru so namreč razpolovili. Sodelavci sedijo vsaj 3 metre stran drug od drugega, na menjavi izmene se ne srečujejo in se med seboj ne obiskujejo. Kjerkoli je mogoče, so uredili delovni proces z eno osebo v prostoru. Opremo razkužujejo, predno jo posredujejo sodelavcu v uporabo. Kljub temu, da verjamejo v dobro pripravljeno delovno okolje, so podali izjavo:

“Vsak, ki se v službi ne počuti varno, naj ostane doma. Takšno stanje bo trajalo še nekaj časa. Govorite s svojimi vodji oddelkov in povejte, kdaj bi želeli biti doma in ko ste doma, če se želite vrniti na delo. V teh časih je zdravje zaposlenih in družin na prvem mestu.” Andrej Orožen, direktor Dewesofta. 

Izzivi dela od doma

S tem želijo v Dewesoftu poudariti, da razumejo, da vsak na svoj način sprejema in se odziva na nastale razmere. Zavedajo se, da je v posebnih pogojih delo lahko izjemno stresno. Delo od doma je stresno zaradi same izolacije in otežene komunikacije. Izolirani sodelavci preživljajo dneve v pomanjkanju komunikacije, kar lahko vodi v stres in psihične težave. Predvsem pri mladih opažajo, da je izolacija zanje prav posebej naporna. 

Izzivi dela na lokaciji

Zaposleni, ki prihajajo na delo, pa se srečujejo z drugačnimi izzivi. Stiska jih, ko gredo od doma, v nevarni svet. Svet, ki nanje preži z virusom. Varno okolje v podjetju jim sicer pomaga, da ostajajo produktivni, ustvarjalni in koristni. Če pa se situacija spremeni ali če nekdo pomisli, da je ogrožen, mu omogočijo, da lahko življenje takoj prilagodi osebnim potrebam. Občutek varnosti in zaupanja je ključnega pomena.

“S sodelavci, ki delajo na daljavo, skušamo čim pogosteje komunicirati, uporabljamo vse sodobne komunikacijske poti, predvsem video konference.” Andrej Orožen.

Zaradi močnih povezav na Kitajskem, kjer deluje eno od njihovih 16 podjetij po svetu, so se namreč lahko še pravočasno opremili z zaščitnimi sredstvi. Uporabljajo maske, rokavice, halje, razkužila, razmeram so ustrezno priredili tudi celoten delovni proces. “Ob izbruhu virusa v Sloveniji smo ta pripravljena sredstva delili s civilno zaščito, bolnišnico, zdravstvenimi domovi in domom za ostarele, sedaj pa delamo na tem, da zagotovimo večje količine in sodelujemo s podjetji v regiji. Postopke, ki smo jih uvedli v podjetju, da se ljudje počutijo varne in da nam ter da drug drugemu zaupajo, smo pripravljeni deliti z drugimi podjetji. V vsakem primeru smo pripravljeni deliti izkušnje naših kolegov iz Kitajske in Italije, obenem pa se želimo učiti iz vsakodnevnih izkušenj v Sloveniji,” poudarja dr. Knez.

“Pazimo nase in ostajamo v varnem okolju. V čim večji meri bomo uporabili naše povezave, da nam pomagajo pri pridobitvi zaščitnih sredstev, s čimer bomo lahko po najboljših močeh pomagali medicinskem osebju in drugim, ki se nesebično odzivajo na vsakodnevno službeno dolžnost.”

S postopki, ki jih sprejemajo, želijo kar najbolj zmanjšati možnost okužbe in obenem ublažiti stres, ki nas čaka pri ponovnem zagonu posla. “Zavedamo se, da ta stres še pride,” je jasen Orožen,

“Ali lahko oba efekta preprečimo? Ne. Oboje postaja dejstvo, lahko pa poskrbimo, da oboje kar najbolj omejimo. SREČNO!” pravijo v Dewesoftu.

Pravila delovanja, ki jim dosledno sledijo v Dewesoftu

  1. Če se zjutraj zbudimo z znaki prehlada ali povišano temperaturo, ostanemo doma in o tem obvestimo vodjo oddelka.
  2. Meri se telesna temperatura na vstopu v podjetje ter potem vsake štiri ure. Meritev ponovimo vsaj 3x. Meja za povišano telesno temperaturo je 37.5. V primeru vidnih znakov prehlada oz. povišane telesne temperature zaposleni odide domov, kjer se samoizolira, obvesti svojega zdravnika in ravna po njegovih navodilih.
  3. Nosimo zaščitne maske, kape, halje. Zaščitne maske se menjajo vsake štiri ure.
  4. Držimo se razdalje 2 metra, tudi delovna mesta morajo imeti isto razdaljo.
  5. Vsaj ob vsakem odmoru si umivamo roke, razkužujemo roke po umivanju in stikih s potencialno kontaminiranimi površinami, kašljamo in kihamo v rokav, etc. Tu so natančna navodila za umivanje rok in ostalih podrobnosti. 
  6. Na vstopu v podjetje so na voljo maske. Na vsaki skupni točki kontakta (kljuke, pipe, tipka za izstop) so na voljo papirnati robčki. Kljuke odpremo oz. tipke pritisnemo s temi robčki in robčke odvržemo v pripadajočo kanto.
  7. Vsaka stvar, ki prihaja od zunaj, mora v karanteno za en dan. Vsak paket se vidno označi, kdaj je bil v nazadnje stiku s potencialno okužbo od zunaj.
  8. WC školjke se razkužijo pred in po uporabi, za to so na voljo razkužila.
  9. Rezervacija iz skladišča mora stati v skladišču en dan pred sestavo.
  10. Na specifičnem delovnem mestu, kot je recimo sestavljanje ali kalibracija, je končni izdelek potrebno prebrisati z razkužilom, preden gre naprej. Če se izdelek ne da razkužiti, gre v karanteno za en dan.
  11. Kdor prinese instrumente od doma, velja isto pravilo razkuževanja oziroma karantene.

 

Gostujoči blog: Dewesoft

 

Kako biti hkrati starš, učitelj in sodelavec?

Gostujoči blog: Tanja Gabršček, univ. dipl. pedag.

Z odpovedjo pouka v vzgojno-izobraževalnih zavodih je prišlo do kaotične situacije tudi v družinah s šoloobveznimi otroki. Na eni strani imamo v okviru take družine vesele otroke, ki jim odpade pouk, na drugi strani pa zaskrbljene starše, ki morajo poskrbeti za te otroke in hkrati tudi za ekonomsko stabilnost družine, da o skrbi za zdravje niti ne govorim.

