Svet HR – moč in odgovornost, da spreminjamo prihodnost dela in organizacij

Pogovor z Leo Dražić, direktorico razvoja zaposlenih in organizacije PM, Poslovni mediji

Katera nova spoznanja vam je prineslo letošnje leto?

Leto 2020 je zagotovo prineslo veliko presenečenj in sprememb. V mesecu marcu smo imeli občutek, da se je življenje ustavilo, dneve je prežela rahla tesnoba, zaskrbljenost in negotovost. Pa vendar, ko se ena vrata zaprejo, se druga odprejo in vsaka sprememba ponuja nove priložnosti, če jih le znaš prepoznati. Eno prvih spoznanj je bilo zagotovo to, da smo ekipa, ena celota. Kljub začetnemu strahu, predvsem glede zdravja, pa tudi poslovnih gibanj, smo delovali enotno in ob tem spoznali, da smo zelo prožni in se hitro prilagajamo na spremenjene okoliščine. Tako smo se že v prvem valu naučili, da skupaj zmoremo premagati vse ovire.

Drugo ključno spoznanje pa je bilo to, da nas spremembe motivirajo. Tako smo v letošnjem letu ne le premagovali poslovne ovire, temveč naredili velik korak naprej v kreativnosti ter kvaliteti naših storitev in produktov.

Kako ste v tem letu ohranjali povezanost z zaposlenimi?

Verjamemo, da so dobri odnosi temelj našega uspešnega delovanja, zato jih gradimo in negujemo na vseh področjih, tako z naročniki kot tudi z zaposlenimi. Že pred tem turbulentnim letom smo imeli redna petkova srečanja, na katerih smo se zbrali vsi zaposleni, z namenom, da se vidimo in slišimo ter podelimo misli. To prakso smo ohranili tudi letos, le da se zdaj srečujemo virtualno. Izmenjujemo si pomembne poslovne in malo manj poslovne informacije, se pohecamo, pohvalimo in konstruktivno pokomentiramo. Tako vsak zaposleni dobi priložnost kaj povedati in podeliti s preostalimi.

Znotraj projektnih timov so predvsem vodje projektov poskrbeli za motivacijo, ohranjanje stikov in povezanosti med člani ekip. V mesecu maju smo organizirali tudi prvo interno virtualno zabavo, s katero smo simbolično označili konec prvega vala ter se s polnimi in zdravimi pljuči podali novim zmagam naproti.

Kako boste s sodelavci proslavili čarobni mesec in obeležili to prav posebno leto?  

December je v našem podjetju vsako leto čaroben in prav poseben mesec. Pisarne navdaja praznično vzdušje, smeh in božične pesmi. Tudi letos smo ohranili tradicijo in okrasili našo smrečico, ki pa je letos prav posebna – lesena in eko. Z obdarovanjem smo letos začeli že nekoliko prej, in sicer oktobra, darila pa je obarvala predvsem skrb za zdravje. Tako smo zaposlenim podarili »vrečko zdravja«, ki smo jo napolnili z vitamini in minerali, čaji, razkužili in maskami za obraz iz organskega bombaža. Vrečko sproti dopolnjujemo, da nam ne zmanjka zdravih zalog.

V decembru si bomo izmenjali tudi novoletna darila. Slednja so letos prav posebej izbrana z namenom, da vsaj simbolično podpremo najbolj ranjene dele slovenskega gospodarstva. V drugi polovici meseca bomo odgovorno in ob upoštevanju vseh varnostnih in zdravstvenih ukrepov organizirali tudi kratko srečanje z novoletno zdravico in tako v prazničnem duhu zaključili to drugačno leto.

V decembru si bomo izmenjali tudi novoletna darila, ki so letos prav posebej izbrana z namenom, da vsaj simbolično podpremo najbolj ranjene dele slovenskega gospodarstva.

Ali je to leto v vaši družbi spodbudilo digitalizacijo in avtomatizacijo na področju HRM? V kolikor da, katere novosti in spremembe imate v načrtu implementirati?

Na kadrovskem področju oz. področju razvoja organizacije smo se posvetili predvsem prenovi in optimizaciji internih procesov. Le -te poskušamo zapeljati v smeri agilnih metodologij, hkrati pa ohraniti lastno identiteto in pristop. Digitalizacijo oziroma kreativno uporabo tehnologije vidimo predvsem kot medij, ki nam olajša in pospeši implementacijo novih konceptov.

Vaše prioritete za 2021?

V letu 2021 se bomo posvetili integraciji letošnjih izkušenj in spoznanj, ohranjanju praks, ki so se izkazale za dobre in učinkovite ter implementaciji prenovljenih procesov, ki smo jih zasnovali v letošnjem letu. Še bolj bomo v ospredje postavili dobre odnose tako z zaposlenimi, kot z našimi poslovnimi partnerji. Le-ti so temelj dobrega poslovanja in poslovnih uspehov.

Pogled z vrha – Blaž Brodnjak, predsednik uprave NLB

Katera nova spoznanja vam je kot voditelju prineslo letošnje leto?

Doumel sem, da so v razmerah velike negotovosti in skrbi mogoče stvari, ki so se prej zdele neizvedljive, nezaželene ali celo nesprejemljive. Čez noč je digitalizacija dobila izjemen pospešek, delo od doma je postalo ustaljeno, trajnostni vidiki poslovanja in bivanja so odločno prodrli v ospredje, med ljudmi pa zaznavam veliko že dolgo odsotne solidarnosti. Hkrati se je pokazalo kako zelo pomembno je, da imamo posamično in kolektivno dobro definirane in hitro izvedljive programe za zagotavljanje neprekinjenega poslovanja oz. preživetja v nepredvidenih kriznih obdobjih. Še posebej slednje je bilo v aktualnem letu ključno, da bo škoda pri izgubi delovnih mest kolikor se da omejena in da v banko-centričnem gospodarstvu banke izvajajo svojo vlogo ter ne odtegujejo likvidnosti iz sistema. Je pa to leto tudi dokončno razgalilo kako nizkotno in samouničujoče lahko deluje politični sistem v krvoločnem boju za oblast. Namesto poenotenja pri skupnem izjemnem izzivu si politikanti mečejo polena pod noge, ceno pa plačujemo Slovenke in Slovenci in to z življenji ter ekonomsko stisko. To je iskreno zame eno od največjih razočaranj v življenju.

Empatija, pravijo, bo ena od ključnih lastnosti novodobnih liderjev. Kaj vam ta beseda pomeni in kako jo živite? Naj voditelj pokaže tudi svojo ranljivost? V kolikor da, do kakšne mere?

Empatijo sam razumem v dveh dimenzijah. Ena stvar je sočutje ob stiski in delovanje v smeri njenega zmanjševanja, drugo pa je iskren interes prepoznavati in naslavljati dejavnike, ki vplivajo na voljo in motivacijo posameznikov, da so pri svojem delu izpolnjeni in uspešnejši. Odrastel sem ob kariernem managerju in socialni delavki, tako da verjamem, da razumem poslovne interese in potrebo po učinkovitosti, a tudi kako to vpliva na ljudi in njihove občutke. Svoje tri otroke sem skušal vzgojiti v sočutne ljudi, ki so sposobni prevzemati odgovornost za vsa svoja ravnanja. Sem zahteven, tudi do samega sebe, a sem v stiski vedno pripravljen pomagati. Anonimno denimo pomagam dvema otrokoma, ki nimata sreče mojih, leta sem nakazoval manjšo štipendijo nadobudnemu rojaku za študij prava v Veliki Britaniji, s soprogo pa velikokrat anonimno pomagam tudi ob mnogih drugih stiskah ljudi, ki se naju dotaknejo. Moja vloga kot vodje je predvsem, da se obkrožim z ljudmi, ki so boljši od mene, jim posledično lahko polno zaupam in delegiram pristojnosti, hkrati pa odstranjujem ovire, ki so jim na poti pri doseganju ambicioznih osebnih in kolektivnih ciljev. Voditelj ob tem po moji presoji mora pokazati, da je iz mesa in krvi. Tako z iskreno solzo veselja in ponosa ob najpomembnejših mejnikih, kakor tudi z odkrito komunikacijo v primeru lastnih izzivov. Mora pa vse to biti iskreno, avtentično in pospremljeno s pravo mero volje in pozitivne naravnanosti, da bodo ti izzivi premagani in bomo zaradi njih vsi skupaj še močnejši. Solidarnost in humanitarnost pa sta po moje potrebni vrlini vsakega zrelega človeka in ne zgolj voditeljev.

Moja vloga kot vodje je predvsem, da se obkrožim z ljudmi, ki so boljši od mene, jim posledično lahko polno zaupam in delegiram pristojnosti, hkrati pa odstranjujem ovire, ki so jim na poti pri doseganju ambicioznih osebnih in kolektivnih ciljev. Voditelj ob tem po moji presoji mora pokazati, da je iz mesa in krvi. Tako z iskreno solzo veselja in ponosa ob najpomembnejših mejnikih, kakor tudi z odkrito komunikacijo v primeru lastnih izzivov. Mora pa vse to biti iskreno, avtentično in pospremljeno s pravo mero volje in pozitivne naravnanosti, da bodo ti izzivi premagani in bomo zaradi njih vsi skupaj še močnejši. Solidarnost in humanitarnost pa sta po moje potrebni vrlini vsakega zrelega človeka in ne zgolj voditeljev.

Pravijo, da je v tem letu kultura podjetja na preizkušnji – vaš pogled na to?

