Kako lahko sveži diplomanti pridete do dela?

Vsi, ki ste ali boste pravkar zaključili šolanje se nahajate pred prvo večjo življenjsko preizkušnjo – iskanjem dela. Sprejmite jo kot izziv, kjer boste sami sebe postavili na preizkušnjo. Predvsem v smislu, kako se znate sami zmotivirati in zoperstaviti tistim, ki mislijo, da vam ne bo uspelo; kako lahko utrdite svojo samozavest, obvladate vse negativne težnje in misli, ki so okoli vas.  Ne menite se za črnoglede napovedi in predvsem zelo pomembno – obdajate se s pozitivno mislečimi posamezniki. Popolnoma razumem, da bo ta korak mnogo težji za tiste, katerih starši, znanci ali prijatelji so ostali brez službe. Morda pa boste prav oz zaradi tega lahko zbrali toliko več moči in poguma. To kar danes dela razliko med tistimi, ki delo dobijo relativno hitro in tistimi, ki ga ne, je odnos.

 

Država vam ne bo dala dela

Država ni tista, ki bo mladim zagotavljala službe. Poskrbi lahko le za zelo spodbudno in privlačno okolje (kar do sedaj žal ni), ki bo motiviralo podjetja, da zaposlujejo in ki bo privabljalo tuje investicije v naš prostor (in tudi tukaj država ni opravila svoje naloge). Torej na vse te zunanje dejavnike žal kot mladi nimate neposrednega vpliva. Lahko pa vplivate v celoti vaša dejanja in načine, kako ob določenih razmerah odreagirate.

 

Iščite delo in ne službe

Poskrbite, da si sami ustvarite čim več priložnosti, kjer se lahko izkažete ter postanete opaženi. Nič ne pomaga, če ste v nečem dobri, ko pa za to nihče ne ve. Ko delodajalci danes zaposlujejo mlade, posvečajo veliko pozornost osebnim lastnostim in kompetencam kandidata. Zato tako poudarjamo, da je pomembni biti ves čas aktiven na katerem koli področju, začenši že tekom šolanja in to velja tudi kasneje v življenju. Ne govorim le o delu preko študentskega servisa oz dijaškem delu. Tukaj pridejo v poštev prav vse aktivnosti in projekti: krožki, tekmovanja, hobiji s katerim ste morda tudi služili, aktivno udejstvovanje v raznih klubih/organizacijah, raziskovalna dela, ustvarjalna dela, projektne naloge, študij/delo v tujini, prostovoljno delo, podjetniški podvigi,…

 

Samozavest

Izgleda, kot bi bila samozavest za mnoge kandidate slaba vrlina. Močno jo pogrešam pri kandidatih, pri mladih pa sploh. V čem ste dobri? Večina kandidatov nima odgovorov na ta vprašanja ali pa skromno odgovori, da se ne želi hvaliti. Narobe. Na razgovoru ali pogovoru z »odločevalcem« imate ključnih 5 min, da naredite dober vtis in se prodate.

 

Na spletu je zakladnica napotkov iskanja dela

Na spletu lahko na vsakem koraku najdete ogromno praktičnih napotkov o tem, kako napisati življenjepis in prijavo, kako se vesti na razgovoru, kako iskati delo, kje ga iskati. Povsod poudarjamo, da je iskanje dela »služba« in da se ga morate lotiti ciljno. Vaša edina naloga je, da iz vseh teh informacij, izluščite za vas ključne in si zastavite različne poti ter cilje. Povprašajte za pomoč kolege, ki so pri iskanju dela uspešni

Ozrite se okoli in povprašajte kolege, ki so pri iskanju dela bolj uspešni. Sama sem srečala precej mladih kandidatov, ki so tudi danes brez težav takoj po šolanju dobili delo. Po večini gre za proaktivne ljudi, izjemne močne osebnosti s samozavestnim nastopom in trdno odločenostjo, da jim bo uspelo. Naj vam ne bo izpod časti vprašati in prositi za pomoč. Ko iščete delo v to vključite širši krog ljudi, ki jih poznate.