Starši se naj torej zavedajo, da otroci razumejo odpoved pouka kot začetek počitnic, kar pomeni, da  so njihove prve asociacije  v smislu brezskrbnega in zabavnega preživljanja tega obdobja, zato je za čim bolj nestresno preživljanje dni doma izjemno pomembno, kako bodo starši otrokom nastalo situacijo razložili.

šola doma koronavirus

Do kvalitetnega sobivanja bo prišlo, če bodo starši svojo odločitev, da ostanejo doma z otrokom, ponotranjili in jo sprejeli kot svoje poslanstvo, ki ga drugače zaupajo šolnikom. Tokrat naj zaupajo sami sebi, pa bosta učenje in služba na domu sobivala z roko v roki.

Kako do dobrega usklajevanja učenja in dela od doma?

 

#1

Bodite mirni, a ne brezbrižni, tako se bo otrok počutil varnega in sprejetega. Na jasen in njemu primeren način (brez abstrakcij) mu razložite nastalo situacijo, pri tem pa ne poudarjajte, da je to čas počitnic, brezdelja za šolo in igranja.

#2

Najprej izrazite skrb za njegovo zdravje in zdravje celotne družine, vendar ga ne strašite. Pojasnite mu in ga naučite (če tega še ne ve) osnovnih higienskih navad tako, da mu vse pokažete.

#3

Pokažite mu, da ste pravzaprav zadovoljni (srečni), da boste lahko več časa, ki ga bosta oba skupaj preživela ob učenju, preživeli z njim. Tako boste odprli vrata pripravljenosti za sodelovanje in priklicali otrokovo radovednost, ki je najboljša motivacija za njegovo aktivnost.

#4

Vzemite si čas in skupaj z otrokom naredite načrt dela za 2 do 3 dni (mlajši kot je otrok, krajši časovni razmiki naj bodo). Strukturirajte dan tako, da bo dopoldan namenjen delu za šolo in službo. Pri tem vam je lahko v pomoč šolski urnik, ki ga načeloma ni potrebno veliko spreminjati.

#5

Otrok lahko z vašo pomočjo in na osnovi svojega šolskega urnika oziroma aktualnih navodil iz šole (e-učilnice…) izdela svoj domači urnik dela za šolo. Obesi ga naj na vidno mesto. Začutil bo zadovoljstvo, da sam uravnava lastno učenje, kar je izvrstna motivacija.

#6

Prilagodite svoje delovne naloge otrokovemu urniku, kolikor je to mogoče.

#7

V urnik vključite tudi skupno pripravo obroka (malice, kosila) in pospravljanje.

#8

Upoštevajte odmore, delo za šolo (službo) naenkrat naj ne bo daljše od 45 minut.

#9

Odmore (5 do 15 minut) preživita skupaj (prezračita prostore, pripravita malico, se razmigajta, pripravita učne pripomočke za »naslednjo uro«…).

#10

Otroku dajte za »učno uro« jasna in kratka navodila, nato ga pustite, da delo opravi samostojno. Pojasnite mu, da imate tudi vi istočasno delo za službo in zato oba potrebujeta mir. Sprva vas bo verjetno skušal zadržati ob sebi, vendar vztrajajte pri svojem in ga s pohvalo spodbujajte.

#11

Ob koncu ure (med odmorom) naredita evalvacijo opravljenega dela: otrok naj vam pokaže, kaj je naredil (izračunal, narisal, napisal, pobarval…) in vi mu povejte/pokažite, kaj ste počeli. Pohvalite ga, če je delo dobro opravil. Če z njegovim izdelkom niste zadovoljni, mu to tudi povejte na primeren način (ne obsojajte ga, ker boste izgubili njegovo pripravljenost za sodelovanje z vami).

#12

Bodite dosledni, četudi bodo mogoče prvi dnevi precej naporni za vas, ker seveda niste vajeni trojne vloge – biti učitelj, sodelavec in starš hkrati.

#13

Ne obupajte. Zavedajte se, da otroci hrepenijo po druženju z vami, saj se v vaši bližini počutijo varne in ljubljene. To pa je najboljša naložba za razvoj njihove pozitivne samopodobe in gradnik oblikovanja osebnosti.

#14

Ne obljubljajte otroku za uspešno delo materialnih nagrad, saj bo zanj največja nagrada čas, preživet v vaši družbi.

 

In še nasvet:

Skušajte se »pootročiti« in »se igrati« to trojno vlogo starš – učitelj – sodelavec, četudi vas je tega mogoče na malo strah. Naj bo vaš čas, preživet z otrokom, čas dobre volje, a odgovornih dejanj, pa bo zadovoljstvo vseh sodelujočih v tem procesu vrhunsko.

 

Gostujoči blog: Tanja Gabršček, univ. dipl. pedag.

 

12 priložnosti v času sprememb

Pripravili: Nataša Tovornik, senior svetovalka in Maša Žilevski, svetovalka psihologinja

Darwin je prvi na rekel to, o čemer danes čivkajo že ptiči na vejah: preživijo najbolj prilagodljivi. Vsake toliko nam naš VUCA svet da priložnost, da se prilagajamo in ostajamo živi, včasih celo pomlajeni.

Za leto 2020 so napovedovali krizo, prišla je korona. Kakšen vpliv bo korona imela, je odvisno od nas, od tega kako bomo prilagodljivi in ali bomo znali prepoznati tudi vse priložnosti, ki se skrivajo v spremenjenih okoliščinah.

Priložnosti z vidika notranje organizacije dela in razvoja zaposlenih so naslednje:

#1: Manj sestankov in več produktivnosti

Že nekaj let se ljudje pritožujejo nad neproduktivnimi sestanki. Telekonference niso povsem rešile tega izziva. Z novimi okoliščinami in zaželenim delom od doma se je potrebno prilagoditi:

  • razmislimo, v katerih situacijah bo res prednost, da so prisotni več kot 3-4 ljudje,
  • sestanki naj bodo krajši in bolj usmerjeni v reševanje izzivov,
  • ostale stvari rešimo 1:1 po telefonu ali chatu,

… in ker se je po telefonu težje kregati s sodelavcem (kot s taščo), se bo kak konflikt rešil prej – tudi distanca namreč pomaga.

#2: Uporaba tehnologije

Marsikateremu podjetju, ki prodaja tehnologijo za delo na daljavo, se korona pozna pozitivno – prodaja sama od sebe raste. Prav tako slišimo od ljudi, da so se hitro naučili uporabljati to tehnologijo. Kje nam tehnologija lahko pomaga?