Absolutno je temu tako, saj so ustaljeni vzorci razmišljanja in utečeni procesni, vedenjski ter komunikacijski tokovi bili na neki točki soočeni z zidom, ki je zahteval medsebojno razumevanje, kljub distanciranju pa intenzivnejše sodelovanje in predvsem izjemno prilagodljivost. Tak primer so recimo dolgotrajna sestankovanja s parlamentarnimi razpravami. Po digitalnih kanalih je potrebno ostale udeležence poslušati, kar je ključ do boljšega razumevanja in posledično učinkovitejše komunikacije ter sprejemanja odločitev. Na eni strani odsotnost ustaljenih socialnih stikov ob kavi ali cigareti zagotovo veliko ljudem manjka, na drugi pa je zaradi tega manj veliko krat parcialno interesnih lobiranj in prostega teka. Silosi v organizaciji so manj izraziti, v prvem valu smo kolektivno ugotavljali, da se je produktivnost institucije celo povečala. Kot vedno vsak tak izziv prinese dobre in slabe plati in delo od doma denimo tistim, ki ga sprejemajo s perspektive pol polnega kozarca, bistveno izboljšuje kakovost življenja. To je še posebej izrazito, ko so otroci dejansko v vrtcih oz. šolah. Drugi ga jemljejo kot odtujitev oz. kot celo morebiten korak k izgubi zaposlitve. Ta odnos sloni na zaupanju in v organizaciji, kjer to ni prisotno, so kulturni izzivi veliko večji od teh, ki jih je prinesel COVID. Z vidika pol polnega kozarca, verjamem, da je to leto v ospredje postavilo tudi pomen zdravega trajnostno naravnanega poslovanja in bivanja. Manj prometa v mestnih središčih, manj posekanih dreves za gore papirja, zato pa več gibanja in zdrave prehrane v kombinaciji z opustitvijo kajenja, zagotovo nikomur ne škoduje.

Kako ste NLB Skupini HR funkcijo naredili strateško? Kako in koliko ste sami v tem letu sodelovali s HR direktorico?

To funkcijo sam raje imenujem HTD (Human Talent Development), saj svojih poslovnih »soborcev« ne želim obravnavati kot resurse, ampak ključne talente. V okviru nove strategije smo zavestno projekt z istim imenom (HTD) postavili v osrčje ključnih prioritet in v nadzorni skupini tega projekta kolektivno sodeluje celotna uprava matične banke skupine, seje te nadzorne skupine pa se izvajajo mesečno. To je strateški pogled v prihodnost, sicer pa je v NLB to področje vedno sodilo med ključna. Ne vem koliko je to poznano širši javnosti, ampak NLB ima svoj lasten izobraževalni center že skoraj pol stoletja, že leta posedujemo certifikat Top Employer, smo Družini prijazno podjetje in svojim zaposlenim omogočamo izjemno široke možnosti za strokovni in osebnostni razvoj. V tem letu pa smo v prvem valu takoj odreagirali predvsem samozaščitno in vse sodelavke ter sodelavce iz ranljivih skupin poslali na dom ob polnem plačilu. Kolegice in kolegi iz razširjenega vodstva v celotni skupini smo si prostovoljno znižali fiksne prejemke za obdobje 8 mesecev in pomemben del tega prihranka preusmerili h kolegicam in kolegom, ki so v poslovalnicah, trezorju in v nekaterih drugih enotah skrbeli za neprekinjeno oskrbo Slovenk in Slovencev z gotovino ter vsemi ostalimi bančnimi storitvami. Ogromno aktivnosti je bilo posvečene zagotavljanju zaščitne opreme in tehnične opreme za delo od doma, evidentiranje posameznih statusov prisotnosti oz. odsotnosti od dela pa je v slovenskem visoko birokratskem okolju zahtevalo res neverjetno veliko energije. V teh dneh zaključujemo aktivnosti glede urejanja dela od doma kot trajnega načina delovanja in računam, da bo konec leta kakih 25% sodelavk in sodelavcev, ki tako lahko delujejo, to opcijo tudi že izkoristilo, sam pa ocenjujem, da bi srednjeročno ta številka lahko presegla 40%.

V teh dneh zaključujemo aktivnosti glede urejanja dela od doma kot trajnega načina delovanja in računam, da bo konec leta kakih 25% sodelavk in sodelavcev, ki tako lahko delujejo, to opcijo tudi že izkoristilo, sam pa ocenjujem, da bi srednjeročno ta številka lahko presegla 40%.

Kako v teh časih ohranjate psiho-fizično kondicijo – vaš recept za tiste trenutke, ko je energija nekoliko nižja in ko imajo trenutni izzivi podobo neskončnosti?

2 krat tedensko ob večerih izvajam funkcionalno vadbo, v času zaprtja doma, vsak dan brez izjeme pa se tri do pet krat povzpnem po stopnišču na sedežu banke, kar se sešteje v 840 do 1.400 stopnic. Sicer pa kakih 30 vikendov na leto preživim na družinski kmetiji. 8 ur med trtami glavo in telo postavi v ravnovesje, misli pa usmeri k bistvenim stvarem. Ko je vsega preveč, pa pomaga tudi kak dan za filme, dokumentarce in posnetek kakega rock koncerta. Predvsem slednje res že močno pogrešam, saj so bili moji dopusti v zadnjih letih bolj ali manj kratki odklopi, ko smo s soprogo in otroki potovali po Evropi in v živo spremljali največje glasbene skupine.

Kako poskrbite za osebno in karierno rast? Ste imeli (imate) ob sebi coacha oz. morda več njih?

Predvsem se zavedam pomena vseživljenjskega učenja in živim z odprtimi očmi in ušesi. Zelo veliko spoznanj črpam iz zelo raznolikih lastnih izkušenj, navsezadnje sem v 22 letih deloval v sedmih družbah na 13 položajih na vseh ravneh poslovanja – od skrbnika za podjetja v poslovalnici Maribor hčerinske banke v Sloveniji do predsednika uprave matične banke mednarodne bančne skupine – v Sloveniji in Avstriji, ob tem pa tudi v nadzornih svetih enajstih bank, treh zavarovalnic, družbe za upravljanje in globalno delujoče proizvodno-storitvene skupine v skupno sedmih državah. V zadnjem obdobju predsedujem tudi nadzornemu svetu Združenja Bank Slovenije in svetu guvernerjev zbornice AmCham. V vseh teh letih sem imel dostop do zelo velikega števila uspešnih posameznikov in podjetij, ob katerih sem ob vsaki priložnosti (bodisi v osebnih pogovorih ali njihovih nastopih na dogodkih) vpijal njihove izkušnje, hkrati pa sem imel priložnost videti tudi zelo veliko ponesrečenih zgodb in projektov ter žalostnih usod, kar pa me je ravno tako opremilo z izjemno koristnimi spoznanji. Študij na IEDC me je usmeril v bolj analitično spoznavanje principov delovanja posameznikov v kritičnih situacijah in danes recimo zelo pozorno spremljam ravnanje vodij v zelo različnih okoliščinah, ki jih skušam analogno projicirati v poslovno življenje. Kako je denimo v na videz brezizhodnem položaju v neki filmski sceni ravnal nek vojskovodja in zakaj so mu soborci sledili, kako je nek športni selektor svojo ekipo v prelomnem trenutku animiral za tisti zadnji napor na poti do uspeha, kako delujejo podobni principi v živalskem svetu, kako dirigent vodi orkester itd. Če se človek preučevanja vplivanja vodje loti sistematično, ima takih študij konkretnih primerov na razpolago nekaj deset vsak dan. Seveda pa je postavitev ogledala vedno najtežja, zato se z veseljem posvetujem tudi s prof. Filipovićem z IEDC, za mnenje povprašam očeta, najbolj neizprosen kritik pa je seveda soproga, ki naložena bremena iz delovnega okolja občuti doma. Ta del managerskih poti je običajno najbolj krivičen, saj se nakopičena negativna energija prečesto lomi na plečih najbližjih. Človek določene stvari jemlje za samoumevne in se premalo zaveda, da temu ni tako, zato je moj izjemno pomemben coach in prizemljitelj moja soproga in življenjska sopotnica že dobrih 31 let.

Katere so vaše prioritete za 2021 v odnosu do kulture podjetja in sodelavcev?

Do nadaljnjega je prva prioriteta, da vsi skupaj z našimi najbližjimi s samozaščitnim ravnanjem zdravi in mentalno močni COVID dokončno pustimo za seboj. Sicer pa smo ravno zagnali tudi drug strateški projekt, s katerim naslavljamo ciljno kulturo NLB Skupine. Odkrito se bomo pogovorili o vrednostnem sistemu in vedenjskih vzorcih, ki bi jih v banki želeli videti in opredelili bomo nabor aktivnosti, s katerimi bomo taka ravnanja pozitivno stimulirali. Želimo si manj silosnega razmišljanja, več gospodinjske logike in poistovetenja z banko kot drugim domom, predvsem pa večjo osredotočenost na pričakovanja in uporabniško izkušnjo naših strank, zaradi katerih dejansko sploh obstajamo. NLB poleg tega želi postati svetilnik trajnostnega delovanja, zato se denimo želimo papirja znebiti v celoti, preko ureditve možnosti dela na daljavo bomo bistveno zmanjšali potrebo po lastnih pisarniških prostorih in s tem občutno zmanjšati lasten ogljični odtis, svoje naložbene aktivnosti pa bomo vse intenzivneje usmerjali v promocijo trajnostno naravnanih projektov in investicij naših strank. ESG želimo razumeti tako kot je zamišljeno, torej poleg okoljevarstvenih tem nas zanimajo tudi družbene in upravljavske. Zagovarjamo družbo enakih možnosti in neodvisno ter strokovno relevantno korporativno upravljanje. Banko, ki je nekoč bila najuglednejše podjetje v Sloveniji, želimo ponovno pozicionirati kot eno od najodgovornejših družb v regiji, ki bo, preko pozitivnega vplivanja na izboljšanje kakovosti življenja, ena od tistih, ki bodo ljudem pomenile največ in bo posledično ponovno sodila tudi med najbolj zaželene zaposlovalce. Sliši se visoko leteče, a če današnji položaj primerjam s tistim decembra 2012, ko sem se banki pridružil, je napredek ogromen, zato sem prepričan, da nam bo uspelo.