 

Zgradite si svoj »poslovni profil« in mrežite se

Če še niste na Linkedinu ali Tvitterju dajte to storiti čim prej. Zakaj? Vse več podjetij objavlja prosta delovna mesta tudi preko teh portalov. Nekatera podjetja, drugod sploh ne oglašujejo in imajo prav posebej ustvarjen na primer Linkedin profil, kjer redno objavljajo vsa prosta dela ter vabijo kandidate, da jim posredujejo prijave.

 

In ne pozabite: bodite fleksibilni, sprejmite vsakršno obliko dela ali pa si ga kar sami ustvarite.

 

L.S.

Kako postati ugleden delodajalec?

Ko se podjetje v očeh kandidata, uvrsti na sam vrh izbire, lahko rečemo, da je doseglo svoj cilj in si zagotovilo velik ugled. Kaj vse je temu pripomoglo oz to sploh povzročilo? Če se ozremo med najbolj uglednimi delodajalci v našem prostoru, vidimo, da gre za med seboj zelo različna si podjetja, tako po panogi, kot po velikosti, strukturi zaposlenih, starosti organizacije,… Dejstvo pa je, da ugled dobrega delodajalca ni možno zgraditi, v kolikor podjetje nima zdravega jedra, dobrih produktov in v kolikor ni finančno uspešno oz stabilno. To so temelji, na katerih nato gradimo naprej. In vsa podjetja, ki so se uvrstila na sam vrh, vse to imajo. Zelo velik pomen ima tudi sam management podjetja in leader na vrhu.

Gradnje ugleda kot delodajalca se mora podjetje lotiti načrtovano in predstavlja dolgoročni proces. Na kratko rečeno gre za permanentno komunikacijo z vsemi ključnimi ciljnimi skupinami podjetja ter sočasno »udejanjanje danih obljub« oz življenje zgodbe, ki jo podjetje komunicira. Ugled delodajalca sestavlja več različnih dejavnikov,na primer: blagovna znamka podjetja na trgu dela; strategija, vizija in kultura podjetja; sposobno vodstvo podjetja; vrednote, etična načela in družbena odgovornost podjetja;.. Ugled delodajalca pomeni preprosto povedano, koliko je za nas kakšna organizacija kot delodajalec privlačna in zanimiva. Gre za nekaj, kar obstaja v glavah tako zaposlenih, kot tudi vseh bodočih zaposlenih in v očeh širše, splošne javnosti, medijev,… Kako lahko podjetja ta ugled še izboljša?

Kot pri gradnji blagovne znamke nasploh je tudi tukaj ključno, da zelo dobro razumemo vse glavne ciljne skupine, ki jih nagovarjamo- v tem primeru zaposlene in bodoče zaposlene. Njih nagovarjamo in nanje mora podjetje nasloviti jedro komunikacije. Bolj kot se podjetje zaveda lastne konkurenčne prednosti, s čimer v svoje vrste privablja in ohranja najboljše kadre, toliko bolje in lažje lahko zgradi ugled dobrega delodajalca. Zavedati se mora, kaj si današnji zaposleni danes želijo; kaj si želijo njihovi top talenti in kaj zaposleni v panogi nasploh ter tudi ostali kandidati na trgu, ki jih želi privabiti v svoje vrste. Ciljni skupini je potrebno na pravi način posredovati »edinstveno izkušnjo dela in prednosti gradnje kariere v organizaciji«.

Seveda pa to prav nič ne pomaga, v kolikor organizacija vsega tega dejansko ne živi in gre le za lepe zapisane ali izrečene besede. Izmeriti je potrebno dejansko stanje v podjetju ( na primer z razgovori, morda fokusnimi skupinami, vprašalniki,…, in oceniti koliko podjetje resnično živi zgodbo, ki jo »prodaja«. Če je vse to povezano in v ravnovesju, lahko zgodba najde svojo pravo pot. Kaj si danes kandidati na trgu dela najbolj želijo? Ne samo delodajalca, ki jim bo zagotavljal plačilo, delovno mesto in določeno stabilnost. Vse bolj se iščejo prave zgodbe in izzivi, podjetja z vizijo in z močno blagovno znamko. Kandidati se želijo poistoveti z organizacijo, njeno vizijo, načeli in vrednotami. Želijo so okolja, ki jim bodo omogočala osebno rast in razvoj, spodbujala nova doživetje,… Kot vidimo privlačijo precej »neotipljive« stvari, ki jih najlažje poosebimo z lastno izkušnjo. Zato so zadovoljni zaposleni podjetja edinstvena in najbolj dragocena ciljna skupina ter najboljši ambasadorji podjetja.