  • Namesto sestankov v živo imamo video-konference:
    • za sestanke s strankami,
    • za interne sestanke,
    • za sestanke in pogovore s kandidati,
  • končno lahko uvedemo do konca vse digitalne sisteme, ki se do sedaj »niso obnesli«, ker ni bilo interesa,
  • prenesemo vse dokumente iz lokalnih »shramb« na skupne platforme.

korkna delo od doma

#3: Zmanjšajmo število mailov

Na normalen dan ljudje v korporacijah dobijo med 60-300 e-sporočil. Nekaj k temu prispeva kultura nezaupanja, nekaj enostavno udobje, ko je lažje preposlati mail, kot narediti povzetek in jasno opredeliti pričakovanja. Zato:

  • maile omejimo, ker jih vsi dobimo preveč. Zdaj je odlična priložnost, da znebimo nadležnih »kopij« in »skritih kopij«. Če bomo nadaljevali v istem tempu, bomo zgolj odgovarjali na maile cel dan. Čas je za zaupanje, ne za kontrolo.
  • Usklajevalne maile nadomestimo z internimi platformami (Slack, Interna FB skupina, MS teams, …) ali telefonskim klicem.
  • Dokumente namesto pošiljanja v mailih začnemo deliti in uporabljati »document management system« ali »project management system«, ki ga že imamo ali le delno uporabljamo. Tudi navadna skupina datoteka, dostopna preko VPN, je dovolj dober (in varen) način za začetek.

#4: Optimiziramo delo in produktivnost

Ljudje zadnja leta velikokrat uporabljamo besede izgorelost, »gužva«, tempo, noriščnica, ogromno dela… Veliko klientov pove, da delajo vsak dan več – več je naročil, več partnerjev, več predpisov. Ljudje po drugi strani pri delu od doma večkrat poročajo, da so bolj produktivni. Sedaj imajo to priložnost.

Čeprav se bo na bilanci poznal rahel padec prihodkov, pa lahko naredimo veliko:

  • zaključimo naloge, ki smo se jih lotili, pa nas je kak sestanek prekinil pri dokončanju,
  • razmišljamo, kako prilagoditi proces za delo,
  • ohranjajmo urnik, ki za nas deluje, tudi če delamo od doma.

#5: Poizkusimo nekaj novega

Kadar vladajo izredne razmere, nihče nima vseh odgovorov. Prav tako vsi vemo, da bo to stanje minilo, zato je vse, kar počnemo, lahko pilotni projekt, za katerega so takšne okoliščine dobre. Več je pripravljenosti na novosti je priložnost, da skupaj s sodelavci raziskujemo načine, kako uskladiti izvedbo delovnih nalog ter zasledovanje ciljev z varnim okoljem:

  • uvedemo delo od doma,
  • prilagodimo proces, kot je trenutno optimalno,
  • uvedemo online izobraževanje,
  • uvedemo nove načine internega komuniciranja,
  • merjenje vložkov (časa) spremenimo v merjenje rezultatov.

#6: Čas za razvoj

Če delam od doma in sem zato bolj učinkovit, mi morda ostane še nekaj časa. Če ne morem delati od doma, pa sem v samoizolaciji – kaj počnem? Lahko se izobražujem ali skrbim za svoj razvoj:

  • izberem online mentorstvo ali coaching (preko skype-a, viber-ja, potenda),
  • udeležim se lahko webinarjev, online izobraževanj…,
  • preberem knjigo,
  • raziščem, kaj je novega na mojem področju dela. Morda se tu oblikujejo nove ideje, ki bodo priložnost za napredek našega podjetja/organizacije v prihodnosti.

#7: Čas za odklop

Večkrat pri delu opažamo, da so ljudje utrujeni in da rabijo odmor. Pogosto takrat zamenjajo službo. A v veliko primerih bi bilo dosti, da bi imeli čas za odklop. V spremenjenih okoliščinah niso vsi ekonomsko ogroženi. Morda je tukaj kdo, ki bi si rad vzel čas zase. Kako jim to lahko omogočimo:

  • delo s skrajšanim delovnim časom,
  • sabbatical,
  • 4-dnevni delovnik.

#8: Čas za tim

Ljudi včasih skrbi delo od doma tudi z vidika povezanosti tima in sodelavcev. A če smo iskreni, je tudi fizična prisotnost na jutranji kavi velikokrat vprašljiva zaradi eksternih sestankov, dogodkov,… Če smo doma, na čakanju, v karanteni, je urnik bolj predvidljiv. Zato se lahko povežemo s timom na druge načine:

  • imamo jutranje virtualne 10 minutne kave (kot ko vnuk pokliče babico),
  • imamo tedenske check-point meetinge (se dogovorimo, kaj bomo delali, kje rabi kdo pomoč…),
  • uvedemo ali uporabljamo tudi manj formalne kanale (pri nas na Competu imamo Slack pohvale, Slack zanimivo branje, Slak kosila pa bomo namesto za naročila uporabili za sliko vsakodnevnega kosila).

#9: Čas za povezanost

Ob spremembah se podjetja večkrat odzovejo previdno, pogosto panično. Spremenjene okoliščine že narekujejo določne spremembe – tako v prihodkih kot tudi stroških. Pravilo kriznih časov za povezanost je »do not cut the cookies«. V smislu: sodelavcem ne vzemite vsega. Bodite kreativni pri iskanju priložnosti za »sladkorčke«:

  • če je le možno, nazadnje ukinite tistih nekaj sto evrov za kavo in druge majhne razloge za veselje (oziroma jih, takoj ko bo to spet možno, uvedite nazaj).
  • Vodja naj bo dostopen in interna komunikacija naj bo transparentna. Ljudje razumejo, da se stvari spreminjajo, zanima jih kaj bo z njimi. Pesek v oči ne pomaga, četudi je manj prijeten kot resnica.
  • Namesto bogatih piknikov in dogodkov lahko izberemo virtualni pohod na sosednji hrib ali virtualno »global village« kosilo z zadnjih potovanj.
  • Razmislimo o naši kulturi, naši znamki delodajalca – kdo zares smo, kaj nam pomeni, kje smo se v teh okoliščinah še posebej izkazali. Kot v nesreči zares spoznaš prijatelja, v krizi zares spoznaš vodje in podjetje. Zato je to tudi priložnost, da pokažemo, iz kakšnega testa v resnici smo – navznoter in navzven. Rezultati pridejo kasneje, a zagotovo.