Zagovarjamo družbo enakih možnosti in neodvisno ter strokovno relevantno korporativno upravljanje. Banko, ki je nekoč bila najuglednejše podjetje v Sloveniji, želimo ponovno pozicionirati kot eno od najodgovornejših družb v regiji, ki bo, preko pozitivnega vplivanja na izboljšanje kakovosti življenja, ena od tistih, ki bodo ljudem pomenile največ in bo posledično ponovno sodila tudi med najbolj zaželene zaposlovalce. Sliši se visoko leteče, a če današnji položaj primerjam s tistim decembra 2012, ko sem se banki pridružil, je napredek ogromen, zato sem prepričan, da nam bo uspelo.

O čem v teh časih največ razmišljate?

Predvsem o tem, ali nas je COVID izkušnja pretresla dovolj, da bomo trajnostni razvoj dejansko postavili na prvo mesto, ali se bomo po cepivu vrnili k instantnemu površinskemu užitkarstvu in potrošništvu, ki razgrajujeta planet ter razslojujeta družbo. Taka sprememba se začne pri vsakem posamezniku in ko sem v nedeljo hodil po gozdu proti Orlam, me je količina odvržene embalaže hrane, zaščitnih mask in cigaretnih ogorkov šokirala. Ko sem se vrnil pred svojo hišo, pa sem zaradi smrdečega dima iz peči na trda goriva v soseščini imel občutek, da sem nekje v Birminghamu sredi industrijske revolucije, ne pa v Ljubljani leta 2020. Dokler je ljudem povsem normalno, da se na ta način smeti po gozdovih, jim je zagotovo tudi vseeno koliko in kako proizvedene energije se potroši v proizvodnji, za ogrevanje in v prometu, sledi se modnih muham z nakupom nepotrebnih in nekakovostnih kosov oblačil, uživa se velike količine netrajnostno pridelane hrane, ki se jo pripelje z drugega konca planeta itd. Zanima me, ali smo dovolj zreli, da se naposled zavemo, da smo tudi za lastno zdravje, osebnostni razvoj preko vseživljenjskega učenja in lokalni ekosistem v prvi meri pristojni in odgovorni sami, ne pa država in da to tudi več stane, a je to hkrati vložek v nas same. Na strani države pa me zanima, ali smo dovolj zreli, da namesto logike razdeljevanja in vladanja končno zagrizemo v res že nujno potrebne strukturne reforme. Da trajnostno uspešno Slovenijo in kakovost življenja Slovenk ter Slovencev končno postavimo na prvo mesto. Čakam na odločitev, da se na ključne položaje, ki nam definirajo pogoje gospodarjenja in bivanja, končno brezpogojno imenuje ideološko neobremenjene in v praksi prekaljene rojakinje in rojake z iskrenimi ambicijami, da Slovenija ponovno postane najuspešnejše tranzicijsko gospodarstvo in zgled ostalim. Le taki talenti bodo namreč tako zahtevne reformne projekte lahko izpeljali.

Za pozitiven zaključek pa bi želel dodati, da je COVID kriza Sloveniji in naši regiji zaradi delnega repozicioniranja globalnih nabavnih verig ponudila zgodovinske priložnosti. Verjamem, da bomo v prihajajočem letu strnili glave in bo med ključnimi deležniki v slovenski družbi prišlo do neke vrste pakta za Slovenijo in bomo te priložnosti tudi ustrezno naslovili ter izkoristili. Športniki, podjetniki, znanstveniki in mnogi drugi nam dokazujejo, da smo narod zmagovalcev, zato se vnaprej srčno veselim naših uspehov v prihajajočih letih.

Gostujoči blog – Generacija Z: ključna je izbira

Nika Čermak, strokovna sodelavka za kadre – psihologinja Medis 

Zgodba se začne nekako tako

Mlad sodelavec, ki se je pred kratkim zaposlil, se naroči na pogovor v kadrovsko službo in pravi: »Zdaj sem že skoraj celo leto pri vas in mislim, da plača, ki ste mi jo ponudili, ni poštena. Vsi moji prijatelji imajo boljše plače in glede na to, da sem bil že na fakulteti odličen študent, mislim, da si tudi jaz zaslužim povišico

Sodelavka v kadrovski službi se nasmehne in prijazno skuša pojasniti: »Res si že nekaj časa pri nas, a najprej si opravljal prakso, kjer si se učil dela, veliko sodelavcev se je ukvarjalo s teboj in ti predajalo svoje znanje. Zdaj ti ponujamo še več, in sicer stabilno redno zaposlitev, pri čemer smo ti vseeno ponudili višjo plačo kot si jo imel prej

Mlad sodelavec pa se ne da: »Ampak jaz sem že tekom prakse res veliko prispeval in delal, enostavno mislim, da taka plača ni sorazmerna z mojim doprinosom in da si jo zaslužim

Generacija Z

Zadnje čase na trg dela pospešeno vstopa nova generacija – generacija Z. To je generacija, ki je odrasla ter odrašča v svetu, ki se spreminja tako hitro kot še nikdar. Njihov svet je instanten. Dobrine so samoumevne. Vse je dostopno v trenutku in mladi so prepričani, da jim vse to tudi pripada. Njihovo življenje se vrti okrog tehnologije. Pametne naprave so jim bile položene tako rekoč v zibko. Zato ni nenavadno, da si življenja brez njih ne predstavljajo. Njihove socialne interakcije se odvijajo na socialnih omrežjih in spletu. Tudi zato jim tudi poslovne interakcije preko spleta ne predstavljajo težav.

Mladi lahko izbirajo in izbire imajo veliko

Kratka zgodbica, s katero sem začela to razmišljanje, je mogoč scenarij, s katerim se lahko že zdaj ali pa v bodoče sreča vsak delodajalec. Obenem pa nas tudi opozarja na (sicer zgolj) eno izmed značilnosti nove generacije in nam lahko pomaga pri oblikovanju delovnega okolja ter procesov. S tem v mislih je beseda, s katero bi opisala pripadnike generacije Z, izbira. Mladi imajo v delovnem okolju bodisi kot kandidati bodisi kot zaposleni veliko možnost izbire in tega se zelo dobro zavedajo. Izbirajo lahko med različnimi delodajalci, ki si prizadevajo, da bi talentirane in ambiciozne zvezde čim prej pridobili na svojo stran, in ko s čim niso več zadovoljni, delovno okolje brez težav zamenjajo. So ambiciozni, napredni in zelo samozavestni – včasih se njihova samozavest lahko zdi celo previsoka.

Značilnosti generacije Z

Značilnosti generacije Z ne moremo zreducirati le na visoka pričakovanja glede hitrega osebnega in finančnega razvoja.  Veliko njih se, zlasti v zadnjem času, sooča s precejšnjo negotovostjo zaposlitve in prekarnim delom. Vendar pa smo si lahko precej enotni, da si mladi kadri želijo fleksibilnosti v delovnem okolju, zanimivega dela, ravnotežja med delom in zasebnim življenjem. Prav tako si želijo relativno hiter vzpon po karierni lestvici. V kolikor njihova pričakovanja slej ko prej niso izpolnjena, brez težav delodajalca zapustijo in hitro najdejo priložnost drugje.

Naši selekcijski postopki odražajo oseben pristop in odprto kulturo

Tudi v podjetju Medis imamo zaposlenih že kar nekaj mladih generacije Z. Smo farmacevtsko podjetje, a smo kljub temu nekoliko drugačni, posebni. Odlikuje nas visoka stopnja fleksibilnosti, inovativnost, hitrost in srčnost.

Proces iskanja in izbora mladih kadrov se trudimo peljati kar se da hitro. Začetne razgovore vodimo tudi preko spleta. Kandidatom vedno sproti dajemo povratne informacije in smo odzivni. Naši selekcijski postopki niso zastrašujoči temveč že odražajo naš oseben pristop, odprto kulturo in dostopnost. Vse navedeno verjetno ceni vsak posameznik. Še zlasti pa to cenijo mladi. Bolj so navajeni hitrega življenja. Nemudoma želijo videti, ali kultura podjetja sovpada z njihovimi željami in vrednotami.

V podjetju si želimo ambicioznih mladih zaposlenih, ki v Medis prinašajo svežino, nov pogled, drugačno razmišljanje. V zameno jim nudimo okolje, v katerem se lahko veliko izobražujejo, razvijajo, preizkusijo na različnih področjih dela. In vse to v sožitju dobrih odnosov.

Spremembe so edina stalnica

Razmišljanje bi sklenila z znanim rekom, ki pravi, da so edina stalnica spremembe. Morda je ta rek že res stokrat slišan in prežvečen, a v resnici je tako. Seveda bi si večina ljudi želela živeti v udobnem in varnem svetu, ki ga poznamo, v katerem ni veliko sprememb in ki ga znamo navigirati. A v današnjem tempu življenja je tako, da se še niti ne uspemo navaditi na zadnjo spremembo, ko se že pojavi naslednja.

Kot smo se že na vse do sedaj, sem prepričana, da se bomo uspešno prilagodili tudi novim generacijam, ki prihajajo ter sooblikovali naše delovno okolje na način, ki bo še naprej spodbujal medsebojno spoštovanje in raznolikost.

Primer dobre prakse na področju predajanja znanja mladim – Knauf Insulation

Kaja Nemanič, HR Project Manager in Eva Sirc Mitrovič, HR Business Partner Knauf Insulation

Radi rečemo, da na mladih svet stoji; mladi prinesejo v okolje sveže, nove ideje in poglede, entuziazem, energijo. So radikalni zagovorniki hitrih sprememb in prilagoditev na odzive v okolju, saj so tega navajeni. Če samo pogledamo v kako hitro razvijajočem se okolju odraščajo, ni presenetljivo, da bodo to obnašanje prenesli tudi v poslovno okolje.

V podjetjih z dolgo tradicijo in starejšo starostno strukturo lahko pomembno vplivajo na vnos novosti, ki jih kot agilno podjetje potrebujemo in bi bile brez takih podpornikov/zagovornikov/ambasadorjev težje oz. pozneje uresničljive. Po drugi strani pa se je treba zavedati, da za razvoj in pritegnitev mladih potrebujemo tudi ustrezno okolje, ki dopušča to svobodo, je nagnjeno k poenostavitvi procesov (debirokratizaciji) in digitalizaciji. Vprašati se moramo, ali se lahko poistovetijo s poslanstvom in vrednotami podjetja. Danes je mladim zelo pomemben predvsem odnos do okolja, prostega časa in zdravja. Prav na teh področjih je tudi ključno, da se mladi aktivno vključujejo.