Proces gradnje znamke uglednega delodajalca bo uspešen in zmagovit, v kolikor bo komunikacija permanentno pronicala iz vseh por podjetja. V proces morajo biti vključeni vsi, posredno ali neposredno, zavestno in podzavestno. Pri strateškem komuniciranju z vsemi ciljnimi javnostmi pa zagotovo: HR služba, PR in MKT oddelek, CRM; vodstvo podjetja in vodstva na vseh drugih nivojih. Predvsem v pripravi analize in strategije je ključno sodelovanje vseh navedenih deležnikov. Kot rečeno, po temeljiti analizi, podjetje oblikuje svojo strategijo, vizijo in cilje komuniciranja in nato določi in izbere ustrezne kanale ter orodja, kako bo do tega prišlo. Od tu naprej se gradi na transparentni, odprti in permanentni komunikaciji s ciljnimi javnostmi. In najpomembneje, podjetje mora najprej navznoter živeti svojo zgodbo, ki jo prodaja. Če zaposleni to zgodbo kupijo, potem jo bodo z lahkoto tudi vsi ostali. Ni zastonj, da smo jim nadeli vzdevek »največji ambasadorji podjetja«.

V času ko se podjetja toliko bolj zavedajo pomena ključnih kadrov, ki dejansko lahko naredijo razliko, nam dejstvo, da smo kot podjetje uvrščeni med najbolj ugledne delodajalce, prinaša bistveno prednost pred ostalimi. Zakaj? Na ta način lahko privabi v svoje vrste najboljše kadre in jih tudi lažje zadrži. Posledično je tudi fluktuacija manjša. Zaposleni predstavljajo glavne ambasadorje podjetja in tako se cikel ves čas lepo vrti naprej. Še posebej v težjih časih, v katerih se nahajamo danes, nam ugled v smislu dobrega delodajalca pomaga ohraniti najboljše kadre v svojih vrstah. Ugled delodajalca je močno povezan tudi z vrednotami, prepričanjem in kulturo organizacije, s čimer se tako zaposleni kot tudi bodoči zaposleni bistveno lažje poistovetijo. Sam cilj gradnje ugleda dobrega delodajalca pa je, da ustvarjamo lojalne, zadovoljne, motivirane in nadpovprečno učinkovite zaposlene, ki bodo pripomogli k doseganju poslovnih ciljev podjetja.

L.S.

Zaposlitvene agencije pri kadrovanju nismo nezmotljive

Res je. Napake se lahko dogajajo povsod in pri vsakomur in tako je tudi v zaposlitvenih agencijah. V Competu smo v dobrih 3 letih našega delovanja naredili kakšno napako in izbrali »napačnega« človeka. To lahko vselej odkrito priznamo. In verjetno se bo tudi v bodoče še pripetilo kaj podobnega. Na srečo je tovrstnih primerov malo, kar pomeni, da delamo dobro in, da skušamo resnično čim bolj izničiti možnost izbire napačnega kandidata. To nam omogoča tudi analiza mikrookolja, ki je posebnost Competovega poslovnega modela.

Kar je pomembno, je dejstvo, da si pred tem si ne zatiskamo oči . Ni nas strah po 1, 3 ali 6 mesecih vprašati naročnika – »Kako ste zadovoljni z našim kandidatom?«. To je ključno za ustvarjanje in gradnjo dolgoročnih in trdnih partnerskih odnosov.

Kako in zakaj lahko prihaja do napačnega izbora? 