Kot v nesreči zares spoznaš prijatelja, v krizi zares spoznaš vodje in podjetje.

#10: Razmišljamo o tem, ob čemer se dobro počutimo

Se želimo dobro počutiti? Potem razmišljajmo o tem, ob čemer se dobro počutimo. Še več: to tudi počnimo.

  • V pogovorih se osredotočamo na tisto, kar lahko kontroliramo in tako komuniciramo o vsebinah, ob katerih pri sebi in sodelavcih zaznavamo moč, kompetentnost ter potencial.
  • Če so objemi nezaželeni, pa se objemajmo z besedami. Pohvalimo dobro opravljeno delo, se zahvalimo za pomoč, si povemo, kaj cenimo drug pri drugem.

korona pozitiva

#11: Čas za družino

  • igrajmo karte, družabne igre ob večerih, če bo že čez dan televizije preveč,
  • oglejmo si kak poučen program namesto senzacionalističnih novic,
  • skupaj kuhajmo kosilo,
  • pogovarjajmo se.

#12: Čas za energijo

Posledice karantene bodo, a  težko je predvideti kakšne. Ena stvar je gotova – potrebovali bomo energijo, voljo in optimizem, da jih obvladamo. Zato je smiselno, da v času, ko smo v samoizolaciji:

  • si vzamemo čas tudi za počitek, odklop, branje kake knjige, spanje, sprehod,
  • skrbimo za mentalno higieno, meditacijo, telovadbo, da bosta naša glava in telo spočita,
  • gledamo humoristične serije in filme, beremo zanimive stvari (novice izbiramo v homeopatskih dozah), saj je smeh pol zdravja.

Četudi lahko že sedaj naredimo veliko, bomo čez en mesec lahko več. Poskrbimo, da bomo takrat v dobri kondiciji za to.

Pomembno je, da ob danih okoliščinah podjetja in HR-ovci ne zapadamo v paniko, temveč sprejmemo okoliščine in pogledamo, kaj vseeno lahko naredimo. Prodali v tem trenutku ne bomo nič več, lahko pa se pripravimo, da bomo po koncu prodali več in boljše stvari.

Torej: pripravimo se, da bomo pravočasno zaznali spremembo okoliščin ter da bomo takrat čili in spočiti za nove zmage, ne pa utrujeni od slabih novic in panike.

Če želimo to doseči, je nujno, da se izzivov kot HR-ovci lotimo z zaupanjem v naše ljudi, z odgovornostjo do njih in do strank, a tudi zdravo kmečko pametjo ter pozitivnim pogledom v prihodnost.

Čas se ni ustavil, spremenile so se okoliščine – prilagodimo se in izkoristimo vse priložnosti, ki nam jih nudijo. Tudi priložnost, da se fokus iz številk obrne na človeka. Izzivi pridejo in grejo, a ljudje ostanejo.

 

Kateri so top karierni premiki v Sloveniji? Kaj se dogaja na področju iskanja talentov? Kako učinkovito voditi, sodelovati in komunicirati? Kako graditi dobre odnose in razvijati kompetence? Kako ponotranjiti agilni način razmišljanja? Prijavite se na Competo e-novice in bodite v stiku z aktualnim HR dogajanjem.

Zanimivo delo in prosti čas za družino mi dajte, pa bo tudi navadna kava dobra

Spomnim se še časov, ko so se pojavila prve slike Googlovih pisarn. Vsem, ki smo sedeli v klasičnih belo-sivih pisarniških kockah, je bilo to nekaj povsem drugačnega – mize za namizni nogomet, sedalne vreče, gugalnice, pisane barve, igrivo, zabavno in blazno kul.

Je bolje kul ali kult?

Ko smo nabavili prve vreče za sedenje, je Google pripeljal gurmansko restavracijo namesto menze, naredil cel kampus in ljudje so se po njem vozili s kolesi. »Kulnes faktor« se je stopnjeval. KUL je postalo KULT. Notranja oprema pisarn je presegla kulskost in dosegla kulten status.

Notranja oprema pisarn je presegla kulskost in dosegla kulten status.

Dobra firma je postala tista, kjer je na voljo res kakovosten aparat za kavo s čim več izbirami. Sadje in sladoled sta obvezni delovni sredstvi. Prav tako je dobro imeti zeleno steno, če si kul. Seveda so pisane vreče in raznorazni dizajnerski stoli mavričnih barv tudi potrebni. Na prvi pogled se vidi, da smo kul in da razumemo, kaj ljudje pri delu cenijo.

Ko vreče in dizajnerski stoli samevajo

pisarna oprema kultura

Na drugi pogled pa velikokrat opažam nekaj drugega. Vreče in stoli samevajo. Sadje se meče stran in kavo pijejo ljudje sami strmeč v ekran. Obrazi so napeti in nasmeh je redek. Zelena stena je bolj rjava, ker se vzdrževanje zelene stene ni znašlo v opisu del in nalog oziroma budget za zunanje storitve ni bil zagotovljen.

Vreče in stoli samevajo. Sadje se meče stran in kavo pijejo ljudje sami strmeč v ekran. Obrazi so napeti in nasmeh je redek.

Seveda niso vsi primeri taki. Podjetja, ki notranjo opremo razumejo v funkciji podpiranja lastne kulture, se tega lotijo premišljeno. Razmišljajo, kaj potrebujejo – kakšne sejne sobe, koliko kuhinj ali stoječih miz ob aparatih, razmišljajo, kakšen bo namen naprave ali pohištva in skladno s tem izberejo. Dobro vedo, kaj je njihova kultura, kdo so in kakšni so, ter iščejo predmete in pohištvo, ki jih pri tem podpira. Razumejo, da se kulskost podjetja gradi od noter navzven in že ko vstopimo v prostor čutimo povezanost in toplino. Na pogled je videti, kot da prideš k nekomu domov, ne pa kot da si stopil v salon s pohištvom.

Nekatera podjetja razumejo, da se kulskost podjetja gradi od noter navzven in že ko vstopimo v prostor čutimo povezanost in toplino.

 

Kultura, ki jo začutiš

V prostorih podjetij, ki v ospredje postavljajo kulturo, se pretaka življenje in energija. Pretaka se zaradi dobrih odnosov in smiselnega dela, ne zaradi designerskih stolov, postavljenih po feng-shuiju ter doze kofeina. Ljudje vidijo prednost v tem, da sodelujejo z drugimi, zato gredo na kavo skupaj in vprašajo še kolega za nasvet. Ko se vrnejo s sejma ali izobraževanja, o tem navdušeno pripovedujejo ob stoječi mizi za kavo in že čez nekaj minut je poslušalcev vsaj pet. Vodja pristopi in še sam kaj povpraša. Pogovora ne vidi kot »zabušavanje« temveč kot deljenje idej, učenje, povezovanje. Razume, da ljudje delajo, četudi ne tipkajo.