Kako v našem podjetju skrbimo za predajanje znanja mladim?

Predajanje znanja mladim lahko razdelimo na dve področji:

Interno učenje – predajanje znanja s strani izkušenih zaposlenih, ki poznajo panogo, kupce, podjetje in njegov razvoj skozi zgodovino, ki je pri nas ni malo (več kot 60 let), poznajo trike, ki jih verjetno težko najdeš v kateremkoli delovnem navodilu, imajo izkušnje z vodenjem, komunikacijo, predstavitvami itd. So izjemna zakladnica znanja in informacij za mlajše, zato je predajanje njihovega znanja na mlade izjemnega pomena. V to skupino bi vključila dva naša interna programa, to sta mentorstvo in uvajanje v delo.

Poleg navedenega pa bi omenila še možnost opravljanja prakse za dijake in študente, ki pogosto vodi v dolgoročno sodelovanje, zaposlitev. Poleg opravljanja obvezne prakse pa imamo tudi mednarodni trainee program, ki je namenjen prav mladim, da zgodaj v karieri pridobijo raznolike medfunkcijske in medkulturne izkušnje preko internih rotacij in na koncu programa tudi najdejo delovno mesto, ki najbolj ustreza njihovim prednostim.

Zunanje pridobivanje znanja – podjetje omogoča zaposlenim in jih s tem spodbuja, da znanje, ki je usklajeno s posameznikovimi razvojnimi cilji in poslovno strategijo podjetja, pridobivajo tudi izven podjetja. Po eni strani so to zunanji programi za pridobivanje raznolikega znanja – od visoko specializiranega tehničnega znanja do mehkih veščin, kot je na primer program za mlade AmCham Young Professionals, po drugi pa podjetje sofinancira tudi programe za pridobivanje ali dokončanje formalne izobrazbe. Pri programih, ki jih izvajamo v sodelovanju z zunanjimi sodelavci, stremimo k temu, da so rešitve prilagojene trenutnim in prihodnjim potrebam našega podjetja.

Različne vsebine, ki niso strogo vezane na poklicni razvoj, skušamo pripeljati do zaposlenih tudi preko podpore različnih projektov, v katere verjamemo. Trenutno teče 6. Maraton pozitivne psihologije, preko katerega naši zaposleni dobijo dostop tudi do raznolikih strokovnih vsebin na teme, kot so pozitivna komunikacija, partnerski odnosi, motivacija, kako pomagati osebam v duševni stiski in še in še.

Kako poteka proces internih projektov ter njihova predstavitev in zakaj v vključevanju mladih prepoznavamo dodano vrednost/potencial?

V podjetju Knauf Insulation imamo oblikovanih kar nekaj neformalnih skupin, ki pokrivajo različna področja (promotorji zdravja, ambasadorji vrednot, Kaizen mini združbe). Z njimi dajemo prostor mladim, da se povezujejo znotraj podjetja, spoznavajo sodelavce drugih oddelkov, s katerimi v rednem delovnem času načeloma ne sodelujejo, da zavzemajo različne vloge in jim damo možnost, da njihove morda skrite sposobnosti pridejo do izraza in do prepoznavnosti v očeh vodstva. Neformalne skupine vedno vodijo zaposleni, ki niso v funkciji vodje in navadno niti nimajo izkušenj z vodenjem, bi pa to lahko bila njihova razvojna pot in imajo na tak način možnost poskusiti vlogo brez pritiska.

V podjetju namreč podpiramo učenje na delovnem mestu, verjamemo, da je najboljši način »learning by doing«. Z vzpostavljanjem okolja (skupin, projektov), v katerem mladi prevzemajo vodilno vlogo, jim nudimo možnost osebnega in poklicnega razvoja, ki ga jim morda trenutno delovno mesto ne omogoča. Vključevanje mladih v neformalne skupine omogoča zelo zavzetim zaposlenim tisti del prostora za ustvarjanje, učenje, sodelovanje, ki ga na delovnem mestu ni.

Čedalje večji poudarek dajemo vključevanju zaposlenih v strateške projekte podjetja, saj smo ugotovili, da je to ključ do večje uspešnosti projekta. Lani smo se začeli ukvarjati z zavzetostjo zaposlenih in trenutno na izboljšanju določenih procesov v delovnem okolju dela skupina mladih zaposlenih, zbranih iz različnih oddelkov znotraj regije. Tako dobijo priložnost sooblikovati delovno okolje za vse zaposlene, kar je res unikatna priložnost.

Možnosti izobraževanj in proces mentorstva/uvajanja

Babica mi večkrat reče: »Kaja, tebi se ves čas tako mudi, da boš enkrat sama sebe ujela.« Menim, da to lepo ponazarja, kako se starejše generacije ločijo od mlajših. Mladi vse delajo hitro, multitasking je stalnica, energija je na visokem nivoju. To potrebujemo za spremembe. Vendar je za prihodnje delovanje podjetja pomembna tudi zakladnica izkušenj zaposlenih, ki so v podjetju že več 10 let in so v tem času pridobili ključno znanje o podjetju, tehnologiji, procesih in se naučili preudarnosti. Včasih je bolje počasi razmisliti in šele nato storiti, zato so v paru z mlajšimi sodelavci lahko odlična kombinacija. Tako smo v podjetju začeli program mentorstva, pri katerem oblikujemo pare izkušenih mentorjev z nadobudnimi (navadno mlajšimi, vendar to ni pogoj) mentoriranci, željnimi širitve obzorja. Mentoriranci si tako v dogovoru z vodjem in razvojnim načrtom izberejo mentorja, ki jih bo s področja interesa ali manka znanja dopolnil. Pri tem spodbujamo neformalno druženje, torej ni treba, da se srečanja izvajajo strogo v prostorih podjetja. Pogosto se tako mentorstvo razvije v dolgoročen kvaliteten odnos, ki temelji na medsebojni pomoči, zaupanju in sodelovanju. Skupina mentorjev je sestavljena iz vodstvenega kadra in področnih specialistov, zaposleni pa lahko med cikli prehaja med vlogama mentorja in mentoriranca, odvisno od njegovih izzivov.

Po drugi strani uvajanje pomeni vstopno točko za novega sodelavca, pri čemer ga pod okrilje za določen čas vzame izkušen zaposleni in ga uvede v delo. Pri uvajanju smo ločili formalno od neformalnega, tako novi zaposleni dobijo še »buddy-ja«, ki jim pomaga pri neformalni vključitvi v novo okolje.

Primer uspešne ideje oz. izboljšave s strani mladih, ki smo jo prenesli v prakso

Ravno se je začela odvijati »Šola kamene volne«. Na lastno pobudo jo organizira oddelek za procese in kakovost za svoje interne deležnike, s katerimi sodeluje, z namenom olajšati in izboljšati sodelovanje. Kot ključno pot do skupnega uspeha so prepoznali deljenje znanja in so se samoiniciativno lotili organizacije izobraževanj za ostale. Na ta način zaposleni sami kreirajo priložnosti za lasten razvoj in sooblikujejo svojo karierno pot, preko sprememb, ki jih uvajajo, pa lahko pomembno vplivajo na procese in kulturo v podjetju, saj znatno nadgrajujejo ustaljene prakse in prinašajo nove pristope k izzivom.

Poleg zgornje ideje imajo zaposleni možnost katerokoli izboljšavo tudi uradno prijaviti, in sicer preko Kaizen programa, ki je potem glede na področje dodeljena eni od šestih Kaizen mini združb, ki jo sestavljajo zaposleni iz različnih področij in pomagajo »inovatorju« izboljšavo realizirati. Te izboljšave prihajajo z zelo različnih področij, od izboljšav na proizvodnih linijah, delovnih oblačilih, oznakah, procesnih pa do popolnoma vsakodnevnih izboljšav, ki so obarvane zeleno. Ena takih izboljšav je prišla nedavno in sicer predlog za vzpostavitev sistema internega car sharing-a, pri katerem bi promovirali in omogočali skupne prevoze na delo.

Gostujoči komentar – Ali bi zaposlili bivšega zaposlenega?

In kako se odgovor na zgornje vprašanje sklada s sloganom »Ko strast postane delo«?

Morda bi začel iz drugega konca. Tako kot organizem potrebuje regeneracijo po napornih športnih dogodkih, jo potrebuje tudi po napornem delu. Glede na današnji tempo dela, je redno dopustno obdobje običajno prekratko za popolno regeneracijo. V kolikor ob svojem delu človek uživa in opravlja tako opevano hobi/delo, je skoraj logična posledica, da izgubi občutek za prepotrebno ravnotežje med delom, počitkom in skrbjo za fizično kondicijo. Vse to pa je tesno povezano s časom, ki je neusmiljen dejavnik našega življenja. Opravljanje napornega dela brez učinkovite regeneracije, v kolikor posameznik res ni discipliniran, slej ko prej vodi v izčrpanost ali še huje, v izgorelost. Zelo zanimiv del tega fenomena pa pride na koncu. Ko enkrat namreč občutiš, da nekaj ne »štima«, je že prepozno. Pot nazaj pa je strma in naporna.

Pa naj vas malo izzovem na temo slogana »Ko strast postane delo,« in ga malo podaljšam – »je zdravje v nevarnosti«. Kakšna je tukaj tista prava vloga (oziroma priložnost) HR služb in kadrovskih agencij?

  • Spremljanje psihološkega stanja posameznika na njegovi karierni poti?
    • Zakaj bi bil psihološki test koristen samo pri zaposlitvi?
    • Ali ne bi podal veliko informacij o zaposlenemu tudi med zaposlitvijo?
    • S pomočjo rezultatov bi lahko posameznika:
      • izobraževali,
      • vodili,
      • usmerjali,
      • začrtali njegovo kariero in prispevali k boljšim rezultatom, posledično pa tudi do boljših rezultatov njegovega delodajalca (win-win).