Zelo težko je konkretno argumentirati, saj je več dejavnikov, ki lahko na to vplivajo. V samem procesu izbora lahko preverimo in analiziramo določene stvari – tekom razgovorov, s psihološkimi testi, …. Ko pa je oseba že na delu pri naročniku, v konkretni situaciji s konkretnimi ljudmi, pa lahko pridejo na plan tudi drugi vidiki. Kar je najbolj pomembno je to, da tako mi kot naročnik hitro ugotovimo ali je morda prišlo do napačnega izbora in kar se da hitro odreagiramo. Prav temu je namenjeno uvajalno obdobje in garancija na izbranega kandidata- ko naročniku brezplačno zagotovimo drugega kandidata in še enkrat izpeljemo celoten proces kadrovanja.

V Competu ne delamo iz danes na jutri, ne zanimajo nas le kratkoročne zmage. Gradimo na zaupanju, spoštovanju, etičnem odnosu in z naročniki želimo ustvarjati ter graditi dolgoročne odnose. Zato smo odkriti, sprašujemo, popravljamo napake, se na njih učimo, rastemo,…. In še naprej si bomo prizadevali, da bo tako.
L.S.

Podjetjem s slabim ugledom kaže zelo slabo

Mnoga je govora o iskanju in pridobivanju ključnih kadrov in o tem, kako jih je na trgu malo. Precej se tudi izpostavlja dejstvo, da je zelo težko v svoje vrste pritegniti top kandidate na trgu. Po drugi strani pa se žal ne izpostavlja dovolj drugo dejstvo – da na trgu (žal) prevladujejo podjetja, ki ne skrbijo za svoje zaposlene, ki ne upravljajo s talenti, ki zanemarjajo temeljne pristne človeške odnose in katerim poštenost, korektnost in etika niso niti približno blizu.

Govorimo o kulturi podjetja, ki se kaže na različne načine in pronica prav skozi vse pore podjetja. Kaže se v odnosu do različnih deležnikov družbe – lastnikov, partnerjev, dobaviteljev, odjemalcev storitev in posameznikov, ki na tak ali drugačen način vzpostavljajo stike s podjetjem. Pomembno je, da podjetje vzpostavi kulturo, ki bo navznoter in navzven.

Kaj se danes dogaja? Na nas se obračajo podjetja, ki imajo ves čas težave v svoje vrste privabiti top kandidate na trgu. Četudi se jim tu in tam posreči in jim uspe vendarle kakšnega dobiti, le ta hitro pobere »šila in kopita« in odide drugam. Zakaj? Zato, ker plača in naziv nista vse. Zato, ker smo na koncu vsi samo ljudje in cenimo poštene, pristne odnose, prisegamo na zaupanje in poštenost. Na kratek rok lahko morda taka podjetja uspevajo, na dolgi rok pa zagotovo ne.
Top talenti na trgu iščejo podjetja, ki jim bodo izziv, v ponos in kjer, bodo lahko delovali kot pomemben člen. » To podjetje me ne zanima.

Zaposleni tožijo nad slabimi odnosi, nestrokovnimi vodjami in ne držijo danih obljub«. Takih in podobnih izpovedi kandidatov je žal preveč.
Zaposlitvene agencije pri tem ne moremo delati čudeže. Na nas je, da vzbudimo interes pri top kandidatih, da se odzovejo in pridejo na razgovor. Ko pa se proces prične odvijati pri delodajalcih, pa je vse v njihovih rokah.

L.S.

Končno prihaja krožek, ki ga na naših šolah ni

Ne vem ali ste v zadnjih dnevih v medijih opazili, da se je Revija Moje finance lotila posebnega projekta in je pobudnica za uvedbo krožkov finančnega opismenjevanja mladih v šolah. Prav včeraj je izpeljala prvo usposabljanje učiteljev osnovnih in srednjih šol. Ti bodo z novim šolskim letom te krožke na svojih šolah tudi vodili. Prvega usposabljanja se je udeležilo 110 učiteljev iz 79 osnovnih in srednjih šol. Prišli so iz vseh koncev Slovenije. Ta številka je za začetek zelo spodbudna.