Vodja podjetjih z zdravo kulturo razume, da ljudje delajo, četudi ne tipkajo.

V očeh ljudi se vidi strast, energija v glasu to odslikava. Strast, ker jim je nov produkt ali storitev, ki ga delajo za naročnika, blizu. Uživajo, ko snujejo rešitev in s premagovanjem izzivov se učijo. Vidijo smisel v tem, kar počnejo, zavedajo se koristi in dodane vrednosti, ki jo za stranko ustvarjajo.

Ljudje vidijo smisel v tem, kar počnejo, zavedajo se koristi in dodane vrednosti, ki jo za stranko ustvarjajo.

Tako kot ni potrebnih treh klikov, da prideš do kave (ključek notri, ključek ven,…), razumejo, da bo tudi uporabniška izkušnja stranke boljša, če bo enostavneje prišla do njihovega produkta. Svojo izkušnjo s kavo prelevi v izkušnjo stranke. Ker je bil prejšnji dan prisoten na internem sestanku, kjer je bilo več ljudi kot običajno, in so pohištvo enostavno premaknili na drugo stran sobe, tudi svoj izdelek oblikuje modularno. Ker je pozoren, da pri delu vidi ljudi, ne pregrad, so ljudje v njegovih mislih tudi takrat, ko razmišlja o težavah, ki lahko nastopijo z uporabo produkta. Delo, ki ga opravlja, ga izpolnjuje in delovno okolje ga podpira pri tem, da se ideje prosto pretakajo in jih lahko uresniči. Zato z veseljem prihaja vsak dan na delo.

Utopija?

Utopija? Za nekatere morda ja, a taka okolja obstajajo tudi v Sloveniji. Ta okolja razumejo, da je pomembno, da tudi fizičen prostor vpliva na naše dobro počutje in dobro delo. A se hkrati zavedajo, da največjo vlogo igrajo odnosi in smisel dela.

Lani so nas predstavnike različnih podjetij študentje vprašali, kako skrbimo za zavzetost zaposlenih. Lepo smo naštevali kave, sladolede, sadje, kužke v pisarnah… Ko sem poslušala sogovornike in delala kljukice v glavi, kje vse smo tudi mi kul (oz. kultni), me je prešinilo, da smo zgrešili smer. Absolutno se strinjam, da je delovno okolje pomembno. Bolj kot da je kul, je meni pomembno, da je ergonomsko. Sem pač že dama v letih. Bolj kot da imamo kultni design, mi je pomembno, da je praktičen, prilagodljiv. A noben še tako »fensi« stol ali noro lepa penica na kapučinu mi ne odtehta brezciljnega pretipkavanja excel tabel cel dan ali arogantnega šefa. Prav tako mi ne more nihče dovolj plačati časa, ki je namenjen družini. Tudi tako kulskemu in kultnemu Googlu vedno bolj očitajo, da vsa arhitektura pravzaprav podpira pretirano ostajanje v službi.

Noben še tako »fensi« stol ali noro lepa penica na kapučinu mi ne odtehta brezciljnega dela ali arogantnega šefa. Prav tako mi ne more nihče dovolj plačati časa, ki je namenjen družini.

Kul kombinacija

Jaz zavzeto delam, ko me stvar zanima, ko delam s sodelavci in naročniki, s katerimi se imam fino in kjer se lahko učim novih stvari. In takrat, ko grem brez skrbi domov in se brez slabe vesti igram z otrokom. Ta kombinacija mi je res kul. To mi dajte, pa bo tudi navadna kava dobra. Zmenjeno?

 

 

hr hekaton sodelovanje

Kateri so top karierni premiki v Sloveniji? Kaj se dogaja na področju iskanja talentov? Kako učinkovito voditi, sodelovati in komunicirati? Kako graditi dobre odnose in razvijati kompetence? Kako ponotranjiti agilni način razmišljanja? Prijavite se na Competo e-novice in bodite v stiku z aktualnim HR dogajanjem.

Je smiselno vlagati v znamko delodajalca, ko se trgi upočasnijo?

Mogoče je na prvi pogled to čudno vprašanje, saj se nam zdi, da podjetja, ko se zgodi sprememba na trgu, ne razmišljajo najprej o znamki delodajalca. Ta je večinoma percipirana kot »samo« oblikovanje oglasov za zaposlovanje.

Zelo veliko je podjetij, ki v času upočasnjevanja trgov naravno usmerijo svojo energijo in delovanje v komuniciranje, saj se vse več vodstev in HR strokovnjakov zaveda, da je hitro in pogosto komuniciranje do sodelavcev v takih časih enako pomembno, če ne še bolj, kot v »normalnih« razmerah. Razmere na trgu se hitro spreminjajo, in spremembe na trgih se pojavljajo vedno bolj pogosto. V današnjem digitalnem svetu moči socialnih omrežij ima vsaka sprememba na trgu lahko resen in močen vpliv na blagovno znamko podjetja, ugled, kulturo in na koncu tudi na profitabilnost podjetja.

»Over communication«

Ko se začne dogajati kakršnakoli sprememba, je ključno, da odreagiramo hitro. Ne gre samo za spremembe zaradi zunanjih vplivov, gre tudi za spremembe, ki se v podjetjih dogajajo ob prevzemih, spremembah strategije ali poslovnega modela, nakupu blagovne znamke konkurenta itd. Podjetja oziroma vodje dostikrat pozabljajo, da je v času sprememb ključno komuniciranje z eno najpomembnejših ciljnih skupin podjetja –  z zaposlenimi.

Podjetja oziroma vodje dostikrat pozabljajo, da je v času sprememb ključno komuniciranje z eno najpomembnejših ciljnih skupin podjetja –  z zaposlenimi.

V času sprememb je nujno komunicirati še več kot običajno, »over communication« je tu najboljša beseda.

Znamka delodajalca je v času sprememb močno HR in komunikacijsko orodje

Kako so spremembe in upočasnjevanje trgov povezane z znamko delodajalca? Gre za kritično spoznanje, da če zaposleni razumejo spremembe in dogajanje, potem lahko dosti bolj trdno stojijo za znamko svojega podjetja, za obljubo, ki jo podjetje daje kot delodajalec. In prav tako tudi nasprotno – če zaposleni ne razumejo dogajanja, če se počutijo neinformirani, izključeni iz dogajanja, težko podprejo podjetje kot celoto oziroma podjetje kot delodajalca.