Po navadi imamo narejen plan izobraževanj, plan kariernega napredovanja, plan nagrajevanja, ….. Nikjer do danes pa nisem zasledil »plana psihološke in zdravstvene stabilnosti posameznika«, se pravi neke vrste investicije v karierno pot razvoja od »Juniorjev do Seniorjev«.

Kolikor gledam in spremljam svoje vrstnike (res poznam veliko posameznikov, s katerimi smo prehodili zelo podobno pot) oz. mojo generacijo in končno tudi sebe, se padec motivacije ali celo izgorelost dogaja, če ne že prej, nekje po 17ih do 20ih letih dela pri enem podjetju. Po tako dolgem obdobju po navadi pride do razhoda zaposlenega in delodajalca. Ni več motivacije, ni energije, ni več volje in končno ni več skupne vizije. Odnosi se lahko tudi zaostrijo, saj nobena stran ne razmišlja več racionalno. Bi pa lahko z razmeroma nekaj preprostimi koraki ohranili dobre odnose med zaposleni in delodajalci tudi naprej. V tovrstnih primerih HR službe (interne ali eksterne) svojega vloge ne odigrajo vedno dobro.

  • Najprej bi izpostavil pomoč psihologa. Seveda jo nihče nikoli ne potrebuje?! Navezal se bom na Ameriko. V ameriških podjetjih je nekaj običajnega, da imajo podjetja zaposlene ali pogodbene psihologe (t.i. terapevte). Le ti strokovno pomagajo zaposlenim v težjih situacijah, saj se zavedajo, da menjava zaposlenega, običajno pomeni razmeroma velik strošek, ne glede na to, da novi izpolnjuje vse zahteve iz razpisnih pogojev. V Sloveniji je sicer pomoč psihologa po mojem mnenju še vedno bolj tabu tema in človek lahko zaradi take pomoči dobi tudi določeno »etiketo«, ki po navadi ni pozitivna. V procesu zaposlitve je sicer pogovor s psihologom ali psihološki test že praktično normalni sestavni del. V samem delovnem procesu pa precej redko. To torej predstavlja pomanjkljivost naših kadrovskih sistemov, vsaj večine, da ne bom nepravično sodil. Mogoče je ta vidik tudi poslovna priložnost za same HR agencije?
  • Prav tako pa lahko zaposleni po daljšem obdobju dela (15 do 20 let) potrebuje malo daljšo prekinitev za regeneracijo in bi podjetja morala imeti posluh tudi za daljše premore (cca 6 mesecev). Tudi ta praksa v tujini ni nepoznana (sabbatical – a period of paid leave granted to a university teacher or other worker for study or travel, traditionally one year for every seven years worked).
  • Verjetno pa obstajajo še kakšni drugi strokovni prijemi ohranjanja opisanih delovnih razmerij, ki jih kot strokovnjaki na svojem področju, uporabljate pri svojem delu npr. začasna kontrolirana premestitev na drug oddelek, ali celo v drugo podjetje.

Sedaj pa še odgovor na vaše vprašanje. Da, zaposlil bi bivšega sodelavca, v kolikor bi bil razlog razhoda iz zgoraj omenjenih navedb. Tovrstno izkušnjo imam in bila je pozitivna. Menim, da bivši zaposleni v času svojega življenja, po razhodu z bivšim delodajalcem, vidi podjetje iz povsem druge perspektive, kot v času svojega dela, ko je bil tam zaposlen. Velikokrat šele takrat dojame pravo vrednost svojega bivšega delovnega mesta in s tem tudi delodajalca.

Vse navedeno so moja opažanja in doživetja moje skoraj 35 let trajajoče kariere, ki je nimam še namena zaključiti?.

Do naslednjič. Lep pozdrav, Tomaž Aberšek.

 

Svet HR – Moč in odgovornost, da spreminjamo prihodnost dela in organizacij

Pogovor z Vesno Vodopivec, direktorico upravljanja s kadri in razvoja organizacije NLB

Kako v zadnjem letu in pol skrbite za ohranjanje dobrih odnosov med zaposlenimi? Kakšna je pri tem vaša vloga in kakšna je vloga najvišjega vodstva ter vloga ostalih vodij na vseh ravneh organizacije?

V zadnjem letu in pol smo se srečali s precej novo, nenavadno situacijo, praktično čez noč in najbrž nihče ni vedel kako delovati, se odločati ipd. V prvi vrsti je bila in še vedno je skrb za zdravje zaposlenih. Negotovost, odsotnost stikov, sodelovanja je odprlo veliko izzivov dela z ljudmi in vodenja. Skušamo delovati kar se da normalno, običajno, poslužujemo se različnih kanalov, uvedli smo mnogo novih praks, vse z namenom da smo povezani, sodelujemo, proslavljamo uspehe. Je pa seveda to izziv, saj smo vsi že precej naveličani situacije, po drugi strani pa skušamo tako imenovano novo realnost narediti kar se da prijetnejšo. Zanimivo mogoče, da se sedaj zavedamo pomena odnosov v pravi meri.

V letošnjem letu ste uvedli možnost dela od doma. Nam lahko zaupate, kako to poteka v praksi? Koliko dni na teden lahko zaposleni delajo od doma? Ali je ta ukrep namenjen prav vsem zaposlenim?

Delo od doma je bilo v načrtu že precej pred pojavom epidemije, tako da smo bili relativno dobro pripravljeni. Ves svet se je praktično preusmeril v nove oblike delovanja, temu smo sledili tudi mi. Za enkrat imamo hibridno delo, 4 dni do doma, en dan v pisarni-za delovna mesta, ki to omogočajo seveda.  Ambicija je, da na srednji rok delo od doma uvedemo v popolnosti, saj se izkazuje, da ima pozitiven vpliv na zaposlene. Uspešnost in učinkovitost pri tem nista vprašljiva, po drugi strani pa seveda nadgrajujemo pomen vodenja, izobraževanja na tem področju, saj nov način dela terja tudi te prilagoditve.

Na kaj je potrebno biti pozoren ob hibridnem načinu dela – ali je potrebno v ta namen dodatno opolnomočiti vodje in spremeniti sam način vodenja – vaše izkušnje in kje prepoznavate največ izzivov?

Po mojem mnenju je vodenje vodenje. Sama definicija se ni spremenila. Nisem naklonjena preimenovanju vodenja, ker delujemo drugače. Pred leti smo govorili o digitalnem vodenju, vodenju 2.0 in ne vem kaj še vse…Vodenje ostaja po definiciji nespremenjeno, drugačni pa so kanali in načini. Še vedno je tu vodja, zaposleni, cilji, ipd.

Kako lahko podjetja ustvarjajo kulturo pripadnosti na način, da se sleherni zaposleni lahko počuti opolnomočenega in slišanega – vaše mnenje? Katere korake ste v tej smeri v vaši organizaciji že naredili in katere morda predvidevate v bližnji prihodnosti?

Zanimivo vprašanje. Mogoče je prav epidemija sprožila ta notranja vprašanja organizacij. V NLB d.d. smo merili kulturo organizacije, postavili želeno in ugotavljali vrzel med njima. Z Upravo, fokusnimi skupinami smo v fazi načrtovanja načrta aktivnosti, da se približamo kar najbolje temu, kar želimo doseči.

Odporne organizacije so tiste, ki bodo preživele tudi dolgoročno. Pomembno pa je, da pričnemo odpornost razvijati najprej vsak pri sebi, delovno okolje pa nas lahko pri tem spodbuja. Vaš pogled na to?

Relacija je po mojem mnenju obojestranska. Odporen zaposleni pomaga odpornosti organizacije in le-ta pozitivno vpliva nazaj. Kumulativno je kot snežna krogla, več kot je udeležencev, večja je. Moja bojazen je nekaj drugega. Da se osredotočamo na kopico vprašanj v zunanjem okolju in vplivih le-tega, z manj poudarka na notranji moči, ki jo organizacija ima.

Kako skrbite za upravljanje svoje znamke delodajalca in kašna je vaša obljuba znamke delodajalca «EVP«?

Tudi ta iniciativa je na mizi. Pravkar zaposleni sodelujejo v projektu postavitve, ali bolje, redefiniranju blagovne znamke delodajalca. Bančništvo morda ni prepoznano na tak način, spremembe pa so res velike, privlačne, samo še ne prepoznane dovolj. NLB Skupina kot najbolj zaželen delodajalec, v regiji kjer smo prisotni in je naš dom, in ker je naš dom, prispevamo k boljšemu okolju, gospodarstvu, možnostim za ljudi. Kdo ne bi želel sodelovati v taki organizaciji?

Ko zaposlujete nove sodelavce, kam usmerjate pozornost? Koliko so pri izboru novih ljudi pomembne kompetence in potenciali in koliko tehnični vidik (znanja in izkušnje kandidatov)?

Moj profesor je nekoč rekel: »znanja, ki ga iščemo še ni, le-ta šele nastaja. Potrebujemo pa ga sedaj«. Torej, da je pomembno znanje in izkušnje, pa tudi želja po učenju, pogum in razmišljanje čez meje.

Kako pomembna je po vašem mnenju kognitivna raznolikost tudi pri samem procesu izbora novih sodelavcev?

Raznolikost jaz razumem tudi na tak način.

Kako v družbi poskrbite za področje upravljanja s talenti?

Z največjo pozornostjo Uprave in Nadzornega sveta, saj je to del strateških iniciativ Skupine. To so le zaposleni, na katerih sloni prihodnost NLB Skupine.

Kaj prepoznavate kot ključne konkurenčne prednosti mladih talentov v organizacijah?

Če ponovim, pogum, zmerno tveganje, razmišljanje preko okvirjev, prevzemanje iniciative. Menim tudi, da kombinacija različnih skupin zaposlenih, lahko precej nadgradi uspešnost organizacije. Iskati sožitje in kompatibilnost, ne le osredotočati se na razlike in težave pri premostitvi.

Na kakšen način skrbite za privabljanje mlade talentov v vašo organizacijo?