Tudi sama, kot ostali trije pisci priročnika in predavatelji za učitelje, prostovoljno sodelujem v projektu v delu, ki se dotika kariere, službe, trga dela, šolanja v tujini, dela med študijem… Ta delavnica za učitelje bo organizirana v maju. To področje sicer ni neposredno vezano na finance, posredno pa vsekakor zelo. Samo pomislimo, kako bi nam vsem bilo lažje, ko bi se v šoli naučili osnove o trgu dela, spoznali osnovne pojme (kaj je prošnja, življenjepis, zaposlitveni razgovor), spoznali pomembnost zavedanja naših kompetenc in sposobnosti pri iskanju dela. In kako lažje bi nam bilo, ko bi na šoli podrobneje razložili vse o možnostih in prednostih študija v tujini, izmenjavah na šolah, pomembnosti pridobivanja neformalnih izkušenj, …

Kaj je kratkoročni cilj projekta? Da mladim preko krožka ponudimo uporabno finančno znanje in jim tako omogočimo lažjo finančno osamosvojitev ter prehod v svet odraslih. Na krožkih Mladi in denar bodo lahko sodelovali osnovnošolci iz sedmih, osmih in devetih razredov ter vsi srednješolci. Dolgoročni cilj je v smeri, da bi ta tema postala tudi redni predmet. Če bomo mlade od samega začetka s praktičnimi napotki usposobili z osnovami financ, bomo kot družba bolj uspešni, manj pa tako grozljivih in žalostnih zgodb posameznikov, ki jih z lahkoto izkoriščajo razni finančni prevaranti. Po drugi strani se bodo lahko mladi tudi bolj motivirano, suvereno in opremljenimi z več informacijami odločali za izbiro študija; bolj verjeli v lastne sposobnosti in si upali iti svojo pot, ne glede na druge dejavnike. Mlade moramo spodbuditi, da živijo svoje sanje; da si upajo tvegati; doživeti tudi kakšen poraz in razumeti, da je kvaliteta življenja odvisna zgolj od njih samih

L.S.

Koliko »dela« nam prinaša leto 2014?

V zadnjih tednih novinarji na veliko sprašujejo o tem, kakšne so napovedi zaposlovanja za drugo leto, koliko bo novih zaposlitev, kdo bo zaposloval, kateri kadri bodo najmanj in najbolj iskani,… Vse kaže na to, da bodo razmere na trgu dela precej podobne letošnjim. Ali to torej pomeni, da ne bo priložnosti za delo, da podjetja ne bodo zaposlovala in da bomo priča samim problemom? In ali to pomeni, da so razmere tako obupne, da je najbolje vdati se v kruto usodo in upati, da se nam vendarle nekje nasmehne kanček sreče?

Osebno sem prepričana, da nas vse skupaj čaka ogromno lepih priložnosti in izzivov – pozabimo na »probleme«. Priložnosti so in bodo vedno, seveda pa ne pridejo kar tako mimo, ampak moram najprej sami ogromno narediti in ustvariti prostor, da se sploh pojavijo. Moj nasvet vsem, ki ste brez dela je, ohraniti zaupanje vase in močno motivacijo ter resnično proaktivno pristopajte k iskanju dela – vsak dan, vsako uro, vsako minuto. Pristopajte zelo individualno, poglobite se v podjetje in sam opis delovnega mesta. Kontaktirajte in prijavljate se le na tista delovna mesta, ki vam bodo najbolj pisana na kožo. Ne pošiljajte masovnih prijav na številne naslove. Na razgovor se temeljito pripravite. Imejte odgovore na vsa pomembna vprašanja. Poudarite vaše sposobnosti, znanja in izkušnje in jih podkrepite s konkretnimi primeri. Danes v prošnjah skoraj vsak kandidat zapiše, da je »deloven, priden, da se rad uči,…«. To torej niso lastnosti, ki vas bodo ločile ostalih. Danes delodajalci želijo dobiti nekoga, ki bo prinašal podjetju dodano vrednost in vaša naloga je, da ugotovite, kaj je vaša ključna dodana vrednost- če karikiram »biti le priden in delaven« zagotovo ne more biti.
Zanesete se lahko le nase, na lastne sposobnosti, angažiranost, iznajdljivost.

Dragi prijatelji, kandidati, obiskovalci naše spletne strani, vsem želim eno čudovito leto 2014, obilo zadovoljstva, sreče, uspehov in pozitivne energije!