Kriza znamke delodajalca = kriza organizacijske kulture = poslovna uspešnost pod vprašajem

Mnogo vodstev se v tem kontekstu ne zaveda, kako pomembno vlogo igrajo zaposleni v času sprememb. Če je ta sprememba za podjetje zunanja, to ne pomeni, da je podjetje samo pred izzivom padca kategorije kot odziva potrošnikov na nastalo situacijo. Ne gre samo za upad prodaje produktov ali blagovnih znamk v določeni kategoriji, ampak gre lahko tudi za krizo znamke delodajalca. Do tega pride ne  samo zato, ker so zaposleni tisti, ki komunicirajo s potrošniki, temveč predvsem zato, ker so zaposleni kritični faktor, ki določa, kako se bo podjetje znašlo v takem času in kako bo odreagiralo na spremembe.

Če podje v taki situaciji nima izdelanega načrta za skrb za zaposlene in za komunikacijo z zaposlenimi, bo težko upravljalo zunanje spremembe in predvsem spremembe znotraj podjetja, ki pa imajo ogromen vpliv na organizacijsko kulturo, ta pa (posredno in neposredno) na poslovno uspešnost.

Če podje v taki situaciji nima izdelanega načrta za skrb za zaposlene in za komunikacijo z zaposlenimi, bo težko upravljalo zunanje spremembe in predvsem spremembe znotraj podjetja, ki pa imajo ogromen vpliv na organizacijsko kulturo, ta pa (posredno in neposredno) na poslovno uspešnost. Podjetje v taki situaciji mora namreč še vedno privabljati ključne talente in se fokusirati na razvoj tistih znanj, ki so pomembna za podjetje in kontinuirano razvijati zaposlene.

Ko se »rodijo« ambasadorji

Moč znamke delodajalca je v takih primerih ključna. Ne gre samo zato, kako notranje komuniciramo do zaposlenih, gre tudi za izdelavo načrta, ki svetuje, kako naj se v času sprememb zaposleni pogovarjajo s potrošniki, dobavitelji, partnerji, sorodniki in znanci v živo ali preko socialnih omrežij. Zaposleni in znamka delodajalca so v takih razmerah največja vrednost podjetja. Ko zaposleni živijo in dihajo to, kar je podjetje definiralo kot svojo obljubo delodajalca, potem čutijo pripadnost in želijo sodelovati.

Ko zaposleni živijo in dihajo to, kar je podjetje definiralo kot svojo obljubo delodajalca, potem čutijo pripadnost in želijo sodelovati.

In ko podjetje »spomni« zaposlene na to, zakaj so se pridružili podjetju in zakaj ostajajo v podjetju, je to najpomembnejši moment, ko zaposleni postanejo tudi ambasadorji.

Čas in energija, ki jo podjetje vloži v postavitev znamke delodajalca in v oblikovanje obljube delodajalca, je še posebej v časih upočasnjevanja trgov orodje za to, da so zaposleni popolnoma usklajeni s podjetjem in tako tudi najboljši ambasadorji podjetja. Največ, kar lahko za podjetje in zaposlene v teh časih naredimo, je, da jim ponudimo dober razlog za zaupanje in jih opremimo z relevantnimi sporočili.

 

hr hekaton sodelovanje

Kateri so top karierni premiki v Sloveniji? Kaj se dogaja na področju iskanja talentov? Kako učinkovito voditi, sodelovati in komunicirati? Kako graditi dobre odnose in razvijati kompetence? Kako ponotranjiti agilni način razmišljanja? Prijavite se na Competo e-novice in bodite v stiku z aktualnim HR dogajanjem.

Super zvezdnik ali super tim

Rada delam projekte iskanja in selekcije. Vedno srečam zanimive kandidate z neverjetnimi življenjskimi zgodbami. Skozi take pogovore se učim tako strokovno kot osebnostno. In čeprav sem jih v svoji karieri opravila že preko tisoč, še nikoli nisem srečala idealnega kandidata.

James Bondi poslovnega sveta

Saj veste, to je tak, ki je star med 30-35, seveda moški, prijazen, uglajen, timski, strateški, dober komunikator, natančen, vztrajen, delaven z 5-10 letnimi izkušnjami, ki se z novimi izzivi bori z nasmehom na ustnicah in je ob desetih zvečer še tako čil kot ob 8h zjutraj. Še srajca ni zmečkana, živi pa brez hrane in tudi na WC skoraj ne gre. Ni mu treba točno povedati, kaj je njegovo delo, delo kar najde in vse postori. Se vam vseeno zdi znano? Saj je, vsak James Bond je tak (dokler ga lahko prodajo za 40 letnika). Potem najdejo zamenjavo, iluzija ostane.

Vsak James Bond je »popoln«, dokler ga lahko prodajo za 40 letnika. Potem najdejo zamenjavo, iluzija ostane.

sodelovanje tim

Nalijmo si čistega vina: biznisa brez osebnega ni

A biznis vseeno ni (samo) showbiznis. Všeč mi je, da se škodoželjna tekmovalnost umika sodelovanju. Da vsaj od Brene Brown dalje (kar je že malo več kot 10 let) vemo, da smo vsi krvavi in ranljivi pod kožo in da vedenja vplivajo na odnose. Če je včasih veljajo, da je samo biznis, da ni osebno, se danes vedno več sučemo okoli tega »osebnega«.

Če je včasih veljajo, da je samo biznis, da ni osebno, se danes vedno več sučemo okoli tega »osebnega«.

Ves govor o »user« in »employee experience« je pravzaprav zgodba o tem, kako posameznik nekaj doživlja.

Kaj se zgodi, če je super zvezdnik vodja?

Verjetno ni treba prevelikega napora, da tistega »idelanega« kandidata sodelavci vse prevečkrat zaznavajo kot agresivnega, preveč tekmovalnega, nesodelovalnega, usmerjenega vase oz. v svoje cilje. Prav tako pogosto ne ostane več kot pet let, če ne napreduje ekspresno. Če je tak super zvezdnik vodja, nas velika fluktuacija in absentizem ne presenečata. Vedenje vodilnih namreč zelo vpliva na klimo v podjetju.

Če je super zvezdnik vodja, nas velika fluktuacija in absentizem ne presenečata. Vedenje vodilnih namreč zelo vpliva na klimo v podjetju.