Če ste bili pozorni, ste videli, kako se spreminja že naše oglaševanje storitev in produktov. Banka je atraktivna, v njej je veliko izkušenj in znanja, vse tisto, kar je privlačno za mlade talente. Tudi celotno platformo privabljanja in selekcije prilagajmo tej skupini bodočih sodelavcev. Sodelovanje s šolami, fakultetami, preko meja države, in še in še.

Mladi kadri imajo visoka pričakovanja tudi v sami zaposlitvenih postopkih. Želijo si hitre povratne informacije, poglobljen uvid v kulturo podjetja, hiter proces izbora,… Ste morda za mlade kadre prilagodili sam postopek zaposlovanja?

Drži in delamo na tem. Smo pa res veliki, preko 2600 zaposlenih le v Sloveniji, če prištejemo celo Skupino se ta številka poveča skoraj za 4x in vse to je naš trg na katerem iščemo. Tudi zaradi tega dejstva nismo tako hitri, kot bi si kdo želel. Moramo biti hitrejši, ne glede na to, bomo vedno počasnejši od podjetja s 100 zaposlenimi. Tudi pripravljenost malce počakati s strani kandidatov, pove mnogo informacij o njih. Torej, če nas prepoznajo kot veliko priložnost za bodoči osebni razvoj, čas ne bo več odločujoč.

Kako lahko HRM funkcija postane še bolj strateška? Kdo je najprej za to odgovoren? Gre za proces ali odločitev – vaše izkušnje in pogled?

Po mojih izkušnjah oboje, vsaj tako smo naredili pri nas, po drug strani pa tudi nenehen trud, da se ta vloga ohrani. Ves čas, kontinuirano. Ni za pričakovati, da ko enkrat postane strateška, bo taka tudi ostala.

Katere so ključne veščine in kompetence, ki jih danes potrebuje strateški kadrovski manager? 

Tu je moj pogled najbrž diametralno drugačen od kolegic in kolegov. Podjetniški pristop, sestop iz HR piedestala in samozadostnosti ter razumevanje poslovanja, izzivov, okolja in gospodarskih smeri.

Kako poskrbite za lasten karierni razvoj in napredek?

Po naravi sem res radovedna, tako da je odgovor nenehno izobraževanje. Sedaj, ko je vse on-line, sem še bolj produktivna.

Katere članke, podcast-e, bloge na temo HRM najraje prebirate in katere 3 knjige iz navedenega področja bi priporočili v branje vašim kolegom?

Glede na situacijo v svetu, prebiram vse v povezavi s hibridnim načinom dela. Udeležila sem se res dobrega izobraževanja na univerzi Stanford in bila precej presenečena, kako podobni smo v resnici po svetu. Tu gre najbrž »zasluga« pandemiji. Torej trenutno je na mizi ta tema. Priporočila bi knjigo Mindset, ki jo najbrž vsi poznajo. Jaz jo vzamem v roke enkrat na kvartal in se prepustim razmisleku o sebi.

Vaše ključne prioritete za 2022?

Ohraniti pozitivizem, uspešno nadaljevati HR strateške iniciative, o katerih sem spregovorila, osebno pa ostati zdrava in agilna.

Pogled z vrha – Boris Štefančič, direktor družbe Elrad Electronics

Boris Štefančič direktor družbe Elrad Electronics

Skupina Elrad

Skupino ELRAD sestavljajo visokotehnološka podjetja z lastnim razvojem. Glavna dejavnost skupine je razvoj, proizvodnja in prodaja elektronskih sklopov ali EMS (electronic manufacturing services).

Na trgu smo prisotni v globalnem merilu. Danes smo s svojimi proizvodnimi podjetji prisotni v Evropi, Aziji in Ameriki. To je posledica partnerstva in sodelovanja s kupci, ki delujejo globalno. Vse Elradove proizvodne družbe imajo v proizvodnji primerljivo tehnologijo in tako lahko kupcem kjerkoli na svetu zagotavljamo izdelke enake kakovosti.

Sedež skupine ELRAD je v Gornji Radgoni, v Sloveniji, v krovni družbi Elrad International. Proizvodne družbe, ki so v 100% lasti Elrad International so lokacijsko v Sloveniji – Elrad Electronics v Gornji Radgoni, v Srbiji – Elrad Sebia v Vlasotincih, na Kitajskem – Elrad Dongguan v Donguanu in v Mehiki – Elrad Electronics v Celayi, na Filipinih pa je v letu 2021 ustanovljen joint-venture med Stihl-Zama Corporation in Elrad International, prav tako za proizvodnjo elektronik in z imenom ZE Electronics.

Z lastnim razvojem, ki je lociran v Sloveniji na lokacijah Gornje Radgone in Celja, zagotavljamo naročnikom celoten življenjski cikel od zasnove do dostave izdelkov, vključno s poprodajnimi aktivnostmi.

Celovito ponudbo razvoja, proizvodnje in prodaje elektronskih sklopov dopolnjujejo, v skupino ELRAD, povezane partnerske družbe Elrad Wire Systems in Dafra. Elrad Wire Systems v Srbiji razvija in proizvaja kabelske sete in snope, Dafra v Sloveniji pa je specialist na področju kontaktne tehnologije oziroma kombiniranih izdelkov iz kovine in plastike.

Skupina zaposluje preko 1900 sodelavcev, od tega 550 v Sloveniji in je v letu 2020 realizirala 145 milijonov EUR prodaje. Skupina od svoje ustanovitve leta 1997 dalje raste z dvoštevilčno letno rastjo prodaje z izjemo leta 2008/2009, ki ga je zaznamovala svetovna finančna kriza in leta 2020, ki ga je zaznamovalo zaprtje logističnih poti iz Azije in začasno zaprtje tovarn naših kupcev v Evropi zaradi izbruha epidemije Covid-19. Tudi napovedi naprej za rast prodaje so zelo optimistične.

Naši kupci so »world wide best in class« predvsem na področju ročnega in vrtnega orodja, v manjšem delu pa tudi na področju malih gospodinjskih aparatov, bele tehnike, avtomobilske ter industrijske tehnike. Naše elektronike so srce v robotskih, električnih in baterijsko gnanih kosilnicah, baterijskih žagah, vrtnih škarjah, električnih in baterijskih vrtalnikih, izvijačih, brusilnikih, kuhinjskih robotih, gospodinjskih mešalnikih, hladilnikih in zamrzovalnikih, štedilnikih, v Audijih A6 in A7, v Mercedesih A, v industrijskih linijah, v E-kolesih in še bi lahko naštevali izdelke, ki imajo v sebi elektroniko. Z leti smo postali sistemski, strateški in prednostni dobavitelj več kupcem kot so Stihl, Bosch, Husqvarna, Metabo, Gruner, Miele, Liebherr, Hella, Bosch Rexroth, Fromm, Gesipa, BSH, Gorenje, da naštejem samo nekaj njih.

Elrad ima pridobljene certifikate za standarde IS0 9001, ISO 14001, ISO 45001, IQNet SR 10 ter IATF 16949.

POGOVOR

Katera nova spoznanja vam je kot voditelju prineslo zadnje leto? Kaj so bili za vas v tem obdobju največji izzivi?

Poslovno leto 2021 je bilo zaznamovano s pandemijo COVID-19 in posrednim negativnim vplivom na dobavne verige z veliko motnjami in prekinitvami dobav, pomanjkanjem polprevodnikom, stalnim višanjem cen materialov in transporta iz Azije, izrazitim povečanjem naročil s strani kupcev glede na prvotne napovedi ter prilagojenega načina dela naših sodelavcev za preprečevanje širjenja pandemije z delom od doma in izvajanjem vseh preventivnih ukrepov.

Temeljna spoznanja, ki jih doživljamo v zadnjih dveh letih so vsaj naslednja:

Dobavna veriga se bo v prihodnosti povsem spremenila. Globalizaciji pojenja sapa, vse več je naporov, da se proizvodnja polizdelkov in materiala vrne v lokalna okolja iz Azije, večinoma iz Kitajske. Ta proces bo sicer trajal leta, saj se je v preteklosti celotna veriga vrednosti selila praviloma na Kitajsko. Ta proces se je v nekaterih segmentih že začel.

Ponovno je bilo potrebno premisliti, kako delujemo in kaj narediti, da iz obstoječih sprememb oblikujemo zmagovito strategijo, ki vodi k nadaljnji vzdržni rasti skupine in posameznih podjetij v skupini.

Največji izzivi v letu 2021 so na področju oskrbe s polprevodniki in spopadanje s povečevanjem cen na trgu materiala.

O čem, kot prvi človek družbe Elrad Electronics v teh časih največ razmišljate in katera vprašanja si zastavljate?

V teh časih se ukvarjamo s kar nekaj zahtevnimi temami. Poleg zdravega in ustreznega delovnega okolja v povezavi s pandemijo Covid 19, je visoko na prioritetni lestvici ohranjanje finančnega zdravja podjetja. Slednje zajema predvsem skrb za likvidnost in profitabilnost. Zajema tudi skrb za stopnjevanje zadovoljstva kupcev v različnih fazah prodajnega in izvedbenega procesa. Pa tudi pridobivanje in skrb za top kadre, obvladovanje stroškov z nadzorom rasti cen materiala in storitev, zagotavljanje konkurenčnosti proizvodnje z uvajanjem avtomatizacije in robotizacije ter z večanjem učinkovitosti procesov z stopnjevanjem digitalizacije.

Stalnica v mojem razmišljanju so tudi vprašanja kot so: kakšna bi bila najbolj prava in agilna organizacija, kateri so pravi ljudje na pravem mestu, katera šolanja in kompetence je potrebno razviti v spreminjajočem se okolju kot smo mu priča.

Med ključne izzive, s katerimi se podjetja danes soočajo, sodi tudi ohranjanje ključnih kadrov in privabljanje novih sodelavcev. Kako se v vaši družbi spopadate s temi izzivi?

Bitka za ključne kadre je prisotna povsod po svetu, tudi Elrad se sooča s temi izzivi. Naš pristop pridobivanja ključnih kadrov bi razdelil v grobem na dva vidika.