L.S.

Izbrati eno ekskluzivno zaposlitveno agencijo ali več agencij hkrati?

Ko se podjetja obračajo na zaposlitvene agencije s potrebo, da jim le ta poiščejo in izberejo najbolj primerne kandidate na trgu, pri tem ubirajo zelo različne poti. Nekatera podjetja se odločijo za sodelovanje z le eno agencijo (ekskluziva), spet druga želijo skleniti sodelovanje z več različnimi agencijami hkrati. Kakšne so prednosti in slabosti obeh oblik sodelovanja?
Razlogov, zakaj se podjetja odločajo za sodelovanje z več agencijami hkrati je več:
  • agencij ne poznajo in želijo sočasno preveriti njihovo kvaliteto dela;
  • nobeni agenciji posebej ne zaupajo in zato se ne morejo odločiti le za eno;
  • pričakujejo, da bodo agencije » v tekmi z ostalimi « morda še bolj motivirane in učinkovite pri iskanju in izboru kadrov;
  • ni jim potrebno plačati osnovnih stroškov na začetku;
  • so v stiski s časom in morajo nujno v kratkem zapolniti prosto delovno mesto;
  • pričakujejo, da bo glavni kriterij »časovna bitka za kandidata« in s tem, da bodo hitreje dobili najbolj primernega človeka.

Tovrstna oblika sodelovanja z več agencijami hkrati dokazano ne omogoča resnično kvalitetnega pristopa iskanja. Ni dovolj, da imamo le analizo delovnega mesta in da potem hitro pogledamo, kje v bazi so potencialno zanimivi kandidati. Kje pa je tukaj analiza trga, panoga, konkurence, pregled potencialno zanimivih kandidatov po podjetjih, headhunting le teh, koordinacija razgovorov, testiranj, priprava poročil? Iskanje kadrov je kompleksen proces in terja svoj čas. Moramo si ga vzeti dovolj, da izničimo možnosti izbire napačnega kandidata. Prav nič narobe ni, če se postopek morda nekoliko zavleče in traja kakšen teden in mesec več, v kolikor na koncu resnično dobimo najbolj ustreznega kandidata.

In nenazadnje, podjetje, s tem, ko sočasno odda naročilo več različnim agencijam hkrati poveča možnosti, da se diskretnost iskanja zmanjša; agencije lahko nagovarjajo iste kandidate in s tem povzročijo pravo zmedo, saj ne razumejo, komu zaupati; in če na koncu ne dobijo najbolj primernih kandidatov, zelo težko določijo »odgovornost« za nastale razmere.

L.S.

Ali veste, da je le majhen del vseh prostih mest javno objavljen? 03.09.2013

Da, res je. Večina delovnih mest ni razpisanih, nikjer ni oglasov ali najav in prav zato je zaposlitvena agencija pravi naslov, ko potrebujete nov karierni izziv.

Najbrž se vam poraja vprašanje »zakaj« je temu tako in ali gre v tem mestu za čudne dogovore- »veze«. Kar se tiče naše agencije, našega dela in naših naročnikov je zadeva sledeča: naši naročniki so pretežno mednarodne korporacije ali slovenska podjetja, vpeta v mednarodno okolje. Narava njihovega dela na globalnem nivoju je pretežno taka, da se pri iskanju novih sodelavcev poslužujejo zunanjih partnerjev- zaposlitvenih agencij. Gre za popolnoma utečene postopke.

Naročniki nam vedno na začetku zaupajo informacije, kakšno iskanje želijo: iskanje na široko z oglasi in najavami, iskanje po bazi, neposredno iskanje kandidatov, včasih pa nam to odločitev popolnoma prepustijo. V kolikor pa ima naročnik posebno potrebo po zamenjavi obstoječe osebe, s katero ni zadovoljen, se vedno poslužujemo »tihega« iskanja in delovnih mest nikjer ne objavimo. V tem primeru je namreč pomembna visoka stopnja diskretnosti. Po treh letih našega delovanja na trgu lahko rečem, da je skoraj polovica naročil, ki jih prejmemo, prav takih. V takih primerih neposredno nagovarjamo potencialno zanimive kandidate po naši bazi in drugih različnih kanalih- headhunting.