Baje prihajajo spet manj gotovi časi. Takrat smo vsi na nek način preizkušnji, vodje še posebej. Kako se bodo odzvali, čemu ali komu bodo dali prednost, kako bodo poskrbeli za ljudi. Bodo poskrbeli samo za sebe, ter za ostale super zvezdnike ali za celoten tim?

Super zvezdniški profili in oddelki

Zvezdniški status pridobijo včasih tudi posamezni profili ali oddelki v podjetju, medtem ko so drugi videni bolj kot manj pomembni. Velikokrat sta zvezdnika prodaja in finance, nabava ali administracija pa je pač nekaj, kar mora biti. Brez močnega glasu in z malo posluha. To se kaže v majhnih in velikih oblikah. Logično je, da verjetno prodajalec rabi parkirišče, ker je več na terenu. Kvota za telefonske pogovore je že nekaj drugega. Tu smo velikokrat kar vsi močni porabniki. S takimi majhnimi koraki se prepad med dvema oddelkoma ali dvema sodelavcema povečuje. Razumevanja za delo drugega je vedno manj, procesi postanejo okorni in počasni.

Razumevanja za delo drugega je vedno manj, procesi postanejo okorni in počasni.

Super timi > super zvezdniki

Dobri rezultati podjetja pa so vedno posledica dobrega sodelovanja in dela timov ter vseh posameznikov v njih. Ne enega samega temveč skupine ljudi. Tudi tisti super prodajalec, ki je pripeljal milijonski posel – kdo je pripravil ponudbo, kdo mu je rezerviral hotel, kdo ga je spomnil, da je potrebno oddati poročilo o stroških in kdo bo na koncu ta projekt izvajal?

Tudi tisti super prodajalec, ki je pripeljal milijonski posel – kdo je pripravil ponudbo, kdo mu je rezerviral hotel, kdo ga je spomnil, da je potrebno oddati poročilo o stroških in kdo bo na koncu ta projekt izvajal?

In seveda še tako dober manager to sploh ne bi bil, če ne bi imel ljudi, ki so mu pripravljeni slediti.

Zato odlična podjetja poskrbijo, da so vrzeli med posamezniki in med posameznimi timi čim manjše. V snovanje novih idej za kompleksnejše izzive povabijo različne oddelke, saj razumejo soodvisnost med vsemi. Razumejo, da sproti poteka proces učenja in povezovanja, zato ustrezno prilagodijo časovnico. Z internimi aktivnostmi skrbijo za povezanost in komunikacijo med oddelki.

Odlična podjetja razumejo, da sproti poteka proces učenja in povezovanja, zato ustrezno prilagodijo časovnico. Z internimi aktivnostmi skrbijo za povezanost in komunikacijo med oddelki.

Razumejo, da super rezultate prinašajo super timi in ne super zvezdniki. Zato krepijo timsko delo in sodelovanje in s tem privabljajo tudi take sodelavce.

 

hr hekaton sodelovanje

Kateri so top karierni premiki v Sloveniji? Kaj se dogaja na področju iskanja talentov? Kako učinkovito voditi, sodelovati in komunicirati? Kako graditi dobre odnose in razvijati kompetence? Kako ponotranjiti agilni način razmišljanja? Prijavite se na Competo e-novice in bodite v stiku z aktualnim HR dogajanjem.

Kako je moja strast postala delo

Kot otrok sem sanjala o tem, da bom veterinarka ali kozmetičarka. V srednji šoli sem razmišljala o študiju fizioterapije. A žal ocene takrat niso bile dovolj dobre. Sledil je zelo kratek študij na Pomorski fakulteti na Obali. Kratek predvsem zato, ker me je življenjska pot takrat popeljala v popolnoma drugo smer.

Spoznala sem ljubezen mojega življenja in dobila sva Evo. Ostalo je bilo v drugem planu. Vse dokler se nismo preselili v Ljubljano in vse dokler se v meni ni pričela prebujati želja po nadaljnjem študiju.

Nikoli nisem bila ena tistih oseb, ki točno ve, kaj početi v življenju in kaj je njena »prava« strast. Zelo sem se iskala in preizkušala na različnih področjih. Opravila sem enoletni tečaj za kozmetičnega tehnika, se nato za par tednov preizkusila z delom v kozmetičnem salonu in hitro ugotovila, da to ne bo zame. Zatem sem pričela razmišljati o študiju na fakulteti. Ekonomija ali FDV mi nista bili blizu. Usmerila sem se na FF in se odločila za študij sinologije in italijanskega jezika.

Kaj sploh znam, kaj lahko dam, kje naj začnem, kako naj iščem?

Po zagovoru diplomske naloge iz sinologije se je moja energija usmerila v iskanje službe. Kaj sploh znam, kaj lahko dam, kje naj začnem, kako naj iščem? Porajala so se mi vprašanja, ki jih danes vsak dan slišim na drugi strani, pri naših kandidatih in pri mladih iskalcih prve zaposlitve. Vse bi dala, da bi takrat ob sebi imela nekoga, ki bi mi pomagal priti do odgovorov. A žal ga ni bilo.

Porajala so se mi vprašanja, ki jih danes vsak dan slišim na drugi strani, pri naših kandidatih in pri mladih iskalcih prve zaposlitve.

Pričela s pošiljanjem prošenj za delo, prevečkrat zelo na slepo. Več kot tri četrtine delodajalcev mi ni posredovalo povratne informacije ali zavrnitve. Takrat sem to jemala kot dejstvo in se nisem spraševala o razlogih. Razgovorov je bilo nekaj, večinoma žal neprijetnih ali zelo neprijetnih.

Spomnim se razgovora v eni od takrat uveljavljenih kadrovskih agencij, kjer mi je po razgovoru šlo kar na jok. Da, res je, da sem izjemno čustvena in empatična oseba. Veliko stvari sem si včasih vzela (in si še vedno vzamem) preveč k srcu. Toda, ko delaš z ljudmi (to sem verjela že takrat), pa je vendarle potrebno, da imaš te kompetence močno razvite.

Prvi, majhen, a zelo pomemben korak na začetku kariere

Po priporočilu sem končno dobila delo kot poslovna asistentka. To je bil moj prvi, majhen, a zelo pomemben korak na začetku kariere –  nabiranje izkušenj ter spoznavanje delovnega okolja in odnosov. Lepa izkušnja in odlična popotnica za vnaprej. Po dveh letih je nastopil trenutek, da si najdem bolj odgovorno in kompleksno delo. Prijavila sem se na razpis za poslovno asistentko direktorja v eni od najboljših mednarodnih zaposlitvenih agencij. Ne vem ali je bila to usoda ali ne, a službo sem dobila. In ta služba zame predstavlja veliko prelomnico v moji karieri.