Notranji vidik zajema predvsem razvoj in napredovanje zaposlenih, ki so se dokazali z doseganjem rezultatov pri dosedanjem delu.

Zunanji vidik pridobivanja ključnih kadrov se izvaja na naslednje načine:

  • Razvoj perspektivnih posameznikov od študentskih let dalje, skozi prakso in študentsko delo pri nas, podelitev štipendij perspektivnim posameznikom, sodelovanje s fakultetami pri razpisih diplom, ekskurzij.
  • Zaposlitev potencialov iz oblikovane lastne baze iskalcev zaposlitve.
  • Zaposlitev preko oglasov in objav v javnih medijih.
  • Povabilo posameznikom na podlagi priporočila zaposlenih.
  • Sodelovanje z agencijami za iskanje kadrov.

Privabljanje odličnih kadrov vršimo preko:

  • Oblikovanja znamke privlačnega delodajalca (podjetje, ki dobiva nagrade, je vrhunsko v svoji panogi, v katerem je odlično delati, ki omogoča karierni razvoj, izobraževanja in usposabljanja).
  • Sodelovanja na kariernih sejmih.
  • Sodelovanja s fakultetami, z izvedbo predavanj, ekskurzij, razpisom diplom.

Ohranjanje ključnih kadrov pa izvajamo na naslednji način:

  • Motiviranje v skladu s pričakovanji in potrebami ključnih posameznikov.
  • Z nudenjem kariernega razvoja in izobraževanja.
  • Vključevanje ključnih zaposlenih v razne iniciative in projekte.
  • Podeljevanje priznanj in nagrad za rezultate.
  • Zagotavljanje ustrezne organizacijske klime, s fleksibilnim delovnim časom, s pristopom »družini prijazno podjetje«, z ustvarjanjem klime sodelovanja, inovativnosti, ustvarjalnosti in pripadnosti.
  • Organiziranje športnih dogodkov, druženj, družabnih dogodkov.

Kakšen je pri tem pomen močne znamke podjetja kot delodajalca – vaš pogled na to

Statistika pravi, da ima močna znamka podjetja kot delodajalca izjemen vpliv na zaposlovanje. Močna znamka delodajalca prinaša bistveno bolj kvalificirane prijave na razpisana delovna mesta, poleg tega podjetja z močno znamko prejmejo do 2x več prijav.

Podjetja s slabim ugledom morajo ponuditi najmanj do 10% višje plače, da bi pritegnili dobre kandidate. Delodajalci z močno znamko imajo do 30% nižjo stopnjo fluktuacije kot podjetja s šibko znamko.

Pomen znamke podjetja kot delodajalca je torej izjemen.

Ko zaposlujete ožjo ekipo sodelavcev, kam usmerjate pogled in kaj iščete v ljudeh?

V timu ključnih sodelavcev iščem predvsem energijo in proaktivnost, inteligenco, ki zajema razsodnost in zrelost, usmerjenost v rezultate in dosežke, fleksibilnost oziroma agilnost pri delovanju, odličen odnos do podjetja in ustrezno stopnjo samozavesti.

Seveda pa morajo biti zagotovljene tudi določene druge lastnosti kot je jasna in prepričljiva komunikacija, profesionalna drža, timsko delo, managerske sposobnosti in zmožnost reševanja problemov.

Veliko se govori o talentih. Kdo je v vaših očeh »talent« oz. katere karakteristike imajo talenti?

Sam rajši namesto izraza talent uporabljam izraz odlični ali ključni kadri. Menim, da takšne kadre odlikujejo predvsem lastnosti kot so izjemna energija in proaktivnost, inteligenca, ki zajema razsodnost, preudarnost, zrelost in izkušnje, usmerjenost v rezultate in dosežke, agilnost in prilagodljivost, odličen odnos do podjetja in ustrezna stopnja samozavesti.

Vse naštete lastnosti so redke. Energija je pomembna, ker vpliva na delovni pristop, na ustvarjanje delovnega mesta, na zagretost, na reševanje problemov in pretakanje te energije med ljudmi v timu. Visoka inteligenca ustvarja vrhunske rezultate in ustvarja nove, poenostavljene prijeme. Usmerjenost v rezultate daje raje prednosti ciljem kot pa aktivnostim in dejansko naredi razliko. Agilnost omogoča hitre odzive na spemembe v realnem času namesto togosti in vztrajanje pri načrtih, ki niso več izvedljivi. Odnos do podjetja je tista integriteta, ki dejansko pokaže skozi čas, na koga lahko dejansko računaš tudi v težkih časih. Če ima posameznik še ustrezno stopnjo samozavesti, je rojen za prevzemanje ključnih pozicij.

Katere ključne prednosti zaznavate pri mlajših talentih – kaj mladi prinašajo v naša delovna okolja?

Mladi v organizacije prinašajo novo energijo, željo po uspehu in nove ideje. Posledično so hitri, vešči uporabe novih tehnologij in radi naredijo korak več. Idealna kombinacija je imeti v timu mešano ekipo po starosti, to je kombinacija mladostne zavzetosti in zrelih izkušenj.

Na katere dejavnike ste še posebej pozorni pri procesu zaposlovanja mlajših?

Pri mladih predvsem opazujemo njihovo željo, da se pridružijo Elradu, njihovo zanimanje za različne stvari in njihovo energijo. Pomembno je seveda tudi to, kako uspešni so bili ob šolanju, saj je to pomemben pokazatelj zavzetosti in pristopa do zadev, ki se jih lotevajo.

Kateri so vaši ključni strateški cilji na HR področja za letos oz. za naslednji dve leti?

Področju HR dajemo velik pomen in ga želimo v naslednjih dveh letih razvijati v strateško smer. Oblikujemo strategijo HR s poudarkom na vprašanja: katere kadre, kakšna znanja in veščine bomo potrebovali v srednjeročnem obdobju, kako bomo le te dobili in jih razvijali.

Posebno poudarjena področja znotraj strategije HR so predvsem:

  • »Performance & Talent management«, torej razvoj in sistematično delo s ključnimi kadri preko osebnih razgovorov in postavljanja ciljev, kariernega razvoja in usposabljanja.
  • »Employee development«, celovita rast in usposabljanje vseh zaposlenih v podjetju z uvajanjem digitalizacije, I4.0, vitkih procesov, inovativnosti in ustvarjalnosti.
  • »Organizational climate and culture«, oblikovanje prijetnega delovnega okolja in vzdušja, ustvarjanje pogojev za usmerjenost zaposlenih v rezultate, ustvarjalnosti in inovativnosti ter vzpodbujanje teamskega dela za izvajanje pravih stvari, odpravljanje silosnega razmišljanja ter zagotavljanje visoke profesionalnosti.
  • HR branding, ustvarjanje privlačnosti znamke delodajalca. V preteklosti se s tem nismo ukvarjali, sedaj pa je ob naši hitri rasti prodaje in zaposlenih ter s preseganjem okvirjev velikega podjetja, to postala nuja.

Kako bi si lahko HR funkcija v organizacijah pridobila večji strateški pomen? In ali ga v vaši družbi ima? Zanima nas prav vaš pogled.

HR funkcija ima velik pomen v Elradu, v naslednjih letih pa bomo veljavo te funkcije še stopnjevali v smeri strateške funkcije v podjetju.

Posel so ljudje, je rek, ki še kako velja in je večno »zimzelen«.

Večkrat radi poudarimo, da smo dobavitelj kupcem, ki igrajo v »prvi« ligi in imajo vrhunske kadre. Da se bomo v Elradu lahko še naprej vzdržno razvijali, moramo tudi mi rasti na vseh področjih, to pa lahko le z vrhunskimi kadri. Tim vrhunskih kadrov lahko oblikujemo le s strateško HR funkcijo.

Kako ohranjate psiho-fizično kondicijo – vaš recept za tiste trenutke, ko je energija nekoliko nižja in ko imajo trenutni izzivi podobo neskončnosti?

Vsekakor smo tudi managerji ljudje in potrebujemo regeneracijo ter nekaj, kar nas napolni z novo energijo. Gibanje je gotovo zadeva, ki je prav nasprotna tistemu, kar delam v službi in napolni telo in duha z novo energijo. Zelo rad se zapeljem s kolesom specialko in naredim krajšo turo, z družino gremo zelo radi na izlet ali potovanja v bližnje in daljne dežele, pohod ali vzpon na planine, pozimi ne sme manjkati smučanje, poleti pa jadranje. Energijo mi napolnijo tudi razna dela okoli hiše. Imamo namreč večjo parcelo z vrtom in sadovnjakom, kjer lahko učinkovito preizkušam vrtna in ročna orodja z vgrajenimi elektronikami Elrad ?.

Sem tudi ljubiteljski slikar, čeprav ta aktivnost že leta malce trpi na račun drugih prioritet. Zelo rad tudi berem in to različne zvrsti, od strokovnih člankov do leposlovja.

Kako poskrbite za osebno in karierno rast? Ste imeli (imate) ob sebi coacha oz. morda več njih?

Izobražujem se neprestano, saj se poslovno okolje nenehno spreminja. Moje izobraževanje zajema kombinacijo seminarjev, branja strokovnih knjig in člankov, udeleževanja webinarjev in predstavitev ponudnikov profesionalnih rešitev, ki so »state of the art«. V podjetju za nekatera področja in izzive najamemo tudi poslovne svetovalce, ki prinesejo sveže in napredne ideje.

Coacha v svoji karieri nisem imel. V svoji delovni dobi pa sem imel veliko različnih izzivov. Služboval sem v različnih podjetjih. Srečal sem veliko managerjev in vplivnih oseb. Kot vzornika si nisem določil eno samo osebo, ampak sem poskušal vedno pobrati najboljše lastnosti in ravnanja različnih posameznikov.

Vedno sem si  rekel »takšen želim biti tudi sam, tako želim postopati, tako me naj začutijo in vidijo ljudje«. Veliko je bilo tudi obratnih oziroma negativnih izkušenj, kjer sem si rekel »tako ne želim ravnati nikoli, to ne bo v mojem repertoarju odzivov, nočem na takšen način vplivati na ljudi«. Predvsem to, kako ne bom ravnal, je bilo moje vodilo pri izoblikovanju osebnega managerskega profila.