To je ključni odgovor na vprašanje »zakaj biti v bazi zaposlitvene agencije?«. Sploh v primeru, ko niste aktivni iskalec/ka zaposlitve, ampak le čakate na pravi izziv.

L.S.

Se vam je že zgodilo, da….

  • ste prišli na zaposlitveni razgovor, na katerega niste bili absolutno pripravljeni oz niste dejansko vedeli, na katero delovno mesto ste posredovali prijavo, na razgovoru pa ste le malo improvizirali?
  • ste bili dogovorjeni za razgovor, pa se ga niste udeležili oz ga niste niti vnaprej odpovedali niti se kasneje opravičili?
  • ste bili izbrani v ožji krog finalistov, potem pa od vas ni bilo več nobene sledi?
  • ste na slepo posredovali več kot 100 prijav za delo pa niste bili povabljeni niti na 1 razgovor?
  • Vas je potencialni delodajalec na prvem razgovoru povprašal o vaših finančnih pričakovanjih, vi pa ste mu postregli z »zelo« visoko številko?
  • ste preveč »nadležno in pogosto« klicali v podjetje in nenehno spraševali ali imajo morda kakšno novo delo za vas?
  • ste se počutili neznosno brez energije, negativno in s črnogledim pogledom nad družbo in svetom, v katerem živimo vse to pa delili s potencialnim novim delodajalcem?
  • ….

Dragi kandidati, če ste se morda v zgornjih točkah prepoznali, potem je čas, da morda uberete drugačno pot, saj vas ta žal ne bo vodila do pravega cilja. Spremeniti je potrebno še veliko stvari in postati »odgovoren« do lastnih dejanj in proaktivnega pristopa. Postavite se za trenutek sami v vlogo delodajalca in se direktno vprašajte ali bi vi zaupali osebi/kandidatu, ki ga zaznamujejo zgoraj navedena dejanja.

L.S.

Startup kultura vse bolj razširjena v Sloveniji

V Ljubljani se je prejšnji vikend (5.-7. julija) odvil prvi mednarodni Startup weekend v Sloveniji. Kreativni, inovativni in zagnani mladi so se zbrali pod okriljem izkušenih mentorjev ter razvijali svoje poslovne ideje v samo 54 urah. Startupi, ki so v tujini že stalnica, v Sloveniji dobivajo vse večjo pozornost in doživljajo velik uspeh. Startup podjetje je zagonsko podjetje, ki ga ustanovijo kreativni in inovativni, predvsem pa visoko motivirani ljudje, ki vidijo potencial v svoji briljantni ideji in vanjo trdno verjamejo. Ti ljudje so pripravljeni v svoje podjetje investirati svoj čas in svoj denar ter se podati na pot podjetništva, ki jim je pogosto neznana. Okrog sebe zberejo ljudi, ki jim zaupajo in so pripravljeni v podjetje vložiti precej lastnih sredstev in časa

Najbolj pogosti in trendovski so trenutno startupi, ki se ukvarjajo z novimi tehnologijami, kot so mobilne aplikacije in inovativni računalniški programi, vendar pa za področje startupa ni nobenih omejitev. V Sloveniji so odlični startupi na področju biologije in kemije, v tujini pa tudi farmacije, inženirstva, tehnike in umetnosti.

Zavedati se je potrebno, da ni vsaka ideja taka, ki bo že po prvi predstavitvi privabila investitorje in doživela uspeh. Veliko prvih idej ne uspe zaradi neznanja mladih in posledičnih napak, kar pa v svetu startupov ne sme biti razlog za obupanje. Narejene napake in trdo pot je potrebno vzeti v zakup ter poskusiti znova, obenem pa stalno izmenjevati najboljše prakse in izkušnje z ostalimi mladimi podjetniki, iskati pomoč izkušenih mentorjev na različnih Startup vikendih v Sloveniji in v tujini, predvsem pa se zavedati, da »neuspeha ni, je smo učenje, ki mora biti dovolj hitro« (Blaž Kos).

Katja Ilovar, AmCham SEI program 2013