Ne vem ali je bila to usoda ali ne, a službo sem dobila. In ta služba zame predstavlja veliko prelomnico v moji karieri.

Moja sanjska panoga

Pričela sem spoznavati svojo »sanjsko panogo« – trg dela in delovne sile, zaposlovanje in kadrovanje, svet HR. Takoj mi je prirasla k srcu, prav tako tudi samo delo. Postopoma sem pričela delati le na področju komuniciranja in marketinga. O trgu dela, kandidatih, razgovorih, trendih, poklicih sem ogromno brala in raziskovala, z velikim veseljem. Samoplačniško sem opravila tudi enoletno usposabljanje na področju PR. Z leti sem postajala vse bolj suverena – tako s panogo kot tudi s samim področjem dela. Žal pa sočasno tudi vse bolj nesrečna, prazna. Čutila sem, da me samo okolje omejuje, da nimam dovolj prostora za kreiranje. Pogrešala sem več svobode in fleksibilnosti.

Pogrešala sem več svobode in fleksibilnosti.

Nato so sledili koraki do iskanja rešitve. Pogovori z ljudmi, ki so se počutili podobno kot jaz. Ne iz danes na jutri – preudarno, racionalno, a z močno ambicijo, vztrajnostjo in strastjo. In napočil je trenutek, da stopimo v podjetniške vode ter spravimo našo zgodbo v življenje.

Najtežja in najbolj pogumna odločitev v življenju

Če danes pogledam nazaj, je bila to zame ena najtežjih in najbolj pogumnih odločitev v življenju. Hkrati pa tudi vrhunska odločitev, ki je na mojo karierno pot prinesla morje strasti, zadovoljstva, male in velike zmage, številne izzive ter čudovite prijatelje. In da, prinesla je tudi težke trenutke, ko sem iskala notranjo moč ali ravnovesje; stopala iz cone udobje in se preizkušala na popolnoma novih področjih dela, podjetništva.

Competo 10 let

Tako se je v mojih očeh rodil Competo » Perfect Fit«. Tako je moja strast postala delo in s tem je (to osebno verjamem) trg dela in delovne sile v Sloveniji dobil sogovornika, ki v ospredje svojega delovanja ves čas postavljal človeka in dobre odnose. Transparentno, direktno, a vedno zelo spoštljivo in odgovorno – to je in bo naš način delovanja in komuniciranja. Ko je potrebno, znamo reči tudi »ne«. Na stežaj smo odprli vrata vsem kandidatom. Brezplačno pomagamo z nasveti, napotki, včasih pa zadostuje tudi zgolj poslušanje, topla beseda, stisk roke.

Tako je moja strast postala delo in s tem je (to osebno verjamem) trg dela in delovne sile v Sloveniji dobil sogovornika, ki v ospredje svojega delovanja ves čas postavljal človeka in dobre odnose.

Če bi želela povzeti zgodbo naših 10ih let, bi lahko napisala knjigo

…In verjamem, da jo nekoč tudi bom. Nastali smo, da v ta svet prinesemo nekaj lepega, nekaj dobrega. Naš cilj je bil, da najprej interno ustvarimo toplo in prijetno okolje, kjer bi se imeli s sodelavci, soustvarjalci naše zgodbe, »fajn«.

Želeli smo vzpostaviti kulturo spoštovanja, zaupanja in visoke stopnje integritete.  Želeli smo ustvariti okolje, kjer lahko vsak zaposleni ustvarja, razvija, se uči in raste. Ustvariti okolje, kjer ljudje radi delajo to kar delajo ter se zjutraj z nasmehom na obrazu odpravijo v službo. Ko danes vstopim v Competo, vidim in čutim te nasmehe na obrazu. To mi osebno predstavlja največji uspeh. Naša današnja ekipa šteje 23 ljudi. A zgodbo Competa je soustvarjal tudi vsak bivši zaposleni in vsi kandidati, ki so stopili v krogotok našega delovanja ter številni naročniki, partnerji in prijatelji, ki so nam odprli vrata, nam zaupali in dali priložnost.

Ko danes vstopim v Competo, vidim in čutim te nasmehe na obrazu. To mi osebno predstavlja največji uspeh.

V zadnjih letih smo se tudi mi preoblikovali, razvili, postali kompleksnejši. Združitev z ekipo Inštituta CAR nas je postavila pred nove izzive ter nam odprla vrata v širši svet: HR  diagnostike, razvoja, organizacij in sistemov. Sedaj vstopamo tudi na področje znamke delodajalca. Nenehno učenje, prilagajanje, inoviranje nas bo spremljajo tudi vnaprej. Postavili smo novo poslanstvo in vizijo: ustvarjati odnose, ki navdihujejo in biti pravi partner za organizacije, ki v središče svojega trajnostnega delovanja postavljajo človeka.

Hvala!

S hvaležnostjo in visoko odgovornostjo vstopam v 10. jubilejno leto našega delovanja. Ob tej priložnosti se iz srca zahvaljujem vsem zaposlenim in bivšim zaposlenim, vsem kandidatom, partnerjem in naročnikom, ki ste nam zaupali in dali priložnost. Iskrena hvala.

Danes, ko je naš svet obrnjen na glavo…

Zgornje besedilo sem spisala 27. februarja. Danes je 16. marec in svet, kot smo ga do nedavnega poznali, je (upajmo) začasno izginil, praktično v nekaj dneh. Občutek je, kot bi se vsi skupaj in naenkrat znašli v znanstveno fantastični zgodbi – v filmih o nalezljivih in nevarnih virusih, ki smo jih do sedaj samo gledali, večina nas pa si niti v sanjah ni predstavljala, da bomo nekoč tudi sami glavni liki te zgodbe.

V Competu do nadaljnjega vsi delamo od doma. Danes smo imeli prvi online kolegij. Nenavaden občutek, sicer pa zelo prijeten in topel. In na nek način se je čutilo, da smo danes povezani, kot še nikoli prej. Kljub izzivom s prihodki in projekti, smo vso energijo in čas kolegija vložili v nas, v odnose, v naše počutje ter ponudili pomoč in podporo vsem, ki bi jo kadarkoli potrebovali. Danes sem še toliko bolj prepričana, da karkoli že nam bo prinesel ta vihar, Competovo jedro ostaja trdno, nezlomljivo. Naše poslanstvo pa je na prvi preizkušnji – kako še naprej ohranjati in ustvarjati odnose, ki navdihujejo?