Gostujoči blog – Melita Joželj Nose, Partner in direktorica Strateškega komuniciranja Herman&partnerji

Poslušati ni enako slišati

V prvem valu epidemije smo covid situacijo sprejeli kot krizno in jo kot tako tudi upravljali. Spomladi smo se tako hitro prilagodili, reagirali, iskali rešitve in nove poti. Poletni čas smo utrjevali naše nove navade, jesen nam je prinesla potrditev nove začasne realnosti. Zima pa bo utrdila naša obnašanja in leto bo sklenilo svoje covid okoliščine.

Spremembe in priložnosti

Veliko se je spremenilo. Načini komuniciranja, vodenja, sodelovanja.  Vsak od nas to doživlja na svoj način in vsem nam je skupno hrepenenje po spominih prihodnosti, ki bodo spet postali naša realnost. Sprehod v Tivoliju brez maske, pogovor s sodelavcem brez varnostne razdalje, objem staršev in družine, pristni stiki z najbližjimi.

Vendar nam naša nova (začasna) realnost ne postavlja samo ovir, ampak nam daje tudi možnosti. In to smo prepoznali. Prepoznali smo priložnosti, prepoznali smo nujnost, imamo željo, da se upremo apatiji in čakanju ter ustvarjamo nove priložnosti.

Gradimo boljše mostove

Tudi v Herman&partnerji se nam niso kar odprla polja novih možnosti in priložnosti komuniciranja ter vodenja, ampak smo si jih ustvarili sami. Skupaj z naročniki, ki so zaupali v naša znanja, predanost in prebojnost, smo skozi nova orodja in aktivnosti, gradili drugačne in boljše mostove do zaposlenih, potrošnikov, partnerjev, dobaviteljev, medijev in lokalnega okolja. Ustvarili smo nove celovite komunikacijske platforme, poiskali hipne odgovore, ustvarili nova orodja, uporabili nova družbena omrežja.

Aktivacija izgradnje izkušnje in znamke delodajalca

Covid situacija je tudi priložnost, da podjetja še višje na lestvico prioritet postavijo svoje zaposlene. Izkoristiti čas dela na domu in velike negotovosti, da povežejo svoje zaposlene v aktivacijo izgradnje izkušnje in znamke delodajalca, ne pomeni samo narediti logotip in slogan, ampak sodelavcem pokazati, da nam je mar. In da njihovo mnenje šteje. In s tem tudi fizična odsotnost, stiske in negotovost ne vplivajo negativno na zavzetost in povezanost sodelavcem ter podjetja.

Covid situacija je tudi priložnost dodatnih izobraževanj, internih in eksternih. Na teamsih ali zoomih. Ni pomembno. Kar je pomembno je to, da vidimo koliko znanja se skriva v posamezniku in kako smo lahko s tem vsi boljši. In kako to motivira tudi samega predavatelja.

#malezmage

Leto 2020 so tako zaznamovale #malezmage. Ne samo covid kriza. Male zmage, s katerimi dnevno upravljamo realnost in ki nas premikajo naprej.

Leto 2020 pa nas je še bolj spomnilo na razliko med poslušati in slišati. Tako v komunikacijskem spektru omnichannel orodij in aktivnosti, kot v osnovnem sodelovanju. Ali res vemo, kaj nam sporočajo naši kupci na družbenih omrežjih? Res slišimo, kaj nam sporoča lokalno okolje? V naglici poslušamo potrebe in želje ter projekte svojih sodelavcev, vendar a jih slišimo? Ali znamo prebiti zid od spodaj dol in od zgoraj dol?

In še pomembneje, ali slišimo človeka, s katerim se pogovarjamo?  Ali ga samo poslušamo na teamsih…

Slišimo. V vseh komunikacijskih spektrih, v načinu vodenja, v pristnem stiku, tudi če ta začasno poteka preko ekrana.

Melita Joželj Nose, Partner in direktorica Strateškega komuniciranja, Herman&partnerji

Q&A – Kaj vse lahko podelim s kandidatom, ki pride na razgovor?

Če pogledamo na razgovor kot na pogovor, v katerem tako kandidati kot delodajalci ustvarjajo prostor za izmenjavo ključnih informacij v luči potencialnega sodelovanja, omejitev znotraj podajanja informacij, ki ne veljajo za poslovno skrivnost, pravzaprav ni.

Kandidati se razgovorov udeležujejo prav tako radovedno kot jih delodajalci sklicujejo. Zanimajo jih podrobnosti o prostem delovnem mestu in o organizacijski kulturi, ob tem pa zaznavajo tudi način, na katerega z njimi delite informacije ter vzdušje, ki vlada v delovnih prostorih skozi katere se sprehodijo. Celostno pridobljene informacije so za kandidata dragocene in pripomorejo k njegovi končni odločitvi.

Za lažjo pripravo ključnih informacij za kandidate pripisujem seznam opornih točk: vezano na delovno mesto:

  • namen prostega delovnega mesta,
  • ključne odgovornosti,
  • delovne naloge,
  • delovne izkušnje,
  • umestitev v organizacijsko shemo,
  • razlog za iskanje, oblika zaposlitve,
  • višina plače in predstavitev drugih finančnih ter nefinančnih ugodnosti,
  • kraj dela, delovni čas in poslovna potovanja,
  • karierne možnosti in razvoj,
  • način prevzema delovnega mesta,
  • zahtevana izobrazba,
  • računalniška znanja,
  • zahtevane licence ali certifikati,
  • znanje tujih jezikov,
  • osebnostne lastnosti in kompetence, ter
  • vezano na organizacijsko kulturo, vizija in strategija podjetja ali oddelka, vrednote podjetja, glavne konkurenčne prednosti podjetja, aktivnosti, s katerimi v podjetju skrbite za dobro počutje…

V kolikor želite več informacij o iskanju in izboru kadrov v Competu, si lahko ogledate ta prispevek

Za več informacij nas kontaktirajte na: office@competo.si

 Maša Budnar Radilović, svetovalka za iskanje in izbor kadrov

HRM globalno – pregled trendov in novosti (november 2020)

“Emotional Intelligence: The 3 Things Every Leader Needs To Know For Leading Remote Teams”

Avtor je v članku izpostavil in opomnil na tri pomembne stvari, ki so ključne za uspešno delovanje vodij v trenutnem obdobju. Na enakost med zaposlenimi, pomen organizacije in usklajevanja z drugimi ter na moč empatije. Zavedanje, da delo na daljavo zna mnogim predstavljati tudi izzive je ključnega pomena. Saj lahko le tako vodja pomaga svojemu timu z oblikovanjem nove narave dela, poskuša čimbolj normalizirati trenutno situacijo in negovati odnose v organizaciji kot prej, če ne še bolj. Zaupanje se prične z razumevanjem sočloveka, prepoznavanjem njegovih potreb, spodbujanje avtentičnosti in iskrenosti. Dati članom ekipe priložnost, da čutijo kar čutijo, je ena izmed najmočnejših vezi v odnosu, ki jo lahko vzpostavi vodja.

Več o emocionalni inteligentnosti, ki je ključna pri vodenju timov na daljavo, si lahko preberete na tukaj.

Westfall, C. (2020). Emotional Intelligence: The 3 Things Every Leader Needs To Know For Leading Remote Teams. Forbes. Pridobljeno na: https://www-forbes-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.forbes.com/sites/chriswestfall/2020/08/24/emotional-intelligence-eq-3-things-every-leader-needs-to-know-for-leading-remote-teams/amp/

“Business Leaders Need Empathy in Post-COVID Next Normal”

Kevin Sneader v minutnem posnetku predstavi in osmisli pomen vodenja z empatijo.

Do posnetka lahko dostopate preko povezave: https://bit.ly/2UrMpnI    

Pridobljeno na: https://www.gzeromedia.com/business-leaders-need-empathy-in-post-covid-next-normal 

“Leading with empathy during the pandemic”

Medtem ko zaposleni plujejo po razburkanem morju in se prilagajajo novim osebnim in poklicnim izzivom, se vodje vedno bolj zavedajo pomena mehkih veščin. V članku je avtorica Sarah Nagem izpostavila – sposobnost empatičnega delovanja. Skozi članek navaja nekaj strategij, kako pristno krepiti ter razvijati empatičnost pri sebi ter jo spodbujati tudi pri drugih. Saj strokovnjaki vedno bolj opažajo in ugotavljajo, da lahko empatično vodstvo bistveno pripomore k občutku varnosti in cenjenosti pri zaposlenih.

Bolj podroben vpogled v zapis si lahko preberete tukaj.

Nagem, S. (2020). Leading with empathy during the pandemic. Financial Management (FM). Pridobljeno na: https://www.fm-magazine.com/news/2020/oct/leading-with-empathy-during-coronavirus-pandemic.html.

 “The Future of Recruiting: 6 Predictions on How COVID-19 Will Transform Hiring”

V zapisu avtor predstavi drzne napovedi o zaposlovanju v prihodnosti. Predikcije so strokovnjaki s področja HR oblikovali s pomočjo anket in poglobljenih intervjujev z različnimi vodji, iskanja talentov. Napovedi so posledica trenutnih razmer – lahko opazimo, da je današnje zaposlovanje drugačno kot npr. pred letom dni.  Lahko trdimo, da se dogajajo velike spremembe in napredki, ki so v preteklosti nekoliko bolj mirovali. Določene spremembe, ko govorimo o enakopravnosti, drugačnosti naj bi trajale leta, sedaj pa se je velika odgovornost ter aktivacija pokazala že v nekaj mesecih.

Do bolj podrobnih opisov, ki se dotikajo zaposlovanja v prihodnosti, lahko dostopate tukaj.

Lewis, G. (2020). The Future of Recruiting: 6 Predictions on How COVID-19 Will Transform Hiring. Linkedin: Talent Blog. Pridobljeno na: https://business.linkedin.com/talent-solutions/blog/future-of-recruiting/2020/future-of-recruiting#prediction5